BMW G650X

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Ilmari
Viestit: 1058
Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
Pyörä: T7,CBR600, zxr6
Paikkakunta: Kokkola

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Kytkinkoppa kävi koneistamolla juhannuksen jälkeen. Samalla vaihdoin vaijerin, jonka saa Stormilta tarvikkeena.

En tiedä, kummalla oli enemmän vaikutusta mutta luvattoman huonoksi se oli tässä vuosien varrella kulunut. Nyt toimii yhtä hyvin kuin Bandiitin nestekytkin.

Osco-oilerille tuli paikan vaihto. Aiemmin säiliö oli takarungossa tankin korkin vieressä ja tuo polykarbonaatista tehty säiliiö ei tykkää sitte ollenkaan bensahöyryistä. Uusi paikka tulee moottorin kylkeen öljyfiltterin eteen.

-Ile-
keskijalka
Viestit: 6
Liittynyt: To Elo 16, 2012 10:24 am
Pyörä: BMW XChallenge

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja keskijalka »

Päivää. Ilmoittaudun myös xch:n uudeksi omistajaksi. Pyörä löytyi sopivasti foorumin kautta.

Sellaista pientä tässä alkuunsa ihmettelen että kun tuo vilkku nakuttaa oikealle silleen tupla nopeudella verrattuna vasempaan. Mahtaako olla rele ongelma? Oletteko kukaan avanneet mittaristoa ja tutkineet vastaavaa?

Autoissa vastaavaa näkee välillä. mutta en ole ikinä kuullut mikä sen aiheuttaa.
an13
Viestit: 1088
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Pyörä: 500EXC, 901Norden

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja an13 »

Rele tuossa vaatii tietyn vastuksen lampuilta että toimii oikein. Jos joku poltin on palanut, väärän wattinen tai vaihdettu ledeihin voi käydä noin.
keskijalka
Viestit: 6
Liittynyt: To Elo 16, 2012 10:24 am
Pyörä: BMW XChallenge

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja keskijalka »

Joulun jatkoja kaikille. Tuossa tullut tutustutua tähän uuteen kikottimeen.. Purin ilmansuodattimen ja tällainenhan
http://mattsnook.com/bmw/bmwxcountry/Ai ... rG650X.jpg
sieltä löytyi. Melko likainen on sisältä. Millä/miten tällainen puhdistetaan niin että tulee hyvä?
an13
Viestit: 1088
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Pyörä: 500EXC, 901Norden

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja an13 »

Irroita jousi sisältä, pese lämpimällä vedellä fairyllä tai muulla öljyä poistavalla pesuaineella, anna kuivaa hyvin, öljyä vaahtomuovisuodattimeen tarkoitetulla öljyllä ei liikaa, anna haihtua, jousi takaisin.
keskijalka
Viestit: 6
Liittynyt: To Elo 16, 2012 10:24 am
Pyörä: BMW XChallenge

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja keskijalka »

Siitähän tuli hyvä. Fairy vie möhnät mennessään.

.. mutta vanhasta öljystä näyttää jäävän foamiin nihkeä pinta. Se ei lähde. Ei haitanne mitään. Kunhan kuivuu niin vähän lisää öljyä ja paikalleen. Tässä sitä kai oppii uutta, ei ole tullut näiden kuravehkeiden kanssa ennen pelattua.

Kokemuksia? Onko niiden virallisten pesuainesettien mukana tulevat suodattimien pesuaineet jotenkin parempia kuin fairy? Motul? K&N?

E: nojaa, ihan puhdasta tuli kun pesi vielä yhden kerran. :mrgreen:
oppeS
Viestit: 870
Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
Pyörä: no bike only Solifer
Paikkakunta: -Suomi

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja oppeS »

Olisi tarkoitus vaihtaa ketjut ja tiedustelen kokeneemmilta, oletteko käyttäneet ketjulukkoa? Onko se Ok?
an13
Viestit: 1088
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Pyörä: 500EXC, 901Norden

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja an13 »

Niitata se kannattaa, yksipyttyinen rynkyttää ketjua aikalailla ja jos jää risuihin jumiin niin jousilukko on kovilla.

Voi myös asentaa päättymättömän niin samalla kun irroittaa takahaarukan tulee rasvat linkun laakereihin ja varmistelee lähteekö takaiskarin alapään pultti vielä koskaan irti.
oppeS
Viestit: 870
Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
Pyörä: no bike only Solifer
Paikkakunta: -Suomi

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja oppeS »

Onko linkun irrotus vaikea operaatio?
an13
Viestit: 1088
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Pyörä: 500EXC, 901Norden

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja an13 »

Jos iskarin alapään pultti irtoaa eikä ole jumissa, kun sitä ei pääse lyömään läpi, niin muutama minuutti takarenkaan irrotuksen jälkeen kestää.

Haarukan akselin 3mm kuusiokoloruuvit voi varautua poraamaan irti jos on vedetty kiukulla yli tiukkaan, pyörähtää helposti kanta rikki on niin pieni.
Viuh
Viestit: 1677
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: 1290SAR, SE, 701 LR Aurora, R75/5

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Xchallengeen tein vuosihuoltoa.
Imupuoli oli saanut melko reilustikin pölyä ja sitä oli kyllä ruiskulla saakka. Lähteenä näytti olleen kuivahkon oloinen vapaavirtaussuodatin (puuvilla) sekä taisi jotain tulleen läpi ilmansuodattimen kotelon vaakasaumastakin.

Huomiona näin muutamien vuosien ikäisenä kannattaa näissäkin sauman tiiveys varmistaa ja kasata kotelo liiman kanssa. Ja olla ilmansuodattimen kanssa toki muutenkin hereillä. Itsellä oli hyvät kokemukset vaahtomuovisesta tötterömallista joka putoaa kotelon sisälle ja kasvattaa vähän virtauspinta-alaa. Puuvillaisen säästäisin asvalttiajeluihin.

Näillähän alkaa muuten olla kohta kaikilla 10 vuotis juhlat rekisterissä :)
Viuh
Viestit: 1677
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: 1290SAR, SE, 701 LR Aurora, R75/5

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Jos jollekkin tulee akuutti hätä takaiskarin kanssa niin mulla olisi hyllyssä uutta vastaava alkuperäinen ilmaiskari.
oppeS
Viestit: 870
Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
Pyörä: no bike only Solifer
Paikkakunta: -Suomi

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja oppeS »

Vielä takahaarukan irroittamisesta:
Kun irroitan iskarin alapään, niin pitääkö ilmaiskarin paineita vähentää? Meneeko irroitusjärjestys niin, että ensin ruuvi pois (takahaarukan sisällä) ja sitten M12 mutteri?
Takahaarukan irroitus: Kolme pientä ruuvia pois ja sitten kusiokoloavaimella päätyholkit (= onko nämä ne ns akselit vai onko sisällä erillinen akseli?)
Vaihdatteko stefat joka kerta ja jos, niin mikä on koko? Mitä rasvaa käytätte ?

Kun vaihdan ketjut ja ketjupyörät, niin eturattaan irrottamiseen vinkkejä? Aukeekoi pultti vastapäivään ja pitääkö panna vaihde päälle ja painaa jarrua tai muuten estää rattaiden pyörintä?
an13
Viestit: 1088
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Pyörä: 500EXC, 901Norden

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja an13 »

Ei tarvitse iskarin paineisiin koskea. Muuten juuri noin. Niiden 3mm kuusiokolojen kanssa varovainen ettei mene kannat. Sen puolen iso keskellä oleva kuusiokolo on feikki, siinä ei ole kierrettä on vain 3 pienellä ja kammetaan sitten ulospäin.

Stefoja ei tarvitse vaihtaa jos ehjät, rasvaksi laadukas perusvaseliini esim CRC.

Eturatas kannattaa irroittaa vielä kun takapyörä ja ketjut ovat paikallaan, painaa vaihde päällä reilusti takajarrua ja kiertää normaalisti vastapäivään. Takaisinpäin rattaan pulttiin ruuvilukite ja 40Nm.
oppeS
Viestit: 870
Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
Pyörä: no bike only Solifer
Paikkakunta: -Suomi

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja oppeS »

Kiitos vastauksesta!
Käykö lukitteena loctite 243? Nyt näytti olevan jotain valkoista. Totta tosiaan- aika onnettomat kuusiokoloruuvit.
Viimeksi muokannut oppeS, La Huhti 14, 2018 8:40 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vastaa Viestiin