BMW R1200GS HP2 -- hoax vaiko totta?
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
BMW R1200GS HP2 -- hoax vaiko totta?
Puijjausta vaiko totta: http://www.r1200gs.info/misc/HP2.html, http://www.r1200gs.de/hp2.html?
Aika hurja uutinen jos totta, siitäkin huolimatta että tuo rajoitettu valmistaminen voi tehdä saatavuuden huonoksi tavallisille kaduntallaajille. Ja jos ei, niin ilkeää pilaa herätellä turhia toiveita että joillain muillakin valmistajilla kuin KTM:llä on vielä mielenkiintoa tehdä entistä maastokykyisempi iso twini
Edit: taitaa se olla ihan todellinen laite. Paljon kuvia @ http://www.motorradonline.de/d/147694?_ ... rd%2Fhome#
Aika hurja uutinen jos totta, siitäkin huolimatta että tuo rajoitettu valmistaminen voi tehdä saatavuuden huonoksi tavallisille kaduntallaajille. Ja jos ei, niin ilkeää pilaa herätellä turhia toiveita että joillain muillakin valmistajilla kuin KTM:llä on vielä mielenkiintoa tehdä entistä maastokykyisempi iso twini
Edit: taitaa se olla ihan todellinen laite. Paljon kuvia @ http://www.motorradonline.de/d/147694?_ ... rd%2Fhome#
Hannu
- Raimo
- Viestit: 1274
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
- Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
- Paikkakunta: Oulunsalo
- Viesti:
Jahas, nyt sitten Alfred Halbfeld ja Klaus Pepperl (niille jotka eivät tiedä heppuja...) ovat saaneet tilauksen Baijerin moottori verstaalta
Bokseri se olla pittää, vaikken suparulla ajakaan...
Bokseri se olla pittää, vaikken suparulla ajakaan...
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
Boxeri on aika hyvä.Raimo kirjoitti:
Bokseri se olla pittää, vaikken suparulla ajakaan...
- BMW on tehnyt niitä jo vuodesta 1927 lähtien, tai jotain.
- Painopiste on matalalla raskaassakin pyörässä ( niinkuin mulla )
- Käsiteltävyys on kuitenkin hyvä, kallistumisvara jne.
- Yksinkertainen huoltaa, Jossain japskeissa saa purkaa puolet pyörää jotta pääsee venttiileitä säätämään, tässä se käy käden käänteessä.
- Vähän pyttyjä = vähän osia, halpa ( helppo ) huoltaa itsekin.
Pekka
- Seppo Honkanen
- Viestit: 704
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 3:30 pm
- Pyörä: EXC-R450 6D, EXC150TPi, 690 Enduro R
- Paikkakunta: Vantaa/Nurmijärvi
Tarttee varmaan hakeutua hoitoon... BMW saa Kotari miehen kuolaamaan (johtuu varmaan isävainaan perintö Bemarista mun tallissa). Ei kun oikeesti toi on oikealla konseptilla tehty. Otetaan hyvä kone, tehdään tukeva, vahva runko ja jousitus. Lisätään vain minimimäärä roinaa päällä ja voilá, enduro on valmis! En tosin tuotakaan haluaisi yksin suolle viedä...
Nyt jäämme vain odottamaan, että KTM vetää pressun pois vastaavan päältä! Vai oliko se Sarkolan kyläsepän paja?!
T. Sepi
Nyt jäämme vain odottamaan, että KTM vetää pressun pois vastaavan päältä! Vai oliko se Sarkolan kyläsepän paja?!
T. Sepi
-
- Viestit: 1784
- Liittynyt: To Tammi 20, 2005 12:59 am
- Pyörä: pyörät myyty
- Paikkakunta: Kouvola / Espoo
Ei hullumman olonen ollenkaan. Jalkatapitkin näyttivät sellaisilta kuin niiden kuuluukin ja ne oli kiinnitettynä vieläpä putkirunkoonkin lohkeavan kopan sijaan. Muuten varsin menevän olonen laite, mutta jos tuollaisella oikeasti ajamalla ajaa niin enempi kun muutaman kerran saa varmasti manailla metrin levyistä konetta. Kovin kummoisto spooria ei tarvitse ajaa kun on pytyt jo vaarassa. Soratielaitteeksi varmasti vallan mainio.
Hattua saa taas nostaa (samalla kun hymyilee ja pyörittelee päätään) kuinka ennakkoluulottomasti BMW:n pojat ovat alkaneet mopoa tekemään. Monessa kohtaa näyttää, että taas ollaa jo valmiiksi keksittyä asiaa ihan väkisin uudestaa yritetty keksiä.
Hattua saa taas nostaa (samalla kun hymyilee ja pyörittelee päätään) kuinka ennakkoluulottomasti BMW:n pojat ovat alkaneet mopoa tekemään. Monessa kohtaa näyttää, että taas ollaa jo valmiiksi keksittyä asiaa ihan väkisin uudestaa yritetty keksiä.
Maastokelpoisuus monen pyörän kohdalla on kai lähinnä huumoria. Päitsillähän ja Dakarissa noita käytettäisiin jos... Eipä näkynyt viimeksi Saharassa paljon isoja Kotkiakaan. No, taisi olla joku sääntö.
No sorapyssy, joo. Ja oikeasti hyviä juttuja varmaan keppiveto. Ja muotoilussa ei matkita ketään. Tonne etulampun ja lokarin ympärille on unohtunut valmistusvaiheessa rakennustelineet
Tää tulee aina mieleen: jos (kun) kippaa tollasen niin taitaa itku tulla. Venakopat ja kannet ensimmäisenä tyrkyllä maahan. On muuten toiminnan kannalta aika tärkeät osat Kantsii ruuvata kunnon raudat.
On toi kyllä parhaimman näkönen BMW tähän mennessä.
No sorapyssy, joo. Ja oikeasti hyviä juttuja varmaan keppiveto. Ja muotoilussa ei matkita ketään. Tonne etulampun ja lokarin ympärille on unohtunut valmistusvaiheessa rakennustelineet
Tää tulee aina mieleen: jos (kun) kippaa tollasen niin taitaa itku tulla. Venakopat ja kannet ensimmäisenä tyrkyllä maahan. On muuten toiminnan kannalta aika tärkeät osat Kantsii ruuvata kunnon raudat.
On toi kyllä parhaimman näkönen BMW tähän mennessä.
http://www.motorradonline.de/sixcms/lis ... 38&skip=32 kuvassa näyttää tuollainen vaaratilanne olevan aika lähellä .Creature kirjoitti: Tää tulee aina mieleen: jos (kun) kippaa tollasen niin taitaa itku tulla. Venakopat ja kannet ensimmäisenä tyrkyllä maahan. On muuten toiminnan kannalta aika tärkeät osat Kantsii ruuvata kunnon raudat.
Edit: Pari tuntia töissä ja baanalle. Nyt vasta ensikertaa tänä keväänä.
404 HTTP Error File not found
- Raimo
- Viestit: 1274
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
- Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
- Paikkakunta: Oulunsalo
- Viesti:
No, pitäähän se joku puutekin olla
Kun bemulla lähtee kotipihasta talutusmatkaa kauemmaksi, niin on suotavaa olla venakoppa mukana: HPN Rally ja kun vielä kuvasta katsoo tarkasti tarakalla olevan nahkalaukun taakse, niin mikäs siellä pilkistää
Mutta hiukan lisää HP2:n taustasta: http://www.bobsbmw.com/motorcycles/2005_R1200GS_HP.html
Niin, ja edesmennyt aavikkokuski John Deacon, Nani Roma sekä Jimmy Lewis ovat ajaneet HPN:n rakentamilla tehdas-bemuilla 2000-luvulla. Lewis taisi ajaa kolmanneksi, muistaakseni 2000 Dakar-rallissa. Kaikki ajoivat R900GS RR:llä. Unohtamatta tietenkään PG Lundmarkkia, joka ajoi 2002 Dakarissa HPN-Bemulla, mutta 1150 koneella. kuvia 1, kuvia 2 ja kuvia 3
Kun bemulla lähtee kotipihasta talutusmatkaa kauemmaksi, niin on suotavaa olla venakoppa mukana: HPN Rally ja kun vielä kuvasta katsoo tarkasti tarakalla olevan nahkalaukun taakse, niin mikäs siellä pilkistää
Mutta hiukan lisää HP2:n taustasta: http://www.bobsbmw.com/motorcycles/2005_R1200GS_HP.html
Niin, ja edesmennyt aavikkokuski John Deacon, Nani Roma sekä Jimmy Lewis ovat ajaneet HPN:n rakentamilla tehdas-bemuilla 2000-luvulla. Lewis taisi ajaa kolmanneksi, muistaakseni 2000 Dakar-rallissa. Kaikki ajoivat R900GS RR:llä. Unohtamatta tietenkään PG Lundmarkkia, joka ajoi 2002 Dakarissa HPN-Bemulla, mutta 1150 koneella. kuvia 1, kuvia 2 ja kuvia 3
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
- Seppo Honkanen
- Viestit: 704
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 3:30 pm
- Pyörä: EXC-R450 6D, EXC150TPi, 690 Enduro R
- Paikkakunta: Vantaa/Nurmijärvi
HMTT kertoo KTM:n vastineen olevan tulossa! Onneksi ei enää tarvi haaveilla metrin leveästä Baijerilaisesta... Saa keskittää haaveet oikean merkkiseen pyörään!
KTM response to BMW HP2 ...
--------------------------------------------------------------------------------
From usually "welle infformed sources" at next Erzberg Rally KTM will unveil his response to BMW HP : a EXC LC8 ! basically an LC8/S frame+engine+suspensions with EXC enduro competition inspired tank and plastics...
__________________
Toivon mukaan myös EXCELin vanteet vakiona ja kuivapaino 160-170 kg. Huipputehoa saa mun puolesta vaikka laskea, vääntöä vain lisää alle 4000 r/min kierroksille. Toiveissa on twini, jolla on yhtä helppo hyppiä ojien yli kuin EXC520:sellä!
T. Sepi
KTM response to BMW HP2 ...
--------------------------------------------------------------------------------
From usually "welle infformed sources" at next Erzberg Rally KTM will unveil his response to BMW HP : a EXC LC8 ! basically an LC8/S frame+engine+suspensions with EXC enduro competition inspired tank and plastics...
__________________
Toivon mukaan myös EXCELin vanteet vakiona ja kuivapaino 160-170 kg. Huipputehoa saa mun puolesta vaikka laskea, vääntöä vain lisää alle 4000 r/min kierroksille. Toiveissa on twini, jolla on yhtä helppo hyppiä ojien yli kuin EXC520:sellä!
T. Sepi
Tulossa on. Katukotarikin oppii kyllä tavoilleSeppo Honkanen kirjoitti: Nyt jäämme vain odottamaan, että KTM vetää pressun pois vastaavan päältä! Vai oliko se Sarkolan kyläsepän paja?!
T. Sepi
Aiemmin kirjoitinkin, että aihiona se on mahtava. Monillekaan sitä ei tarvi vääntää rautalangasta.
Niille joille twiniendurokin on vaan kahden (tai yhden) tukipisteen varassa kulkeva sairaan hauska lelu, on selvää että se kaatuu heti kun ote hanskasta lipsahtaa. Ja se pitää saada pystyyn ja liikkeelle, ennenkuin muut karkaa.
"Jos kaadun"- ajatus päässä, ei MC Sukkamehun reissuihin kannata startata. Tämän ajatuksen täydellinen unohtaminen mahdollistaa pääsyn harrastuksessamme siihen oleelliseen, ajamiseen. Tätä harrastusta ei hieno LC8:kaan kestänyt. Puhjenneen tankin vuoksi jalkaa kirvelee vieläkin kun sen työntää bensaiseen saappaaseen. Tankki ja moni muukin keskeytyksiä aiheuttava katuosa saa vaihtua vielä parempiin.
Tuo bemarin uutuus näyttää todella hyvältä. Mutta jos se kaatuu ...
-
- Viestit: 428
- Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 10:05 pm
- Pyörä: Honda CRF1100L
- Paikkakunta: Riihimäki
Lisää tarinaa http://www.rubbermag.com/bikes/05_BMW_HP2.html
Ne rakennustelineet ovat muuten "salvaging bars".
En oikein ymmärrä tuota kaatumis/venttiilikopat pelkoa. Pelastautumismenetelmä tilanteessa, jossa etenemissuunta täytyy muuttaa päinvastaiseksi kusisessa paikassa on se, että pyörä kaadetaan kyljelleen ja pyöritetään venttiilikopan varassa osoittamaan uutta etenemissuuntaa. Tehkää sama kotarilla.
Timo
Ne rakennustelineet ovat muuten "salvaging bars".
En oikein ymmärrä tuota kaatumis/venttiilikopat pelkoa. Pelastautumismenetelmä tilanteessa, jossa etenemissuunta täytyy muuttaa päinvastaiseksi kusisessa paikassa on se, että pyörä kaadetaan kyljelleen ja pyöritetään venttiilikopan varassa osoittamaan uutta etenemissuuntaa. Tehkää sama kotarilla.
Timo
Taannoin Sarkolan sänkicrossin karsinnoissa eräs bemaristi hoiti homman niin kirjaimellisesti, että ajokki häädettiin pois koko kylästä. Kuskille annettiin lupa jatkaa kaverin mopolla.
Viimeisenä maaliin tullut GS karsi kaikki ratamerkit jähdytysripojensa väliin ja seuraava lähtö jouduttiin poistamaan tuloksista kuljettajien eksymisten vuoksi.
Viimeisenä maaliin tullut GS karsi kaikki ratamerkit jähdytysripojensa väliin ja seuraava lähtö jouduttiin poistamaan tuloksista kuljettajien eksymisten vuoksi.
-
- Site Admin
- Viestit: 2640
- Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Paikkakunta: München, Saksa
- Viesti:
Tarkemmin luettuna ihmettelen että miksi ovat jättäneet 17" takarenkaan tuohon pyörään... Onko tämä pyörä nyt rakennettu varakkaille katukuskeille vai todellakin kilpailukäyttöön Luulisi että jos kilpailukäyttö on etusijalla niin silloin olisi oletuksena 18" takarengas ja haluttaessa voisi tuon 18" vaihtaa 17"...
Bensatankki on vain 13 litraa... Yritäppäs sitten saada tuohon isompi tankki jostain
Pikkuisen tuosta tekstistä sai sellaisen kuvan että pyörä on suunnattu varakkaille henkilöille jotka joskus sattuvat vähän soratiellä käymään ja heti sen jälkeen ovat vahaamassa pyörää...
Haluaisin nähdä puimerilta kunnolliseen käyttöön suunnitellun 650:n. Ei mitään tinaruuveja vaan laadukasta materiaalia, ei mopon etuhaarukkaa vaan kunnolliset jousitusosat jne... Onkos tämä nyt sitten sitä nykyaikaa ja germaanialaisen markkinointi osaston höpötystä
Bensatankki on vain 13 litraa... Yritäppäs sitten saada tuohon isompi tankki jostain
Pikkuisen tuosta tekstistä sai sellaisen kuvan että pyörä on suunnattu varakkaille henkilöille jotka joskus sattuvat vähän soratiellä käymään ja heti sen jälkeen ovat vahaamassa pyörää...
Haluaisin nähdä puimerilta kunnolliseen käyttöön suunnitellun 650:n. Ei mitään tinaruuveja vaan laadukasta materiaalia, ei mopon etuhaarukkaa vaan kunnolliset jousitusosat jne... Onkos tämä nyt sitten sitä nykyaikaa ja germaanialaisen markkinointi osaston höpötystä