Tumpeelo kirjoitti:Onkos sattumoisin kukaan 185-190 cm kuski lyhentänyt AT:n orkkista katetta ja muistaisi miten paljon siitä piti leikata kunnes ilman vatkaaminen pottaan rauhoittui?
Itse tein tuon testin ostamalla isohkon ämpärin/saavin ja siitä sitten muotoilemaan pleksiä. Ensin tein normikokoisen ja sitten aina muutama sentti kerrallaan pois niin hyvin huomasi muutokset koeajolenkillä. Huomattavasti halvempi tapa hakea oikea korkeus kuin pilkkoa oikeita pleksejä
Mittaa en muista ja päädyin itse kuitenkin korkeaan pleksiin. Ämpärimuovipleksi oli kuitenkin melkoisen matala jotta ilmavirrat rauhoittuvat. Olisikohan ollu lähes katteen 'piikkien' tasalla, just jäi trippi taakse piiloon.
Eilen ajolenkillä testailin "turbulenssia" ja kun katteesta otti kiinni ja taivutti sitä kädellä alaspäin muutaman sentin, katosi potan vatkaus ja häiritsevät äänet kokonaan. Eli tosiaan helposti 10cm on ylimääräistä mittaa.
"We have to stop because, it came something stone or something through seat. Up in the ass of Timo"
Niitten etukatteen sarvien tasalle lyhensin silloin omasta ja tuli mielestäni hyvä.
Jostain muovilevystä tuli se askarreltua ja musta kilikali päälle.
Kondenssitulppia/kumimuttereita tarvii niihin kiinnikkeisiin.
Olisinkohan kymmenkunta senttiä lyhentänyt ja parani paljon. Mitä lyhyempi, sen parempi. Ottaisin vielä vähän, mutta sitten ei tabletti enää mahdu katteen taakse.
Mikähän on ku pierburgin polttoainepumppu ei lopeta pumppaamista ollenkaan. Huutaa täysillä vaikka pyörän sammuttaa tappokatkasijasta.
Sammuu ainoastaan sillon ku kääntää virrat pois. Heti kun pyörän käynnistää niin alkaa surisemaan eikä sitä lopeta ollenkaan.
Kaasarit ei kuitenkaan tulvi. Ja bensatankin virkaa hoitaa vanha scotoilerin purkki mistä leikattu pohja pois, purkissa nesteen pinta korkeammalla kuin pumppu. Eli tavaraa saa.
Eilen illalla kun pyörän käynnistin ekaa kertaa sitten 2017 syksyn niin teki samaa mutta parin sammutuksen jälkeen alkoi toimimaan normaalisti.
Eikö tuon pitäisi tehdä painetta tiettyyn pisteeseen asti ja sitten sammua?
Toisaalta fuel cut of relaynhan pitäis sammuttaa se pumppu kun moottori lakkaa pyörimästä, eikö? Nythän niin ei käy
Muokkaus: vai kuuluuko ton moottorin käydessä suristakin jatkuvasti? Eli onko ainoo vika tässä nyt se että koneen lopettaessa pyörimisen sen pitäis sammua, mitä se nyt ei tee
Pierbugin pumppu ei osaa sammutella tai käynnistellä itseään, pyörii kun saa virtaa.
Tai ainakaan se malli minkä aikoinaan AT:hen laitoin.
Alkuperäinen pumppu nakuttaa kunnes saa paineen ylös ja sitten paine jää jousen yllä pitämäksi
kunnes jousi painaa bensat kaasariin kun pinta sielä laskee. Sitten se taas "käy" kun solenoidi virittää pumpun.
Sitä en muista sammutiko tappokatkaisija pumpun, voi olla hyvinkin että katkaisee vain sytytysvirran.
käsittääkseni pierburg pyörii jatkuvasti kun moottori käy, mutta pitäisi sammua kun moottori pysähtyy.(jos kytketty alkup. johtoihin)
relekö se siellä temppuilee? mittaa herätevirta releeltä kun sammutat moottorin.
pierburg ei tunnista painetta. (korjatkaa jos olen väärässä)
Minulla kahdessa eri Lakussa Pierburg on toiminut siten, että se käynnistyy, kun koskee starttinappiin ja sammuu, kun virta katkaistaan avaimella. Elikkä jos vaikka vain näpäyttää starttia sen verran, että kone ei kuitenkaan käynnisty, niin pumppu jää pyörimään. Kytketty alkuperäisiin johtoihin. Kuitenkin, muistelisin mitanneeni, että koneen ollessa sammuksissa pumpulle tuleva jännite on varsin alhainen eikä se juurikaan pumppaa vaikka suriseekin. Pierburgin kuuluu pyöriä koko ajan, ei se nosta painetta speksejään suuremmaksi.
Miten teillä käyttäytyy lämmöt hitaammassa ajossa ja varsinkin "offroad" ajossa? Omassa tuntuu lämmöt nousevaan nopeasti korkealle jos vähänkään ajelee "offroadia". Flektikin käynnistyy vasta kun lämmöt on ihan reilusti korkealla. Jotain vikaa?
Entäs kytkin....kun ajan öljyt kuumiksi tulee kytkin selkeästi äänekkäämmäksi (kalkattaa, ilmeisesti näissä on usein äänekäs kytkin vaikka olisikin ihan toimiva) ja vapaa löytyminen on hankalaa, kytkin ei irrota enää täysin. Vaihteet vaihtuu suht normaalisti, ehkä "kovasti". Kytkinlevyt loppu vai muuta ongelmaa? Öljyina Delvacit, kytkinvaijeri kunnossa.
Mistä näihin kannattaa tilailla tänä päivänä osia?