Honda CRF450L Dual Sport
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Dominator
- Viestit: 1674
- Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
- Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
- Paikkakunta: Manse
Honda CRF450L Dual Sport
Hyviä uutisia Hondalta
http://www.advpulse.com/adv-bikes/2019- ... announced/
http://www.cyclenews.com/2018/05/articl ... irst-look/
https://www.youtube.com/watch?v=-VHxwEU3qm4
https://www.youtube.com/watch?v=DezGu377SpI
https://www.youtube.com/watch?v=RoEKKmZhpUk
http://www.advpulse.com/adv-bikes/2019- ... announced/
http://www.cyclenews.com/2018/05/articl ... irst-look/
https://www.youtube.com/watch?v=-VHxwEU3qm4
https://www.youtube.com/watch?v=DezGu377SpI
https://www.youtube.com/watch?v=RoEKKmZhpUk
Viimeksi muokannut Dominator, To Touko 24, 2018 9:27 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Honda CRF450L
Kappas, L mallinimen perään niin yhtäkkiä hondankin huoltovälit moninkertaistuu
Mutta se pointti oli noissa artikkeleissa että jos honda tekee katulaillisen, se tehdään sitten kunnolla. Eli täsmälleen päinvastoin kuin nämä euroendurot, jotka eivät käyttökunnossa ole katulaillisia ja se on nimenomaan niiden juju. Kotarilta joutuu ostamaan 690 jos haluaa katulaillisen mopon. Toivottavasti nyt ei ihan ole hondaa pilattu, japanilainen tarkkuus kun on kostautunut aika monesti siinä. Väki kuitenkin haluaa katulaillisen enduropyörän, ei katulaillista katupyörää.
Mutta se pointti oli noissa artikkeleissa että jos honda tekee katulaillisen, se tehdään sitten kunnolla. Eli täsmälleen päinvastoin kuin nämä euroendurot, jotka eivät käyttökunnossa ole katulaillisia ja se on nimenomaan niiden juju. Kotarilta joutuu ostamaan 690 jos haluaa katulaillisen mopon. Toivottavasti nyt ei ihan ole hondaa pilattu, japanilainen tarkkuus kun on kostautunut aika monesti siinä. Väki kuitenkin haluaa katulaillisen enduropyörän, ei katulaillista katupyörää.
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Honda CRF450L
Odotin jotain muuta kuten Intian versiota tyyliin 250L, yllätys oli positiivinen kun lähtökohtana onkin ollut kisapyörä. En epäile etteikö moottori kestäisi kilsoja tehdaskuntoisena, varmaan kuristettu japanilaiseen tapaan (imupuoli-putkisto) reilusti että on saatu kestävyyttä, hengityksen kun laittaa kuntoon niin varmaan laukkaa paremmin, kestävyyden kustannuksella. Tilanne vähän sama kun 350EXC versus 350 Freeride moottorin/tehojen osalta. Jäädään odottelemaan Rally mallia
Kylätason kurapyöräilijä.
- daddy0
- Viestit: 942
- Liittynyt: Su Heinä 20, 2008 12:13 am
- Pyörä: BMW R1200GSA 2010
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Honda CRF450L
Eipä naurata, kun lukee teholukemat: 25 hv!meikä kirjoitti:Kappas, L mallinimen perään niin yhtäkkiä hondankin huoltovälit moninkertaistuu
Re: Honda CRF450L Dual Sport
Noista teholukemista on nyt kovasti keskusteluita. Painovirheeksi on moni tuon 25 hv tuominnut... ja käsittämättömältä se kieltämättä tuntuu. Ilmeisesti öljyt ja suodattimet menee vaihtoon tonnin välein jos on netin tietolähteitä uskominen.
Re: Honda CRF450L
Eipä tässä muuta mutta jos huoltovälit on laskettu sen 25hv mukaan niin pitäisikö kuristamattomana tuplatehoilla huoltoakin tehdä tuplatiukkaan Jotenkin tuntuu että tämän pyörän kohderyhmä ressaa aivan erityisesti huoltoväleistä ja olisivat tekemässä joka viikko koneremonttia kotariin jos semmoisen huolisivat. Semmoinen kuhina käy amerikan maalla tällä hetkellä aiheen ympärillä nimittäin. Vaan onhan tätä odotettu xr400 esittelystä asti, joten odotukset ovat ehkä vähän epärealistiset.daddy0 kirjoitti:Eipä naurata, kun lukee teholukemat: 25 hv!meikä kirjoitti:Kappas, L mallinimen perään niin yhtäkkiä hondankin huoltovälit moninkertaistuu
-
- Viestit: 2094
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Honda CRF450L Dual Sport
1000 km:n vaihtoväli olisi 15-20 tuntia, jos keskinopeus on 50-67 km/h välillä, eli ihan samaa mitä isoilla 4T Kotareilla ja Husseilla ajellaan makkaraendurossa ja ne ovat täysitehoisia. Joko huhutut tehot tai huoltoväli ei pidä paikkansa, tai sitten Honda on pelannut todella varman päälle.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Honda CRF450L Dual Sport
Eipä taida muissakaan montaa kilowattia paperilla olla, joten lienee kuitenkin paperitehoista kyse tai painovirheestä. Kiinnostaa kuitenkin nähdä mitä tuleman pitää.Jani M kirjoitti:1000 km:n vaihtoväli olisi 15-20 tuntia, jos keskinopeus on 50-67 km/h välillä, eli ihan samaa mitä isoilla 4T Kotareilla ja Husseilla ajellaan makkaraendurossa ja ne ovat täysitehoisia. Joko huhutut tehot tai huoltoväli ei pidä paikkansa, tai sitten Honda on pelannut todella varman päälle.
-
- Viestit: 2094
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Honda CRF450L Dual Sport
Mitä tässä nyt olen lueskellut, niin Hondan lähestymistapa näyttää olevan erilainen kuin KTM:n. KTM:ssä on kuristettuna se noin 10 kW, joka niissä lukee rekisteriotteessakin. Kukaan ei vaan aja kuristetulla pyörällä ja huoltovälitkin on ilmoitettu täysitehoiselle. Honda ei ole lähtenyt tälle tielle vaan on rakentanut pyörän katulailliseksi tekemällä siitä kohtuu matalatehoisen ja huoltovälit on ilmoitettu pyörän ollessa siinä kunnossa.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Honda CRF450L Dual Sport
Siinä on vaan se ero että KTM myy niitä kisapyörinä kun taas 450L on katukäyttöön suunnattu pyörä. Aika näyttää kestääkö kone avaamatta sen 100tkm mitä tuon kokoisen katukoneen pitäisi helposti hurista. Vakiokunnossa voi ehkä kestää mutta eiköhän ensimmäsenä noihin vaihdeta putkisto ja imupuolelta kuristava osat pois ja sen jälkeen paukkua onkin ihan eri tavalla, joka näkyy kilsoissa.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 2094
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Honda CRF450L Dual Sport
Lisää suoraan Hondalta saatua tietoa huhujen sijaan:
http://www.advpulse.com/adv-bikes/thing ... a-crf450l/
Pyörässä on päälle 40 hevosvoimaa ja samat nokka-akselit ja ajoitus kuin X-mallissa. Eli puheet 25 hevosvoiman laamasta olivat pelkkiä huhuja. Tämä päälle 40 hevosvoimaa on sitten jo ihan hyvin linjassa 1000 km:n öljynvaihtovälin kanssa.
Jousitusosat on suoraan crossimallista (jouset ja simmitys varmaan eri), eli alustan pitäisi ainakin olla huippuhyvä.
Mielenkiintoinen knoppitieto on, että kalliiksi mielletty titaanitankki onkin itse asiassa halvempi valmistaa kuin muovitankki.
http://www.advpulse.com/adv-bikes/thing ... a-crf450l/
Pyörässä on päälle 40 hevosvoimaa ja samat nokka-akselit ja ajoitus kuin X-mallissa. Eli puheet 25 hevosvoiman laamasta olivat pelkkiä huhuja. Tämä päälle 40 hevosvoimaa on sitten jo ihan hyvin linjassa 1000 km:n öljynvaihtovälin kanssa.
Jousitusosat on suoraan crossimallista (jouset ja simmitys varmaan eri), eli alustan pitäisi ainakin olla huippuhyvä.
Mielenkiintoinen knoppitieto on, että kalliiksi mielletty titaanitankki onkin itse asiassa halvempi valmistaa kuin muovitankki.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Honda CRF450L Dual Sport
Eli se on sittenkin kisakone, 1000km huoltoväli ja 30tkm kohdalla kone levälleen. Mielestäni ei täytä dual sportin määritteitä noilla huolto ja remonttiväleillä, ei mitään mullistavaa siihen mitä porukat on jo tehneet vuosia kisaenskojen kanssa kun on muokattu reissupyöriksi. Jostain luin painoksi 135kg joka on sama mitä mulla oli EXC400RR rallivarustukella 24l tankki täynnä, siinäkin oli puristussuhde pudotettu samalla tavalla alemmaksi jolloin huolto/remonttivälit harvenevat mutta ei kuitenkaan saavuteta katukoneiden lukemia. Erektio laski tämän pyörän osalta kokonaan ja jäädään edelleen odottelemaan T7:aa.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 2094
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Honda CRF450L Dual Sport
On siinä kuitenkin noin 20 hevosvoimaa vähemmän kuin crossimallissa, jolla huotoväliä on saatu venytettyä noinkin paljon crossiin verrattuna, ja noin 15 hv vähemmän kuin 450 EXC-F:ssä, eli on vähän niin kuin miedonnettu kisaenska tehoiltaan. Tämä siis sillä oletuksella, että päälle 40 tarkoittaa jotain välillä 40-45 hv.
Jahka saadaan ensimmäiset koeajoraportit ja arvioita koneen luonteesta ja käytännön voimavaroista ajossa, niin ollaan viisaampia.
Jahka saadaan ensimmäiset koeajoraportit ja arvioita koneen luonteesta ja käytännön voimavaroista ajossa, niin ollaan viisaampia.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 444
- Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
- Pyörä: 690 Enduro R -15
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Honda CRF450L Dual Sport
No ei 40hv nelipuokissa ole mitenkään kireä. Onko tuossa kuristetussa kisakoneessa sitten rakenteessa jotakin, että ei kestäisi kilsoja? No ei yksipyttyinen toki muutenkaan ole erityisen ihanteellinen moottori. 450 twini kestäisi helposti 60hv tehoisena pallon ympäri pariin kertaan.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Triumph Bonneville Bobber Black -18