Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Joulu 15, 2019 5:55 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: KTM nelarienskat 2020->
ViestiLähetetty: Ti Kesä 25, 2019 7:46 am 

Liittynyt: Su Kesä 26, 2011 8:40 am
Viestit: 185
Pyörä: KTM 350 exc-f 6D -20
Uutta ketjua uusille, ylläpito poistanee jos tälläinen ketju löytyy jo.

Ensimmäiset kappaleet lienevät jo käyttäjillä?

Tuosta listaa ainakin 350/500 päivitysten osalta;

https://dirtbiketest.com/fresh-dirt/new ... q5MWRfT.97


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM nelarienskat 2020->
ViestiLähetetty: Su Heinä 28, 2019 4:25 pm 

Liittynyt: Su Kesä 26, 2011 8:40 am
Viestit: 185
Pyörä: KTM 350 exc-f 6D -20
Nyt omassa 350 6d:ssä tunteja reilu 12, ja tuntuu kyllä hyvältä vekottimelta. Selkeesti kevyempi viedä kuin edellinen pyörä, joka oli vuoden 17 nelipökö. Alavääntö luonnollisestikin laimeempi ku isoveljessään, mutta odotin että ero olis ollu suurempikin. Ennen nelipököä mulla oli vuoden -16 350, ja silloin vaihtaessa 350 -> 450 tuntu että olis vääntö ollu ihan eri planeetalta vanhan ja uuden välillä, ikään kuin ero ois tasoittunut? Hyvä moottori joka venyy ja paukkuu.

Alusta on vaille 85 kiloselle ihan liian löysä, ja ensimmäisessä alustahuollossa tuleekin pykälää jäykemmät jouset niin eteen kuin taaksekkin, tälleehän tää aina menee, ei siis yllätys.

Penkki on hyvä, riittävän pehmeä, ja hyvä pito. Aikaisemmassa vekottimessa vakiopenkki oli aivan liian kovan meikäläselle, korvasin silloin normaalin penkin Acerbiksen X-seat SOFTilla, joka muuten nyt tuolle myyntiosiossa myynnissäkin.

Pyörään tulossa vielä Reklusen CX (kyseinen malliversio jo edellisessä pyörässä, erittäin hyvä), sekä akran koko ränni. Rekluse jo maisemissa, asennetaan tässä ihan lähiakoina, Akraa on saannut odotella.

Tossa n. 5h kohdilla keltainen vikavalo syttyi, siinä se loimotti, ja pyörän sammutus ja uudestaan käynnistys hävitti kyseisen merkkivalon. Täytyy muistaa kysyä seuraavan kerran kun Orimattilaan menee, että onko näissä myöhemmin luettavaa jotain vikamuistia yms. Sama keltainen palaa ilmeisesti normaalistikkin joka kerta startatessa.

Startti tuntuu erillaiselta? Ennen ku ekalla nopealla painalluksella pystyi ikään kuin herättämään pumpun, niin nyt starttaaminen on jotenkin välittömästi käynnissä. Ei sen väliä, kunhan starttaa, niin kesällä kuin talvellakin. Tuo "herätyspainallus" auttanut talvisin, ei ole tarvinnut sahata niin montaa kertaa.

Tutulla lenkillä pääsin heittämällä samoihin aikoihin kuin edellisellä pyörällä, ja olen tuohon kyllä erityisen tyytyväinen syystä, että vakioalusta on todella löysän tuntuinen, ja että kun tottunut kolmella aikaisemmalla pyörällä ajamaan reklusella, niin nyt sen väliaikainen puuttuminen aiheuttaa ehk vähän kömpelyyttä ajoon.

Vuosimallipäivityksistä ei niin hirveesti mitään mieleen jää. Ilmanputsarissa ilmeisesti jotain muutoksia (sama putsari kyllä käy ku edellisessä), mutta en kyllä huomaa että mitä ne ois, muuten kuin sivumuovi hankalempi laittaa paikalleen kuin aiemmassa. Toisella puolella taasen, sivumuovi ei niin saappaaseeen (Sidi) ottava kuin aiemmassa mallissa. Runkosuojan muovi ulottuu taas sivumuovin reunaan asti, ei revi saapas lämmön pehmittämää sivumuovia.
Oikealla puolella oleva paksu johtonippu, emäputken luona, erillainen tulo tankin alta, sekä suojatumpi, nähtäväksi jää onko aikaisempia parempi, talvi näyttää.

Muuta ei nyt tule mieleen. Mikään ei ärsytä/ketuta, joten pakko olla hyvä ja vaihto onnistunut =)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM nelarienskat 2020->
ViestiLähetetty: Su Heinä 28, 2019 5:21 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1492
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Minulla on 3 tuntia takana 250 EXC-F Six Dayssillä. Alusta on selvästi löysempi kuin edellisessä 2017 pikkunelarissa, mikä ei ole ihme, sillä molemmissa päissä on pykälää löysemmät jouset vakiona, eli voit arraparra joutua vaihtamaan kerralla kaksi pykälää jäykemmät jouset. Nyt ne ohjekirjan 85-95 kg painoisen kuskin jouset on samat kuin edellisen vakiot. Aikaisemmassa vakiojouset riitti hyvin, sillä painan 70 kg. Toimii loistavasti kammokivikossa, mutta kovemmassa vauhdissa lelluu ja sinkoilee. Taitaa olla tehty WESS-sarjan myötä hard enduroon. Täytyy käydä kokeileen vielä crossiradalla ennen lopullista tuomiota. Talvelle se voisi olla hyvä.

Kone on suuremman puristussuhteen takia terävämpi ja ärhäkämpi. Vastaavasti tuntuu olevan myös hitusen herkempi stumppaamaan. Minulla oli edellisessä koko sen käyttöajan 14/52-välitykset, mutta tämän 13/52 tuntuu toimivan paremmin.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM nelarienskat 2020->
ViestiLähetetty: Su Heinä 28, 2019 5:45 pm 

Liittynyt: Su Kesä 26, 2011 8:40 am
Viestit: 185
Pyörä: KTM 350 exc-f 6D -20
Kävi joo mielessä että riittääkö yhtä jäykemmät, mutta joo juurikin noin niinku sanoit alustasta.... Otin yks päivä painon varusteiden kera ennen ku lähin ajeleen, niin 97 kg näyttää vaaka ajokamojen kera, ku nakupaino aina sen 83-85...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM nelarienskat 2020->
ViestiLähetetty: Ma Heinä 29, 2019 1:00 pm 

Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Viestit: 215
Pyörä: kotari
Jani M kirjoitti:
Kone on suuremman puristussuhteen takia terävämpi ja ärhäkämpi. Vastaavasti tuntuu olevan myös hitusen herkempi stumppaamaan.


Just näiden nelarien akilleenkantapää tämä stumppaaminen etenkin hitaassa vahdissa. Ja mitä kotari tekee uusille malleille, kärjistetään vielä ongelmaa... :mrgreen:

_________________
Pyörät: -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM nelarienskat 2020->
ViestiLähetetty: Ma Heinä 29, 2019 5:08 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1492
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Minulla olleista pikkunelareista -12 malli oli herkin stumppaamaan. 15 ja 17 eivät juuri stumppailleet.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM nelarienskat 2020->
ViestiLähetetty: Ma Heinä 29, 2019 7:59 pm 

Liittynyt: Su Kesä 26, 2011 8:40 am
Viestit: 185
Pyörä: KTM 350 exc-f 6D -20
Eihän tosta stumppaamisesta tarvitse kärsiä, kiitos reklusen ;)
Ja väittäisin että alkaa tuo uusin versio, RadiusCX, täyttämään jo vaativimmankin kuskin vaateet. Mutta niinku monessa muussakin asiassa, toiset tykkää ja toiset ei.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM nelarienskat 2020->
ViestiLähetetty: Ti Heinä 30, 2019 11:56 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Viestit: 1904
Pyörä: pyöräkuume on kova
Rymyäjä kirjoitti:
Jani M kirjoitti:
Kone on suuremman puristussuhteen takia terävämpi ja ärhäkämpi. Vastaavasti tuntuu olevan myös hitusen herkempi stumppaamaan.


Just näiden nelarien akilleenkantapää tämä stumppaaminen etenkin hitaassa vahdissa. Ja mitä kotari tekee uusille malleille, kärjistetään vielä ongelmaa... :mrgreen:

tyhjäkäyntikierrokset ylös, niin ei stumppaa niin helposti.

-ville

_________________
---x mopolla suohon x---


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com