BMW R1200GS HP2 -- hoax vaiko totta?

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Hannu
Viestit: 808
Liittynyt: La Syys 25, 2004 10:12 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

BMW R1200GS HP2 -- hoax vaiko totta?

Viesti Kirjoittaja Hannu »

Puijjausta vaiko totta: http://www.r1200gs.info/misc/HP2.html, http://www.r1200gs.de/hp2.html?

Aika hurja uutinen jos totta, siitäkin huolimatta että tuo rajoitettu valmistaminen voi tehdä saatavuuden huonoksi tavallisille kaduntallaajille. :shock: Ja jos ei, niin ilkeää pilaa herätellä turhia toiveita että joillain muillakin valmistajilla kuin KTM:llä on vielä mielenkiintoa tehdä entistä maastokykyisempi iso twini :cry:

Edit: taitaa se olla ihan todellinen laite. Paljon kuvia @ http://www.motorradonline.de/d/147694?_ ... rd%2Fhome#
Hannu
Avatar
RTJ
Viestit: 1603
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 8:45 am
Pyörä: none
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja RTJ »

Hmm... :)

Alkaisikohan säästämään rahaa.

...niin saisi kymmenen vuoden kuluttua ostettua käytetyn tuollaisen.
Honda XL600V -> kTm 640 Adv -> kTm 990 Adv -> none
Avatar
timo
Viestit: 3012
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Viesti Kirjoittaja timo »

Ei paha... Oikeen kun pinnistän, saatan sanoa: nam...Ekaa kertaa ikuna tuon valmistajan tuotteen nähtyäni, vähän värähti :wink: Vielä kun tuohon runkoputkien väliin saisivat enemmän munaa, ja keulakulmaa jyrkemmäksi... No sitten se ei enää menisi kaupaksi, höh.
Avatar
Raimo
Viestit: 1274
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
Paikkakunta: Oulunsalo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo »

Jahas, nyt sitten Alfred Halbfeld ja Klaus Pepperl (niille jotka eivät tiedä heppuja...) ovat saaneet tilauksen Baijerin moottori verstaalta :)

Bokseri se olla pittää, vaikken suparulla ajakaan...
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4765
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Raimo kirjoitti:
Bokseri se olla pittää, vaikken suparulla ajakaan...
Boxeri on aika hyvä.
- BMW on tehnyt niitä jo vuodesta 1927 lähtien, tai jotain.
- Painopiste on matalalla raskaassakin pyörässä ( niinkuin mulla )
- Käsiteltävyys on kuitenkin hyvä, kallistumisvara jne.
- Yksinkertainen huoltaa, Jossain japskeissa saa purkaa puolet pyörää jotta pääsee venttiileitä säätämään, tässä se käy käden käänteessä.
- Vähän pyttyjä = vähän osia, halpa ( helppo ) huoltaa itsekin.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Avatar
Seppo Honkanen
Viestit: 704
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 3:30 pm
Pyörä: EXC-R450 6D, EXC150TPi, 690 Enduro R
Paikkakunta: Vantaa/Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Seppo Honkanen »

Tarttee varmaan hakeutua hoitoon... BMW saa Kotari miehen kuolaamaan (johtuu varmaan isävainaan perintö Bemarista mun tallissa). Ei kun oikeesti toi on oikealla konseptilla tehty. Otetaan hyvä kone, tehdään tukeva, vahva runko ja jousitus. Lisätään vain minimimäärä roinaa päällä ja voilá, enduro on valmis! En tosin tuotakaan haluaisi yksin suolle viedä...

Nyt jäämme vain odottamaan, että KTM vetää pressun pois vastaavan päältä! Vai oliko se Sarkolan kyläsepän paja?!

T. Sepi
vkoivu
Viestit: 1784
Liittynyt: To Tammi 20, 2005 12:59 am
Pyörä: pyörät myyty
Paikkakunta: Kouvola / Espoo

Viesti Kirjoittaja vkoivu »

Ei hullumman olonen ollenkaan. Jalkatapitkin näyttivät sellaisilta kuin niiden kuuluukin ja ne oli kiinnitettynä vieläpä putkirunkoonkin lohkeavan kopan sijaan. Muuten varsin menevän olonen laite, mutta jos tuollaisella oikeasti ajamalla ajaa niin enempi kun muutaman kerran saa varmasti manailla metrin levyistä konetta. Kovin kummoisto spooria ei tarvitse ajaa kun on pytyt jo vaarassa. Soratielaitteeksi varmasti vallan mainio.

Hattua saa taas nostaa (samalla kun hymyilee ja pyörittelee päätään) kuinka ennakkoluulottomasti BMW:n pojat ovat alkaneet mopoa tekemään. Monessa kohtaa näyttää, että taas ollaa jo valmiiksi keksittyä asiaa ihan väkisin uudestaa yritetty keksiä.
Avatar
Creature
Viestit: 507
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 1:56 am
Pyörä: Suzuki DR 800
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Creature »

Maastokelpoisuus monen pyörän kohdalla on kai lähinnä huumoria. Päitsillähän ja Dakarissa noita käytettäisiin jos... Eipä näkynyt viimeksi Saharassa paljon isoja Kotkiakaan. No, taisi olla joku sääntö.

No sorapyssy, joo. Ja oikeasti hyviä juttuja varmaan keppiveto. Ja muotoilussa ei matkita ketään. Tonne etulampun ja lokarin ympärille on unohtunut valmistusvaiheessa rakennustelineet :wink:

Tää tulee aina mieleen: jos (kun) kippaa tollasen niin taitaa itku tulla. Venakopat ja kannet ensimmäisenä tyrkyllä maahan. On muuten toiminnan kannalta aika tärkeät osat :wink: Kantsii ruuvata kunnon raudat.

On toi kyllä parhaimman näkönen BMW tähän mennessä.
Avatar
juh@
Viestit: 482
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 7:42 pm
Pyörä: AT RD07A
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja juh@ »

Creature kirjoitti: Tää tulee aina mieleen: jos (kun) kippaa tollasen niin taitaa itku tulla. Venakopat ja kannet ensimmäisenä tyrkyllä maahan. On muuten toiminnan kannalta aika tärkeät osat :wink: Kantsii ruuvata kunnon raudat.
http://www.motorradonline.de/sixcms/lis ... 38&skip=32 kuvassa näyttää tuollainen vaaratilanne olevan aika lähellä :D .

Edit: Pari tuntia töissä ja baanalle. Nyt vasta ensikertaa tänä keväänä. :oops:
404 HTTP Error File not found
Avatar
Raimo
Viestit: 1274
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
Paikkakunta: Oulunsalo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo »

No, pitäähän se joku puutekin olla :)

Kun bemulla lähtee kotipihasta talutusmatkaa kauemmaksi, niin on suotavaa olla venakoppa mukana: HPN Rally ja kun vielä kuvasta katsoo tarkasti tarakalla olevan nahkalaukun taakse, niin mikäs siellä pilkistää :lol:

Mutta hiukan lisää HP2:n taustasta: http://www.bobsbmw.com/motorcycles/2005_R1200GS_HP.html

Niin, ja edesmennyt aavikkokuski John Deacon, Nani Roma sekä Jimmy Lewis ovat ajaneet HPN:n rakentamilla tehdas-bemuilla 2000-luvulla. Lewis taisi ajaa kolmanneksi, muistaakseni 2000 Dakar-rallissa. Kaikki ajoivat R900GS RR:llä. Unohtamatta tietenkään PG Lundmarkkia, joka ajoi 2002 Dakarissa HPN-Bemulla, mutta 1150 koneella. kuvia 1, kuvia 2 ja kuvia 3
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
Avatar
Seppo Honkanen
Viestit: 704
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 3:30 pm
Pyörä: EXC-R450 6D, EXC150TPi, 690 Enduro R
Paikkakunta: Vantaa/Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Seppo Honkanen »

HMTT kertoo KTM:n vastineen olevan tulossa! Onneksi ei enää tarvi haaveilla metrin leveästä Baijerilaisesta... Saa keskittää haaveet oikean merkkiseen pyörään!

KTM response to BMW HP2 ...

--------------------------------------------------------------------------------

From usually "welle infformed sources" at next Erzberg Rally KTM will unveil his response to BMW HP : a EXC LC8 ! basically an LC8/S frame+engine+suspensions with EXC enduro competition inspired tank and plastics...
__________________

Toivon mukaan myös EXCELin vanteet vakiona ja kuivapaino 160-170 kg. Huipputehoa saa mun puolesta vaikka laskea, vääntöä vain lisää alle 4000 r/min kierroksille. Toiveissa on twini, jolla on yhtä helppo hyppiä ojien yli kuin EXC520:sellä!

T. Sepi
Avatar
timo
Viestit: 3012
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Viesti Kirjoittaja timo »

Seppo Honkanen kirjoitti: Nyt jäämme vain odottamaan, että KTM vetää pressun pois vastaavan päältä! Vai oliko se Sarkolan kyläsepän paja?!

T. Sepi
Tulossa on. Katukotarikin oppii kyllä tavoille :wink:

Aiemmin kirjoitinkin, että aihiona se on mahtava. Monillekaan sitä ei tarvi vääntää rautalangasta.
Niille joille twiniendurokin on vaan kahden (tai yhden) tukipisteen varassa kulkeva sairaan hauska lelu, on selvää että se kaatuu heti kun ote hanskasta lipsahtaa. Ja se pitää saada pystyyn ja liikkeelle, ennenkuin muut karkaa.
"Jos kaadun"- ajatus päässä, ei MC Sukkamehun reissuihin kannata startata. Tämän ajatuksen täydellinen unohtaminen mahdollistaa pääsyn harrastuksessamme siihen oleelliseen, ajamiseen. Tätä harrastusta ei hieno LC8:kaan kestänyt. Puhjenneen tankin vuoksi jalkaa kirvelee vieläkin kun sen työntää bensaiseen saappaaseen. Tankki ja moni muukin keskeytyksiä aiheuttava katuosa saa vaihtua vielä parempiin.

Tuo bemarin uutuus näyttää todella hyvältä. Mutta jos se kaatuu :cry: ...
Timo Kalkkila
Viestit: 428
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 10:05 pm
Pyörä: Honda CRF1100L
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Timo Kalkkila »

Lisää tarinaa http://www.rubbermag.com/bikes/05_BMW_HP2.html

Ne rakennustelineet ovat muuten "salvaging bars".

En oikein ymmärrä tuota kaatumis/venttiilikopat pelkoa. Pelastautumismenetelmä tilanteessa, jossa etenemissuunta täytyy muuttaa päinvastaiseksi kusisessa paikassa on se, että pyörä kaadetaan kyljelleen ja pyöritetään venttiilikopan varassa osoittamaan uutta etenemissuuntaa. Tehkää sama kotarilla.

Timo
Avatar
timo
Viestit: 3012
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Viesti Kirjoittaja timo »

Taannoin Sarkolan sänkicrossin karsinnoissa eräs bemaristi hoiti homman niin kirjaimellisesti, että ajokki häädettiin pois koko kylästä. Kuskille annettiin lupa jatkaa kaverin mopolla.
Viimeisenä maaliin tullut GS karsi kaikki ratamerkit jähdytysripojensa väliin ja seuraava lähtö jouduttiin poistamaan tuloksista kuljettajien eksymisten vuoksi.
Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2640
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Tarkemmin luettuna ihmettelen että miksi ovat jättäneet 17" takarenkaan tuohon pyörään... Onko tämä pyörä nyt rakennettu varakkaille katukuskeille vai todellakin kilpailukäyttöön :shock: Luulisi että jos kilpailukäyttö on etusijalla niin silloin olisi oletuksena 18" takarengas ja haluttaessa voisi tuon 18" vaihtaa 17"...

Bensatankki on vain 13 litraa... Yritäppäs sitten saada tuohon isompi tankki jostain :cry:

Pikkuisen tuosta tekstistä sai sellaisen kuvan että pyörä on suunnattu varakkaille henkilöille jotka joskus sattuvat vähän soratiellä käymään ja heti sen jälkeen ovat vahaamassa pyörää...

Haluaisin nähdä puimerilta kunnolliseen käyttöön suunnitellun 650:n. Ei mitään tinaruuveja vaan laadukasta materiaalia, ei mopon etuhaarukkaa vaan kunnolliset jousitusosat jne... Onkos tämä nyt sitten sitä nykyaikaa ja germaanialaisen markkinointi osaston höpötystä :?:
Vastaa Viestiin