Husqvarna Norden 901
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- mico
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
- Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
- Paikkakunta: Pori
Re: Husqvarna Norden 901
Ostohalut on aktivoitu.
Re: Husqvarna Norden 901
Tykkään tämän pyörän ulkomuodosta. Kiinnostais tietää vähän painosta ja tehosta yms.
Hinta tulee kyllä olemaan aivan liikaa itselleni varmasti ja juuri vaihtanut uuteen tenereen niin kyllä sillä nyt muutaman vuoden menee...
Hinta tulee kyllä olemaan aivan liikaa itselleni varmasti ja juuri vaihtanut uuteen tenereen niin kyllä sillä nyt muutaman vuoden menee...
Re: Husqvarna Norden 901
https://www.youtube.com/watch?v=l_h-kqjkjGs
500cc twini lie optimi maastokelpoiseen vehkeeseen pitkällä huoltovälillä. Saa nähdä minkälaisilla spekseillä nämä tulee jos tulee....
500cc twini lie optimi maastokelpoiseen vehkeeseen pitkällä huoltovälillä. Saa nähdä minkälaisilla spekseillä nämä tulee jos tulee....
- JuhaL
- Viestit: 852
- Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
- Pyörä: CRF1000L DCT
- Paikkakunta: Mikkeli
- Viesti:
Re: Husqvarna Norden 901
Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
Re: Husqvarna Norden 901
Tuota katsellessa tuli vähän semmonen fiilis, että otetaan 890:nen ja pistetään pari spagettimaan miestä piirtämään siihen uudet katteet ja väännetään uusien katteiden ympärille valtava mediashow. Voin olla väärässä, mutta haiskahtaa kovasti siltä että tässä ei ole tulossa mitään svart/vitpilenin kaltaista boksin ulkopuolista mallia, vaan 890:nen vähän erilaisella kate- ja varustepaketilla. Markkinointi sitten kohdistetaan vähemmän offroad ja enemmän adventure-touring markkinasegmentille.
- JSL
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 1:43 pm
- Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003
- Paikkakunta: Espoo
Re: Husqvarna Norden 901
Näin 790 omistajana sanoisin, että aivan mikä tahansa muutos ulkonäköön on pelkkää plussaa. Italialaisilla on yleensä tuo design huomattavan hyvin hallussa ja silmää kauneudelle. Toisin kuin KTM:llä (vai Kiskalla?).
- mico
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
- Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
- Paikkakunta: Pori
Re: Husqvarna Norden 901
Ja ainakin se konsepti on hyvännäköinen, toivottavasti eivät muuta sitä tuotantoon.
- vtwin
- Viestit: 547
- Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
- Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
- Paikkakunta: Sydän-Häme
Re: Husqvarna Norden 901
Moto.it sivulla on kuva, kun joku kuvannut prototyypin Stelviolla.
https://www.moto.it/news/husqvarna-nord ... elvio.html
https://www.moto.it/news/husqvarna-nord ... elvio.html
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
- mico
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
- Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
- Paikkakunta: Pori
Re: Husqvarna Norden 901
Oliko tämä jo tiedossa täällä https://www.advpulse.com/adv-news/husqv ... t-iceland/
Näyttää olevan jutun päiväys tulevaisuudessa
Näyttää olevan jutun päiväys tulevaisuudessa
Re: Husqvarna Norden 901
Mopohan näyttää varsin hyvältä. Mun silmään konseptipyörä oli osittain makea mutta höyryveturista kopsattu etulamppu oli liian hallitseva. Nyt se sulautuu jotenkin paremmin ja vaalea väritys näyttää sekin hyvältä. Tuotteenahan tuo näyttää olevan 890 Adve jota muokattu touring -maiseen suuntaan ja lisäksi sitten tosiaan muotoilulla vielä extraa. Eli eräänlainen 990 ADV:n moderni versio. Tuleekohan jousitukseen sähköt?
Sopis kyllä muuten omiin uuden mopon haaveisiin mutta hinta karannee pitkälle päälle kahdenkympin.
Onkohan sitä ihan tunneköyhä kun noiden markkinointivideoiden löpinät tuntuu lähinnä vaivannuttavilta. Tuosta viimeisimmästä Islanti-videostakin olisi saanut bullshit-bingosta täyden rivin helposti. Mutta ehkä kuvaa huikaisevasta maisemasta jossa pari pyörää ajaa vaan pieninä pläntteinä on ollut jo tarpeeksi ja markkinointi-ihmiset tietää mikä tekee. Eli että joihinkin nuo lauseet iskee kuin miljoona volttia.
Sopis kyllä muuten omiin uuden mopon haaveisiin mutta hinta karannee pitkälle päälle kahdenkympin.
Onkohan sitä ihan tunneköyhä kun noiden markkinointivideoiden löpinät tuntuu lähinnä vaivannuttavilta. Tuosta viimeisimmästä Islanti-videostakin olisi saanut bullshit-bingosta täyden rivin helposti. Mutta ehkä kuvaa huikaisevasta maisemasta jossa pari pyörää ajaa vaan pieninä pläntteinä on ollut jo tarpeeksi ja markkinointi-ihmiset tietää mikä tekee. Eli että joihinkin nuo lauseet iskee kuin miljoona volttia.
"Kuulut nyt ainutlaatuiseen READY TO RACE -ajatuksen innoittamaan Adventure -yhteisöön, jonka seikkailijat eivät tyydy arjen työmatka-ajoon."
-
- Viestit: 2094
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Husqvarna Norden 901
Tämä julkaistiin eilen illalla:
https://www.husqvarna-motorcycles.com/e ... -2022.html
https://www.xracing.fi/uutinen/husqvarn ... antomallin
https://www.bike.fi/husqvarna-norden-90 ... uevaltaus/
https://www.advpulse.com/adv-news/husqv ... orden-901/
Husqvarna Norden 901 Specs
ENGINE TYPE: 2 cylinder, 4 stroke, DOHC parallel twin
DISPLACEMENT: 889 cc
BORE/STROKE: 90.7 / 68.8 mm
COMPRESSION RATIO: 13.5:1
POWER: 105 Horsepower (Euro Model)
TORQUE: 73.8 ft-lbs (Euro Model)
STARTER/BATTERY: Electric starter/12V 10Ah
TRANSMISSION: 6 gears
FUEL SYSTEM: DKK Dellorto (Throttle body 46 mm)
CONTROL: 4 valves per cylinder / DOHC
LUBRICATION: Pressure lubrication with 2 oil pumps
PRIMARY DRIVE: 39:75
FINAL DRIVE: 16:45
COOLING: Liquid cooled with water/oil heat exchanger
CLUTCH: Cable operated PASC Slipper clutch
ENGINE MANAGEMENT/IGNITION: Bosch EMS with RBW
TRACTION CONTROL: MTC (lean-angle sensitive, 3-Mode, disengageable, Explorer mode optional)
FRAME: Chromium-Molybdenum-Steel frame using the engine as stressed element, powder coated
SUBFRAME: Chromium-Molybdenum-Steel trellis, powder coated
HANDLEBAR: Aluminum, tapered, Ø 28 / 22 mm
FRONT SUSPENSION: WP APEX-USD Ø 43 mm
FRONT ADJUSTABILITY: Compression, Rebound, Preload
REAR SUSPENSION: WP APEX-Monoshock with linkage
REAR ADJUSTABILITY: Rebound, Preload
SUSPENSION TRAVEL FRONT/REAR: 220 mm / 215 mm
FRONT BRAKE: 2 x 4-piston caliper, radially mounted, brake disc Ø 320 mm
REAR BRAKE: 2 piston floating caliper, brake disc Ø 260 mm
ABS: Bosch 9.1 MP (incl. Cornering-ABS and Offroad mode, disengageable)
WHEELS FRONT/REAR: Tubeless Aluminum spoked wheels 2.50 x 21”; 4.50 x 18”
TIRES FRONT/REAR: Pirelli Scorpion Rallly STR 90/90 R 21; 150/70 R 18
CHAIN: X-Ring 520
SILENCER: Stainless steel primary and secondary silencer
STEERING HEAD ANGLE: 25.8°
TRIPLE CLAMP OFFSET: 30 mm
TRAIL: 106.9 mm
WHEELBASE: 1,513 mm ± 15 mm / 59.5 in ± 0.6 in
GROUND CLEARANCE: 252 mm / 9.9 in
SEAT HEIGHT: 854 / 874 mm; 33.6 / 34.4 in
TANK CAPACITY (APPROX.): 19.0 liters / 5.0 gallons
WEIGHT WITHOUT FUEL (APPROX.): 204 kg / 449.7 lb
ABS MODES: Street (cornering sensitive) / Offroad
RIDE MODES: Street, Rain, Offroad (Explorer – optional)
ENGINE MANAGEMENT SYSTEMS: MTC, MSR, Easy Shift
CRUISE CONTROL: Original Equipment
CONNECTIVITY: Turn-by-Turn Navigation, Call-In, Music Selection
TECHNICAL ACCESSORIES: Connectivity Unit, TPMS, heated grips & seats
Spekseiltään aika lailla perus 890 Adventure lisätyllä joustomatkalla ja 8 kiloa kasvaneella painolla sekä litran pienemmällä tankilla. En ihmettelisi, jos ensi syksynä tulisi R-versiota vastaaava malli.
https://www.husqvarna-motorcycles.com/e ... -2022.html
https://www.xracing.fi/uutinen/husqvarn ... antomallin
https://www.bike.fi/husqvarna-norden-90 ... uevaltaus/
https://www.advpulse.com/adv-news/husqv ... orden-901/
Husqvarna Norden 901 Specs
ENGINE TYPE: 2 cylinder, 4 stroke, DOHC parallel twin
DISPLACEMENT: 889 cc
BORE/STROKE: 90.7 / 68.8 mm
COMPRESSION RATIO: 13.5:1
POWER: 105 Horsepower (Euro Model)
TORQUE: 73.8 ft-lbs (Euro Model)
STARTER/BATTERY: Electric starter/12V 10Ah
TRANSMISSION: 6 gears
FUEL SYSTEM: DKK Dellorto (Throttle body 46 mm)
CONTROL: 4 valves per cylinder / DOHC
LUBRICATION: Pressure lubrication with 2 oil pumps
PRIMARY DRIVE: 39:75
FINAL DRIVE: 16:45
COOLING: Liquid cooled with water/oil heat exchanger
CLUTCH: Cable operated PASC Slipper clutch
ENGINE MANAGEMENT/IGNITION: Bosch EMS with RBW
TRACTION CONTROL: MTC (lean-angle sensitive, 3-Mode, disengageable, Explorer mode optional)
FRAME: Chromium-Molybdenum-Steel frame using the engine as stressed element, powder coated
SUBFRAME: Chromium-Molybdenum-Steel trellis, powder coated
HANDLEBAR: Aluminum, tapered, Ø 28 / 22 mm
FRONT SUSPENSION: WP APEX-USD Ø 43 mm
FRONT ADJUSTABILITY: Compression, Rebound, Preload
REAR SUSPENSION: WP APEX-Monoshock with linkage
REAR ADJUSTABILITY: Rebound, Preload
SUSPENSION TRAVEL FRONT/REAR: 220 mm / 215 mm
FRONT BRAKE: 2 x 4-piston caliper, radially mounted, brake disc Ø 320 mm
REAR BRAKE: 2 piston floating caliper, brake disc Ø 260 mm
ABS: Bosch 9.1 MP (incl. Cornering-ABS and Offroad mode, disengageable)
WHEELS FRONT/REAR: Tubeless Aluminum spoked wheels 2.50 x 21”; 4.50 x 18”
TIRES FRONT/REAR: Pirelli Scorpion Rallly STR 90/90 R 21; 150/70 R 18
CHAIN: X-Ring 520
SILENCER: Stainless steel primary and secondary silencer
STEERING HEAD ANGLE: 25.8°
TRIPLE CLAMP OFFSET: 30 mm
TRAIL: 106.9 mm
WHEELBASE: 1,513 mm ± 15 mm / 59.5 in ± 0.6 in
GROUND CLEARANCE: 252 mm / 9.9 in
SEAT HEIGHT: 854 / 874 mm; 33.6 / 34.4 in
TANK CAPACITY (APPROX.): 19.0 liters / 5.0 gallons
WEIGHT WITHOUT FUEL (APPROX.): 204 kg / 449.7 lb
ABS MODES: Street (cornering sensitive) / Offroad
RIDE MODES: Street, Rain, Offroad (Explorer – optional)
ENGINE MANAGEMENT SYSTEMS: MTC, MSR, Easy Shift
CRUISE CONTROL: Original Equipment
CONNECTIVITY: Turn-by-Turn Navigation, Call-In, Music Selection
TECHNICAL ACCESSORIES: Connectivity Unit, TPMS, heated grips & seats
Spekseiltään aika lailla perus 890 Adventure lisätyllä joustomatkalla ja 8 kiloa kasvaneella painolla sekä litran pienemmällä tankilla. En ihmettelisi, jos ensi syksynä tulisi R-versiota vastaaava malli.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Husqvarna Norden 901
Hyvät varusteet. Tuon kanssa pärjäisi kyllä. Koeajoin oranssin version ja tykkäsin kovasti, erityisesti kone oli hyvä. Sen painopiste tuntui matalalta, jos se johtuu roikkuvista tankin poskista, niin yllättävän paljon ne vaikuttaa.
Saattaisin kyllä tyytyä oranssiin 890 perusmalliin kun rankempiin offroad-karkeloihin ei ole enää raadon puolesta asiaa. Tosin sen etuvalon muotoilu ei hurraa-huutoja nostata, Norden parempi.
Saattaisin kyllä tyytyä oranssiin 890 perusmalliin kun rankempiin offroad-karkeloihin ei ole enää raadon puolesta asiaa. Tosin sen etuvalon muotoilu ei hurraa-huutoja nostata, Norden parempi.
SF 1098S
MTS V4S
MTS V4S
Re: Husqvarna Norden 901
No ei ole paha.Anselmi6 kirjoitti: ↑Ti Marras 16, 2021 10:18 pm Hintakin julkaistu...
https://rxmoto.fi/fin/husqvarna_901_nor ... -287148-12
SF 1098S
MTS V4S
MTS V4S