Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on La Kesä 06, 2020 7:29 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1179 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 79  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: BMW G650X
ViestiLähetetty: Ti Huhti 16, 2013 9:36 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 23, 2006 5:57 pm
Viestit: 4811
Paikkakunta: Keski-Suomi
Pyörä: 4xtohtori
Minä :roll:

_________________
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: BMW G650X
ViestiLähetetty: La Huhti 20, 2013 8:53 pm 

Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
Viestit: 784
Paikkakunta: Pirkanmaa
Pyörä: XChallenge, Solifer 4-speed vm. 1970
Otinpa minäkin pyörän tallista ja asensin sitä ennen uuden BMW:n akun, joka on Yasa-merkkinen -ovh. 130 €.
Startatessa pyörä ei lähtenyt käyntiin ja ajattelin, mikä h-vetti siinä on! Pyörä oli sivuseisontatuen varassa.
Ajattelin ensin, että hätäpysäytysnappia oli epähuomiossa painettu. Painelin sitä, mutta se ei auttanut. Kuului vain ääni kuin joku olisi kytkeytynyt.
Äänimerkki toimi ja sulakkeet olivat ehjät. Ykkönen silmään ja yritin työntää, josko siellä jokin 'väärässä' asennossa.
Sen jälkeen jätin sivuseisontatuen ylös ja starttaus-kone käynnistyi. Johtoja tutkiessani vaikutti siltä, että syksyn huollossa
huoltomies oli kytkenyt irralliset johdot takaisin seisontatukeen -nimittäin aiemmin moinen temppu (starttaus jalka ala-asennossa)
onnistui vallan hyvin. No oppia ikä kaikki.
Huomenna ehkä ajoon, jos sää olisi lämpimämpi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: BMW G650X
ViestiLähetetty: La Huhti 20, 2013 8:53 pm 

Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
Viestit: 784
Paikkakunta: Pirkanmaa
Pyörä: XChallenge, Solifer 4-speed vm. 1970
poistettu


Viimeksi muokannut oppeS päivämäärä Ma Touko 06, 2013 9:51 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: BMW G650X
ViestiLähetetty: La Huhti 20, 2013 9:04 pm 

Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Viestit: 1030
Pyörä: 500EXC
Samalla vauhdilla irroita koko sivuseisontajalan kytkin ja kytke punainen ja valkoinen johto liittimeltä yhteen, eipä jää enää käynnistymättä vaikka olisi anturi rikki tiukassa paikassa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: BMW G650X
ViestiLähetetty: La Huhti 20, 2013 9:08 pm 

Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
Viestit: 784
Paikkakunta: Pirkanmaa
Pyörä: XChallenge, Solifer 4-speed vm. 1970
Kiitos tiedosta.
Seppo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: BMW G650X
ViestiLähetetty: Su Huhti 28, 2013 11:16 am 

Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
Viestit: 784
Paikkakunta: Pirkanmaa
Pyörä: XChallenge, Solifer 4-speed vm. 1970
Virran ulosotto pyörän sivulta. Ostin kyseisen adapterin ja kytkin sen penkin alla olevaan
ko. tarkoitukseen tarkoitettuun liittimeen, johon tulee jatkuvana 12 V.
Oheisen linkin sivun 3 sisältämien kuvien 3 ja 4 tapaan tarkistin napaisuuden.

https://www.bmwmc.net/catalog/46%20002% ... icator.pdf

Nyt virta tulee jatkuvana pistokkeeseen.


Viimeksi muokannut oppeS päivämäärä Ma Touko 06, 2013 9:54 pm, muokattu yhteensä 3 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: BMW G650X
ViestiLähetetty: Pe Touko 03, 2013 10:33 am 

Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
Viestit: 784
Paikkakunta: Pirkanmaa
Pyörä: XChallenge, Solifer 4-speed vm. 1970
Bemarien öljyt: Viime syksynä tehdas antanut uudet ohjeet öljyjen suhteen. Aiemmin XChallengessa Castrolin 10W- 40. Nyt 15W- 50. Myös muissa malleissa sama juttu lukuunottamatta tiettyjä BMW-malleja.
Mikä vaikutus ko. asialla on esim. vaihdelaatikon toimintaan?
Mitä öljyä itse käytätte?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: BMW G650X
ViestiLähetetty: La Touko 04, 2013 7:09 pm 
Avatar

Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
Viestit: 867
Paikkakunta: Eteläinen Suomi
Pyörä: BMW G650XChallenge
Nyt tais löytyä öljy joka toimii moitteettomasti Rekluse kytkimen kanssa.
Eli vaihde menee helposti vapaalle pyörän paikallaan seistessä. Eikä lootasta kuulu mainittavaa kolahtelua.

Motorex 10-40W Formula 4T
http://www.motorex.com/index.cfm?oid=11 ... tragId=155

_________________
"Ikuisuus projekti"
http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?f=8&t=6369&st=0&sk=t&sd=a


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: BMW G650X
ViestiLähetetty: Su Touko 05, 2013 11:44 am 

Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Viestit: 1512
Pyörä: 1190Adv R, 660Rally, 640E+G/S
Täytyypä kokeilla tuota seuraavaksi. Delvacilla vapaan löytäminen oli käytännössä mahdotonta, nyt sisällä Valvolinen perus durablendit joilla
kyllä pelaa paremmin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: BMW G650X
ViestiLähetetty: Ti Touko 14, 2013 7:50 am 

Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Viestit: 1000
Pyörä: 1050 S3, GS1200
Mobil 4t racing on hyvä öljy 15w-50 luokassa. Olen käyttänyt sitä monessa vehkeessä ja aina on toiminut. Ainoa ongelma hinta 50e 4litraa.?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

_________________
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: BMW G650X
ViestiLähetetty: Ti Touko 28, 2013 9:18 am 

Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
Viestit: 784
Paikkakunta: Pirkanmaa
Pyörä: XChallenge, Solifer 4-speed vm. 1970
Vielä vaihdepolkimesta:
Alkuperäinen vaihdepoljin on liian luja ja sitä pitäisi nyt 'korjata'.
Onko mitään ohjetta, minkä kokoiset reiät ja mihin kohtiin pitää tehdä alkuperäiseen vaihdepolkimeen, jotta
se myötäisi tiukan paikan tullen mutta kuitenkin kestäisi normaalin käytön?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: BMW G650X
ViestiLähetetty: Ti Touko 28, 2013 10:39 am 

Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 5:30 pm
Viestit: 75
Paikkakunta: Rauma
Pyörä: BMW G650Xchallenge, KTM250MX
Hep,
muista myös että, jampin WR250/450F vm.03-08 vaihdepolkimet sopivat ko. kohteeseen.
Niitä löytyy varaosana monen sorttista.

Ekäpä sijoitat 20e uuteen ja pidät alkuperäisen vaikka varaosana rymyreissuilla. :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: BMW G650X
ViestiLähetetty: Ti Touko 28, 2013 1:20 pm 

Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Viestit: 1030
Pyörä: 500EXC
Reikien poraaminen ei auta jos ei poraa hirmu isoiksi, akseli taittuu tai katkeaa silti vaikka poraisit 6x10mm reikiä, kokeiltu on, se poljin ei vaan anna yhtään periksi. Eli laita paljon ja tosi isoja, niin ettei jää kuin pari milliä jäljelle.

Tai mieluummin laita Touratechin tai vastaavan jatkettava räkärautainen poljin. Tai sitten Yamaha yz450:n taottu tarvike siinä on samat boori, huomaa että useat tarvikkeet ovat valettuja eli sama ongelma kuin Bmw orkkiksessa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: BMW G650X
ViestiLähetetty: Pe Touko 31, 2013 10:57 am 

Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Viestit: 1512
Pyörä: 1190Adv R, 660Rally, 640E+G/S
Nyt meni mullakin Motorexit kokeeksi koneeseen, ajamaan en ole vielä ehtinyt.
Samoin tilauksessa on 14 hampainen eturatas 15:sen tilalle ja Unicrossit
odottelee vanteelle pääsyä.

Sellainen huomio PCV:n asentamisen jälkeen että pelkällä omalla tankilla ajellessa valo syttyy
n. 150 - 160 km kohdilla ja kulutus n. 4.3.- 4.5. Tosin on pyörä ehkä enemmän happeakin saanut.
Täytyy acerbiksen 5 litrainen lisäpönä laitella taas paikoilleen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: BMW G650X
ViestiLähetetty: Ma Kesä 03, 2013 9:11 pm 

Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
Viestit: 784
Paikkakunta: Pirkanmaa
Pyörä: XChallenge, Solifer 4-speed vm. 1970
Vaihtaessanne stefat pyörän akseleihin laitatteko rasvaa ennen stefojen laittoa (=stefan uraan) vai vasta laiton jälkeen
stefan sisäpinnalle ja väliin?

Mitä rasvaa käytätte?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1179 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 79  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com