BMW G650X
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Ilmari
- Viestit: 1059
- Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
- Pyörä: T7,CBR600, zxr6
- Paikkakunta: Kokkola
Re: BMW G650X
Tuo nopeusmittarin sekoilu selvis. Olin ilmeisesti talvirenkaitten vaihdon yhteydessä murjonut nopeussensorin kiekkoon lommon. Oikaisin sen lenkkiavaimella silmämääräisesti suoraksi.
Venttiilikoneiston kannesta lähtevä huohotinputki oli rispaantunut poikki! Juurisyy tähän oli irti tärissyt öljysäiliön yläpultti.
Venttiilikoneiston kannesta lähtevä huohotinputki oli rispaantunut poikki! Juurisyy tähän oli irti tärissyt öljysäiliön yläpultti.
-
- Viestit: 870
- Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
- Pyörä: no bike only Solifer
- Paikkakunta: -Suomi
Re: BMW G650X
Kysymyksiä: onko teillä pyörässä ketjunohjainrulla myös keinuhaarukan alapuolella vai oletteko ottaneet sen pois? Maastossahan on vaarana, että osuu johonkin ja katkeaa/ katkaisee jotain - vai mitä ootte mieltä?
Etuiskareiden asennuksesta, yläpäässä kaks viivaa. Asennatteko iskarit alemman viivan tasolle vai miten? Manuaalisia sanotaan, että iskarin yläpään ja T- kiinnikkeen välinen etäisyys olisi 10.5 mm. Onko se putken yläreunasta vai korkin? Asennuskorkeushan vaikuttaa pyörän käsiteltävyyteen eli korkeuden kai voi itse määrätä mielensä mukaan.
Etuiskareiden asennuksesta, yläpäässä kaks viivaa. Asennatteko iskarit alemman viivan tasolle vai miten? Manuaalisia sanotaan, että iskarin yläpään ja T- kiinnikkeen välinen etäisyys olisi 10.5 mm. Onko se putken yläreunasta vai korkin? Asennuskorkeushan vaikuttaa pyörän käsiteltävyyteen eli korkeuden kai voi itse määrätä mielensä mukaan.
Re: BMW G650X
Sellane kysymys, et mistä löytys keulaputkien suojamuovit, en vaan löydä..
Re: BMW G650X
Voi harkita korvaavansa muovit neopreenisukilla: https://www.ebay.co.uk/itm/Viper-Black- ... 1550976402
-
- Viestit: 870
- Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
- Pyörä: no bike only Solifer
- Paikkakunta: -Suomi
Re: BMW G650X
Onko teillä ketjunohjainrulla, alempi käytössä.? Asensin sen nimittäin juuri. Ko. rulla on kylläkin alttiina vaurioille, jos ajaa metsäpoluilla. Ylempi on RM Heinolla huollossa vaihdettu takaisinkutsun vuoksi V. 2011. Mitä ylempään rullaan tulee, niin missähän vaiheessa ketju siihen yleensä ottaa kosketusta- ei ainakaan ”normaalissa” ajossa?
Ps.. lisäys 13.6.
Näköjään kannattaa aina ennen huoltoa kuvata pyörä, jotta huoltoon ei ” unohdu” osia. Selailin juuri vanhoja kuviani ja kyseinen alempi ohjainrulla on alunperin ollut pyörässäni ainakin vielä 2011,kun ennen huoltoa olin ottanut kuvan. Vuonna 2014 otetussa kuvassa rullaa ei enää näköjään ollut. Kuvassa näkyy myös bemarin ”huoltokorvakkeet”,jotka tulee huollon jälkeen poistaa ettei ne ”tökkää” kiveen ja riko runkoa.
Ps.. lisäys 13.6.
Näköjään kannattaa aina ennen huoltoa kuvata pyörä, jotta huoltoon ei ” unohdu” osia. Selailin juuri vanhoja kuviani ja kyseinen alempi ohjainrulla on alunperin ollut pyörässäni ainakin vielä 2011,kun ennen huoltoa olin ottanut kuvan. Vuonna 2014 otetussa kuvassa rullaa ei enää näköjään ollut. Kuvassa näkyy myös bemarin ”huoltokorvakkeet”,jotka tulee huollon jälkeen poistaa ettei ne ”tökkää” kiveen ja riko runkoa.
Viimeksi muokannut oppeS, Ke Kesä 13, 2018 3:13 pm. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
-
- Viestit: 870
- Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
- Pyörä: no bike only Solifer
- Paikkakunta: -Suomi
Re: BMW G650X
Seuraavat takaisinkutsut tehty pyörään. Kannattaa tarkastaa, onko omaan pyörään tehty vastaavat! Katso liite.
Re: BMW G650X
Pyörän korjaus oli vuoden tauolla pihanrakennushommien takia. Tänään avasin konetta ja toinen öljypumpun pyörä oli revennyt ja poissa paikoiltaan. Täytyy selvitellä onko jossain tukos.Otto100 kirjoitti:Minusta järjestys on niinku kirjoitit. En ymmärrä miksi numerointi on kuvassa noin.Luttakumi kirjoitti:Tukitaanko me tätä kuvaa jotenkin eri tavalla. Mielestäni näin lorottaa öljyt..
2 säiliö
1 pumppu
3 yhdensuuntais venttiili
4 putsari
Ei ylety letkut ristiin säiliössä. Pumpulle menevä letku menee siihen öljynpaineanturin viereen.
Paluu tulee moottorin pohjasta metalliputkena ja vaihtuu letkuksi siinä säiliön alla.
Kerrassaan outo vika. Öljynvaihdostako tämä alkoi vai oliko mitään oireita aiemmin ?
IK
Alkoi tosiaan öljynvihdon jälkeen. Muistaakseni ajoin öljynvaihdon jälkeen parin km lenkin ja sitten huomasin öljyvalon.
Re: BMW G650X
Ylempään öljypumppuun oli kulkeutunut muoviroska, joka oli jumittanut pumpun.
Re: BMW G650X
[quote="Ilmari"]Tuo nopeusmittarin sekoilu selvis. Olin ilmeisesti talvirenkaitten vaihdon yhteydessä murjonut nopeussensorin kiekkoon lommon. Oikaisin sen lenkkiavaimella silmämääräisesti suoraksi.
Missä tuo nopeussensorin kiekko sijaitsee ? Omassa mopossa alkoi myös nopeusmittari sekoilee takalaakerin vaihdon yhteydessä ja nopeus heittää laidasta toiseen. Putsasin kans sen sensorin mutta ei vaikutusta
Huomasi myös tietoa hakiessani et omassa XCH:ssa ollut takarenkaan oletuksena 17 tuumaa (mittariston alkuteksti "wheel 17") jonka vaihdoin nyt 18 tuumaan netin ohjeiden mukaan
Missä tuo nopeussensorin kiekko sijaitsee ? Omassa mopossa alkoi myös nopeusmittari sekoilee takalaakerin vaihdon yhteydessä ja nopeus heittää laidasta toiseen. Putsasin kans sen sensorin mutta ei vaikutusta
Huomasi myös tietoa hakiessani et omassa XCH:ssa ollut takarenkaan oletuksena 17 tuumaa (mittariston alkuteksti "wheel 17") jonka vaihdoin nyt 18 tuumaan netin ohjeiden mukaan
Re: BMW G650X
Takavanteessa jarrulevyn ulkopuolella alla pienempi reikäinen kehä. Jos nopeus hyppii voi myös anturi olla rikki tai kenties liian kaukana kehästä, sen pitää olla ihan parin millin päässä. Nopeusmittarissa jos pitää 17 asetusta vaikka ajaa 18" vanteella niin saa korjattua nopeusmittarin virheen ja melkein kilometrin tarkaksi nopeusnäytön, tehtaan asetuksilla tehty turhan paljon heittoa siihen.
Re: BMW G650X
Kiitos an13 vastauksesta ja parempi vaihtaa siis 17 takas
Re: BMW G650X
Kuinkas leveen renkaan tonne XChallengen taakse uskoltaa laittaa?
130 varmaan ok mutta 140 alkais jo löytymään aika hyvin vaihtoehtoja. Mahtuuko se?
130 varmaan ok mutta 140 alkais jo löytymään aika hyvin vaihtoehtoja. Mahtuuko se?
-
- Viestit: 2106
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: BMW G650X
Eikö siinä ole vakiokoko sama 140/80-18 kuin 690:ssä? Motorcyclespecs antaa tosin 120/70-18, mutta ei tuommoista kokoa olekaan ja kaikissa kuvissa näyttäisi olevan huomattavasti leveämpi.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: BMW G650X
Vakiokoko on tuo 140/80-18
http://www.bmw-motorrad.com/com/en/bike ... llenge.pdf
http://www.bmw-motorrad.com/com/en/bike ... llenge.pdf
Re: BMW G650X
Kappas niimpä onkin!! Mä menin luottamaan tohon ensimmäiseen linkkiin joka vastaan osui... KIITOS!Jani M kirjoitti:Eikö siinä ole vakiokoko sama 140/80-18 kuin 690:ssä?