Suzuki DR 650 RSE 1997

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Dirtyracer
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Syys 07, 2020 11:54 am
Pyörä: Suzuki DR 650 RSE

Re: Suzuki DR 650 RSE 1997

Viesti Kirjoittaja Dirtyracer »

Kiitos näistä.

Monesko numero runkonumerossa on vuosimalli? Muistaakseni joissain autoissa se on kymmenes..
Avatar
smppa
Viestit: 282
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

Re: Suzuki DR 650 RSE 1997

Viesti Kirjoittaja smppa »

http://dr650.zenseeker.net/DR650History.htm

vanhakääpä kyllä laittoi jo ekalle sivulle VIN-koodauksen...
Dirtyracer
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Syys 07, 2020 11:54 am
Pyörä: Suzuki DR 650 RSE

Re: Suzuki DR 650 RSE 1997

Viesti Kirjoittaja Dirtyracer »

Noniin. Selvis runkonumerosta että kyseessä vuosimalli 1996. Myyjä myyny väärällä vuosimallilla :x

Kuuluuko muuten ominaisuuksiin kun sammuttaa moottorin tai ei heti lähde käymään niin välillä kuuluu viimeisenä äänenä sellanen metallinen kalahdus ikäänkuin pyörimisen loputtua.

Kuulostaa korvaan välillä liiankin ikävältä. Ihan ku kuuluisa startin puolelta.
Avatar
Juice
Viestit: 799
Liittynyt: Pe Syys 23, 2005 7:38 pm
Pyörä: RD07A
Paikkakunta: Vimpeli

Re: Suzuki DR 650 RSE 1997

Viesti Kirjoittaja Juice »

Myyjä on myynyt sen mukaan jolloin laitettu kilpiin, ei siinä sen kummempaa. Itsellä oli "uudempikorinen" dr650se joka oli 1996 mutta kilvitetty vasta alkuvuodesta 1998.

Tuo kalahdus on normaali, kuuluu tuossa uudemmassakin dr650se:ssä kun sammuttaa. Alkuun sitä myös vierastin mutta kuuluu asiaan. Startin joku kytkin tms. mikä tuon äänen päästää.
Hondamies kahdella ja neljällä pyörällä
Dirtyracer
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Syys 07, 2020 11:54 am
Pyörä: Suzuki DR 650 RSE

Re: Suzuki DR 650 RSE 1997

Viesti Kirjoittaja Dirtyracer »

No juu voi tietysti olla niinkin.

Hyvä että kuuluu ominaisuuksiin ni ei tarvi olla enää huolissaan. :lol:
Dirtyracer
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Syys 07, 2020 11:54 am
Pyörä: Suzuki DR 650 RSE

Re: Suzuki DR 650 RSE 1997

Viesti Kirjoittaja Dirtyracer »

Niinhän se nyt pääkoppa sano että tästä tehdään talven aikana scrambleri 8)

Mites nykypäivänä noi runkomuutokset? Mitä saa, ja mitä ei saa tehdä?

Takarunkoa kun pitää kuitenkin tiputtaa että saa penkkiä vaakatasoon. Muutoskatsastus vissiin kun malli vaihtuu?

Onko kukaan vaihtanu crossin/enskan keulaa, tai jotain muuta keulaa näihin ja minkälainen homma?

Toisaalta ei oo tarvetta jos saan vielä kunnostettua tohtorin oman keulan. Osia taitaa vielä olla saatavilla..
Avatar
smppa
Viestit: 282
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

Re: Suzuki DR 650 RSE 1997

Viesti Kirjoittaja smppa »

Dirtyracer kirjoitti:Onko kukaan vaihtanu crossin/enskan keulaa, tai jotain muuta keulaa näihin ja minkälainen homma?
Mulla on YZ400F (tai ehkä kuitenkin WR400F) keula. Tietysti samaan pakettiin kuuluu t-kappaleet, etuakseli, etupyörä ja etujarru. Crossin vakiokokoisella etulevyllä ei sitten tällainen iso möhkö oikein pysähdy, joten isompaa tilalle.

Onhan siinä puuhaa. Helpommalla tosiaan pääset kun etupyörä jarruineen tulee samasta pyörästä. Lisäksi joudut rakentamaan virtalukolle, mittarille ja mahdollisesti ryyppyvivulle telineen/kiinnityksen. Ohjauksen stopparit menee todennäköisesti kans uusiksi.

http://www.allballsracing.com/forkconversion tuolta apua haarukan valintaan, ulkomuistista muiden japsicrossien laakerit sopii paremmin kuin jammun.

Tuolla juttua omasta DR:stä: http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... =8&t=34489
Avatar
smppa
Viestit: 282
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

Re: Suzuki DR 650 RSE 1997

Viesti Kirjoittaja smppa »

kokki
Viestit: 151
Liittynyt: Su Syys 09, 2012 10:53 pm
Pyörä: 250 TPI
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Suzuki DR 650 RSE 1997

Viesti Kirjoittaja kokki »

Dirtyracer kirjoitti:Noniin. Selvis runkonumerosta että kyseessä vuosimalli 1996. Myyjä myyny väärällä vuosimallilla :x

Kuuluuko muuten ominaisuuksiin kun sammuttaa moottorin tai ei heti lähde käymään niin välillä kuuluu viimeisenä äänenä sellanen metallinen kalahdus ikäänkuin pyörimisen loputtua.

Kuulostaa korvaan välillä liiankin ikävältä. Ihan ku kuuluisa startin puolelta.
Joo välimalliahan tuo on ku runkoputket pyöreet. Itellä 1993 tossa ja kyllä se jotain alustapäivitystä kaipaa ainakin.

Nakkilan Pyörä ja Mopo tilas mulle orkkispalikkaa. Eikai noita muutoksia kukaan kyttää, senku laikkailet menemään, ihan kiva rämleriaihiohan tuo darra on.
Dirtyracer
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Syys 07, 2020 11:54 am
Pyörä: Suzuki DR 650 RSE

Re: Suzuki DR 650 RSE 1997

Viesti Kirjoittaja Dirtyracer »

Kiitoksia jälleen vastauksista!

Joo varmast on hommaa :lol: Täytyy ny kattoo saako tosta ton omasta keulasta enää kalua. Pirun pehmee se on ainakin nyt.

Eli pelkällä muutoskatsastuksella pärjää teki mitä teki?
ceevu
Viestit: 2005
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: Suzuki DR 650 RSE 1997

Viesti Kirjoittaja ceevu »

MMAF sivustolta löytyy lakiapuja muutoksiin aika laajalti. Jos lakia haluaa noudattaa,se pitää tietää ensin...Mielellään paremmin kun keskiverto katsuri.
vanhakääpä
Viestit: 496
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 3:32 pm
Pyörä: suzuki

Re: Suzuki DR 650 RSE 1997

Viesti Kirjoittaja vanhakääpä »

Onko jousen ja korkin välissä putki paikoillaan?
Dirtyracer
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Syys 07, 2020 11:54 am
Pyörä: Suzuki DR 650 RSE

Re: Suzuki DR 650 RSE 1997

Viesti Kirjoittaja Dirtyracer »

ceevu kirjoitti:MMAF sivustolta löytyy lakiapuja muutoksiin aika laajalti. Jos lakia haluaa noudattaa,se pitää tietää ensin...Mielellään paremmin kun keskiverto katsuri.

Kiitos. Täytyypä tutkia.
Dirtyracer
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Syys 07, 2020 11:54 am
Pyörä: Suzuki DR 650 RSE

Re: Suzuki DR 650 RSE 1997

Viesti Kirjoittaja Dirtyracer »

vanhakääpä kirjoitti:Onko jousen ja korkin välissä putki paikoillaan?

Tarkoitatko keulaputkia? En ole vielä purkanut.
Dirtyracer
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Syys 07, 2020 11:54 am
Pyörä: Suzuki DR 650 RSE

Re: Suzuki DR 650 RSE 1997

Viesti Kirjoittaja Dirtyracer »

Mikähän mahtaa olla tohtorin kaasarin, eli Mikuni bst40:n kylkeen tulevan anturin takoitus mihin tulee piuhat?

Ja onko kukaan vaihtanu lectronia tai kartiosuodatinta näihin?
Vastaa Viestiin