Ducati Multistrada V4

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Hanski T
Viestit: 494
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Ducati Multistrada V4

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Kaj kirjoitti: Ke Huhti 28, 2021 10:02 am
Kaj kirjoitti:Multin sivulaukkuun ei vissiin mahdu kypärä?...
Mahtuu, toiseen niistä.
No, entäs ne ajofiilikset?
SF 1098S
MTS V4S
Kaj
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Tammi 08, 2013 10:35 pm
Pyörä: 2013 GS
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ducati Multistrada V4

Viesti Kirjoittaja Kaj »

Hanski T kirjoitti:
Kaj kirjoitti: Ke Huhti 28, 2021 10:02 am
Kaj kirjoitti:Multin sivulaukkuun ei vissiin mahdu kypärä?...
Mahtuu, toiseen niistä.
No, entäs ne ajofiilikset?
En viitsi pilata sulta hyvää jännitystä Kuva.
- Gössi -
Kaj
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Tammi 08, 2013 10:35 pm
Pyörä: 2013 GS
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ducati Multistrada V4

Viesti Kirjoittaja Kaj »

Äänet on enemmän kuin maltilliset, etenkin käytössä olevilla kierroksilla. Melko erilaiset kuin mihin Ducsuissa tottunut kuulemaan.
Adaptiivivakkarin hidastavuus yllättävänkin reipasta, eikä vakkari passivoidu vaikka vaihtaa vaihdetta, vasta pidempi kytkimen pohjassa pito vapauttaa vakkarin.
Kahvat ja penkki lämpenee tehokkaasti.
Vaihteisto kuin unelma, vapaa löytyy helposti, quicksifteri aavistuksen könkömpi.
Isompi tuulisuoja tehokas, vastaa kooltaan ala-asennossa normipleksin yläasentoa. Pleksin sävy jostain syystä hienoisesti tummempi kuin normi + sivupalat.
Kaikki katkaisimet, kytkin ja jarrut toimivat kevyesti ja pehmeästi.

V4S Ducsussa mulla touring screen, isommat käsisuojat, sivujalan laajentaja, ohjaustankolaukku, takalaukku ja kaikkiin sisäkassit.

Hieman harmittaa avaimen tarve tankinkorkkiin (lisävaruste) ja laukkuihin, muutenhan voisi jättää avaimen kotiin kun käymään saa pin koodilla.

Paljon parjatun Ducati connectinkin sain paritetuksi.

Kännykotelo tankin päällä on todella ahdas.

Iconic Parts valmistaa kätsyä gepsi/kännytelinettä screenin yläreunaan.
- Gössi -
Avatar
Hanski T
Viestit: 494
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Ducati Multistrada V4

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Kiitos raportista. Pitänee siirtyä häiriköimään toimittajaa viikottain kk:n asemasta. Sen verran olis hinkua tien päälle uudella laitteella. Vaikka nythän luvattiin lumisadetta loppuviikoksi.
SF 1098S
MTS V4S
Avatar
Hanski T
Viestit: 494
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Ducati Multistrada V4

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Kaj, oletko kattonut onko Multissa sopivia piuhoja joihin sähkö tulee kun virrat kytkettynä? Ihan uteliaisuuttani kysyn kun ajattelin rasvarin asentaa.
SF 1098S
MTS V4S
Kaj
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Tammi 08, 2013 10:35 pm
Pyörä: 2013 GS
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ducati Multistrada V4

Viesti Kirjoittaja Kaj »

En varsinaisesti, mutta esim navia varten on etukatteessa
- Gössi -
Avatar
mek
Viestit: 2632
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: R1250GS
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Ducati Multistrada V4

Viesti Kirjoittaja mek »

Uudessa Bikessä oli juttu kahdesta italiaanosta, jotka ajoivat Multistrada V4:lla Italiasta Arjeplogiin viime talvena. Kehuivat talviominaisuuksia, lähti kuulemma napista käyntiin -31 asteen pakkasessa.
Kaj
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Tammi 08, 2013 10:35 pm
Pyörä: 2013 GS
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ducati Multistrada V4

Viesti Kirjoittaja Kaj »

Loppuviikolla noita ominaisuuksia tarvitaan.
- Gössi -
Avatar
Hanski T
Viestit: 494
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Ducati Multistrada V4

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Saattaa olla että lähtee pakkasessa käyntiin, mutta tämä kuljettaja ei lähde.
SF 1098S
MTS V4S
Avatar
Hanski T
Viestit: 494
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Ducati Multistrada V4

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Häiriköin rm heinoa. Tatu sanoi että tän kuun toimituspyörät on tehty ja maksettu, lähetys ensi viikolla. Hyvä ettei niitä tarvi Suezin kautta laittaa. Pakko tunnustaa että pientä malttamattomuutta on havaittavissa.
SF 1098S
MTS V4S
Kaj
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Tammi 08, 2013 10:35 pm
Pyörä: 2013 GS
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ducati Multistrada V4

Viesti Kirjoittaja Kaj »

Espoossa koeajettavissa pe-la
- Gössi -
Avatar
Hanski T
Viestit: 494
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Ducati Multistrada V4

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Kaj kirjoitti: Ti Touko 18, 2021 9:13 pm Espoossa koeajettavissa pe-la
No kappas, ja perjantaina saattais olla jopa kuivaa. Lieneeköhän tämä se näyteyksilö joka tuli alkutalvesta ja jossa oli vialliset ohjarit. Mietin että olisiko se jo tehnyt Italian keikan...

En taida kuitenkaan lähteä matkaan. Laite on tilattu, käsiraha maksettu joten lienee viisainta vaan sopeutua tilanteeseen. Bikessä (toukokuun numero?) on kuulemma vertailussa gessu, super adve ja multi. Jos saan arvata niin gessu on paras, kyllä siihen joku kriteeri löytyy.

Edit...jatketaas tähän...Sen verran uutista Bolognan suunnalta että huomenna keskiviikkona pitäisi rekallisen duksuja aloittaa muuttovaellus kohti pohjoista. Kestää kuulemma noin viikon. Rivien välistä voinee lukea että sitä jo vähän odotellaan.

Soratiet alkaa olla kuivia, mutta ei tolla SF:llä ole niille juuri asiaa, alasyyläri on alhaalla ja vailla minkäänlaista suojusta. Pitää ehkä siihen joku etsiä, tai konstruoida oma jos ei löydy. Pelkkä verkko ei mielestäni riitä, suojan pitäisi olla sellainen että hiekkaa sisältävä vesi ei ainakaan suoraan osu jäähyyn. Eipä siitä soralle ole vaikka suoja olisikin, alusta on vastaava kuin ärräpyörissä, jämäkkä lyhytjoustoinen.
SF 1098S
MTS V4S
Avatar
Hanski T
Viestit: 494
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Ducati Multistrada V4

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Kampe saapunut RM Heinolle. Luovutus näillä näkymin ensi maanantaina. Taitaa tulla kiireinen viikko.
SF 1098S
MTS V4S
Avatar
Hanski T
Viestit: 494
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Ducati Multistrada V4

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Eilen hain mopottimen ja ekat 150km takana. Tässä vaiheessa se vastaa melko lailla odotuksia:
-selkeä mittaristo. Tosin tripit ja ranget saisi olla isommalla fontilla jos multa kysytään (mutta kun ei kysytä)

-puhelinyhteys on vähän rajallinen ja ainakin sygic-karttasofta kommunikoi wlanin kautta, se syö ilmeisesti sähköä reippaasti. Mun känny (note) ei suojuksineen mahdu tankin lokeroon, ja sen aktiivikannen sulkeminen pysäyttää yhteyden. Muutenkaan tuo Sygic ei ole mulle ihan optimiratkaisu, voi olla että katselen Garmin XT:tä tai jotain sään kestävää tablettia. Soittotoimintoja en vielä testaillut. Spottarissa soiva kappale näkyi vaihtonuolineen näytössä, mutta kappaleen voin vaihtaa myös kypärän src-kauluksesta, ei siihen mittaristoa tarvita. Etenkään kun esim. artisti- tai kappaleradiota ei pysty vaihtamaan. On mahdollista että tähän tulee päivityksiä, se riippuu kuulemma Boschista. Epäilen kyllä että nykyisiin malleihin uusia ominaisuuksia ei haluta laittaa.

-pleksi suojaa hyvin kohtuullisella huminalla. Yllättäen ylin asento on hiljaisin. Oriveden paikkeilla taivas aukeni, mutta eri tavalla kuin olisin toivonut, ja jouduin toteamaan että takaosa kuraantuu sateella mielestäni enemmän kuin mts1200:ssa, jossa oli napaan kiinnitetty pikkuloksu kuten gessussa.

-laite on selvästi korkeampi kuin vanha, ajoasento on selkä pystyssä, jalkojen kulmat loivat. Pitää vielä kokeilla alempaa penkin asentoa.

-asvaltillahan se tietysti pelaa hyvin, kierroksia on 100 vauhdissa vähän yli 4000, mutta kun koneen ääntä ei juuri kuule, niin mitäpä väliä sillä on. Ohjaustuntumassa poikkeaa edellisestä (19" vs 17"). Juttujen ja videoiden perusteella odotin vähäisempää eroa. Ei sitä huonoksi voi sanoa, onpahan erilainen.

-vakkari ja kuolleen kulman varoitin toimivat hyvin, niille on ns. sosiaalista tilausta.

-shifteri toimii ylöspäin todella hyvin ja poljin on herkkä. Pienemmälle vaihto on töksähtävämpi

-joku kommentoi värinöistä, joten kokeilin niitä erityisesti tunnustella. Kahvoista tuntee kyllä että kone käy, mutta niin taitaa aistia kaikista. Taajuus on suurempi kuin vanhassa (tietysti kun pyttyjä on tuplasti). Saattaa olla että se värisee enemmän kuin vanha, mutta ei häiriöksi asti. Sittenhän sen kokee kun vetäisee koko tankillisen yhteen menoon. Kokeilen sitten puntteja jos alkaa tuntua tarpeelliselta.

-mts1200 Rexxerin softalla väänsi kyllä terhakammin 4000-5000k välillä, tosin täyskaasuavauksia en viitsi ihan vielä kokeilla.

-soralla olen ajanut vasta muutaman kilsan, enkä tossa mökkitiellä paljoa yli satasen kehtaa nostaa. Heti tuli kuitenkin luotto pyörään, eikä pieni kallistus aiheuttanut epävarmuutta kuten edellisessä, vaikka oli irtosoraa. Tämän panin merkille erityisen mieluisana seikkana.

On liian aikaista sanoa että kannattiko vaihto. Tykkäsin tuosta edellisen koneesta, se oli enemmän "läsnä", tää on enemmän sähkömoottorin oloinen, vaikka kuulostaakin veekakkoselta vähillä kierroksilla hitaasti ajaessa, isommassa vauhdissa juuri mitään ei kuulu.
SF 1098S
MTS V4S
Avatar
Hanski T
Viestit: 494
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Ducati Multistrada V4

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Lisää havaintoja...
Ajotuntuma muistuttaa enemmän 1190R-kotaria kuin edellistä Multia, etenkin soralla. Kääntyy kylläkin herkemmin asvaltilla (no tietysti 19" vs. 21"). Pirellin Trail 2-kumeillakin pystyi etenemään nyhjäämättä vaikka irtosoraakin esiintyi junttiasvalttikierroksella. Tuntuu vakaalta eikä aloita vispausta yhtä herkästi, vanhalla ei uskaltanut ajaa juurikaan yli 120 jos irtosoraa oli läsnä. Tää ei osoittanut taipumusta vielä puolentoista markan paikkeilla, mutta saas näkee kun pääsee pitemmälle lenkille. Kovaa en ajanut kun suositus on välttää yli 6000k.

Kulutusmittari näytti sorapätkän jälkeen 6,4. Samaa luokkaa kuin vanhassa, range näyttäis hitusen isommalta.
SF 1098S
MTS V4S
Vastaa Viestiin