Välykset ja ohjeet kuvien kera löytyy siitä keltaisesta manuaalista joka tuli mukanaMuddy Waters kirjoitti:
Venojen säädöt voisin kurkata kans varuiksi niin onko jossain netissä ohjetta?
Helppoahan se muistaakseni oli ja arvot 0.08-0.13 jos en väärin muista mutta jos jossain joku nettimanuaali niin linkki olis jees.
Suzuki DR 650 SE
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Suzuki DR 650 SE
Hondamies kahdella ja neljällä pyörällä
Re: Suzuki DR 650 SE
Kiihdytyspumpulla avittaa kylmäkäynnistyksessä niin lähtee nopeammin...
Ryyppy päälle, hana "PRI" asentoon jos kauan seissyt ja 2-3 nopeata kaasun kääntöä niin ei yleensä tarvitse kauaa sahata...vakiokaasarilla tämä ei luonnollisesti onnistu.
Tyhjäkäyntiseoksen jos säätää pakokaasumittarilla niin että noin 1500 rpm, kone lämmin ja CO/häkä arvo mittarista 3-4%, heittelee tosin aika paljon ja mittapuikko täytyy saada syvälle putkeen. Muilla arvoilla ei niin väliä. Jos ei ruuvia kiinni kääntämällä putoa niin tyhjäkäynti suutin on turhan iso tai toisinpäin.
Ryyppy päälle, hana "PRI" asentoon jos kauan seissyt ja 2-3 nopeata kaasun kääntöä niin ei yleensä tarvitse kauaa sahata...vakiokaasarilla tämä ei luonnollisesti onnistu.
Tyhjäkäyntiseoksen jos säätää pakokaasumittarilla niin että noin 1500 rpm, kone lämmin ja CO/häkä arvo mittarista 3-4%, heittelee tosin aika paljon ja mittapuikko täytyy saada syvälle putkeen. Muilla arvoilla ei niin väliä. Jos ei ruuvia kiinni kääntämällä putoa niin tyhjäkäynti suutin on turhan iso tai toisinpäin.
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
- Muddy Waters
- Viestit: 619
- Liittynyt: La Maalis 14, 2009 3:03 pm
- Pyörä: KTM+GSA
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Suzuki DR 650 SE
Tämähän meni nyt niin että tarkastin venat, imupuolta sai vähän säätää kun 0.15 liuska meni väliin. Laskin kaasarista neulaa pykälän ja putsasin ilmanputsarin.
Välitön vaikutus käynnistykseen.
Edittiä sen verran että tulpat oli muutes ihan mustat.
Välitön vaikutus käynnistykseen.
Edittiä sen verran että tulpat oli muutes ihan mustat.
It is good to have an end to journey toward;
but it is the journey that matters, in the end.
-Ernest Hemingway-
but it is the journey that matters, in the end.
-Ernest Hemingway-
- Dpcarrus
- Viestit: 158
- Liittynyt: La Elo 06, 2016 6:57 pm
- Pyörä: Suski dr ,huski wr 250
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Suzuki DR 650 SE
Päivää tasapuolisesti. (Eka postaus ja varmasti vikapaikka )?
Ostin 5 tuntia sitten otsikon mukaisen pyörän. Tuossa mopossa on semmoinen 3400-4100 rpm rapina /ketjun ääni vedättäessä moottorissa. Ominaisuus vaiko talvella tutkittava asia?
Pyörä on 1993vm. Suzuki dr 650 se pyöreärunkoine ja sähköstartilla.
Ostin 5 tuntia sitten otsikon mukaisen pyörän. Tuossa mopossa on semmoinen 3400-4100 rpm rapina /ketjun ääni vedättäessä moottorissa. Ominaisuus vaiko talvella tutkittava asia?
Pyörä on 1993vm. Suzuki dr 650 se pyöreärunkoine ja sähköstartilla.
Re: Suzuki DR 650 SE
Onpas tarkka kierrosalue
Esiintyykö joka vaihteella?
Todennäköisesti se on tasapainoakselin ketju, joka kaipaa kiristystä.
Onhan ketjut ja rattaat kunnossa? Sieltäkin se ääni saattaa tulla.
Kyllähän näistä i/ö-koneista se omanlaatuinen ääni kuuluu...
Esiintyykö joka vaihteella?
Todennäköisesti se on tasapainoakselin ketju, joka kaipaa kiristystä.
Onhan ketjut ja rattaat kunnossa? Sieltäkin se ääni saattaa tulla.
Kyllähän näistä i/ö-koneista se omanlaatuinen ääni kuuluu...
- Dpcarrus
- Viestit: 158
- Liittynyt: La Elo 06, 2016 6:57 pm
- Pyörä: Suski dr ,huski wr 250
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Suzuki DR 650 SE
Moi smppa. Kyllä esiintyy. Ketjut ja rattaat on tikissää, mutta omasta mielestäni nuo lentokenttävälitykset saa lähtee. Ok:tasaspainoakselin ketju. Täytyy haulla ruveta selaamaan topikkeja.
- Dpcarrus
- Viestit: 158
- Liittynyt: La Elo 06, 2016 6:57 pm
- Pyörä: Suski dr ,huski wr 250
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Suzuki DR 650 SE
Tähän kyselyikään ei löydy loppua. Uskaltaako tuohon 93vm suitsaan laittaa 55w lisävalon oman kanssa palamaan samaan aikaan?
Ja sit tossahan on 10 w40 vakiona mut minkäpäs laittaa sitten kunnon pakkaselle? Mitä olette käytäneet? Ite vaihdan työkseni esim. . Öljyjä mutten mopoihin. .. tuli mieleen 0w40 olis ainakin notkeaa mut joutus laittaa jonkun lisäaineen kytkimellä.
Ja sit tossahan on 10 w40 vakiona mut minkäpäs laittaa sitten kunnon pakkaselle? Mitä olette käytäneet? Ite vaihdan työkseni esim. . Öljyjä mutten mopoihin. .. tuli mieleen 0w40 olis ainakin notkeaa mut joutus laittaa jonkun lisäaineen kytkimellä.
- Dpcarrus
- Viestit: 158
- Liittynyt: La Elo 06, 2016 6:57 pm
- Pyörä: Suski dr ,huski wr 250
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Suzuki DR 650 SE
Dooh. .. kysytään keulaöljyjen vaihto toimenpidettä? Selitä niinku 4 v. lapselle. .. Joku roppu auki ja vanhat veks ja uudet sisään?
Re: Suzuki DR 650 SE
Yläpäästä mutteri auki ja vanhat öljyt mäkeen; joko jollain imuvehkeellä paikallaan tai iskari irti ja kaataen vanhat pois.
Hondamies kahdella ja neljällä pyörällä
- Dpcarrus
- Viestit: 158
- Liittynyt: La Elo 06, 2016 6:57 pm
- Pyörä: Suski dr ,huski wr 250
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Suzuki DR 650 SE
Ok. Jos passaa kysästä niin mikä niitten isojen kuusiokolo tulppien funktio on putkien pohjassa?
Re: Suzuki DR 650 SE
Niillä lukitaan sisäputket ulkoputkiin. Sitten jos haluat keulan kokonaan purkaa tai stefoja vaihtaa, niin tarttee aukoa neki. Voi niistä laskea öljytki pois, mutta ovat joskus sen verran työn takana aukoa että voi olla helpompi imasta tai kaataa vanhat öljyt pois..
Suzukivammanen.
- Dpcarrus
- Viestit: 158
- Liittynyt: La Elo 06, 2016 6:57 pm
- Pyörä: Suski dr ,huski wr 250
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Suzuki DR 650 SE
Okei, kiitos ! Pääsisköhän ihan imuvaihtajalla käsiksi öljyihin? Vieterit vain pois ja sit imu?
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Suzuki DR 650 SE
Kaikista paras jos purkaisi keulaputket että saa sinne kertyneet mujut pois kuluttamasta liukuholkkeja. Joskus kun on purku laiskottanut niin ole irroittanut keulaputket, kipannut öljyt pois, lorauttanut polttoöljyä/dieseliä putkeen ja huuhdellut sillä mujut pois. Pari huuhtelua ja öljyt sisälle.
Kun keulputket on irti niin samalla ruuvaa ohjauslaakerin auki ja puhdistaa/rasvaa laakerin.
Kun keulputket on irti niin samalla ruuvaa ohjauslaakerin auki ja puhdistaa/rasvaa laakerin.
Kylätason kurapyöräilijä.
- Dpcarrus
- Viestit: 158
- Liittynyt: La Elo 06, 2016 6:57 pm
- Pyörä: Suski dr ,huski wr 250
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Suzuki DR 650 SE
Tuo rasvaus olis juu edessä. .. jumittaa keskelle. Tosta vaan ärsyttää purkaa noi katteet edestä ku ei vissii saa tilaa tarpeeksi muuten.
OT: https://www.instagram.com/p/BKLPXHVgZ63/ näkyy nyt hiiret ja hirvetkin.
OT: https://www.instagram.com/p/BKLPXHVgZ63/ näkyy nyt hiiret ja hirvetkin.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Suzuki DR 650 SE
Jos jumittaa keskelle niin laakeri on lopussa, osta suosiolla uusi laakeri niin saat sen vaihdettua samalla kertaa ja vesivaseliinit laakereihin.
Kylätason kurapyöräilijä.