Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Kyllä, ja jos pinkassa riittää paksuutta niin päivittää keulan samalla jos kuskilla on painoa +60kg.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ti Helmi 21, 2023 8:28 pm
- Pyörä: Honda CRF 300 Rally
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Kiitokset kommenteista.
Selvittelin Öhlärin tilannetta ja he ovat poistaneet takaiskarin tuotannosta ja uutta ei ole tullut tilalle. K-techin alustaa tarjosi Öhlärin maahantuoja, onko jollain kokemusta siitä?
Käsisuojat Barkbusterin, mietin vielä tuota tangon päivitystä. Jos tangon päivittää niin käsittääkseni ruuvi on 6 mm Hondan vakio tangossa ja 8 mm yleensä muissa?
Kriega OS-BASE HONDA CRF300L / CRF300 RALLY laukut ois varmaan hyvät, ei tartte ritsiä. Pitääkö puteken puolelle ostaa pienempi laukku?
Mites koneen suojaus, vakio, kaaret vai uus panssari?
Renkaat, onks ensiasennus renkaat hyvät?
Mopo tulee huhtikuun alussa, joten hyvin on aikaa tilailla uudet romut.
Selvittelin Öhlärin tilannetta ja he ovat poistaneet takaiskarin tuotannosta ja uutta ei ole tullut tilalle. K-techin alustaa tarjosi Öhlärin maahantuoja, onko jollain kokemusta siitä?
Käsisuojat Barkbusterin, mietin vielä tuota tangon päivitystä. Jos tangon päivittää niin käsittääkseni ruuvi on 6 mm Hondan vakio tangossa ja 8 mm yleensä muissa?
Kriega OS-BASE HONDA CRF300L / CRF300 RALLY laukut ois varmaan hyvät, ei tartte ritsiä. Pitääkö puteken puolelle ostaa pienempi laukku?
Mites koneen suojaus, vakio, kaaret vai uus panssari?
Renkaat, onks ensiasennus renkaat hyvät?
Mopo tulee huhtikuun alussa, joten hyvin on aikaa tilailla uudet romut.
andreask kirjoitti: ↑To Helmi 23, 2023 2:54 pm @zmoke voi olla, että se OEM-taka-iskari voisi olla sun painollesi ihan ok. Kannattaa ainakin ajella sillä ennen kuin päivittää, ettei sitten vaadi päivittämistä. Kiristä jousi ääripäähän.
Yleisesti ottaen, Rally on aika valmis ajettavaksi. Tämä päivittämisen kulttuuri on vähän sellaista, että some vaikuttaa päätöksiin paljon, etenkin siihen, mitä "joutuu hommaa".
https://www.youtube.com/watch?v=uawssK3r9yM Nämä kaverit ajavat ihan vakio-iskareilla ja se näyttää toimivan hyvin. Toki, jos katsoo tarkasti videota, niin keula ja takapää hyppivät paljon ja pitoa menetetään, mutta pitää muistaa, että L- ja Rally-mallit eivät ole R-malleja, joita Honda on tarkoittanut ajettavan enduro-tyyliin.
Omat päivitykseni perustuvat painooni, joka on 90 kg plus tavarat, ja siihen, mihin käyttöön pyörä on tarkoitettu.
Päivitykseni L-malliin:
- Yoshimura RS-4: kokoputkisto on tulossa (lähti juuri tulemaan Italiasta Suomeen). Tarvitsin hieman lisää tehoa alapäähän. (Hinta noin 790 euroa.)
- K-tech jousitukset: etupään sekä taka-iskari ovat tulossa ja työssä Salossa RR-Partsilla. Vakio keula ja takapää olivat minulle aika huvittavat. Ne pomppivat niin pirusti, eikä maastosta tuntunut löytyvän pitoa. (Hinta 1480 euroa töineen.)
- DNA ilmansuodatin: Jos tekee putkiston, kannattaa myös vaihtaa ilmansuodatin, jotta se hengittää paremmin. (Hinta 120 euroa.)
- Fatbar timeless ja adapterit: Pystympää ajoa varten. (Hinta 60 euroa kappaleelta.)
- Kriega OS-BASE HONDA CRF300L / CRF300 RALLY sekä laukut Laukut retkeilyä varten. ( 200e yht)
- Barkbuster käsisuojat ja pidikkeet. Suojaa käsiä oksilta yms. ( 190e pidikkeineen )
Kauppa mistä hommasin noita niin https://www.motokaup.ee/ ( ei maksettua mainontaa )
- Overland bensakanisteri ja lukitus. Jotta pääseen pitemälle ilman välitankkauksia ( 100e yht )
Lisäksi nyt hieman mietin et olisko ralli tornille käyttöä. Sellaisen saisi portugalista noin alle 400e joka on osittain 3D tulostettua PLA muovia.
Jos olis enemmän aikaa voisin itse suunnitella ja printtaa, mut kun jostain pitää tinkiä niin ajasta
Pohja ja linkki panssari harkinnassa.
Toivottavasti tästä oli jotain apua
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Suosittelisin ensin ajamaan uudella pyörällä ja oppimaan sen käsittely ja jousituksen säätäminen ( ei vain takaiskarin preload, vaan myös keulan öljyviskositeetti ja määrä ) oman painon, ajotavan ja ajopaikan mukaan. Mikä on yhdelle sopiva ryteikköön ei ole sitä toiselle vaikkapa hiekkatiekurvailuun.
Samalla valkenee tarvitaanko mitä varusteita. Käsisuojat ovat hyviä, mikäli ajat paljon pakkasella, itse en ole käyttänyt niitä koskaan, vaikka viime viikolla ajaessa -9C lämpötilassa ne ja kahvanlämmittimet hiukan mielessä kävivätkin.
Koneen suojaustarve riippuu käyttöolosuhteista, mutta mikäli olet kivikkospooreihin menossa ei kolmesatku crf ole ehkä muutoinkaan ihan oikea valinta. Hiekkateillä ja hyväpintaisilla poluilla ei alkuperäistä kummempaa tarvitse.
Pienikokoinen , suhteellisen tehoton moottori on sitä vaikka hankkisit kuinka hienomerkkisiä paukkuputkia tai moottorinohjausyksiköitä. Tuo moottori riittää moneen, mutta mikäli voimaa haet olennaisesti enemmän, niin pyörä vaihtoon on ainoa järkevä keino.
Ennen sivulaukkujen hankintaa kannattaa ajaa riittävästi. Niin selviää onko pyörän matkaolemus sellainen, että todella lähtee pidempään reissuun.
Ajoasentoa kannattaa myöskin päivittää vasta sitten, kun oma mieltymys on selvillä. Tankoa sentti tai kaksi sinne tai tänne, ei ole mikään yleispätevä muutos, vaan perustuu pyörä/kuljettajakombinaatioon. Makuasiolla suuri merkitys tässäkin.
Ensiasennusrenkaat eivät varmaankaan ole erityisen hyvät missään, mutta sopivat monenlaiseen ajoon. Kannattaa ajaa tämänkin takia alkuperäissetillä riittävästi, niin vähitellen valkenee pyörän käyttötapa ja -ympäristö. Nuo ratkaisevat pitkälti, mikä on hyvä rengas.
Ymmärrän, että uuden harrasteen kanssa on into ylimmillään, mutta pyörän rakentaminen kannattaa aloittaa vasta kun se on tullut tutuksi.
Toki rakentaminen/varustelu sinänsä on oma harrastelajinsa ja tärkeintä toki on, että itsestä tuntuu kivalta.
Samalla valkenee tarvitaanko mitä varusteita. Käsisuojat ovat hyviä, mikäli ajat paljon pakkasella, itse en ole käyttänyt niitä koskaan, vaikka viime viikolla ajaessa -9C lämpötilassa ne ja kahvanlämmittimet hiukan mielessä kävivätkin.
Koneen suojaustarve riippuu käyttöolosuhteista, mutta mikäli olet kivikkospooreihin menossa ei kolmesatku crf ole ehkä muutoinkaan ihan oikea valinta. Hiekkateillä ja hyväpintaisilla poluilla ei alkuperäistä kummempaa tarvitse.
Pienikokoinen , suhteellisen tehoton moottori on sitä vaikka hankkisit kuinka hienomerkkisiä paukkuputkia tai moottorinohjausyksiköitä. Tuo moottori riittää moneen, mutta mikäli voimaa haet olennaisesti enemmän, niin pyörä vaihtoon on ainoa järkevä keino.
Ennen sivulaukkujen hankintaa kannattaa ajaa riittävästi. Niin selviää onko pyörän matkaolemus sellainen, että todella lähtee pidempään reissuun.
Ajoasentoa kannattaa myöskin päivittää vasta sitten, kun oma mieltymys on selvillä. Tankoa sentti tai kaksi sinne tai tänne, ei ole mikään yleispätevä muutos, vaan perustuu pyörä/kuljettajakombinaatioon. Makuasiolla suuri merkitys tässäkin.
Ensiasennusrenkaat eivät varmaankaan ole erityisen hyvät missään, mutta sopivat monenlaiseen ajoon. Kannattaa ajaa tämänkin takia alkuperäissetillä riittävästi, niin vähitellen valkenee pyörän käyttötapa ja -ympäristö. Nuo ratkaisevat pitkälti, mikä on hyvä rengas.
Ymmärrän, että uuden harrasteen kanssa on into ylimmillään, mutta pyörän rakentaminen kannattaa aloittaa vasta kun se on tullut tutuksi.
Toki rakentaminen/varustelu sinänsä on oma harrastelajinsa ja tärkeintä toki on, että itsestä tuntuu kivalta.
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ke Touko 19, 2021 7:51 am
- Pyörä: Honda CRF1100L Adventure Sport 2021
- Paikkakunta: Espoo
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Se olis DNA ja Yosi ny päivitetty. Aikas suoraviivainen päivitys asennuksen suhteen.
https://photos.app.goo.gl/29kkLDeWZdAikrKv5
https://photos.app.goo.gl/29kkLDeWZdAikrKv5
Honda CRF1100L Adventure Sport 2021
Honda CRF300L 2022
Honda CRF300L 2022
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
K-Techin tuotteista on kokemusta nuissa pyörissä ja hyviä ovat olleet, jos he sitä tuo maahan niin sekin kertoo ettei tuote ole huono,EtelänKurat kirjoitti: ↑Ma Helmi 27, 2023 12:00 pm Kiitokset kommenteista.
Selvittelin Öhlärin tilannetta ja he ovat poistaneet takaiskarin tuotannosta ja uutta ei ole tullut tilalle. K-techin alustaa tarjosi Öhlärin maahantuoja, onko jollain kokemusta siitä?
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ke Touko 19, 2021 7:51 am
- Pyörä: Honda CRF1100L Adventure Sport 2021
- Paikkakunta: Espoo
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Tänään sain K-Techin putket ja takaiskarin https://photos.app.goo.gl/JA4ffbTawoZhphjCA Hyvältä vaikuttaa.
Honda CRF1100L Adventure Sport 2021
Honda CRF300L 2022
Honda CRF300L 2022
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Nyt on dyno testi pätkää modauksien kans https://www.youtube.com/watch?v=ueH0OT-RCQYApox kirjoitti: ↑Ma Joulu 20, 2021 2:02 am Tuolla youtube kanavalla juuri alottaneet CRF 300L mallin modauksen dynottamisella vakio kunnossa.
https://www.youtube.com/watch?v=opShFDLenU0
Saa poistaa
Saa poistaa!
Viimeksi muokannut pauli, Ke Touko 17, 2023 12:20 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ke Touko 19, 2021 7:51 am
- Pyörä: Honda CRF1100L Adventure Sport 2021
- Paikkakunta: Espoo
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Salossa RR-Partsilla olis nyt yks K-techin taka-iskari heti vapaana jos jotakuta kiinnostaa.
95-110kg Ihan passeli, itselleni se oli liian pitkä. https://www.facebook.com/rrparts.fi/
https://store.ktechsuspension.com/shock ... F300L_2022
95-110kg Ihan passeli, itselleni se oli liian pitkä. https://www.facebook.com/rrparts.fi/
https://store.ktechsuspension.com/shock ... F300L_2022
Honda CRF1100L Adventure Sport 2021
Honda CRF300L 2022
Honda CRF300L 2022
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Alkaa kevät olemaan täälläkin, isommat tiet sulana. Taidan tänään ottaa mopon makuuhuoneesta ulos ja käydä vähän ajeleen.
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Tänään oli vihdoin aikaa ja energiaa iskarijumpalle, melko simppeli homma. Huomenna sitten säädellä paremmin preload kohdilleen mutta mitä nyt pikaseen pyörän päälle kävin niin ei se ainakaan korkeammaksi muuttunut, hyvin ylsi päkiöille molemmin puolin mitähän tuolle vanhalle iskarille tekisMiaC kirjoitti:Postipoika toi tänään RallyRaidin takaiskarin lyhyelle kuskille level1, kun ei meinaa vakioiskarillakaan yltää jalat maahan Täytyypä muuten kehaista että heidän kanssaan oli ilo asioida https://www.adventure-bike-shop.com/webshop/
Aiemmin tulin laittaneeksi Adventure Specin sivulaukkujen tuet, hyvin nekin istuu paikoilleen.
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: Su Huhti 28, 2013 9:17 pm
- Pyörä: pv suzna , 890 Adv
- Paikkakunta: Oulu
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Minkälainen on ajossa tämä Rally Raidin takaiskari?MiaC kirjoitti: ↑Ke Huhti 12, 2023 8:57 pmTänään oli vihdoin aikaa ja energiaa iskarijumpalle, melko simppeli homma. Huomenna sitten säädellä paremmin preload kohdilleen mutta mitä nyt pikaseen pyörän päälle kävin niin ei se ainakaan korkeammaksi muuttunut, hyvin ylsi päkiöille molemmin puolin mitähän tuolle vanhalle iskarille tekisMiaC kirjoitti:Postipoika toi tänään RallyRaidin takaiskarin lyhyelle kuskille level1, kun ei meinaa vakioiskarillakaan yltää jalat maahan Täytyypä muuten kehaista että heidän kanssaan oli ilo asioida https://www.adventure-bike-shop.com/webshop/
Aiemmin tulin laittaneeksi Adventure Specin sivulaukkujen tuet, hyvin nekin istuu paikoilleen.
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
En ole ajellut kuin joku alle 50km tälle keväälle, mutta on parempi eikä sellainen hyppykeppipomppuloikkija kuin se alkuperäinen. Jämäkämpi ja loogisempi, pyörä on kivempi ajella. Pitää ajella lisää että osaa sanoa paremmin. Mutta vanhasta en tykänny ku se pienelläkin kuskilla helpoilla poluilla pohjas helpolla eikä oikein tuntunut että olisi ollut hyvä ajatus kasata reissukamppeita pyörän päälle.maxxsteri kirjoitti:
Minkälainen on ajossa tämä Rally Raidin takaiskari?
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ti Helmi 21, 2023 8:28 pm
- Pyörä: Honda CRF 300 Rally
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Moikka,
Pari kysymystä:
- K-techin alusta nyt vahvassa harkinnassa, onko jollaina alla? Itse 175 cm pitkä, niin mietin tässä että otanko lyhyemmän vai sen pidemmän takajousen?
- seisontajalan lisäpala jolla saisi lisää leveyttä jalkaa. Katsellut Givi Side Standia, mutta ei oo hyllyssä juuri missään.
kiitos jo etukäteen.
Pari kysymystä:
- K-techin alusta nyt vahvassa harkinnassa, onko jollaina alla? Itse 175 cm pitkä, niin mietin tässä että otanko lyhyemmän vai sen pidemmän takajousen?
- seisontajalan lisäpala jolla saisi lisää leveyttä jalkaa. Katsellut Givi Side Standia, mutta ei oo hyllyssä juuri missään.
kiitos jo etukäteen.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Kannattaa olla suoraan yhteydessä K-Techiin, he osaavat sanoa mitkä jouset kannattaa ottaa kun kerrot mihin käyttöön pyörä tulee, paljonko painat ja tuleeko lisäpainoa varusteista tai reissukamppeista. Aika nopeasti sieltä on vastaukset tulleet.
Kylätason kurapyöräilijä.