Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ti Helmi 21, 2023 8:28 pm
- Pyörä: Honda CRF 300 Rally
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Moikka, paljon laskit etupäätä lyhyemmällä jousella? Tuntuu että pitäisi dropata vieläkin alemmaksi. Eli alla nyt tuo K-tecin täys alusta lyhyemmällä takajousella, on kuin yö ja päivä verrattuna vanhaan.
[/quote]
Mä oon 172cm ja otin aluksi sen pidemmän jousen ja nyt odotellut 3kk sitä lyhyempää.
[/quote]
[/quote]
Mä oon 172cm ja otin aluksi sen pidemmän jousen ja nyt odotellut 3kk sitä lyhyempää.
[/quote]
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Joko on talvirenkaat alla?. Itsellä ei vielä, antaa nämä välikelit mennä ja sitten enduropiikit alle. Lisävaloa ja lämpökahvoja pitäisi asennella.
- Ralli Se Riffi
- Viestit: 49
- Liittynyt: Ke Loka 26, 2022 10:26 pm
- Pyörä: CRG300 Rally
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Nyt en jaksanut kahlata koko ketjua läpi.
Mut suosittelen testaamaan 14/42 ja 14/45 ratastuksia kun luultavasti alkuperäistä isompia takarenkaita monilla käytössä ja enempi maastoajoa.
Testasin syksyllä 14/45 ja tykästyin heti.
Maastoon todella hyvä.
Samalla uusin X rengasketjut hiukan pidempänä
minkä 45 kokoinen jo pituuteen vaatii.
Ketjuohjurin tein isommalle 45 rattaalle käyttäen alkuperäisen kumia ja mustaa leikkuulautaa.
14/42 vaihtui että sai piikkirenkaalle tilaa.
Saattaa tuo jäädä käyttöön kesäksikin.
Sama ketjunmitta toimii 14/42 ja 14/45
14/43 voisi olla paras omaan makuun mutten löytänyt ja Storm kautta tarjosivat 42 kokoa.
Keulat kohti kesää...
Mut suosittelen testaamaan 14/42 ja 14/45 ratastuksia kun luultavasti alkuperäistä isompia takarenkaita monilla käytössä ja enempi maastoajoa.
Testasin syksyllä 14/45 ja tykästyin heti.
Maastoon todella hyvä.
Samalla uusin X rengasketjut hiukan pidempänä
minkä 45 kokoinen jo pituuteen vaatii.
Ketjuohjurin tein isommalle 45 rattaalle käyttäen alkuperäisen kumia ja mustaa leikkuulautaa.
14/42 vaihtui että sai piikkirenkaalle tilaa.
Saattaa tuo jäädä käyttöön kesäksikin.
Sama ketjunmitta toimii 14/42 ja 14/45
14/43 voisi olla paras omaan makuun mutten löytänyt ja Storm kautta tarjosivat 42 kokoa.
Keulat kohti kesää...
Mäd RÄKSÄ: "I am just here for the gasoline"
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ti Helmi 21, 2023 8:28 pm
- Pyörä: Honda CRF 300 Rally
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Mä oon 172cm ja otin aluksi sen pidemmän jousen ja nyt odotellut 3kk sitä lyhyempää.EtelänKurat kirjoitti: ↑Ke Syys 27, 2023 12:54 pm Moikka, paljon laskit etupäätä lyhyemmällä jousella? Tuntuu että pitäisi dropata vieläkin alemmaksi. Eli alla nyt tuo K-tecin täys alusta lyhyemmällä takajousella, on kuin yö ja päivä verrattuna vanhaan.
[/quote]
[/quote]
Onkos sulla vielä hyllyssä se normi takaiskari? Olisin kiinnostunut ostaa jos on. Tykkään itse ehkä hieman korkeammasta ja ajattelin hommata sittenkin tuon normin testiin.
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Nyt olisi myynnissä CRF300L malliin Seat Concepts satula.
https://beta.tori.fi/recommerce/forsale/item/6531193?
https://beta.tori.fi/recommerce/forsale/item/6531193?
- svheebo
- Viestit: 338
- Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 6:45 am
- Pyörä: Africa twin DCT
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Täällä vaihtui AT1100:n CRF300L:n.
Pitkän pähkäilyn jälkeen totesin olevan parempi vaihtoehto omiin ajeluihin.
Kevyempi, ketterämpi, vähemmän repivyyttä varsinkin kuskin väsyessä.
Ainoat muutokset mitä tehty, iskunvaimentimien päivitys samaksi mitä PV:n pyörissä.
Vakioalusta oli omiin ajovauhteihin / reitteihin aivan liian lussu, tämä tuli selvile jo ensimmäisellä koeajolla.
Lisäksi soviteltu AT:sta jäänyt takalaukku paikalleen.
Tulevina modeina varmaan ohjaustankon korotus ja isompi bensatankki.
Jos jollakulla meinaa jäädä Acerbis 14ltr ylimääräiseksi, saa vinkata.
Pitkän pähkäilyn jälkeen totesin olevan parempi vaihtoehto omiin ajeluihin.
Kevyempi, ketterämpi, vähemmän repivyyttä varsinkin kuskin väsyessä.
Ainoat muutokset mitä tehty, iskunvaimentimien päivitys samaksi mitä PV:n pyörissä.
Vakioalusta oli omiin ajovauhteihin / reitteihin aivan liian lussu, tämä tuli selvile jo ensimmäisellä koeajolla.
Lisäksi soviteltu AT:sta jäänyt takalaukku paikalleen.
Tulevina modeina varmaan ohjaustankon korotus ja isompi bensatankki.
Jos jollakulla meinaa jäädä Acerbis 14ltr ylimääräiseksi, saa vinkata.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Mitä pakettiin kuuluu ja mydäänkö lisävarusteena jollain hinnalla?
Kylätason kurapyöräilijä.
- svheebo
- Viestit: 338
- Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 6:45 am
- Pyörä: Africa twin DCT
- Paikkakunta: Riihimäki
Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Aika peruskampetta, ilman liikoja säätöjä.
Totaltekin suunnittelema alusta, kun vähän kuukletin noita Brandtilta saamiani tietoja. Kyselin vähän että mitä tämä mystinen jousituspäivitys pitää sisällään, ja miksi on Öhlinsin jousi jne.
Tälläisen vastauksen sain:
Jousitus on kehitetty Puolustusvoimien toiveiden ja tarpeiden mukaisesti.
kantavuutta lisää
huollettavuus
yksinkertaisuus
pidempi huoltoväli
paremmat ajo-ominaisuudet
Iskunvaimennin sekä progressiivinen etujousi ovat Pro Assistance Oy:n kehittämät ja Intrax Suspension B.W. (Hollanti) valmistamat.
Iskunvaimennin on 46mm vaimennin männällä, joten siinä ominaisuudet ovat aivan toisella tasolla verrattuna pienempi halkaisijaisiin iskunvaimentimiin.
Öhlins jousi jonkun tuotantoerän vaimentimissa johtuu siitä, että se oli sillä hetkellä, tarvittavalla aikataululla, ainoa saatavilla ollut sopiva tuote.
Etupäähän vaihdetaan jousen lisäksi eri öljyt.
Pyörä on aivan eri ajaa kuin vakiopampulla.
Tuo päivitys maksoi 1000€ töineen. Eli samalla hinnalla saa melkein Öhlinsin alustankin.
Totaltekin suunnittelema alusta, kun vähän kuukletin noita Brandtilta saamiani tietoja. Kyselin vähän että mitä tämä mystinen jousituspäivitys pitää sisällään, ja miksi on Öhlinsin jousi jne.
Tälläisen vastauksen sain:
Jousitus on kehitetty Puolustusvoimien toiveiden ja tarpeiden mukaisesti.
kantavuutta lisää
huollettavuus
yksinkertaisuus
pidempi huoltoväli
paremmat ajo-ominaisuudet
Iskunvaimennin sekä progressiivinen etujousi ovat Pro Assistance Oy:n kehittämät ja Intrax Suspension B.W. (Hollanti) valmistamat.
Iskunvaimennin on 46mm vaimennin männällä, joten siinä ominaisuudet ovat aivan toisella tasolla verrattuna pienempi halkaisijaisiin iskunvaimentimiin.
Öhlins jousi jonkun tuotantoerän vaimentimissa johtuu siitä, että se oli sillä hetkellä, tarvittavalla aikataululla, ainoa saatavilla ollut sopiva tuote.
Etupäähän vaihdetaan jousen lisäksi eri öljyt.
Pyörä on aivan eri ajaa kuin vakiopampulla.
Tuo päivitys maksoi 1000€ töineen. Eli samalla hinnalla saa melkein Öhlinsin alustankin.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Tuo kuulostaa asialliselta päivitykseltä eikä hinta ole hirvittävä, pv:n vaatimukset ja hyväksyntä on hyvä keino markkinoida tuota alustaa ja toivottavasti sitä tarjoavat uuden pyörän ostajalle.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Tästä sheriffiin ainoastaan alla käyneet (+muutama metsäautotielenkki) laadukkaat enduropiikit. Jäi ylimääräiseksi kun pyörä lähti seuraavalle omistajalle.
https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/7483190
Sopii heittämällä eikä raavi mihinkään CRF300L/Rally alla.
https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/7483190
Sopii heittämällä eikä raavi mihinkään CRF300L/Rally alla.