AFRICA TWIN

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Happi
Viestit: 2875
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Happi »

Eli olin väärässä :oops:
En taaskaan ajattelu.

Happi
Avatar
jiknnn
Viestit: 325
Liittynyt: To Syys 16, 2010 10:21 pm
Pyörä: kameli

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja jiknnn »

Happi kirjoitti:Eli olin väärässä :oops:
Nyt olet väärässä ;) . Kun ne liittimet hapettuu(tai tapahtuu joku muu kemiallinen reaktio), niin johtava pinta-ala pienenee ja liitokseen tulee vastusta. Ja juurikin jos kontakti on pieni ja siinä kuluu tehoa, niin tulos on musta hiilimöykky.
Avatar
Happi
Viestit: 2875
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Happi »

Ja tätä liittimen vastusta ei välttämättä normi yleismittarin ohmimittauksella havaitse , pieni arvo. Ylimenojännitte mittaus on parempi, jos sen pystyy tekemään.

Happi
Avatar
psi
Viestit: 757
Liittynyt: Ti Touko 19, 2009 8:21 pm
Pyörä: Africa Twin RD07
Paikkakunta: Kauttua

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja psi »

Noin niinkuin periaatteessa pitäisi havaita ihan kopelotuntumalla koska kauan ennen kuin se kärtsää mustaksi, se on reilusti lämmin käytössä.
Русский военный корабль, иди на хуй
Avatar
tekes
Viestit: 135
Liittynyt: La Loka 12, 2013 10:44 am
Pyörä: AT AS DCT -18
Paikkakunta: oulu

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja tekes »

Höh, muistin väärin että alkuperäinen säädin olisi ollut toimiva, eihän se ollutkaan. Antoi 1000-3000 kierroksilla 14-16V jännitettä (, ja muistin miksi laitoin sen tarvikesäätimen reipas vuosi sitten). Liitin lämpeni sormia polttavaksi parissa minuutissa. Ebaystä meni tilaukseen samanlaisia tarvikesäätimiä x2. Ei se laatu vaan se määrä :D

Periaatteessa, ajatusleikkinä, jos kytkisi 3-vaihe lämpövastuksen staattorin kolmeen (keltaisiin) johtoon.
Säädin toimii -> säädin käyttää kaiken staattorin tuottaman tehon, lämpövastus ei lämpene koska siinä on suuri vastus ja virta menee sinne missä vastus on vähäisin, eli säätimeen, joka polttaa ylimääräisen tehon lämmöksi.
Säädin ei toimi -> säädin ei käytä tehoa, joten virta menee lämpövastuksen läpi (koska muuta reittiä ei ole). Lämpövastus lämpenee.
Mitenskähän jos lämpövastuksen tilalla olisi joku vaihtovirtavaroitusvalo.
Kun säädin menisi rikki, varoitusvalo syttyisi palamaan... periaatteessa... toimisiko? :?:
(varautumista tulevaan säätimen hajoamiseen)
Avatar
Phav
Viestit: 580
Liittynyt: Su Touko 30, 2010 6:21 pm
Pyörä: R1200GS -09
Paikkakunta: Joensuu,Hammaslahti

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Phav »

Hyvä keino helpottaa tuon säätimen toimintaa on laittaa molemmat valot palamaan. Ite tein omaani vielä katteeseen lisä jäähdytysreikiä. Ois tuossa yks käypänen tietokoneen siilikin, mut en oo saanu ajoiks asennella.
Kohtahan tuo pitäs alkaa kaasari ja iskari jumpalle, takaiskari huollattaa, voi olla melkosesti öljyn laatu heikentynny 25vuodessa :shock:
Muuten jäi ennätysvähään mopoilut tältä kesältä, ei oikein tykänny mopoilusta tuo välilevytyrä, vain 2 Venäjän reissua, ja siinäpä ne ajot melkein oliki.
Loud pipes save lives
-Pasi-
Avatar
Kipa
Viestit: 1974
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:25 pm
Pyörä: SE ja kolmipökö
Paikkakunta: Hämeenperä

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Kipa »

tekes kirjoitti:(varautumista tulevaan säätimen hajoamiseen)
Pieni volttimittari, jolla toimivuuden näkee: https://www.aliexpress.com/item/New-Wat ... 07bd49f775
- taas kahden mopon taktiikalla -
Avatar
tekes
Viestit: 135
Liittynyt: La Loka 12, 2013 10:44 am
Pyörä: AT AS DCT -18
Paikkakunta: oulu

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja tekes »

Kipa kirjoitti:
tekes kirjoitti:(varautumista tulevaan säätimen hajoamiseen)
Pieni volttimittari, jolla toimivuuden näkee: https://www.aliexpress.com/item/New-Wat ... 07bd49f775
Vastaavanlainen onki asennettuna. Nyt yllätti että jännite oli liian alhainen, luulin johtuvan mittarin heikosta kytkennästä :) Hereillä oltava tuon kanssa.

Lähetetty minun E6553 laitteesta Tapatalkilla
sim
Viestit: 256
Liittynyt: Su Heinä 01, 2012 8:22 pm
Pyörä: AT-98
Paikkakunta: Helsinki/Kainuu

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja sim »

Iski pieni ongelma. tangon kiinnityksesä on jotkin puslata t-kappaleessa, mutta niitä ei näy kaupan kuvissa.

http://www.cmsnl.com/honda-xrv750-afric ... ml#results

kuvassa osien 25 ja 16 välissä. Onko jollain tietoa mistä saa sopivan puslan ? Omassa on toinen antanut vähän periksi.
ceevu
Viestit: 2005
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Noiden minimittareiden toimivuus/tarkkuus kannattaa tarkistaa yleismittarilla aina kun joku epäilyttää. Oma upesi näyttämään tolkuttomia jännitteitä,vika oli vaan mittarissa...
-Henkka
Viestit: 43
Liittynyt: Su Heinä 10, 2016 4:27 pm
Pyörä: XRV 750 1996

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja -Henkka »

Kuuluuko takajarrunestesäiliössä olla nestettä sen verran että sitä on siinä säiliön sisällä olevassa kumisessa(?) kupissakin vai pelkästään sen kupin ulkopuolella?
Avatar
Totti
Viestit: 1074
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Totti »

Ulkopuolella vaan.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv

https://www.kuraukot.fi/
sim
Viestit: 256
Liittynyt: Su Heinä 01, 2012 8:22 pm
Pyörä: AT-98
Paikkakunta: Helsinki/Kainuu

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja sim »

Kokeillaas vielä kerran paremmalla kuvalla
Kuva
Eli nuo kohdat mihin tulee tangon kiinnitys, ainakin nuo "puslat" voi antaa periksi (koska minulla on antanut) mutta onko tuohon olemassa olevaa varaosaa vai mistä tuollaiset saa sävellettyä itse ?
Avatar
Jussi_S
Viestit: 775
Liittynyt: Ti Kesä 16, 2009 1:16 pm
Pyörä: XRV 750 Africa Twin, WR250
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja Jussi_S »

sim kirjoitti:Kokeillaas vielä kerran paremmalla kuvalla
Eli nuo kohdat mihin tulee tangon kiinnitys, ainakin nuo "puslat" voi antaa periksi (koska minulla on antanut) mutta onko tuohon olemassa olevaa varaosaa vai mistä tuollaiset saa sävellettyä itse ?
Joskus kuulin jonkun haastavan että oli vetänyt pultti+prikka virityksillä kiinteäksi tangon kiinnityksen. Itselläkin se on myös antanut hiukka periksi, mutta aika opettaa hyväksymään pienen vinouden :shock:
AT -95
janne.k
Viestit: 1244
Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 3:52 pm
Pyörä: XR400, XRV750
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja janne.k »

Mulla oli joskus prikat millä sai jäykäksi. Taisin antaa ne jollekkin kun keulan vaihdoin. Järkevin vaihtoehto varmaan hommata ehjä kokonainen yläkolmio.
Vastaa Viestiin