Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Joulu 09, 2019 3:26 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3730 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: To Touko 02, 2019 10:42 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2009 1:16 pm
Viestit: 677
Paikkakunta: Lappeenranta
Pyörä: Honda XRV 750 Africa Twin, CBR 1000f
Tumpeelo kirjoitti:
Onkos sattumoisin kukaan 185-190 cm kuski lyhentänyt AT:n orkkista katetta ja muistaisi miten paljon siitä piti leikata kunnes ilman vatkaaminen pottaan rauhoittui?
Itse tein tuon testin ostamalla isohkon ämpärin/saavin ja siitä sitten muotoilemaan pleksiä. Ensin tein normikokoisen ja sitten aina muutama sentti kerrallaan pois niin hyvin huomasi muutokset koeajolenkillä. Huomattavasti halvempi tapa hakea oikea korkeus kuin pilkkoa oikeita pleksejä 8)
Mittaa en muista ja päädyin itse kuitenkin korkeaan pleksiin. Ämpärimuovipleksi oli kuitenkin melkoisen matala jotta ilmavirrat rauhoittuvat. Olisikohan ollu lähes katteen 'piikkien' tasalla, just jäi trippi taakse piiloon.

_________________
AT -95/-99


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: To Touko 02, 2019 12:52 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 07, 2017 2:02 pm
Viestit: 176
Paikkakunta: Pornainen
Pyörä: AT 98
Toi saavista tehty kate on kyl varmasti komea :lol:

Eilen ajolenkillä testailin "turbulenssia" ja kun katteesta otti kiinni ja taivutti sitä kädellä alaspäin muutaman sentin, katosi potan vatkaus ja häiritsevät äänet kokonaan. Eli tosiaan helposti 10cm on ylimääräistä mittaa.

_________________
Koskaan ei asiat ole niin huonosti, etteikö niitä juomalla saisi vielä huonommaksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: To Touko 02, 2019 3:12 pm 

Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Viestit: 1578
Paikkakunta: Iitti
Pyörä: Ktm200, Felt, Beargrease
Niitten etukatteen sarvien tasalle lyhensin silloin omasta ja tuli mielestäni hyvä.
Jostain muovilevystä tuli se askarreltua ja musta kilikali päälle.
Kondenssitulppia/kumimuttereita tarvii niihin kiinnikkeisiin.

_________________
Braa-aab!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: To Touko 02, 2019 3:39 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 7:36 pm
Viestit: 1535
Paikkakunta: Päntäne
Pyörä: Laku
Olisinkohan kymmenkunta senttiä lyhentänyt ja parani paljon. Mitä lyhyempi, sen parempi. Ottaisin vielä vähän, mutta sitten ei tabletti enää mahdu katteen taakse.

_________________
Make & Laku
Where ever you go, there you are !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Su Touko 12, 2019 11:23 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Helmi 26, 2010 11:53 pm
Viestit: 20
Paikkakunta: Loppi
Pyörä: Honda Xrv 750 -99
Mikähän on ku pierburgin polttoainepumppu ei lopeta pumppaamista ollenkaan. Huutaa täysillä vaikka pyörän sammuttaa tappokatkasijasta.
Sammuu ainoastaan sillon ku kääntää virrat pois. Heti kun pyörän käynnistää niin alkaa surisemaan eikä sitä lopeta ollenkaan.

Kaasarit ei kuitenkaan tulvi. Ja bensatankin virkaa hoitaa vanha scotoilerin purkki mistä leikattu pohja pois, purkissa nesteen pinta korkeammalla kuin pumppu. Eli tavaraa saa.

Eilen illalla kun pyörän käynnistin ekaa kertaa sitten 2017 syksyn niin teki samaa mutta parin sammutuksen jälkeen alkoi toimimaan normaalisti.

Eikö tuon pitäisi tehdä painetta tiettyyn pisteeseen asti ja sitten sammua?
Toisaalta fuel cut of relaynhan pitäis sammuttaa se pumppu kun moottori lakkaa pyörimästä, eikö? Nythän niin ei käy

Muokkaus: vai kuuluuko ton moottorin käydessä suristakin jatkuvasti? Eli onko ainoo vika tässä nyt se että koneen lopettaessa pyörimisen sen pitäis sammua, mitä se nyt ei tee


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Su Touko 12, 2019 7:19 pm 

Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Viestit: 1506
Pyörä: 1190Adv R, 660Rally, 640E+G/S
Pierbugin pumppu ei osaa sammutella tai käynnistellä itseään, pyörii kun saa virtaa.
Tai ainakaan se malli minkä aikoinaan AT:hen laitoin.

Alkuperäinen pumppu nakuttaa kunnes saa paineen ylös ja sitten paine jää jousen yllä pitämäksi
kunnes jousi painaa bensat kaasariin kun pinta sielä laskee. Sitten se taas "käy" kun solenoidi virittää pumpun.

Sitä en muista sammutiko tappokatkaisija pumpun, voi olla hyvinkin että katkaisee vain sytytysvirran.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Su Touko 12, 2019 7:27 pm 

Liittynyt: Ke Kesä 27, 2012 7:22 pm
Viestit: 190
Pyörä: XRV750 -93,XL600R-83
käsittääkseni pierburg pyörii jatkuvasti kun moottori käy, mutta pitäisi sammua kun moottori pysähtyy.(jos kytketty alkup. johtoihin)
relekö se siellä temppuilee? mittaa herätevirta releeltä kun sammutat moottorin.
pierburg ei tunnista painetta. (korjatkaa jos olen väärässä)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Su Touko 12, 2019 8:19 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 7:36 pm
Viestit: 1535
Paikkakunta: Päntäne
Pyörä: Laku
Minulla kahdessa eri Lakussa Pierburg on toiminut siten, että se käynnistyy, kun koskee starttinappiin ja sammuu, kun virta katkaistaan avaimella. Elikkä jos vaikka vain näpäyttää starttia sen verran, että kone ei kuitenkaan käynnisty, niin pumppu jää pyörimään. Kytketty alkuperäisiin johtoihin. Kuitenkin, muistelisin mitanneeni, että koneen ollessa sammuksissa pumpulle tuleva jännite on varsin alhainen eikä se juurikaan pumppaa vaikka suriseekin. Pierburgin kuuluu pyöriä koko ajan, ei se nosta painetta speksejään suuremmaksi.

Eli luulisin, että moposi vaatii vain kovaa ajoa.

_________________
Make & Laku
Where ever you go, there you are !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Ma Touko 13, 2019 10:13 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Helmi 26, 2010 11:53 pm
Viestit: 20
Paikkakunta: Loppi
Pyörä: Honda Xrv 750 -99
Kiitokset kaikille helpistä! Täytyy se rele vielä mitata.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Ma Touko 20, 2019 10:34 am 

Liittynyt: Pe Heinä 08, 2016 10:53 am
Viestit: 38
Pyörä: Triumph Thruxton
Joko tää oli täällä:
https://www.youtube.com/watch?v=M_89ePdB7KM

Joku hurja pommittaa Nurburgringin AT:llä alta 9 min. Aika full attack moodilla mennään vaikka 50:50 renkaat alla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Ti Kesä 11, 2019 5:43 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Viestit: 1035
Paikkakunta: Cockola
Pyörä: BMW R1200 GS
Kysyisin tankkilaukku suosituksia tuohon xrv 750 rd07 malliin ja sivulaukku myös.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Ti Kesä 11, 2019 9:52 pm 

Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Viestit: 1506
Pyörä: 1190Adv R, 660Rally, 640E+G/S
Tankkilaukkuna tykkäsin Touratechin (Kahedo) laukusta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Ma Kesä 17, 2019 9:23 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Viestit: 1035
Paikkakunta: Cockola
Pyörä: BMW R1200 GS
Onkohan Rd 07 ja Rd07A eri penkin pohjalevy ? Eli käykö penkit ristiin.
Taitaa olla pohjalevyssä ei kaarevuus tuossa lukon kohdalla ?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Ti Kesä 18, 2019 9:44 am 

Liittynyt: Pe Syys 23, 2005 7:38 pm
Viestit: 642
Paikkakunta: Vimpeli
Pyörä: -
Ainakin ne on eri osanumerolla

Rd07 77200my1000zb "type 1"

Rd07a 77200may620zb "type 2"

Lähetetty minun SM-J330F laitteesta Tapatalkilla


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AFRICA TWIN
ViestiLähetetty: Ti Kesä 18, 2019 3:29 pm 
Avatar

Liittynyt: To Syys 08, 2016 10:07 am
Viestit: 53
Paikkakunta: Kajaani
Pyörä: polkupyörä ja XRV750-94 (ex:DR650RSE-91)
Miten teillä käyttäytyy lämmöt hitaammassa ajossa ja varsinkin "offroad" ajossa? Omassa tuntuu lämmöt nousevaan nopeasti korkealle jos vähänkään ajelee "offroadia". Flektikin käynnistyy vasta kun lämmöt on ihan reilusti korkealla. Jotain vikaa?

Entäs kytkin....kun ajan öljyt kuumiksi tulee kytkin selkeästi äänekkäämmäksi (kalkattaa, ilmeisesti näissä on usein äänekäs kytkin vaikka olisikin ihan toimiva) ja vapaa löytyminen on hankalaa, kytkin ei irrota enää täysin. Vaihteet vaihtuu suht normaalisti, ehkä "kovasti". Kytkinlevyt loppu vai muuta ongelmaa? Öljyina Delvacit, kytkinvaijeri kunnossa.

Mistä näihin kannattaa tilailla tänä päivänä osia?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3730 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com