BMW G650X
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: BMW G650X
Rasvaa jokaiseen väliin joka yhtään suostuu vastaanottamaan, erittäin reilusti, muuten on stefan ikä satoja kilometrejä. CRC super adhesive litium vaseliini tekee parhaansa pysyäkseen vesisuihkussa. http://tuotteet.etra.fi/fi/g13895671/
-
- Viestit: 870
- Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
- Pyörä: no bike only Solifer
- Paikkakunta: -Suomi
Re: BMW G650X
Onneksi aloitin työn jo tänään. Nimittäin stefat eri kokoiset. Rattaan puolella 32x47x7 ja toisella 32x42 x 7 , 2-_huulisia näyttivät
olevan-
Stefa hankittu tänään, vain 5 €. Rattaan puolen stefa 6.5 €. Merkkihuollon yhteishintaan nähden puolet halvempi. Osat
ostin laakerifirmasta.
olevan-
Stefa hankittu tänään, vain 5 €. Rattaan puolen stefa 6.5 €. Merkkihuollon yhteishintaan nähden puolet halvempi. Osat
ostin laakerifirmasta.
Viimeksi muokannut oppeS, Ti Kesä 04, 2013 8:15 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: BMW G650X
Viimeinen x on 7. Voi laittaa myös 8:n jos semmoinen löytyy helpommin, kyllä se sinne sopii.
Lunttilappu:
Etulaakeri: 2 x 20x42x12mm. SKF 6004.
Etustefat: 2 x 25x42x7mm
Takalaakeri: 2 x 20x42x12mm. SFK 6004.
Rataskilven laakeri: 2 x 25x47x12mm. SKF 6005.
Takastefat: 1 x 32x47x7mm + 1 x 32x42x7mm
Lunttilappu:
Etulaakeri: 2 x 20x42x12mm. SKF 6004.
Etustefat: 2 x 25x42x7mm
Takalaakeri: 2 x 20x42x12mm. SFK 6004.
Rataskilven laakeri: 2 x 25x47x12mm. SKF 6005.
Takastefat: 1 x 32x47x7mm + 1 x 32x42x7mm
-
- Viestit: 870
- Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
- Pyörä: no bike only Solifer
- Paikkakunta: -Suomi
Re: BMW G650X
Vaik en vielä vaihda laakereita, niin kysyn, kun tulevaisuudessa ajankohtainen asia:
Takalaakereissa näkyi olevan lukitusrenkaat. Onko itse laakeri kovalla krympillä kiinni?
Millä saa parhaiten pois ja asennettua?
Miten etulaakerit?
Takalaakereissa näkyi olevan lukitusrenkaat. Onko itse laakeri kovalla krympillä kiinni?
Millä saa parhaiten pois ja asennettua?
Miten etulaakerit?
Re: BMW G650X
Lukkorengas pois ja sen jälkeen vastapuolelta paukutus, kaikki laakerit edessä ja takana on ahdistussovitteella. Asentaessa navan reilu lämmitys kuumailmapuhaltimella ja menee alkuun aika herkästi ja sitten prässiä tai paukutusta ulkokehälle. Rataskilven laakerien irroitus hankalin kun pitää lyödä kahta laakeria yhtä aikaa ulos ja ei oikein pääse kuin sisäkehään lyömään.
Takarenkaan uloslyönnissä kannattaa katsoa ettei lyö jarrulevyn puoleisen laakerin takana olevaan huuleen, siihen osuu helpommin kuin laakerin reunaan joka ei ole kovin hyvin esillä. Helpottaa jos ottaa ensin pois rataskilven puoleisen että saa navan sisällä olevan väliholkin pois ja näkee paremmin, mutta ei ole pakko.
Akselit kannattaa rasvata jollain kunnon aineella esim kuparitahnalla etteivät pure kiinni laakerin sisäkehään kun menee vettä kuitenkin stefasta väliin. Jos kuitenkin puree niin taka-akselin uloslyömisessä pitää olla tarkkana ettei lyö kierteen alkua rikki, mieluummin ulosvetämällä toiselta puolelta.
Takarenkaan uloslyönnissä kannattaa katsoa ettei lyö jarrulevyn puoleisen laakerin takana olevaan huuleen, siihen osuu helpommin kuin laakerin reunaan joka ei ole kovin hyvin esillä. Helpottaa jos ottaa ensin pois rataskilven puoleisen että saa navan sisällä olevan väliholkin pois ja näkee paremmin, mutta ei ole pakko.
Akselit kannattaa rasvata jollain kunnon aineella esim kuparitahnalla etteivät pure kiinni laakerin sisäkehään kun menee vettä kuitenkin stefasta väliin. Jos kuitenkin puree niin taka-akselin uloslyömisessä pitää olla tarkkana ettei lyö kierteen alkua rikki, mieluummin ulosvetämällä toiselta puolelta.
-
- Viestit: 870
- Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
- Pyörä: no bike only Solifer
- Paikkakunta: -Suomi
Re: BMW G650X
Kysytäänpäs vaihteeksi taas renkaista:
Ajoni siirtymät asfalttia, mutta tilaisuuden tullen sorateitä (40/50 %). Mitkä renkaat Bemariin? Nyt alla kuluneet Sahara enduro 3:et.
Eli sekarengas (sora/asfaltti) olisi kyseessä vai olisikohan?
Ajoni siirtymät asfalttia, mutta tilaisuuden tullen sorateitä (40/50 %). Mitkä renkaat Bemariin? Nyt alla kuluneet Sahara enduro 3:et.
Eli sekarengas (sora/asfaltti) olisi kyseessä vai olisikohan?
-
- Viestit: 44
- Liittynyt: Su Loka 16, 2005 4:50 pm
- Pyörä: G650 XChallenge
- Paikkakunta: Kempele
Re: BMW G650X
Itsellä alla Heidenau K60 scout mikä toimii tuollaisessa asfaltti/sora seka-ajossa kohtuulisesti, aika samantyylinen rengas mitä tuo vakiorengastuskin. Pehmeässä rypemiseen tuo nyt ei mikään hyvä ole mutta onhan tuolla päässyt kohtuullisesti jopa upottavassa hiekassa etenemään.oppeS kirjoitti:Kysytäänpäs vaihteeksi taas renkaista:
Ajoni siirtymät asfalttia, mutta tilaisuuden tullen sorateitä (40/50 %). Mitkä renkaat Bemariin? Nyt alla kuluneet Sahara enduro 3:et.
Eli sekarengas (sora/asfaltti) olisi kyseessä vai olisikohan?
Hieno kuva ja sori offtopic kysymys... Mutta mikä tuulisuoja sulla on tuossa bemarissa ja kuinka hyvin toimii?
Re: BMW G650X
Hyvä sekoitus on ollut myös Mitas E09 takana ja jotakin karheata esim. Metzeler Unicross edessä.
Tällä hetkellä molemmissa päissä Unicrossit.
Tällä hetkellä molemmissa päissä Unicrossit.
-
- Viestit: 870
- Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
- Pyörä: no bike only Solifer
- Paikkakunta: -Suomi
Re: BMW G650X
Kun nyt kysyit, niin tulipa katsottua merkkiä ensimmäistä kertaa ja täytyypä ottaa heti pois
on nimittäin The shield says KTM made in Italy and has a number on it" KBA 39659'
Ilman tuulisuojaa en ole ajanut, joten vertailevaa tietoa ei ole. Pienihän se on ja varmaan
saisi hieman isompi olla. Etupyörästä lentävä kura ohjautuu pleksiin ja kypärään.
Moto -Ykkönen nro 3/2011-lehdessä oli BMW F650 GS kustomointia osa1, jossa on kattava artikkeli plekseistä
kyseiseen pyörään.
ps. kuva tukkilaiskämpältä Laipanmaasta Sahalahden ja Luopioisten välistä
on nimittäin The shield says KTM made in Italy and has a number on it" KBA 39659'
Ilman tuulisuojaa en ole ajanut, joten vertailevaa tietoa ei ole. Pienihän se on ja varmaan
saisi hieman isompi olla. Etupyörästä lentävä kura ohjautuu pleksiin ja kypärään.
Moto -Ykkönen nro 3/2011-lehdessä oli BMW F650 GS kustomointia osa1, jossa on kattava artikkeli plekseistä
kyseiseen pyörään.
ps. kuva tukkilaiskämpältä Laipanmaasta Sahalahden ja Luopioisten välistä
Re: BMW G650X
Oliko sun pyörä gs-meetissä siinä hotellin parkkiksella?
-
- Viestit: 870
- Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
- Pyörä: no bike only Solifer
- Paikkakunta: -Suomi
Re: BMW G650X
Siellähän se oli.
Re: BMW G650X
Siinä oli hetken verran pari challengea vierekkäin
Re: BMW G650X
Vakiomalliseen lokariin pitää tehdä etulokasuojan jatke tai vaihtaa KTM 690 tyyliseen alaspäin kärjestään kääntyvään, näin loppuu naamalle kuran heitto. Voi tehdä vaikka Motonetin ralliroiskeläpästä leikkaamalla. KTM versio vaatii kolmioihin uudet kiinnikeraudat.
Tässä ketjussa aiemmin löytyy ohjeet jatkeen tekoon: viewtopic.php?f=5&t=4130&start=315
Tässä ketjussa aiemmin löytyy ohjeet jatkeen tekoon: viewtopic.php?f=5&t=4130&start=315
-
- Viestit: 1145
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Paikkakunta: Häme
- Viesti:
Re: BMW G650X
Tuo kuulostaa siltä, että Continental TKC80 toimisi oikein hyvin.oppeS kirjoitti:Kysytäänpäs vaihteeksi taas renkaista:
Ajoni siirtymät asfalttia, mutta tilaisuuden tullen sorateitä (40/50 %). Mitkä renkaat Bemariin? Nyt alla kuluneet Sahara enduro 3:et.
Eli sekarengas (sora/asfaltti) olisi kyseessä vai olisikohan?
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
- gixxerman
- Viestit: 4786
- Liittynyt: Pe Kesä 23, 2006 5:57 pm
- Pyörä: 4xtohtori
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: BMW G650X
Karoo(Metzeler) tai Kendan big blog hiukan halvempana
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)