Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on To Joulu 12, 2019 7:04 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3730 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 244, 245, 246, 247, 248, 249  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Ti Kesä 18, 2019 8:12 pm 

Liittynyt: La Marras 06, 2010 9:30 pm
Viestit: 81
Paikkakunta: Sysmä
Pyörä: xrv 04 KTM 200
Nuo mainitsemasi jutut on kuulu tuohon pyörään, ainakin minun -91 At on juuri tuollainen. Mittarissa nyt n.170000 km.
Osia netistä, purkaamoista ja ihan alkuperäisiä osia kannatta myös kysyä, hinta saattaa joskus yllättää positiivisesti !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Ti Kesä 18, 2019 9:05 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Viestit: 1035
Paikkakunta: Cockola
Pyörä: BMW R1200 GS
[quote="Juice"]Ainakin ne on eri osanumerolla

Rd07 77200my1000zb "type 1"

Rd07a 77200may620zb "type 2"

Lähetetty minun SM-J330F laitteesta Tapatalkilla[/quote]


Liitteet:
Tiedoston kommentti: sininen rd07
musta rd07A

DSC_1914 2.JPG
DSC_1914 2.JPG [ 246.49 KiB | Katsottu 2223 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Ke Kesä 19, 2019 12:40 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 7:36 pm
Viestit: 1535
Paikkakunta: Päntäne
Pyörä: Laku
Olen laittanut flektille katkaisijan ja merkkivalon, jotta voin laittaa sen päälle jo ennakkoon, kun on tiedossa paikallaan junnausta.

Edelliseen Lakuun laitoin katkaisijan lisäksi alemmassa lämpötilassa kytkevän flektin termostaatin, jossa lisäksi oli käynnistyksen ja sammutuksen väli pienempi ja lämpö pysyi näinollen tasaisempana. Ei siinä silti flekti koskaan lähtenyt käyntiin, jos vähänkin oltiin liikkeessä. Taisi olla joku vanhan Sunnyn termostaatti, joka sopi jenkaan ja oli sopivat speksit.

_________________
Make & Laku
Where ever you go, there you are !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: To Kesä 20, 2019 10:35 pm 

Liittynyt: To Tammi 27, 2011 10:36 pm
Viestit: 233
Paikkakunta: kuopio
Pyörä: African Twin RD07A, entinen AT Army RD07
uusi Jännitesäädin tuli ja laitoin sen paikalleen, myös tein piuhat kuntoon. Sitten käynnistin, liittimestä kuului "naks"(avovaimo kuuli) ja mittarivalot sammui äkkiä, elikkä näyttää akku olevan tyhjä. en tiedä mikä se vaivaa.. avovaimoni epäilisi että voi olla oikosulku.

Tiedättekö mikä vika on? Onko teillä ollut samalaista ongelmaa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: To Kesä 20, 2019 10:43 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 7:36 pm
Viestit: 1535
Paikkakunta: Päntäne
Pyörä: Laku
Pamahtikohan pääsulake siitä starttireleen päältä? Menikö joku piuha väärin?

_________________
Make & Laku
Where ever you go, there you are !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: La Kesä 22, 2019 10:45 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Tammi 04, 2008 9:09 am
Viestit: 470
Paikkakunta: Pori
Pyörä: Honda Africa Twin 750
Kuvassa AT:n 30 ampeerin pääsulake. Liittimet pääsivät huollon puutteessa hieman kuumenemaan. Meinasi AT jopa jättää välille, siinä kuitenkaan onnistumatta.


Liitteet:
sulake.jpg
sulake.jpg [ 174.65 KiB | Katsottu 1883 kertaa ]

_________________
Raisu MM -78/ Vespa ET4 125/ Aprilia Pegaso 650/ Honda Africa Twin 750
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: La Kesä 22, 2019 11:25 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 7:36 pm
Viestit: 1535
Paikkakunta: Päntäne
Pyörä: Laku
api kirjoitti:
Kuvassa AT:n 30 ampeerin pääsulake. Liittimet pääsivät huollon puutteessa hieman kuumenemaan. Meinasi AT jopa jättää välille, siinä kuitenkaan onnistumatta.


Mulla näytti suunnilleen samalta, vaikka olin putsaillut nuokin liittimet. Meinasin jäädä jumiin Pudasjärven kapulalossille, mutten jäänyt kuitenkaan. Kotona korjasin vaurion laittamalla sulakkeen erilliseen pitimeen johdon väliin.

_________________
Make & Laku
Where ever you go, there you are !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Su Kesä 23, 2019 9:09 pm 

Liittynyt: To Tammi 27, 2011 10:36 pm
Viestit: 233
Paikkakunta: kuopio
Pyörä: African Twin RD07A, entinen AT Army RD07
Lakupilotti kirjoitti:
Pamahtikohan pääsulake siitä starttireleen päältä? Menikö joku piuha väärin?



Jännitteensäätimen johdot ja kiinnikkeet on nyt kunnossa. Starttasin 3 kertaa ja kaikki toimi hyvin. Sitten moto seisoi noin tunnin ja käynnistin uudestaan, ei tapahtunut mitään ihan pimee koko pärkkelen pyörä. Siinä sitten tutkin ja kokeilin starttirelettä ja huomasin, että häiriöhän olikin siellä. Avasin releen ja kiinnikkeet oli hapettuneet. Putsasin ne ja kokeilin käynnistää, mut kuuluu vaan naks (eikä oo nyt vaemon piässä vikkoo, ku kuulee ääniä) :D :D. Starttirele on siis paskana :x Joudun tilata uusi starttirele....


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Su Kesä 23, 2019 10:06 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Viestit: 2725
Paikkakunta: Pori
Pyörä: 690ER, 350EXC-F
Onko varmasti akku kunnossa? Relehän voi naksua, mutta ei jaksa pyörittää starttia, jos akku on huono.

Happi

_________________
-------------------------------------------
https://www.youtube.com/user/Happi4965/videos


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Su Kesä 23, 2019 10:08 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Kesä 10, 2019 3:09 pm
Viestit: 8
Paikkakunta: Kuopio
Pyörä: Honda Africa Twin 750
SavoSusi kirjoitti:
Lakupilotti kirjoitti:
Pamahtikohan pääsulake siitä starttireleen päältä? Menikö joku piuha väärin?



Jännitteensäätimen johdot ja kiinnikkeet on nyt kunnossa. Starttasin 3 kertaa ja kaikki toimi hyvin. Sitten moto seisoi noin tunnin ja käynnistin uudestaan, ei tapahtunut mitään ihan pimee koko pärkkelen pyörä. Siinä sitten tutkin ja kokeilin starttirelettä ja huomasin, että häiriöhän olikin siellä. Avasin releen ja kiinnikkeet oli hapettuneet. Putsasin ne ja kokeilin käynnistää, mut kuuluu vaan naks (eikä oo nyt vaemon piässä vikkoo, ku kuulee ääniä) :D :D. Starttirele on siis paskana :x Joudun tilata uusi starttirele....


Tässä se nähhään, miten tärkiä on tuo kurapyöräilijän vaemo, ku kuunteloo kaekki naksut ja pärräykset :lol: :roll:

_________________
Kurapyöräilijän vaimo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Su Kesä 23, 2019 10:10 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Kesä 10, 2019 3:09 pm
Viestit: 8
Paikkakunta: Kuopio
Pyörä: Honda Africa Twin 750
Happi kirjoitti:
Onko varmasti akku kunnossa? Relehän voi naksua, mutta ei jaksa pyörittää starttia, jos akku on huono.

Happi


Ihan uusi akku on...

_________________
Kurapyöräilijän vaimo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Ma Kesä 24, 2019 9:41 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2009 1:16 pm
Viestit: 677
Paikkakunta: Lappeenranta
Pyörä: Honda XRV 750 Africa Twin, CBR 1000f
Ninni AT750 kirjoitti:
Happi kirjoitti:
Onko varmasti akku kunnossa? Relehän voi naksua, mutta ei jaksa pyörittää starttia, jos akku on huono.

Happi


Ihan uusi akku on...
Entäpä maadoitukset, onko maadoitus koneeseen varmistettu? Sekin hapettuu joskus. Ja vielä kerran varmistaisin akun kenkien kontaktin ja kiinnityksen.

_________________
AT -95/-99


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Ma Kesä 24, 2019 6:39 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Tammi 04, 2008 9:09 am
Viestit: 470
Paikkakunta: Pori
Pyörä: Honda Africa Twin 750
Jos Starter Solenoid on rikki, se maksaa maahantuojalla RD07/07A-malliin 99 €. "Samanlaisia" saa netistä halvemmalla esim. täältä. Hinta ilman postituskuluja on noin 17 puntaa.

_________________
Raisu MM -78/ Vespa ET4 125/ Aprilia Pegaso 650/ Honda Africa Twin 750


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Ke Heinä 03, 2019 9:07 am 

Liittynyt: Su Heinä 10, 2016 4:27 pm
Viestit: 33
Pyörä: XRV 750 1996
Miten se nopeusmittarin muovi ratas vaihdetaa?
Tarkotus olisi viedä renkaan vaihtoon pyörä ja mietin että saanko siinä samalla näppästyä uuden osan paikalleen. Reissun päällä niin en viittis alkaa muuten rengasta irrottelemaan. Rd07.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Pe Heinä 05, 2019 7:09 pm 
Avatar

Liittynyt: To Syys 16, 2010 10:21 pm
Viestit: 119
Pyörä: kameli
Onko porukat tutkineet mitä löytyy big bore osastolla AT:hen ?

Itsellä on hyllyssä Wisecon Honda Hawk männät(82mm) odottamassa sopivaa hetkeä, mutta niissä on vain 1mm ylikoko ja kuutioita tulee vajaa 20 lisää.

Tutkiskelin Wisecon luetteloa ja TRX400EX 99-08 on samalla tapilla oleva mäntä. Niitä löytyy 85, 85.5, 86, 86.5, 87, 87.5, 88 ja 89mm.
Wössnerillä on myös TRX400EX 99-08 mäntiä, mutta ei Hawkiin.
85mm -> 817cc
86mm -> 836cc
87mm -> 856cc
88mm -> 876cc
89mm -> 896cc

Männän korkeutta ei luettelot ilmoita, elikkä pinnistä männän lakeen, jotenka puristukset on arvoitus.
tuo 85mm / 81mm vaatisi 2mm materiaalia pois sylkästä, mikä muistaakseni vois onnistua ilman putken vaihtoa ja lohkojen tunaamista. Nyt ei ole irtosylkkää mittailua varten.

EDIT : Löyty puristuskorkeus ja se on sama. TRX400 on kuitenkin 4-venttiilinen, eli joutunee kairaamaan pakoventtiilille kolon.

EDIT2 : TRX400 mäntä ei näytä sopivan, siinä on venttiili kolot oudosti säteittäin.

African Queens mainostaa 890cc kittiä, mutta se taitaa vaatia jo vähän lohkojen modausta.
http://www.africanqueens.de/EN/MOTORCYC ... orte2.html


Viimeksi muokannut jiknnn päivämäärä La Heinä 13, 2019 6:09 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3730 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 244, 245, 246, 247, 248, 249  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com