BMW G650X

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Ilmari
Viestit: 1059
Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
Pyörä: T7,CBR600, zxr6
Paikkakunta: Kokkola

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Tuo nopeusmittarin sekoilu selvis. Olin ilmeisesti talvirenkaitten vaihdon yhteydessä murjonut nopeussensorin kiekkoon lommon. Oikaisin sen lenkkiavaimella silmämääräisesti suoraksi.

Venttiilikoneiston kannesta lähtevä huohotinputki oli rispaantunut poikki! Juurisyy tähän oli irti tärissyt öljysäiliön yläpultti.
oppeS
Viestit: 870
Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
Pyörä: no bike only Solifer
Paikkakunta: -Suomi

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja oppeS »

Kysymyksiä: onko teillä pyörässä ketjunohjainrulla myös keinuhaarukan alapuolella vai oletteko ottaneet sen pois? Maastossahan on vaarana, että osuu johonkin ja katkeaa/ katkaisee jotain - vai mitä ootte mieltä?
Etuiskareiden asennuksesta, yläpäässä kaks viivaa. Asennatteko iskarit alemman viivan tasolle vai miten? Manuaalisia sanotaan, että iskarin yläpään ja T- kiinnikkeen välinen etäisyys olisi 10.5 mm. Onko se putken yläreunasta vai korkin? Asennuskorkeushan vaikuttaa pyörän käsiteltävyyteen eli korkeuden kai voi itse määrätä mielensä mukaan.
Liitteet
6DE7C566-7B83-416B-BAD8-4C7E9E365D6B.jpeg
lolletti
Viestit: 40
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 3:11 am
Pyörä: ostoslistalla
Paikkakunta: Pori

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja lolletti »

Sellane kysymys, et mistä löytys keulaputkien suojamuovit, en vaan löydä..
an13
Viestit: 1088
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Pyörä: 500EXC, 901Norden

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja an13 »

Voi harkita korvaavansa muovit neopreenisukilla: https://www.ebay.co.uk/itm/Viper-Black- ... 1550976402
oppeS
Viestit: 870
Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
Pyörä: no bike only Solifer
Paikkakunta: -Suomi

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja oppeS »

Onko teillä ketjunohjainrulla, alempi käytössä.? Asensin sen nimittäin juuri. Ko. rulla on kylläkin alttiina vaurioille, jos ajaa metsäpoluilla. Ylempi on RM Heinolla huollossa vaihdettu takaisinkutsun vuoksi V. 2011. Mitä ylempään rullaan tulee, niin missähän vaiheessa ketju siihen yleensä ottaa kosketusta- ei ainakaan ”normaalissa” ajossa?
Ps.. lisäys 13.6.
Näköjään kannattaa aina ennen huoltoa kuvata pyörä, jotta huoltoon ei ” unohdu” osia. Selailin juuri vanhoja kuviani ja kyseinen alempi ohjainrulla on alunperin ollut pyörässäni ainakin vielä 2011,kun ennen huoltoa olin ottanut kuvan. Vuonna 2014 otetussa kuvassa rullaa ei enää näköjään ollut. :oops: Kuvassa näkyy myös bemarin ”huoltokorvakkeet”,jotka tulee huollon jälkeen poistaa ettei ne ”tökkää” kiveen ja riko runkoa.
Liitteet
Kuva vuodelta 2011 ennen huoltoa. Siinä näkyy alarulla.
Kuva vuodelta 2011 ennen huoltoa. Siinä näkyy alarulla.
16FFE68F-E1FE-4DE8-8814-46F7DBA2A65F.jpeg
3740546F-C7BA-49C7-B187-E393F388B48F.jpeg
Viimeksi muokannut oppeS, Ke Kesä 13, 2018 3:13 pm. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
oppeS
Viestit: 870
Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
Pyörä: no bike only Solifer
Paikkakunta: -Suomi

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja oppeS »

Seuraavat takaisinkutsut tehty pyörään. Kannattaa tarkastaa, onko omaan pyörään tehty vastaavat! Katso liite.
Liitteet
2DE60E95-FD24-45F5-BA47-1A7289269AE7.jpeg
Otto100
Viestit: 15
Liittynyt: To Heinä 06, 2017 10:08 pm
Pyörä: BMW G650X

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Otto100 »

Otto100 kirjoitti:
Luttakumi kirjoitti:Tukitaanko me tätä kuvaa jotenkin eri tavalla. Mielestäni näin lorottaa öljyt..

2 säiliö
1 pumppu
3 yhdensuuntais venttiili
4 putsari

Ei ylety letkut ristiin säiliössä. Pumpulle menevä letku menee siihen öljynpaineanturin viereen.
Paluu tulee moottorin pohjasta metalliputkena ja vaihtuu letkuksi siinä säiliön alla.

Kerrassaan outo vika. Öljynvaihdostako tämä alkoi vai oliko mitään oireita aiemmin ?

IK
Minusta järjestys on niinku kirjoitit. En ymmärrä miksi numerointi on kuvassa noin.

Alkoi tosiaan öljynvihdon jälkeen. Muistaakseni ajoin öljynvaihdon jälkeen parin km lenkin ja sitten huomasin öljyvalon.
Pyörän korjaus oli vuoden tauolla pihanrakennushommien takia. Tänään avasin konetta ja toinen öljypumpun pyörä oli revennyt ja poissa paikoiltaan. Täytyy selvitellä onko jossain tukos.
Otto100
Viestit: 15
Liittynyt: To Heinä 06, 2017 10:08 pm
Pyörä: BMW G650X

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Otto100 »

Ylempään öljypumppuun oli kulkeutunut muoviroska, joka oli jumittanut pumpun.
Liitteet
20180714_134954_resized.jpg
Heljoona
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Helmi 24, 2009 8:59 pm
Pyörä: G650xchallenge
Paikkakunta: Kerava

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Heljoona »

[quote="Ilmari"]Tuo nopeusmittarin sekoilu selvis. Olin ilmeisesti talvirenkaitten vaihdon yhteydessä murjonut nopeussensorin kiekkoon lommon. Oikaisin sen lenkkiavaimella silmämääräisesti suoraksi.

Missä tuo nopeussensorin kiekko sijaitsee :roll: ? Omassa mopossa alkoi myös nopeusmittari sekoilee takalaakerin vaihdon yhteydessä ja nopeus heittää laidasta toiseen. Putsasin kans sen sensorin mutta ei vaikutusta :?

Huomasi myös tietoa hakiessani et omassa XCH:ssa ollut takarenkaan oletuksena 17 tuumaa (mittariston alkuteksti "wheel 17") jonka vaihdoin nyt 18 tuumaan netin ohjeiden mukaan :wink:
an13
Viestit: 1088
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Pyörä: 500EXC, 901Norden

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja an13 »

Takavanteessa jarrulevyn ulkopuolella alla pienempi reikäinen kehä. Jos nopeus hyppii voi myös anturi olla rikki tai kenties liian kaukana kehästä, sen pitää olla ihan parin millin päässä. Nopeusmittarissa jos pitää 17 asetusta vaikka ajaa 18" vanteella niin saa korjattua nopeusmittarin virheen ja melkein kilometrin tarkaksi nopeusnäytön, tehtaan asetuksilla tehty turhan paljon heittoa siihen.
Heljoona
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Helmi 24, 2009 8:59 pm
Pyörä: G650xchallenge
Paikkakunta: Kerava

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Heljoona »

Kiitos an13 vastauksesta ja parempi vaihtaa siis 17 takas :wink:
Avatar
Go-Za
Viestit: 110
Liittynyt: La Huhti 04, 2015 8:09 pm
Pyörä: XChallenge
Paikkakunta: Sisu
Viesti:

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Go-Za »

Kuinkas leveen renkaan tonne XChallengen taakse uskoltaa laittaa?
130 varmaan ok mutta 140 alkais jo löytymään aika hyvin vaihtoehtoja. Mahtuuko se?
Jani M
Viestit: 2106
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Eikö siinä ole vakiokoko sama 140/80-18 kuin 690:ssä? Motorcyclespecs antaa tosin 120/70-18, mutta ei tuommoista kokoa olekaan ja kaikissa kuvissa näyttäisi olevan huomattavasti leveämpi.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
an13
Viestit: 1088
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Pyörä: 500EXC, 901Norden

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja an13 »

Avatar
Go-Za
Viestit: 110
Liittynyt: La Huhti 04, 2015 8:09 pm
Pyörä: XChallenge
Paikkakunta: Sisu
Viesti:

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Go-Za »

Jani M kirjoitti:Eikö siinä ole vakiokoko sama 140/80-18 kuin 690:ssä?
Kappas niimpä onkin!! Mä menin luottamaan tohon ensimmäiseen linkkiin joka vastaan osui... KIITOS!
Vastaa Viestiin