AFRICA TWIN
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: AFRICA TWIN
Nuo mainitsemasi jutut on kuulu tuohon pyörään, ainakin minun -91 At on juuri tuollainen. Mittarissa nyt n.170000 km.
Osia netistä, purkaamoista ja ihan alkuperäisiä osia kannatta myös kysyä, hinta saattaa joskus yllättää positiivisesti !
Osia netistä, purkaamoista ja ihan alkuperäisiä osia kannatta myös kysyä, hinta saattaa joskus yllättää positiivisesti !
Re: AFRICA TWIN
[quote="Juice"]Ainakin ne on eri osanumerolla
Rd07 77200my1000zb "type 1"
Rd07a 77200may620zb "type 2"
Lähetetty minun SM-J330F laitteesta Tapatalkilla[/quote]
Rd07 77200my1000zb "type 1"
Rd07a 77200may620zb "type 2"
Lähetetty minun SM-J330F laitteesta Tapatalkilla[/quote]
- Lakupilotti
- Viestit: 1562
- Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 7:36 pm
- Pyörä: Laku
- Paikkakunta: Päntäne
Re: AFRICA TWIN
Olen laittanut flektille katkaisijan ja merkkivalon, jotta voin laittaa sen päälle jo ennakkoon, kun on tiedossa paikallaan junnausta.
Edelliseen Lakuun laitoin katkaisijan lisäksi alemmassa lämpötilassa kytkevän flektin termostaatin, jossa lisäksi oli käynnistyksen ja sammutuksen väli pienempi ja lämpö pysyi näinollen tasaisempana. Ei siinä silti flekti koskaan lähtenyt käyntiin, jos vähänkin oltiin liikkeessä. Taisi olla joku vanhan Sunnyn termostaatti, joka sopi jenkaan ja oli sopivat speksit.
Edelliseen Lakuun laitoin katkaisijan lisäksi alemmassa lämpötilassa kytkevän flektin termostaatin, jossa lisäksi oli käynnistyksen ja sammutuksen väli pienempi ja lämpö pysyi näinollen tasaisempana. Ei siinä silti flekti koskaan lähtenyt käyntiin, jos vähänkin oltiin liikkeessä. Taisi olla joku vanhan Sunnyn termostaatti, joka sopi jenkaan ja oli sopivat speksit.
Make & Laku
Where ever you go, there you are !
Where ever you go, there you are !
-
- Viestit: 257
- Liittynyt: To Tammi 27, 2011 10:36 pm
- Pyörä: African Twin RD07A, entinen AT Army RD07
- Paikkakunta: kuopio
Re: AFRICA TWIN
uusi Jännitesäädin tuli ja laitoin sen paikalleen, myös tein piuhat kuntoon. Sitten käynnistin, liittimestä kuului "naks"(avovaimo kuuli) ja mittarivalot sammui äkkiä, elikkä näyttää akku olevan tyhjä. en tiedä mikä se vaivaa.. avovaimoni epäilisi että voi olla oikosulku.
Tiedättekö mikä vika on? Onko teillä ollut samalaista ongelmaa?
Tiedättekö mikä vika on? Onko teillä ollut samalaista ongelmaa?
- Lakupilotti
- Viestit: 1562
- Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 7:36 pm
- Pyörä: Laku
- Paikkakunta: Päntäne
Re: AFRICA TWIN
Pamahtikohan pääsulake siitä starttireleen päältä? Menikö joku piuha väärin?
Make & Laku
Where ever you go, there you are !
Where ever you go, there you are !
- api
- Viestit: 474
- Liittynyt: Pe Tammi 04, 2008 9:09 am
- Pyörä: Honda Africa Twin 750
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
Re: AFRICA TWIN
Kuvassa AT:n 30 ampeerin pääsulake. Liittimet pääsivät huollon puutteessa hieman kuumenemaan. Meinasi AT jopa jättää välille, siinä kuitenkaan onnistumatta.
Raisu MM -78/ Vespa ET4 125/ Aprilia Pegaso 650/ Honda Africa Twin 750
- Lakupilotti
- Viestit: 1562
- Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 7:36 pm
- Pyörä: Laku
- Paikkakunta: Päntäne
Re: AFRICA TWIN
Mulla näytti suunnilleen samalta, vaikka olin putsaillut nuokin liittimet. Meinasin jäädä jumiin Pudasjärven kapulalossille, mutten jäänyt kuitenkaan. Kotona korjasin vaurion laittamalla sulakkeen erilliseen pitimeen johdon väliin.api kirjoitti:Kuvassa AT:n 30 ampeerin pääsulake. Liittimet pääsivät huollon puutteessa hieman kuumenemaan. Meinasi AT jopa jättää välille, siinä kuitenkaan onnistumatta.
Make & Laku
Where ever you go, there you are !
Where ever you go, there you are !
-
- Viestit: 257
- Liittynyt: To Tammi 27, 2011 10:36 pm
- Pyörä: African Twin RD07A, entinen AT Army RD07
- Paikkakunta: kuopio
Re: AFRICA TWIN
Lakupilotti kirjoitti:Pamahtikohan pääsulake siitä starttireleen päältä? Menikö joku piuha väärin?
Jännitteensäätimen johdot ja kiinnikkeet on nyt kunnossa. Starttasin 3 kertaa ja kaikki toimi hyvin. Sitten moto seisoi noin tunnin ja käynnistin uudestaan, ei tapahtunut mitään ihan pimee koko pärkkelen pyörä. Siinä sitten tutkin ja kokeilin starttirelettä ja huomasin, että häiriöhän olikin siellä. Avasin releen ja kiinnikkeet oli hapettuneet. Putsasin ne ja kokeilin käynnistää, mut kuuluu vaan naks (eikä oo nyt vaemon piässä vikkoo, ku kuulee ääniä) . Starttirele on siis paskana Joudun tilata uusi starttirele....
Re: AFRICA TWIN
Onko varmasti akku kunnossa? Relehän voi naksua, mutta ei jaksa pyörittää starttia, jos akku on huono.
Happi
Happi
-------------------------------------------
https://www.youtube.com/user/Happi4965/videos
https://www.youtube.com/user/Happi4965/videos
- Ninni AT750
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ma Kesä 10, 2019 3:09 pm
- Pyörä: Honda Africa Twin 750
- Paikkakunta: Kuopio
Re: AFRICA TWIN
Tässä se nähhään, miten tärkiä on tuo kurapyöräilijän vaemo, ku kuunteloo kaekki naksut ja pärräyksetSavoSusi kirjoitti:Lakupilotti kirjoitti:Pamahtikohan pääsulake siitä starttireleen päältä? Menikö joku piuha väärin?
Jännitteensäätimen johdot ja kiinnikkeet on nyt kunnossa. Starttasin 3 kertaa ja kaikki toimi hyvin. Sitten moto seisoi noin tunnin ja käynnistin uudestaan, ei tapahtunut mitään ihan pimee koko pärkkelen pyörä. Siinä sitten tutkin ja kokeilin starttirelettä ja huomasin, että häiriöhän olikin siellä. Avasin releen ja kiinnikkeet oli hapettuneet. Putsasin ne ja kokeilin käynnistää, mut kuuluu vaan naks (eikä oo nyt vaemon piässä vikkoo, ku kuulee ääniä) . Starttirele on siis paskana Joudun tilata uusi starttirele....
Kurapyöräilijän vaimo
- Ninni AT750
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ma Kesä 10, 2019 3:09 pm
- Pyörä: Honda Africa Twin 750
- Paikkakunta: Kuopio
Re: AFRICA TWIN
Ihan uusi akku on...Happi kirjoitti:Onko varmasti akku kunnossa? Relehän voi naksua, mutta ei jaksa pyörittää starttia, jos akku on huono.
Happi
Kurapyöräilijän vaimo
- Jussi_S
- Viestit: 773
- Liittynyt: Ti Kesä 16, 2009 1:16 pm
- Pyörä: XRV 750 Africa Twin, WR250
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: AFRICA TWIN
Entäpä maadoitukset, onko maadoitus koneeseen varmistettu? Sekin hapettuu joskus. Ja vielä kerran varmistaisin akun kenkien kontaktin ja kiinnityksen.Ninni AT750 kirjoitti:Ihan uusi akku on...Happi kirjoitti:Onko varmasti akku kunnossa? Relehän voi naksua, mutta ei jaksa pyörittää starttia, jos akku on huono.
Happi
AT -95
- api
- Viestit: 474
- Liittynyt: Pe Tammi 04, 2008 9:09 am
- Pyörä: Honda Africa Twin 750
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
Re: AFRICA TWIN
Jos Starter Solenoid on rikki, se maksaa maahantuojalla RD07/07A-malliin 99 €. "Samanlaisia" saa netistä halvemmalla esim. täältä. Hinta ilman postituskuluja on noin 17 puntaa.
Raisu MM -78/ Vespa ET4 125/ Aprilia Pegaso 650/ Honda Africa Twin 750
Re: AFRICA TWIN
Miten se nopeusmittarin muovi ratas vaihdetaa?
Tarkotus olisi viedä renkaan vaihtoon pyörä ja mietin että saanko siinä samalla näppästyä uuden osan paikalleen. Reissun päällä niin en viittis alkaa muuten rengasta irrottelemaan. Rd07.
Tarkotus olisi viedä renkaan vaihtoon pyörä ja mietin että saanko siinä samalla näppästyä uuden osan paikalleen. Reissun päällä niin en viittis alkaa muuten rengasta irrottelemaan. Rd07.
Re: AFRICA TWIN
Onko porukat tutkineet mitä löytyy big bore osastolla AT:hen ?
Itsellä on hyllyssä Wisecon Honda Hawk männät(82mm) odottamassa sopivaa hetkeä, mutta niissä on vain 1mm ylikoko ja kuutioita tulee vajaa 20 lisää.
Tutkiskelin Wisecon luetteloa ja TRX400EX 99-08 on samalla tapilla oleva mäntä. Niitä löytyy 85, 85.5, 86, 86.5, 87, 87.5, 88 ja 89mm.
Wössnerillä on myös TRX400EX 99-08 mäntiä, mutta ei Hawkiin.
85mm -> 817cc
86mm -> 836cc
87mm -> 856cc
88mm -> 876cc
89mm -> 896cc
Männän korkeutta ei luettelot ilmoita, elikkä pinnistä männän lakeen, jotenka puristukset on arvoitus.
tuo 85mm / 81mm vaatisi 2mm materiaalia pois sylkästä, mikä muistaakseni vois onnistua ilman putken vaihtoa ja lohkojen tunaamista. Nyt ei ole irtosylkkää mittailua varten.
EDIT : Löyty puristuskorkeus ja se on sama. TRX400 on kuitenkin 4-venttiilinen, eli joutunee kairaamaan pakoventtiilille kolon.
EDIT2 : TRX400 mäntä ei näytä sopivan, siinä on venttiili kolot oudosti säteittäin.
African Queens mainostaa 890cc kittiä, mutta se taitaa vaatia jo vähän lohkojen modausta.
http://www.africanqueens.de/EN/MOTORCYC ... orte2.html
Itsellä on hyllyssä Wisecon Honda Hawk männät(82mm) odottamassa sopivaa hetkeä, mutta niissä on vain 1mm ylikoko ja kuutioita tulee vajaa 20 lisää.
Tutkiskelin Wisecon luetteloa ja TRX400EX 99-08 on samalla tapilla oleva mäntä. Niitä löytyy 85, 85.5, 86, 86.5, 87, 87.5, 88 ja 89mm.
Wössnerillä on myös TRX400EX 99-08 mäntiä, mutta ei Hawkiin.
85mm -> 817cc
86mm -> 836cc
87mm -> 856cc
88mm -> 876cc
89mm -> 896cc
Männän korkeutta ei luettelot ilmoita, elikkä pinnistä männän lakeen, jotenka puristukset on arvoitus.
tuo 85mm / 81mm vaatisi 2mm materiaalia pois sylkästä, mikä muistaakseni vois onnistua ilman putken vaihtoa ja lohkojen tunaamista. Nyt ei ole irtosylkkää mittailua varten.
EDIT : Löyty puristuskorkeus ja se on sama. TRX400 on kuitenkin 4-venttiilinen, eli joutunee kairaamaan pakoventtiilille kolon.
EDIT2 : TRX400 mäntä ei näytä sopivan, siinä on venttiili kolot oudosti säteittäin.
African Queens mainostaa 890cc kittiä, mutta se taitaa vaatia jo vähän lohkojen modausta.
http://www.africanqueens.de/EN/MOTORCYC ... orte2.html
Viimeksi muokannut jiknnn, La Heinä 13, 2019 6:09 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.