Sivu 1/269
AFRICA TWIN
Lähetetty: To Touko 17, 2007 9:10 pm
Kirjoittaja juh@
Kerätäänpäs tarinaa AT:stä tämän otsikon alle kun se muuten on hajallaan ympäri foorumia.
Oma papatin on ollut nyt pari vuotta ilman suurempia hankintoja/virityksiä. Jotain uutta täytyisi keksiä kun pyörääkään ei ole vielä halua vaihtaa (kävin muuten juuri ajamassa GS1200A:n, hyvä muttei riittävän paljon parempi). Mieleen tuli sellainen lisävaruste kuin Bagster
http://www.bagster.com/en/moto/catalogu ... d_moto=166.
Onko kellää kyseitä kyseistä kapinetta, siihen saisi näppärästi jonkin sortin tankkilaukun kiinni. Laukku voisi toimia karttataskuna ja sateensuojana kännykkänavigaattorille joten kohtuumatala läpinäyvällä kalvolla olisi varmaan sopiva. Onkohan tuo Bagster -materiaali vedenpitävää? Pääseekö epäpuhtauksia tankin ja suojan väliin?
Parempi perceenalunenkin kiinnostaisi kohtuuhintaan.
Kokemuksia/kommentteja?
Lähetetty: To Touko 17, 2007 9:30 pm
Kirjoittaja jmka
Mulla on tollanen bagsterin tankinnahka, ostin sen käytettynä toiselta foorumilaiselta. Kyllä se ihan ok on, ei kastu helposti, pitää sadetta. Tankin ja "nahkan" väliin menee pikkasen pölyä mutta ottamalla nahan silloin tällöin irti ja putsaamalla välin saa tuonkin asian hoidettua. Nahassa on kiinnikkeet bagsterin omalle tankkilaukulle mutta se on sen verran kallis että en ole raaskinut ostaa, sen sijaan mulla on sellainen pieni ja halpa louisin moto detail tankkilaukku jonka olen viritellyt bagsterin kiinnikkeisiin ja hyvin on toiminut. Ebayssä noita on käytettyinä joskus näkynyt olevan myös kaupan.
Paremman perceenalusen saat kun levennät ja korotat alkuperäistä satulaa ja verhoilet sen uudelleen
Lähetetty: Ma Kesä 18, 2007 12:53 am
Kirjoittaja kurapyörä
At kulutus rd04 miten paljon te ajatte täydellä tankilla kun syttyy se keltainen bensan varotusvalo itse ajan sekalaista ajoa n 220km ja moottoritie ajoa noin 245km
Lähetetty: Ma Kesä 18, 2007 3:05 pm
Kirjoittaja corn
mun rdo4:lla, vm -91 pääsee likemmäs 300 km normaalisti, ennen kuin valo syttyy. Tosin riippuu ajotavasta, mutta jos on normaalia 80-100kmh siirtymäajoa, niin sitten.
Lähetetty: Ma Kesä 18, 2007 4:05 pm
Kirjoittaja mopopoitsu
PÄKSTERISTÄ:
Mulla on ollu se loimi tankinpäällä jo jonkin aikaa, mutta vasta just äsken hain laukkukaupasta lukot (Bagsterin lenkkeihin sopivat) jotka laiton (jotenkin niittasin) tavallisen tankkilaukun pohjaan neulottuun turvavyön pätkään (päihin), ja hyvä tuli.
Tankkilaukun pohjallinen siis tulee edestä varmistusremmillä kiinni ja takaa niihin bagsterin lukkoihin. Pohjallisessa on magneetit, joten se on alunperin tarkoitettu niillä kiinnitettäväksi. Bagsterin nahan läpi ne ovat liian heikot.
Lähetetty: Ma Kesä 18, 2007 4:11 pm
Kirjoittaja Pekkavee
Kysymys tosta Bagsteristä.
Pitääkö se ottaa pois, kun pesee pyörän?
Luulisi, että sinne väliin menee vettä, joka sitten kiusaa siellä.
Mistä muuten saisi tommosen loimen BMW R1100GS pyörälle?
Pekka
Lähetetty: Ma Kesä 18, 2007 4:25 pm
Kirjoittaja HeikkiL
Pekkavee kirjoitti:Mistä muuten saisi tommosen loimen BMW R1100GS pyörälle?
Jutako Oy:stä hommasin Bagsterin Gertrudeen (samoin kuin pariin edelliseenkin pyörään). Sen verran sopivasti hinnoiteltu, ettei kannata lähteä merta edemmäs kalaan.
Lähetetty: Ti Kesä 19, 2007 8:14 am
Kirjoittaja mopopoitsu
Pekkavee kirjoitti:Kysymys tosta Bagsteristä.
Pitääkö se ottaa pois, kun pesee pyörän?
Luulisi, että sinne väliin menee vettä, joka sitten kiusaa siellä.
Itte hommasin "varatankin", sellaisen valmiiksi vähän lommoisen ja bagsterin iho sitten sen päälle. Ei tartte murehtia että mitä paskaa väliin menee.
Yhden lajin tuunausta kai tämäkin.
Tulee mieleen tuo
HD-miehen tarina, kun maajussi ihmetteli että "Ka nahastako on prätkän tankit nykyvvään? Taettaa männä laukkuun löpö?"
Lähetetty: Ti Kesä 19, 2007 9:26 am
Kirjoittaja panttiroiko
Eilen virittelin Bagsterin nahkan tankin pintaan, perjantaina ois tarkotus lähtä pariksi viikoksi Norjaan, niin tuleepa nahka testattua reissun päällä. Ebaystä huusin siihen jo talvella laukun, "halavalla" kun sai...
Touratechin penkki tulee samalla testattua, alkuperäsellä kun alkaa parin tankillisen jälkeen takalisto puutumaan. Saas nähä mitä kyytiläinen kommentoi.
Talven aikana on tullu muutenkin ruuvailtua Raimon kanssa kaikennäköstä tilipehööriä twiniin, kuten Pro-Oiler ketjunrasvari, Remuksen putki, Wilbersin takaiskari... ja sitte ihan perusosaa ja huoltoa.
Myytävänä olis 93-95 vuosimallien makrolon Touratech-lampunsuoja, kun ei se -96 vuosimalliin sopinu, vaikka näin Turhatek väitti... vaan tämä taitaa mennä tuonne toiseen osioon.
Lähetetty: Ti Kesä 19, 2007 9:36 pm
Kirjoittaja Peltsi
aleksi kirjoitti:At kulutus rd04 miten paljon te ajatte täydellä tankilla kun syttyy se keltainen bensan varotusvalo itse ajan sekalaista ajoa n 220km ja moottoritie ajoa noin 245km
Nuot kuulostaa aika hyvin siltä miltä mun mopo alkaa valoja välkytellä. Välillä enemmän ja välillä vähemmän. Yksin kun ajaa sorateitä niin saa sen valon palaan jo tuohon 200 kohdallekkin. Ennätys toisaalta taitaa olla aika likellä tuota 300 kilsaa kun porukalla ajeltiin ja tahdin määräs pari riittävän hidasta idänihmettä sivuvaunujensa kans. Ehkä kuitenkin nyt vois olla likempänä tuota 240 se keskiarvo kun ajaa tietä pitkin.
Lähetetty: Ti Kesä 19, 2007 10:26 pm
Kirjoittaja Peltsi
On joskus ollu mielessä että valkoinen olis kiva väri tuommoseen kuramopo Nekruun mutta tuota kuvaa katellesa tulee kyllä toisiin ajatuksiin.
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Re: AFRICA TWIN
Lähetetty: Ke Tammi 07, 2009 10:50 pm
Kirjoittaja kurapyörä
Onkohan tämä vaan jotain netin ihmeita?
http://www.motorcyclespecs.co.za/pic%20 ... n_1200.htm onko tulossa africa twin 1200cm3
olisi ainakin ihan komee
Re: AFRICA TWIN
Lähetetty: Ke Tammi 07, 2009 11:01 pm
Kirjoittaja Peltsi
Se on just niitä ihmeitä. Ei tulla näkemään. Honda tekee nyt pyöriä vain kaltaisilleni papparaisille.
Re: AFRICA TWIN
Lähetetty: La Tammi 10, 2009 1:29 am
Kirjoittaja jmka
kun ei muuta vastaavaa oo niin SE rutku seuraava on...
Re: AFRICA TWIN
Lähetetty: Su Tammi 25, 2009 10:59 pm
Kirjoittaja api
Alapäätä rasvailen. Olen irroittanut AT:n takaiskarin alapäästä sen kolmion mallisen palan ja rasvannut sen laakeri. Sitten ongelmat. Mulla on AT:ssä SW-Motechin keskiseisontatuki, joka hankaloittaa sen U:n mallisen raudan irroittamisen moposta. Se jäi viime vuonna irroittamatta ja rasvaamatta (laakeri). Ajattelin, että nyt senkin voisi avata. Pitääkö tuo keskiseisontatuki irroittaa? Ja jos pitää, kuinka monella pultilla se on kiinni?