AFRICA TWIN

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Juice
Viestit: 799
Liittynyt: Pe Syys 23, 2005 7:38 pm
Pyörä: RD07A
Paikkakunta: Vimpeli

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Juice »

Viuh kirjoitti: Su Elo 14, 2022 10:29 pm Bensahanassa on sihti jonka voisi kurkata, tuskin se tukossa on kylläkään. Harmillisen usein näissä on ongelmaa bensapumpussa vaikka pitäisi olla kunnossa.
Sihti näytti puhtaalta, tai sen verran mitä sitä sai vedettyä ulos. Jäi noin puolivälissä niin pahasti kanittamaan reikään etten uskaltanut vetää enempää tuota muovista verkkoa.

Jos johtopäätös pitäisi tehdä tuosta kesän sammumisesta, syyllinen on bensapumpun kärjet jotka jumitti. Ne tuli varmuuden vuoksi hommattua uudet. Bensapumpun vaihtoon en vielä ryhdy kun vanhalla pumpulla ei ole paljon ajettu (orkkis honda).
Hondamies kahdella ja neljällä pyörällä
Avatar
Juice
Viestit: 799
Liittynyt: Pe Syys 23, 2005 7:38 pm
Pyörä: RD07A
Paikkakunta: Vimpeli

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Juice »

Juice kirjoitti: Su Helmi 18, 2018 6:36 pm Pitääkö tuo putsarikotelon imuputki mennä aivan kaasarin laipan pohjaan asti vai onko tuo oikea kohta? Kohtuu perseestä laittaa noitaKuva

Lähetetty minun SM-J330F laitteesta Tapatalkilla
Sama homma menossa nykyisen pyörän kanssa ja ei ole toivoakaan että nuo saisi menemään kunnolla paikalleen. Nyt ei mene edes noin lähelle mitä vanhassa kuvassa. Kaasarissa on sellainen "kieleke" joka jää näkyviin, eli kumi on vain n.2-3mm kaasuttimen päällä. EI varmasti saa tiivistä liitosta tehtyä. OIkea puoli (osa 7) istuu paremmin paikalleen ja sitä pystyy myös painamaan paremmin.

Kuva on siis pyörän vasemmalta puolelta, takapytyn kaasarille menevä putki (osa8):

Kuva

Onko jotain kikka kakkosta olemassa vai joutuuko ostamaan uuden putken? Tätä vasenta putkea (8) vielä saa uutena mutta oikeaa (7) ei saa.
Hondamies kahdella ja neljällä pyörällä
Avatar
Pturu
Viestit: 235
Liittynyt: Ti Syys 30, 2008 2:51 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Kajaani

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Pturu »

Juice kirjoitti:
Juice kirjoitti: Su Helmi 18, 2018 6:36 pm Pitääkö tuo putsarikotelon imuputki mennä aivan kaasarin laipan pohjaan asti vai onko tuo oikea kohta? Kohtuu perseestä laittaa noitaKuva

Lähetetty minun SM-J330F laitteesta Tapatalkilla
Sama homma menossa nykyisen pyörän kanssa ja ei ole toivoakaan että nuo saisi menemään kunnolla paikalleen. Nyt ei mene edes noin lähelle mitä vanhassa kuvassa. Kaasarissa on sellainen "kieleke" joka jää näkyviin, eli kumi on vain n.2-3mm kaasuttimen päällä. EI varmasti saa tiivistä liitosta tehtyä. OIkea puoli (osa 7) istuu paremmin paikalleen ja sitä pystyy myös painamaan paremmin.

Kuva on siis pyörän vasemmalta puolelta, takapytyn kaasarille menevä putki (osa8):

Kuva

Onko jotain kikka kakkosta olemassa vai joutuuko ostamaan uuden putken? Tätä vasenta putkea (8) vielä saa uutena mutta oikeaa (7) ei saa.
Lämmittämällä voi vähän auttaa asiaa, helpottaa jonkinverran asennusta, mutta ei poista toki ongelmaa kokonaan. Ja pitää olla varovainen ettei lämmitä liikaa. Esim. hiustenkuivaajalla pitkä lämmmitys, että materiaali lämpiää myös sisältä eikä vain pinnasta. Tai sitten keittämällä, jos kehtaa irrottaa, mutta sitten asennuksen kanssa saa olla nopea ettei ehdi jäähtyä. Varmaan ainoa kunnolla toimiva ratkaisu on ostaa uusi osa.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Avatar
JTapani
Viestit: 409
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 11:49 pm
Pyörä: Africa Twin
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja JTapani »

Moi,

minulla on tuo sama ongelma...

uusia kumisia imuputkia kotelon ja kaasarin väliin ei saa enää kuin toiselle puolelle. Niiden uusiminen tosin ei auta mitään. Tilasin yhden uuden, jonka löysin ja se on saman mittainen kuin vanhakin.

Yksi tällä foorumilla esitetty teoria on, että kaasuttimen alapuoliset kumikurkut antavat periksi ja kaasuttimet ovat alempana ja sen takia nuo imuputket eivät yletä pohjaan. Kumikurkkuja kaasarin alapuolelle saa uusia ja se voisi auttaa?

Itse olen alkanut epäilemään että kyseessä on valmistusvirhe ja onkohan nuo uutenakaan pohjaan saakka yltäneet? Korjauksena olen miettinyt lisälaippoja ilmanputsarikotelon pohjaan, joilla saisi sen noin 10 mm tuotua imuputkia alemmas.

Ja kyllä, on todella ärsyttävä kohta muuten niin hyvässä pyörässä.

PS. korjaa samalla se ilmanputsarikotelosta lähtevän letkun irvistävä yhde... siitä vetää raakaa pölyistä ilmaa suoraan koteloon ja kaasuttimiin.
Elämä ei koostu niistä päivistä, jotka ovat menneet, vaan niistä, jotka jäivät muistiin.
-Pjotr Pavlenko-
HPP
Viestit: 10
Liittynyt: To Touko 02, 2013 6:13 pm
Pyörä: AT RD07a
Paikkakunta: Helsinki

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja HPP »

Panssaria irrottaessa löytyi kuvan mukainen "holkki" , enkä keksi mistä tuo peräisin.
Moto siis RD07a 2001. Katteiden ruuvien alla vähän isompia samantyylisiä. Keksiikö kukaan?
Keväthuolto siis menossa, kun lumet ovat jo sulaneet pois. :D
Liitteet
holkki_1.jpg
holkki_1b.jpg
Avatar
talkku
Viestit: 1088
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Pyörä: T7 , XT500-79
Paikkakunta: Coccola

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja talkku »

https://www.cmsnl.com/honda-xrv750-afri ... 9aaxK1BxPZ
https://www.cmsnl.com/honda-xrv750-afri ... 052mb0000/
Olisiko tämä etulamppujen takaa ?
https://www.cmsnl.com/honda-xrv750-afri ... 9ab0K1BxPZ
Myös alkuperäinen tarakkan luota löytyy osa numero 21 näyttää pidemmältä ?
tankin kiinnitys takaosasta löytyy myös.
Avatar
Juice
Viestit: 799
Liittynyt: Pe Syys 23, 2005 7:38 pm
Pyörä: RD07A
Paikkakunta: Vimpeli

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Juice »

HPP kirjoitti: Su Tammi 29, 2023 5:45 pm Panssaria irrottaessa löytyi kuvan mukainen "holkki" , enkä keksi mistä tuo peräisin.
Moto siis RD07a 2001. Katteiden ruuvien alla vähän isompia samantyylisiä. Keksiikö kukaan?
Keväthuolto siis menossa, kun lumet ovat jo sulaneet pois. :D
Olisiko pohjapanssarin pulttien (4kpl) alle tuleva holkki? Just noita eilen käpistelin.

https://ruggedroads.co.uk/epages/00cbb6 ... 0101KB7600

----------------------------------------------------------------------------------------------------
JTapani kirjoitti: Su Tammi 29, 2023 2:25 am
uusia kumisia imuputkia kotelon ja kaasarin väliin ei saa enää kuin toiselle puolelle. Niiden uusiminen tosin ei auta mitään. Tilasin yhden uuden, jonka löysin ja se on saman mittainen kuin vanhakin.

Yksi tällä foorumilla esitetty teoria on, että kaasuttimen alapuoliset kumikurkut antavat periksi ja kaasuttimet ovat alempana ja sen takia nuo imuputket eivät yletä pohjaan. Kumikurkkuja kaasarin alapuolelle saa uusia ja se voisi auttaa?

PS. korjaa samalla se ilmanputsarikotelosta lähtevän letkun irvistävä yhde... siitä vetää raakaa pölyistä ilmaa suoraan koteloon ja kaasuttimiin.
Olipa hyvä että tuli puheeksi, olin jo tilaamassa uutta imuputkea. Mulla oli jo valmiiksi tilattuna nuo imukaulat uudet, mutta ne näytti niin hyvältä että tarkoitus oli jättää vanhat paikalleen ja myydä nuo uudet foorumilla :)

Kaasuttimien poisto oli uskomaton taistelu koska nuo imukaulat oli kovettuneet eikä mitään joustoa ollut luvassa. Lopulta ne lähti irti ja lopputulos siis että imukaulat aivan koppurat ja vaihtokunnossa.

Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä ja kyllä noiden vaihdosta oli hieman apua. Nyt imuputki meni jo yli kaasuttimen kielekkeestä. Lopulta parhaimman lopputuloksen antoi tyyli jossa kiristin klemmaria jonkun matkaa, painoin syvemmälle ja loppukiristys. Tuon paremmin niitä ei voi saada joten nakkasin tankin paikalleen.

Irvistävä yhdekin tuli samalla paikattua. Uskomaton juttu että japanilaisessa laatutuotteessa on näin paha suunnittelumoka / tuotantovirhe, siis tuo ilmaboksin asennus ja irvistävä yhde.
Hondamies kahdella ja neljällä pyörällä
HPP
Viestit: 10
Liittynyt: To Touko 02, 2013 6:13 pm
Pyörä: AT RD07a
Paikkakunta: Helsinki

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja HPP »

Kiitos vastauksista. Panssarin holkit paikoillaan. Olen taipuvainen tuohon etulampussa olevaan, sillä sieltä ehkä pääsisi putoamaan panssarin pohjalle. Täytyy katsoa kun menen seuraavan kerran jatkamaan huoltoa. Rauhallista on meno vissiin ollut, kun on pohjalla pysynyt :D
Tosin panssarin pohjaa katsoessa voi todeta, että jossain sitä on taas rymytty. 8)
Avatar
jiknnn
Viestit: 323
Liittynyt: To Syys 16, 2010 10:21 pm
Pyörä: kameli

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja jiknnn »

Eikös noita holkkeja ole melko monessa kohtaa... Ilmanputsarin kotelon pulteissa, syylärin kiinnityspulteissa ja miten oli öljynlauhduttimen kiinnityspulteissa. Ei varmaan haittaa jos tuo metalliholkki puuttuu, mutta jos kumiholkkikin on hukassa tai jos metalliholkin tilalla on huono viritys, niin voi ajan myötä haitata. Kannattanee tarkistaa ainakin nuo mainitut kohdat....
Avatar
Pade75
Viestit: 23
Liittynyt: Su Maalis 10, 2019 9:32 am
Pyörä: Africa Twin RD07

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Pade75 »

Moro. Onkos kukaan noita Tripmaster linssejä korjaillut? Omasta rupee olemaan suht huono läpinäkyvyys, että jotain tartteis tehdä. Ajattelin jo, että poistan koko linssin ja laitan uuden polykarbonaatti linssin, mutta kun poistin sen metalli levyn siitä linssin alta, niin hokasin, että kotelon ruuvit kiinnittyy osittain tuohon muoviin. Eli ei ole ainakaan ihan heti ko vaihtoehto listalla. Edit mites se tuon kuvan tolleen pyöräyttiKuvaKuva

Lähetetty minun G8141 laitteesta Tapatalkilla


Avatar
Rusty
Viestit: 68
Liittynyt: To Syys 08, 2016 10:07 am
Pyörä: polkupyörä ja XRV750-94 (ex:DR650RSE-91)
Paikkakunta: Kajaani

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Rusty »

Tallissa siirtelin pyörää, vm.94 AT, ja etujarru tuntui enemmän kuin vähän oudolta ja se tuntui ensin hirttävän aika hyvin kiinni ja vähän löysäsi mutta enempi tai vähempi jää laahaamaan. Molemmat erikseen pois ja vasemman puoleisellaon ainakin selkeä ongelma. Molemmat männät oli kyllä saman verran ulkona ja kun vapaana pumppasi niin molemmat tulivat ulos ja puristimella menivät sisäänkin ihan kohtuudella.

Mistä kannattaa hommata "huoltosarja" noihin, ei haittaisi jos olisi melko laajakin sarja? Toivottavasti ei ihan koko satulaa/satuloita tarvitse uusia kuitenkaan.
Avatar
Pade75
Viestit: 23
Liittynyt: Su Maalis 10, 2019 9:32 am
Pyörä: Africa Twin RD07

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Pade75 »

Tarkoititko tällästä?
https://www.storm-motor.fi/en/osat/moot ... -vasoik-9/

Lähetetty minun G8141 laitteesta Tapatalkilla

Avatar
Rusty
Viestit: 68
Liittynyt: To Syys 08, 2016 10:07 am
Pyörä: polkupyörä ja XRV750-94 (ex:DR650RSE-91)
Paikkakunta: Kajaani

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Rusty »

Pade75 kirjoitti: Pe Helmi 17, 2023 3:52 pm Tarkoititko tällästä?
https://www.storm-motor.fi/en/osat/moot ... -vasoik-9/

Lähetetty minun G8141 laitteesta Tapatalkilla
Kyllä joo..
Avatar
Pade75
Viestit: 23
Liittynyt: Su Maalis 10, 2019 9:32 am
Pyörä: Africa Twin RD07

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Pade75 »

Stormilta löytyy yllättävän hyvin vielä näihin perus huolto osia. Sitten on Euroopassa esim cmsnl.com, rugged roads englannissa, ns tuninki osia africa queens.de jne paljon on pelkästään europassa, mistä näihin kaksosiin saa hyvin osia. Joitakin on sitten hankala saada, kun on valmistuskin jo lopetettu, mutta Facebookissa xrv Africa Twin bikes and parts ryhmä, missä myyvät paljon osina näitä

Lähetetty minun G8141 laitteesta Tapatalkilla

Avatar
PAH
Viestit: 928
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 5:46 pm
Pyörä: 890 R
Paikkakunta: Joensuu

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja PAH »

Rusty kirjoitti: Pe Helmi 17, 2023 4:22 pm
Pade75 kirjoitti: Pe Helmi 17, 2023 3:52 pm Tarkoititko tällästä?
https://www.storm-motor.fi/en/osat/moot ... -vasoik-9/

Lähetetty minun G8141 laitteesta Tapatalkilla
Kyllä joo..
Kannattaa tarkistaa myös nuo tapit.
Mulla oli kulunut noihin reilut kolot ja ainakin aiheutti toispuoleista kulumista jarrupaloihin.
https://www.storm-motor.fi/en/osat/moot ... tisarja-2/
Heikki
Vastaa Viestiin