Ducati Multistrada V4

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Kaj
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Tammi 08, 2013 10:35 pm
Pyörä: 2013 GS
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ducati Multistrada V4

Viesti Kirjoittaja Kaj »

Kauheeta pähkäilyä lisien suhteen, esim. satsaako mielummin pohjapanssariin vai takalaukkuun?
- Gössi -
B12
Viestit: 444
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Ducati Multistrada V4

Viesti Kirjoittaja B12 »

Kaj kirjoitti: Ti Joulu 15, 2020 2:22 pm Kauheeta pähkäilyä lisien suhteen, esim. satsaako mielummin pohjapanssariin vai takalaukkuun?
Eikös nuo premium-merkit kuulu ostaa "fully loaded", kuten Bemaritkin. Kaikki mitä listalta löytyy tarvitsi tai ei.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Avatar
Hanski T
Viestit: 569
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Ducati Multistrada V4

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Kaj kirjoitti: Ti Joulu 15, 2020 2:22 pm Kauheeta pähkäilyä lisien suhteen, esim. satsaako mielummin pohjapanssariin vai takalaukkuun?
En ottanu kumpaakaan, eiks tossa ole jotain alapään suojusta valmiina? Vanhassakin on. Takalaukusta en tykkää, otan mieluummin ortliebin vesitiiviin säkin.
Mielenkiintoista nähdä että toimiiko kännynavi tyydyttävästi vai pitääkö ottaa kuiteskin erillinen. Lipallinen avattava potta olis kans mielessä, suupertin E1 istuu kaaliin hyvin, mutta siihen on tarjolla vanhemman mallinen radiokaulus mikkipuomeineen. Elättelin toivetta että siihen tulisi sama systeemi tarjolle kuin C4:ään. Saas näkee.

Alkoi muuten konkretisoitua tilanne kun tänään talliin tuli Multin kokoinen kolo.

Koskas saat vehkees, helmikuussa?
SF 1098S
MTS V4S
Kaj
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Tammi 08, 2013 10:35 pm
Pyörä: 2013 GS
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ducati Multistrada V4

Viesti Kirjoittaja Kaj »

Takalaukku on kätevä kolmessa asiassa, mahdollisen kyytiläisen selkänojana, kypäränsäilytykseen kaupassa/kahvilassa käynnin tai jopa laivamatkan ajaksi, sekä arkiajossa vähemmän splittausta haittaavana.

Vakavassa harkinnassa vielä lisäledit, sivujalan pohjan laajentaja, Touring pleksi, kahvan suojukset...

Maaliskuusta on ollut puhe, toki tuskin silloin vielä ajelen...
- Gössi -
Avatar
JuhaL
Viestit: 852
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
Pyörä: CRF1000L DCT
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: Ducati Multistrada V4

Viesti Kirjoittaja JuhaL »

Hanski T kirjoitti: Ti Joulu 15, 2020 8:21 pmLipallinen avattava potta olis kans mielessä, suupertin E1 istuu kaaliin hyvin, mutta siihen on tarjolla vanhemman mallinen radiokaulus mikkipuomeineen.
SC10UA käy E-ykköseen.
Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
Avatar
Hanski T
Viestit: 569
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Ducati Multistrada V4

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

JuhaL kirjoitti: Ke Joulu 16, 2020 12:30 am
Hanski T kirjoitti: Ti Joulu 15, 2020 8:21 pmLipallinen avattava potta olis kans mielessä, suupertin E1 istuu kaaliin hyvin, mutta siihen on tarjolla vanhemman mallinen radiokaulus mikkipuomeineen.
SC10UA käy E-ykköseen.
No kappas, niinpäs onkin. Onko omia käyttökokemuksia?

Takalaukku on tietysti käytännöllinen, mutta tähän astisissa omissa pyörissä.se on heikentänyt ajovakautta. Multin sivulaukut on sen verran siistit ja lähelle pyörää istutetut, että omassani olen pitänyt ne aina paikallaan.

Kotarissa oli ne alulootat, niistä tuli mieleen lähinnä pioneeripataljoonan siltajoukkueen ponttoonit. Tosi leveät, ihan kuin gessussa. Eikä sillä uskaltanut niiden kanssa ajaa lujaa, pientä vispausta jo 160 paikkeilla (asvaltilla en kokeillut).

Takalootassa olis kyllä reissussa pitää kuvaus- ym. tarvikkeita.
SF 1098S
MTS V4S
Kaj
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Tammi 08, 2013 10:35 pm
Pyörä: 2013 GS
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ducati Multistrada V4

Viesti Kirjoittaja Kaj »

Multin sivulaukkuun ei vissiin mahdu kypärä?

Johonkin se tonnin lahkakortti pitänee kuitenkin käyttää...
Ellei sitten Ducati/Araihin...
- Gössi -
Avatar
Hanski T
Viestit: 569
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Ducati Multistrada V4

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Kaj kirjoitti: Ke Joulu 16, 2020 9:39 am Multin sivulaukkuun ei vissiin mahdu kypärä?
En ole kokeillut, oikeanpuoleiseen ei ainakaan kun sitä on lohkaistu kolmannes sille typerälle sliparille. Vasempaan saattais mahtuakin, en ole kylläkään kokeillut tossa vanhassa. Ei luulis olevan harvinainen kysymys, joten eiköhän siihen vastaus löydy.

Araihan on hyvä kypärä, mut mun kaali on siihen väärän mallinen.
SF 1098S
MTS V4S
Avatar
JuhaL
Viestit: 852
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
Pyörä: CRF1000L DCT
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: Ducati Multistrada V4

Viesti Kirjoittaja JuhaL »

Hanski T kirjoitti: Ke Joulu 16, 2020 8:44 am
JuhaL kirjoitti: Ke Joulu 16, 2020 12:30 am SC10UA käy E-ykköseen.
No kappas, niinpäs onkin. Onko omia käyttökokemuksia?
Ei ole. Meinasin hommata tuon, mutta se jäi meinaamiseksi.
Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
katuensio
Viestit: 159
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 7:55 pm
Pyörä: BMW R1200GS LC -13
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ducati Multistrada V4

Viesti Kirjoittaja katuensio »

Pari kommenttia tuosta Schuberthin SC10U:sta. En tiedä mitä eroa on SC10UA:han, mutta mulla on ollu tuo 10U muutaman kesän. Tilasin XLmotosta kun oli tarjouksessa jtn 162,50e. Asentuu hienosti Schuberth C3 Basiciin. Näkyvillä on ainoastaan nuo kaksi namiskaa, mutta huonona puolena on, että ne ovat visiirin takana. Tosin takuuajan umpeuduttua nuo olisi askarreltavissa kypärän kylkeen tai kaulukseenkin.

Äänenvoimakkuus on vähintäänkin riittävä korvatulpillakin ajettaessa. Ei tarvitse pitää täysillä. Musiikkia enkä radiota ole koskaan käyttänyt, mutta kun käytössä on vain kaksi nappia, nappien painallusten lukumäärän, tai painalluksen keston muistaminen on mahdotonta. Eli radio on joskus mennyt vahingossa päälle, ja parkkiin on ajettava että radion saa sammuksiin.

Jos tarkoitus on käyttää vain puhelimeen vastaamiseen tai matkustajan kanssa höpöttelyyn, niin on omaan makuuni sopiva laite. Puheluun vastaaminen ja matkustajan kanssa puheyhteyden avaaminen hoituu äänikomennolla. Oikeasti tuo on Senan valmistama laite, ja kun matkustajalla on sellainen kypärän kylkeen kiinnitettävä Sena mollukka (muistaakseni SMH5), ne toimivat keskenään hyvin.

Ei nyt liittynyt millään tavalla Ducatiin...
Avatar
Hanski T
Viestit: 569
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Ducati Multistrada V4

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Kiitos kommentista. Näin ne on tarpeet erilaisia, itse tykkään kuunnella radiota ja kännystä spottaria. Radiokanavilla on helpompi surffata kun mainokset alkaa tökkiä. Puhelinta on hankalampi operoida ellei pysähdy.

On käynyt mielessä että jos hommais btluurit ja poimis niistä osat kypärään. Radio sitten pyörään.

Voi tulla tehtäväksi kun noiden kypäräsysteemien kehittäjät ei ilmeisesti niitä itse käytä. Src-kauluksessakin on hienosti vilkkuvaloilla varustetut nappulat, mutta jos ne haluaa nähdä, on ruukku otettava päästä.

Vähän niinkuin klanin uudessa sähkötakissa jossa on yksi nappi ja ledejä. Arvo siinä sitten tehoja ajotakin läpi, avaa vetska sateessa ja kato ledejä peilistä, jipii.
SF 1098S
MTS V4S
Kaj
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Tammi 08, 2013 10:35 pm
Pyörä: 2013 GS
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ducati Multistrada V4

Viesti Kirjoittaja Kaj »

Mulla on potassa Interphone, joten kun tuossa uudessa Ducsussa saa ohjattua spotifyta joystickillä, niin sitä varmaan tulee sit kuunneltua. Sygic hieman arveluttaa, toivottavasti olen vain ennakkoluuloinen. Plan B on toki olemassa.
- Gössi -
Kaj
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Tammi 08, 2013 10:35 pm
Pyörä: 2013 GS
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ducati Multistrada V4

Viesti Kirjoittaja Kaj »

- Gössi -
Avatar
Hanski T
Viestit: 569
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Ducati Multistrada V4

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Vaihdoin jo optimistisena nickin vaikka toimitus menee toukokuulle. Onko menettely hyväksyttävää?

Netissä on jo aika paljon koeajoja ja tuubissa videoita laitteesta. Ei ole juurikaan moitteita, mutta kyllä niitä varmaan löytyy. Ainakin kun kävin kattomassa rmheinolla näytekappaletta niin siinä pleksin korkeussäätö oli vähän hervottoman tuntuinen (voi olla pelkkä säätöjuttu).
SF 1098S
MTS V4S
Avatar
Hanski T
Viestit: 569
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Ducati Multistrada V4

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Tää nyt ei liity pyörään ainakaan suoranaisesti, mutta mulle alkais tää talvi jo riittää. On ollut lunta ja pakkasta ihan omiks tarpeiks tai vaikka myytäväksi asti. Aiemmin talvi on mennyt yhdessä hujauksessa. Tekemisen puutetta ei ole ollut, eli ei se siitä johdu. Eikä tilatusta pyörästäkään, pääsen aloittamaan kauden varapyörällä.

Nyt jos olis rajat auki niin viikko etelässä tekis terää.

...kunhan tässä vaan itekseni jupisen...
SF 1098S
MTS V4S
Vastaa Viestiin