Stark VARG sähköpyörä
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Stark VARG sähköpyörä
Ei tuo Stark Varg mikään adve pyörä ole kuitenkaan, mutta miettikää mitä mahdollisuuksia se saattaa avata harrastajille. Ajopaikkoja pystyy tekeen asutusten lähelle, ei tule ”pohjavesiongelmaa” eikä pakokaasujen hajuja. Kyllä se voi olla ihan hyvä homma lajien elvyttämiseksi vielä jos huoltokukut pysyvät matalina niin kuin luulisi pysyvän.
Re: Stark VARG sähköpyörä
Hyvä puoli sähkiksissä on että voi ajella salaa eikä juuri herätä pahennusta. Kuin sähköfillarilla ajaisi sen puolesta. Pitäisköhän ottaa paikallispyöräksi...tjaa...taidan kumminkin odotella hintakevättä.
SF 1098S
MTS V4S
MTS V4S
-
- Viestit: 817
- Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
- Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
- Paikkakunta: Rauma
Re: Stark VARG sähköpyörä
En tiä kuinka kauan on ollu, mut nyt löyty kans hinnat: https://www.biketeam.fi/moottoripyorat/stark-varg/
Re: Stark VARG sähköpyörä
Todella mielenkiintoinen. Hintaa on.
- Hsippe
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
- Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
- Paikkakunta: Raasepori
Re: Stark VARG sähköpyörä
Onko se nyt sähkövehkeeksi kalliskaan? Tasan 13k€ ajoneuvoverolla ja toimituskuluilla.
Esimerkiksi uus (my22) porkkansorvi; 350 EXC-f: 11279€+ verot 1968€ + tk 300€ = 13547€
https://www.nettimoto.com/ktm/350/2704120
No, tokihan toi oranssi alkaa olla jo "ylivuotinen" ja siihen sais 1000:lla osia kylkeen, mutta silti...
Tämä pohdinta sillä että toi Stark olis oikeasti kilvitettävissä, kuvissa kuitenkin on selvästi valoton MX malli.
Re: Stark VARG sähköpyörä
Hmm... 6 kWh akku. Mun kokemuksen mukaan mopo vie melkein saman kuin auto. Mini saattaa mennä vähän alle 20 kWh/100km. Hieman olen epäilevällä kannalla toiminta-ajan suhteen. Tietty jos ajonopeus on 30km/h niin voi kestääkin.
Mielelläni kokeilisin.
Mielelläni kokeilisin.
SF 1098S
MTS V4S
MTS V4S
Re: Stark VARG sähköpyörä
Hmm... 6 kWh akku. Mun kokemuksen mukaan mopo vie melkein saman kuin auto. Mini saattaa mennä vähän alle 20 kWh/100km. Hieman olen epäilevällä kannalla toiminta-ajan suhteen. Tietty jos ajonopeus on 30km/h niin voi kestääkin.
Mielelläni kokeilisin jos sellainen tilaisuus osuu kohdalle.
Sitten vähän sivuraiteelle...kaasuturbiinien hyötysuhde on melko lähellä dieseleitä ja teho/painosuhde on omaa luokkaansa. Range extenderinä voisi pyöriä vakiokierroksilla ja nykytekniikalla kierrosluku ei rajoita. Mut eipä ole näkyny, kyllä suuntaus on täyssähkäreihin.
Mielelläni kokeilisin jos sellainen tilaisuus osuu kohdalle.
Sitten vähän sivuraiteelle...kaasuturbiinien hyötysuhde on melko lähellä dieseleitä ja teho/painosuhde on omaa luokkaansa. Range extenderinä voisi pyöriä vakiokierroksilla ja nykytekniikalla kierrosluku ei rajoita. Mut eipä ole näkyny, kyllä suuntaus on täyssähkäreihin.
SF 1098S
MTS V4S
MTS V4S
Re: Stark VARG sähköpyörä
Juu, hintahan on suhteellista. Itse kun ajan CRF300l. mopolla. Varmasti asiallinen peli hänelle, jolle sen ominaisuudet sopii.Hsippe kirjoitti: ↑Ti Heinä 05, 2022 12:51 pmOnko se nyt sähkövehkeeksi kalliskaan? Tasan 13k€ ajoneuvoverolla ja toimituskuluilla.
Esimerkiksi uus (my22) porkkansorvi; 350 EXC-f: 11279€+ verot 1968€ + tk 300€ = 13547€
https://www.nettimoto.com/ktm/350/2704120
No, tokihan toi oranssi alkaa olla jo "ylivuotinen" ja siihen sais 1000:lla osia kylkeen, mutta silti...
Tämä pohdinta sillä että toi Stark olis oikeasti kilvitettävissä, kuvissa kuitenkin on selvästi valoton MX malli.
Re: Stark VARG sähköpyörä
Faktahan on se, että enemmin tai myöhemmin kaikki vehkeet tulee olemaan akkukäyttöisiä. Rouvalle kahtellut sivusilmällä akkuautoa, hänen ajoprofiiliin se sopisi täydellisesti.
- Hsippe
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
- Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
- Paikkakunta: Raasepori
Re: Stark VARG sähköpyörä
Nyt se olis koeajettavissa:
https://www.xracing.fi/uutinen/stark-va ... t-jamsassa
Xracingin testivideo, by Hovi & Mattila:
https://www.xracing.fi/uutinen/koeajossa-stark-varg
https://www.xracing.fi/uutinen/stark-va ... t-jamsassa
Xracingin testivideo, by Hovi & Mattila:
https://www.xracing.fi/uutinen/koeajossa-stark-varg
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Stark VARG sähköpyörä
Minä kävin tuossa Jämsän koeajotilaisuudessa, kun olin viikonlopun siellä MADissa.
Koeajo oli 2 kierrosta ja pyörästä pohjustettiin sen verran, että tehokarttoja on viisi. Ykkösellä on 44 hv, kakkosella 48 hv ja vitosella sitten 60 hv ja samalla kaasuvaste muuttuu samalla joka pykällä terävämmäksi. Oli tullut kuulemma palautta, että kakkosta isompaa karttaa ei tarvi, kun takapyörällä vehkeessä on liki tuhat Nm vääntöä .
Lähdin liikkeelle ykköskartalla, niin kuin oli ohjeistus ja ajoin sillä ekan kierroksen. Pyörä tuntui heti todella hyvin käteen käyvältä, helpolta käsitellä ja tosi kevyeltä, mutta kun on kolunnut pohjille kolme päivää enskapolkuja 690:llä, niin varmaan mikä vaan kisaenska tai crossi olisi tuntunut höyhenen kevyeltä.
Toisen kierroksen ajoin kakkoskartalla, jolla pyörä tuntui vastaavan aika lailla pikkunelari crossia. Mutkistä lähdettiin aina keulimalla vähänkin varomattomalla kaasulla. Tehokkaampaa karttaa en kokeillut, kun en ole tainnut koskaan ajaa nelipuolikkaalla crossillakaan.
Takajarru oli vasemmalla kädellä, mikä vaati vähän totuttautumista, että pääseen maastopyörämoodiin (mulla on kaikissa fillareissa etujarru mototyyliin oikealla kädellä).
Hypyissä, kun vähän ennen alastuloa antoi kaasua, että pudottaa perän alas, niin moottori ehti vinkaisemaan aina vähän turhankin paljon, kun se on niin paljon hätäisempi ottamaan kierroksia kuin polttomoottori.
Alusta on KYB ja pelaa niin kuin mikä vaan crossialusta, että pattia saa laskea surutta, eikä keula sukeltele vallimutkiin.
Yksi jännä yksityiskohta oli, että heti ekalla kierroksella kuuntelin, että takarengas on puhki, kun moottorin vaimean vinkunan lisäksi pyörästä ei muuta ääntä lähde, niin se kuuluu tosi selvästi, kun nappularengas rouhii hiekkaa.
Kaiken kaikkiaan aivan mahtava laite! Rekisteröitävää enskaversiota odotellessa.
Koeajo oli 2 kierrosta ja pyörästä pohjustettiin sen verran, että tehokarttoja on viisi. Ykkösellä on 44 hv, kakkosella 48 hv ja vitosella sitten 60 hv ja samalla kaasuvaste muuttuu samalla joka pykällä terävämmäksi. Oli tullut kuulemma palautta, että kakkosta isompaa karttaa ei tarvi, kun takapyörällä vehkeessä on liki tuhat Nm vääntöä .
Lähdin liikkeelle ykköskartalla, niin kuin oli ohjeistus ja ajoin sillä ekan kierroksen. Pyörä tuntui heti todella hyvin käteen käyvältä, helpolta käsitellä ja tosi kevyeltä, mutta kun on kolunnut pohjille kolme päivää enskapolkuja 690:llä, niin varmaan mikä vaan kisaenska tai crossi olisi tuntunut höyhenen kevyeltä.
Toisen kierroksen ajoin kakkoskartalla, jolla pyörä tuntui vastaavan aika lailla pikkunelari crossia. Mutkistä lähdettiin aina keulimalla vähänkin varomattomalla kaasulla. Tehokkaampaa karttaa en kokeillut, kun en ole tainnut koskaan ajaa nelipuolikkaalla crossillakaan.
Takajarru oli vasemmalla kädellä, mikä vaati vähän totuttautumista, että pääseen maastopyörämoodiin (mulla on kaikissa fillareissa etujarru mototyyliin oikealla kädellä).
Hypyissä, kun vähän ennen alastuloa antoi kaasua, että pudottaa perän alas, niin moottori ehti vinkaisemaan aina vähän turhankin paljon, kun se on niin paljon hätäisempi ottamaan kierroksia kuin polttomoottori.
Alusta on KYB ja pelaa niin kuin mikä vaan crossialusta, että pattia saa laskea surutta, eikä keula sukeltele vallimutkiin.
Yksi jännä yksityiskohta oli, että heti ekalla kierroksella kuuntelin, että takarengas on puhki, kun moottorin vaimean vinkunan lisäksi pyörästä ei muuta ääntä lähde, niin se kuuluu tosi selvästi, kun nappularengas rouhii hiekkaa.
Kaiken kaikkiaan aivan mahtava laite! Rekisteröitävää enskaversiota odotellessa.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Stark VARG sähköpyörä
kilpailua Stark Vargille lie tulossa, tuubissa tuli tämmönen vastaan. Tuossa olis vaihdettava akkupaketti..., mutta saapa nähdä tuleeko olemaan muuta kuin paperille.
https://www.youtube.com/watch?v=uQD--yv3G6c
https://fluxmoto.co/
https://www.youtube.com/watch?v=uQD--yv3G6c
https://fluxmoto.co/
Re: Stark VARG sähköpyörä
Siinä on vertailu 250 nelarikrossin ja stark vargin välillä. Varg laimennetaan samaan huipputehoon kuin mitä polttomoottorissa on. Lopussa on kaverin yhteenveto aiheesta. Käytännössä kun akku oli 95% alussa, niin 19 minuuttia käytännön ajoaikaa, sen jälkeen ei veto riittänyt hyppyjen ylitykseen ja oli lopetettava(akussa 14%). Toki kaveri ei lirutelllut mopovauhtia . Olisko ollut luiostonestossa tai jossain outoja asetuksia kun ei kaasunvaste ollut aina ennustettavissa...
https://www.youtube.com/watch?v=h2A4UAJwAwo
kommenttikohta
https://youtu.be/h2A4UAJwAwo?t=614
https://www.youtube.com/watch?v=h2A4UAJwAwo
kommenttikohta
https://youtu.be/h2A4UAJwAwo?t=614