AFRICA TWIN

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Jussi_S
Viestit: 773
Liittynyt: Ti Kesä 16, 2009 1:16 pm
Pyörä: XRV 750 Africa Twin, WR250
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Jussi_S »

Tumpeelo kirjoitti:Onkos sattumoisin kukaan 185-190 cm kuski lyhentänyt AT:n orkkista katetta ja muistaisi miten paljon siitä piti leikata kunnes ilman vatkaaminen pottaan rauhoittui?
Itse tein tuon testin ostamalla isohkon ämpärin/saavin ja siitä sitten muotoilemaan pleksiä. Ensin tein normikokoisen ja sitten aina muutama sentti kerrallaan pois niin hyvin huomasi muutokset koeajolenkillä. Huomattavasti halvempi tapa hakea oikea korkeus kuin pilkkoa oikeita pleksejä 8)
Mittaa en muista ja päädyin itse kuitenkin korkeaan pleksiin. Ämpärimuovipleksi oli kuitenkin melkoisen matala jotta ilmavirrat rauhoittuvat. Olisikohan ollu lähes katteen 'piikkien' tasalla, just jäi trippi taakse piiloon.
AT -95
Avatar
Tumpeelo
Viestit: 289
Liittynyt: Ti Marras 07, 2017 2:02 pm
Pyörä: Orbea
Paikkakunta: Pornainen

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Tumpeelo »

Toi saavista tehty kate on kyl varmasti komea :lol:

Eilen ajolenkillä testailin "turbulenssia" ja kun katteesta otti kiinni ja taivutti sitä kädellä alaspäin muutaman sentin, katosi potan vatkaus ja häiritsevät äänet kokonaan. Eli tosiaan helposti 10cm on ylimääräistä mittaa.
"We have to stop because, it came something stone or something through seat. Up in the ass of Timo"
Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Syke »

Niitten etukatteen sarvien tasalle lyhensin silloin omasta ja tuli mielestäni hyvä.
Jostain muovilevystä tuli se askarreltua ja musta kilikali päälle.
Kondenssitulppia/kumimuttereita tarvii niihin kiinnikkeisiin.
Braa-aab!
Avatar
Lakupilotti
Viestit: 1562
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 7:36 pm
Pyörä: Laku
Paikkakunta: Päntäne

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Lakupilotti »

Olisinkohan kymmenkunta senttiä lyhentänyt ja parani paljon. Mitä lyhyempi, sen parempi. Ottaisin vielä vähän, mutta sitten ei tabletti enää mahdu katteen taakse.
Make & Laku
Where ever you go, there you are !
Avatar
Velzou
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Helmi 26, 2010 11:53 pm
Pyörä: Honda Xrv 750 -99
Paikkakunta: Loppi

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Velzou »

Mikähän on ku pierburgin polttoainepumppu ei lopeta pumppaamista ollenkaan. Huutaa täysillä vaikka pyörän sammuttaa tappokatkasijasta.
Sammuu ainoastaan sillon ku kääntää virrat pois. Heti kun pyörän käynnistää niin alkaa surisemaan eikä sitä lopeta ollenkaan.

Kaasarit ei kuitenkaan tulvi. Ja bensatankin virkaa hoitaa vanha scotoilerin purkki mistä leikattu pohja pois, purkissa nesteen pinta korkeammalla kuin pumppu. Eli tavaraa saa.

Eilen illalla kun pyörän käynnistin ekaa kertaa sitten 2017 syksyn niin teki samaa mutta parin sammutuksen jälkeen alkoi toimimaan normaalisti.

Eikö tuon pitäisi tehdä painetta tiettyyn pisteeseen asti ja sitten sammua?
Toisaalta fuel cut of relaynhan pitäis sammuttaa se pumppu kun moottori lakkaa pyörimästä, eikö? Nythän niin ei käy

Muokkaus: vai kuuluuko ton moottorin käydessä suristakin jatkuvasti? Eli onko ainoo vika tässä nyt se että koneen lopettaessa pyörimisen sen pitäis sammua, mitä se nyt ei tee
Viuh
Viestit: 1677
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: 1290SAR, SE, 701 LR Aurora, R75/5

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Pierbugin pumppu ei osaa sammutella tai käynnistellä itseään, pyörii kun saa virtaa.
Tai ainakaan se malli minkä aikoinaan AT:hen laitoin.

Alkuperäinen pumppu nakuttaa kunnes saa paineen ylös ja sitten paine jää jousen yllä pitämäksi
kunnes jousi painaa bensat kaasariin kun pinta sielä laskee. Sitten se taas "käy" kun solenoidi virittää pumpun.

Sitä en muista sammutiko tappokatkaisija pumpun, voi olla hyvinkin että katkaisee vain sytytysvirran.
jarzki
Viestit: 189
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2012 7:22 pm
Pyörä: XRV750 -93,XL600R-83

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja jarzki »

käsittääkseni pierburg pyörii jatkuvasti kun moottori käy, mutta pitäisi sammua kun moottori pysähtyy.(jos kytketty alkup. johtoihin)
relekö se siellä temppuilee? mittaa herätevirta releeltä kun sammutat moottorin.
pierburg ei tunnista painetta. (korjatkaa jos olen väärässä)
Avatar
Lakupilotti
Viestit: 1562
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 7:36 pm
Pyörä: Laku
Paikkakunta: Päntäne

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Lakupilotti »

Minulla kahdessa eri Lakussa Pierburg on toiminut siten, että se käynnistyy, kun koskee starttinappiin ja sammuu, kun virta katkaistaan avaimella. Elikkä jos vaikka vain näpäyttää starttia sen verran, että kone ei kuitenkaan käynnisty, niin pumppu jää pyörimään. Kytketty alkuperäisiin johtoihin. Kuitenkin, muistelisin mitanneeni, että koneen ollessa sammuksissa pumpulle tuleva jännite on varsin alhainen eikä se juurikaan pumppaa vaikka suriseekin. Pierburgin kuuluu pyöriä koko ajan, ei se nosta painetta speksejään suuremmaksi.

Eli luulisin, että moposi vaatii vain kovaa ajoa.
Make & Laku
Where ever you go, there you are !
Avatar
Velzou
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Helmi 26, 2010 11:53 pm
Pyörä: Honda Xrv 750 -99
Paikkakunta: Loppi

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Velzou »

Kiitokset kaikille helpistä! Täytyy se rele vielä mitata.
Maash
Viestit: 38
Liittynyt: Pe Heinä 08, 2016 10:53 am
Pyörä: Triumph Thruxton

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Maash »

Joko tää oli täällä:
https://www.youtube.com/watch?v=M_89ePdB7KM

Joku hurja pommittaa Nurburgringin AT:llä alta 9 min. Aika full attack moodilla mennään vaikka 50:50 renkaat alla.
Avatar
talkku
Viestit: 1088
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Pyörä: T7 , XT500-79
Paikkakunta: Coccola

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja talkku »

Kysyisin tankkilaukku suosituksia tuohon xrv 750 rd07 malliin ja sivulaukku myös.
Viuh
Viestit: 1677
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: 1290SAR, SE, 701 LR Aurora, R75/5

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Tankkilaukkuna tykkäsin Touratechin (Kahedo) laukusta.
Avatar
talkku
Viestit: 1088
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Pyörä: T7 , XT500-79
Paikkakunta: Coccola

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja talkku »

Onkohan Rd 07 ja Rd07A eri penkin pohjalevy ? Eli käykö penkit ristiin.
Taitaa olla pohjalevyssä ei kaarevuus tuossa lukon kohdalla ?
Avatar
Juice
Viestit: 799
Liittynyt: Pe Syys 23, 2005 7:38 pm
Pyörä: RD07A
Paikkakunta: Vimpeli

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Juice »

Ainakin ne on eri osanumerolla

Rd07 77200my1000zb "type 1"

Rd07a 77200may620zb "type 2"

Lähetetty minun SM-J330F laitteesta Tapatalkilla
Hondamies kahdella ja neljällä pyörällä
Avatar
Rusty
Viestit: 68
Liittynyt: To Syys 08, 2016 10:07 am
Pyörä: polkupyörä ja XRV750-94 (ex:DR650RSE-91)
Paikkakunta: Kajaani

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Rusty »

Miten teillä käyttäytyy lämmöt hitaammassa ajossa ja varsinkin "offroad" ajossa? Omassa tuntuu lämmöt nousevaan nopeasti korkealle jos vähänkään ajelee "offroadia". Flektikin käynnistyy vasta kun lämmöt on ihan reilusti korkealla. Jotain vikaa?

Entäs kytkin....kun ajan öljyt kuumiksi tulee kytkin selkeästi äänekkäämmäksi (kalkattaa, ilmeisesti näissä on usein äänekäs kytkin vaikka olisikin ihan toimiva) ja vapaa löytyminen on hankalaa, kytkin ei irrota enää täysin. Vaihteet vaihtuu suht normaalisti, ehkä "kovasti". Kytkinlevyt loppu vai muuta ongelmaa? Öljyina Delvacit, kytkinvaijeri kunnossa.

Mistä näihin kannattaa tilailla tänä päivänä osia?
Vastaa Viestiin