Ktm/hva 2t endurot 2020<
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Ktm/hva 2t endurot 2020<
Osat 6 ja 7 pitää tilata siis 2019vm 250/300 exc kytkinlohkon osista, jos käytätte motokeitaan
varaosahakua.
varaosahakua.
Pyörät: -16 701enduro. Entiset: -18 exc-f250, -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: To Maalis 10, 2011 9:00 am
- Pyörä: EXC 300TPI
- Paikkakunta: Nurmijärvi / Redmond
Re: Ktm/hva 2t endurot 2020<
Juu,
1kpl osa 7
2kpl osa 6
Olisi tietty hyvä jos tuon sai jonkinlaiseen takuuseen. selkeä vikahan tuossa on.
1kpl osa 7
2kpl osa 6
Olisi tietty hyvä jos tuon sai jonkinlaiseen takuuseen. selkeä vikahan tuossa on.
--Heisja--
Lähes ajamaton KTM 300EXC
Lähes ajamaton KTM 300EXC
-
- Viestit: 1604
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
- Paikkakunta: Iitti
Re: Ktm/hva 2t endurot 2020<
Onko myyjäliike ottanut kantaa?Hookala kirjoitti:Rymyäjä kirjoitti:Taas kuulemma yksi 2020 tpi jossa ilmeni öljyn holvaamista pakoaukonsäätimen jostain kopan välistä. Asiaa selvitellään.
Mitä meinasit tuolla että asiaa selvitellään? Sillä kysyn että onko ongelma yleisemminkin tiedossa ja onko tulossa jotain toimenpiteitä vai millanen homma?
Itse otin myyjäliikeeseen aamulla yhteyttä spostilla, katotaan mitä sanovat...
Braa-aab!
Re: Ktm/hva 2t endurot 2020<
Syke kirjoitti:Onko myyjäliike ottanut kantaa?Hookala kirjoitti:Rymyäjä kirjoitti:Taas kuulemma yksi 2020 tpi jossa ilmeni öljyn holvaamista pakoaukonsäätimen jostain kopan välistä. Asiaa selvitellään.
Mitä meinasit tuolla että asiaa selvitellään? Sillä kysyn että onko ongelma yleisemminkin tiedossa ja onko tulossa jotain toimenpiteitä vai millanen homma?
Itse otin myyjäliikeeseen aamulla yhteyttä spostilla, katotaan mitä sanovat...
No on ne siellä selvitelleet onko tullu jotain korvaavaa osaa tms. Mitäpä ne muutakaan voi tehä?! Paskasti ku on kotari rakennettu nii hittoako sille jälleenmyyjä voi?
Edittiä shittiä. Just kuulin, että 20vm exc se vuotava musta kumitiiviste on muutettu samaksi mikä oli 19 vuosimallisessa, joka on siis toimiva. Eli ongelma on hoidettu näin teoreettisella tasolla. Pitääpä hakia ja lyödä nippuun.
Pyörät: -16 701enduro. Entiset: -18 exc-f250, -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125
Re: Ktm/hva 2t endurot 2020<
No, 12k pyörä niin tunnu mitkään muutaman v1tun euron osat missään. Periaatteen vuoksiha nuo vois vaatia goodwillinä, mutta ei oo aikaa eikä voimia semmoseen.Syke kirjoitti:En kyllä maksaisi siitä tiivisteestä pennin jeniä
Pääasia, että ratkasu löytyy. Ei viitsi ruveta h0m0ilemaan ja nillitteleen jonniin joutavia ämmien asioista. Kuha saahaan pyörä kuntoon. Siitä tässä on ollu alunperinki kyse.
Ja jos ei ala toimiin niin vaihetaan merkkiä.
Pyörät: -16 701enduro. Entiset: -18 exc-f250, -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125
Re: Ktm/hva 2t endurot 2020<
No niin.
Osat vaihettu. Mitä vähän kerkesin hallilla rällätä niin ei tihkuttanut ainakaan yhtään. Todellisuuden kertonee sitten ensimmäinen oikia ajoreissu.
Mutta tosiaan ite osista. Uudet osat eli ne - 19vm osat olivat todellakin aivan erilaiset. 20 orkkis osa oli yhestä kappaleesta koko pasga. Sitten ne sen kaksi tiivistävää lipareosaa ylhällä ja alhaalla olivat aika kovan tuntosta muovin koppuraa... Uusien osien ne ite lipareet olivat pehmeämmän tuntosta tavaraa ja se koko nippu oli tiukan tuntonen työntää kykälohkoon.
En laittanu vielä mihkää osaan tiivisteliimoja, kun kokeillaan eka näin ilman. Ja äkkiseltään se näyttikin, että nyt pitäis öljyt oikialla puolen moottoria.
Osat vaihettu. Mitä vähän kerkesin hallilla rällätä niin ei tihkuttanut ainakaan yhtään. Todellisuuden kertonee sitten ensimmäinen oikia ajoreissu.
Mutta tosiaan ite osista. Uudet osat eli ne - 19vm osat olivat todellakin aivan erilaiset. 20 orkkis osa oli yhestä kappaleesta koko pasga. Sitten ne sen kaksi tiivistävää lipareosaa ylhällä ja alhaalla olivat aika kovan tuntosta muovin koppuraa... Uusien osien ne ite lipareet olivat pehmeämmän tuntosta tavaraa ja se koko nippu oli tiukan tuntonen työntää kykälohkoon.
En laittanu vielä mihkää osaan tiivisteliimoja, kun kokeillaan eka näin ilman. Ja äkkiseltään se näyttikin, että nyt pitäis öljyt oikialla puolen moottoria.
Pyörät: -16 701enduro. Entiset: -18 exc-f250, -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125
- Hsippe
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
- Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
- Paikkakunta: Raasepori
Re: Ktm/hva 2t endurot 2020<
Joku on jo ryytynyt ja laittanut 10h ajetun TPI:n kiertoon
https://www.nettimoto.com/ktm/250/24847 ... i9ILdFtWlk
https://www.nettimoto.com/ktm/250/24847 ... i9ILdFtWlk
Re: Ktm/hva 2t endurot 2020<
no en ihmettele, ei sitä kaikki tommosta pelleilyä jaksa katella. Liekkö se nimim. Hookala hajosi aamuihinsa öljyä lotraavan teepeeiinsä kanssa.Hsippe kirjoitti:Joku on jo ryytynyt ja laittanut 10h ajetun TPI:n kiertoon
https://www.nettimoto.com/ktm/250/24847 ... i9ILdFtWlk
Toki toi puolikas on niin hengetön peli, että oisko kolmisatkuun vaihtanut.
Pyörät: -16 701enduro. Entiset: -18 exc-f250, -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125
Re: Ktm/hva 2t endurot 2020<
Jatketaan yksinpuhelua, mutta asiasta sentään.
Tänään kävin kunnon rallin jo heittään niin kyllä se näyttäis, että ei enää vuoda yhtään. Ei edes tihku öljyä siitä. Nyt on hyvä mieli.
Vielä kuitenkin pitäs korjata tuosta kadonnut tyhjäkäynti, se katosi jonnekkin matkan varrelle.
Vaikka syvässä lumessa ajo olikin ihan saatanan vaikiaa tänään niin onhan tämä ihana peli viiä verrattuna mitä tuo nelipuokki oli.
Tänään kävin kunnon rallin jo heittään niin kyllä se näyttäis, että ei enää vuoda yhtään. Ei edes tihku öljyä siitä. Nyt on hyvä mieli.
Vielä kuitenkin pitäs korjata tuosta kadonnut tyhjäkäynti, se katosi jonnekkin matkan varrelle.
Vaikka syvässä lumessa ajo olikin ihan saatanan vaikiaa tänään niin onhan tämä ihana peli viiä verrattuna mitä tuo nelipuokki oli.
Pyörät: -16 701enduro. Entiset: -18 exc-f250, -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125
Re: Ktm/hva 2t endurot 2020<
Olen tässä tovin jo koittanut ymmärtää Rymyäjän masokismia, mutta ei kyllä aukene. Miksi mies ajaa pyörällä joka on täysi susi?
Mulla on -19 250 exc tpi. Pyörä käy ja kukkuu kuin unelma. 90h kohdalla laitoin uuden männän koneeseen ja sillä ajetaan seuraava vuosi ennen uuden pyörän hankintaa. Aivan eri luokan peli kuin -17 300 exc, TPI ei stumppaa, ei hyydy, ei röpellä.
Sanoisin 250 tpi:n olevan täydellinen peli harrastajalle enskaan. 300tpi:tä olen myös muutaman tunnin ajanut, ei mulla ainakaan riitä taito ja kunto sen voimaa kaitsemaan. Toki mun vauhti ei kaksinen olekkaan, Jukan kanssa taisteltu nousupisteistä..
Toki tuossa huonoakin on, etenkin alavääntö on aika onneton. Mutta hyvä kaasuvaste korvaa sen puutteen.
Myy nyt hyvä mies se onneton pyörä pois ja osta vaikka Honda jota voit varikolla sotkea käymään muiden jo ajaessa toista kierrosta spoorissa..
Mulla on -19 250 exc tpi. Pyörä käy ja kukkuu kuin unelma. 90h kohdalla laitoin uuden männän koneeseen ja sillä ajetaan seuraava vuosi ennen uuden pyörän hankintaa. Aivan eri luokan peli kuin -17 300 exc, TPI ei stumppaa, ei hyydy, ei röpellä.
Sanoisin 250 tpi:n olevan täydellinen peli harrastajalle enskaan. 300tpi:tä olen myös muutaman tunnin ajanut, ei mulla ainakaan riitä taito ja kunto sen voimaa kaitsemaan. Toki mun vauhti ei kaksinen olekkaan, Jukan kanssa taisteltu nousupisteistä..
Toki tuossa huonoakin on, etenkin alavääntö on aika onneton. Mutta hyvä kaasuvaste korvaa sen puutteen.
Myy nyt hyvä mies se onneton pyörä pois ja osta vaikka Honda jota voit varikolla sotkea käymään muiden jo ajaessa toista kierrosta spoorissa..
-
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ke Loka 10, 2007 1:03 pm
- Pyörä: KTM 250 SIX DAYS 2020 & 350 SX-F
- Paikkakunta: Huittinen
Re: Ktm/hva 2t endurot 2020<
Morjesta pöytään. Nyt on 18h ajettu 250 tpi:llä. Pyörä on toiminut moitteita, mutta tosiaan lievää öljyvuotoa pa-säätimen kannen alta. Laitoin uudet vanhan mallin tiivisteet tilaukseen. Luonaako tuo vaihto helposti, lähinnä lähteekö tuo iso kytkinkoppa pois ongelmitta ja meneekö myös ilman ähinää takaisin?
Sellainen tuli vielä mieleen että takahaarukan keskikohta johon takaiskari kiinnittyy, niin on kulunut huomattavan paljon tuosta mustasta lokarin jatkeesta.
Liimailin siihen kovaa kumia palasen, jotta se ottaisi tuon hinkkauksen vastaan. Myös tasakaasulla (suht korkeilla kierroksilla) ajettaessa moottorista kuuluu ajoittain erikoisia "teräviä" ääniä liittyen palotapahtumaan, jotenkin tuntuu että seos ei ihan ole sitä mitä pitäisi? Olisiko suositeltavaa viedä tuo johonkin penkkiin säädettäväksi, vai millainen homma?
Uudet katteet ja tarrat tuli tilattua, kerkesin originaalit pelastaan ennekuin kaikki tarrat oli lähteny. Lisäksi takahaarukkaan, kytkinkoppaan ja pakoputkeen laitoin suojat.
Sellainen tuli vielä mieleen että takahaarukan keskikohta johon takaiskari kiinnittyy, niin on kulunut huomattavan paljon tuosta mustasta lokarin jatkeesta.
Liimailin siihen kovaa kumia palasen, jotta se ottaisi tuon hinkkauksen vastaan. Myös tasakaasulla (suht korkeilla kierroksilla) ajettaessa moottorista kuuluu ajoittain erikoisia "teräviä" ääniä liittyen palotapahtumaan, jotenkin tuntuu että seos ei ihan ole sitä mitä pitäisi? Olisiko suositeltavaa viedä tuo johonkin penkkiin säädettäväksi, vai millainen homma?
Uudet katteet ja tarrat tuli tilattua, kerkesin originaalit pelastaan ennekuin kaikki tarrat oli lähteny. Lisäksi takahaarukkaan, kytkinkoppaan ja pakoputkeen laitoin suojat.
Nanhian Tunkit Enduro Team!
- bisti
- Viestit: 1514
- Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
- Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
- Paikkakunta: Vihti
Re: Ktm/hva 2t endurot 2020<
Siihen takahaarukan kulumiseen auttaa kun laittaa sen lokarin jatkeen kiinnitysruuveihin prikan sinne lokarin alle, tällöin lokarinjatke tulee aavistuksen taaemmas eikä enää (niin pahasti) hinkkaa haarukkaan. Tyyppivika jo -17 malleista lähtien.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
-
- Viestit: 1604
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
- Paikkakunta: Iitti
Re: Ktm/hva 2t endurot 2020<
Koppa yleensä mennyt ilman ähinöitä, varsinkin kun tuossa ei näytä olevan edes kiksiä mikä voisi ahdistaa.
Nesteet ulos, pyörä nurin, putki ja jarrupoljin edestä pois, pa-säätimen reaktiotanko irti,
pikkukopankaan kaikkia pultteja ei tarvi irroittaa, kun katsoo mitkä menee lohkoon asti.
Samalla kun "herkut on esillä", niin tarkistelisin kaikki pultit mitkä näkyy.
Jäähdytysjärjestelmän ilmaus ohjekirjan mukaan.
Keskikalja-asteikolla kolmella nallepalmalla pitäisi selvitä.
Kuulostaa siltä, että laihalle menee jos alkaa kalahtelemaan.
Nesteet ulos, pyörä nurin, putki ja jarrupoljin edestä pois, pa-säätimen reaktiotanko irti,
pikkukopankaan kaikkia pultteja ei tarvi irroittaa, kun katsoo mitkä menee lohkoon asti.
Samalla kun "herkut on esillä", niin tarkistelisin kaikki pultit mitkä näkyy.
Jäähdytysjärjestelmän ilmaus ohjekirjan mukaan.
Keskikalja-asteikolla kolmella nallepalmalla pitäisi selvitä.
Kuulostaa siltä, että laihalle menee jos alkaa kalahtelemaan.
Braa-aab!
-
- Viestit: 1604
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
- Paikkakunta: Iitti
Re: Ktm/hva 2t endurot 2020<
Tää on jännä, kun näitä-17 ja uudempia on paljon lähipiirissä ja yhdessäkään ei ole tuollaista ongelmaa.bisti kirjoitti:Siihen takahaarukan kulumiseen auttaa kun laittaa sen lokarin jatkeen kiinnitysruuveihin prikan sinne lokarin alle, tällöin lokarinjatke tulee aavistuksen taaemmas eikä enää (niin pahasti) hinkkaa haarukkaan. Tyyppivika jo -17 malleista lähtien.
Koskeeko myös nelareita?
Braa-aab!