Honda CRF450L Dual Sport

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Dominator
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Paikkakunta: Manse

Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja Dominator »

Viimeksi muokannut Dominator, To Touko 24, 2018 9:27 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
meikä
Viestit: 1201
Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Pyörä: 610 "crate" exc
Paikkakunta: hki

Re: Honda CRF450L

Viesti Kirjoittaja meikä »

Kappas, L mallinimen perään niin yhtäkkiä hondankin huoltovälit moninkertaistuu :lol:

Mutta se pointti oli noissa artikkeleissa että jos honda tekee katulaillisen, se tehdään sitten kunnolla. Eli täsmälleen päinvastoin kuin nämä euroendurot, jotka eivät käyttökunnossa ole katulaillisia ja se on nimenomaan niiden juju. Kotarilta joutuu ostamaan 690 jos haluaa katulaillisen mopon. Toivottavasti nyt ei ihan ole hondaa pilattu, japanilainen tarkkuus kun on kostautunut aika monesti siinä. Väki kuitenkin haluaa katulaillisen enduropyörän, ei katulaillista katupyörää.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Honda CRF450L

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Odotin jotain muuta kuten Intian versiota tyyliin 250L, yllätys oli positiivinen kun lähtökohtana onkin ollut kisapyörä. En epäile etteikö moottori kestäisi kilsoja tehdaskuntoisena, varmaan kuristettu japanilaiseen tapaan (imupuoli-putkisto) reilusti että on saatu kestävyyttä, hengityksen kun laittaa kuntoon niin varmaan laukkaa paremmin, kestävyyden kustannuksella. Tilanne vähän sama kun 350EXC versus 350 Freeride moottorin/tehojen osalta. Jäädään odottelemaan Rally mallia :P
Kylätason kurapyöräilijä.
jarno78
Viestit: 1666
Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Paikkakunta: Kellokoski

Re: Honda CRF450L

Viesti Kirjoittaja jarno78 »

valot muistuttaa 125 crm hondaa ja se tuli sentään 90 luvulla :)
Yksinäinen Susi
Avatar
daddy0
Viestit: 942
Liittynyt: Su Heinä 20, 2008 12:13 am
Pyörä: BMW R1200GSA 2010
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Honda CRF450L

Viesti Kirjoittaja daddy0 »

meikä kirjoitti:Kappas, L mallinimen perään niin yhtäkkiä hondankin huoltovälit moninkertaistuu :lol:
Eipä naurata, kun lukee teholukemat: 25 hv!
JMN
Viestit: 228
Liittynyt: Ma Touko 30, 2011 10:48 pm
Pyörä: 250 Rally
Viesti:

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja JMN »

Noista teholukemista on nyt kovasti keskusteluita. Painovirheeksi on moni tuon 25 hv tuominnut... ja käsittämättömältä se kieltämättä tuntuu. Ilmeisesti öljyt ja suodattimet menee vaihtoon tonnin välein jos on netin tietolähteitä uskominen.
meikä
Viestit: 1201
Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Pyörä: 610 "crate" exc
Paikkakunta: hki

Re: Honda CRF450L

Viesti Kirjoittaja meikä »

daddy0 kirjoitti:
meikä kirjoitti:Kappas, L mallinimen perään niin yhtäkkiä hondankin huoltovälit moninkertaistuu :lol:
Eipä naurata, kun lukee teholukemat: 25 hv!
Eipä tässä muuta mutta jos huoltovälit on laskettu sen 25hv mukaan niin pitäisikö kuristamattomana tuplatehoilla huoltoakin tehdä tuplatiukkaan :D Jotenkin tuntuu että tämän pyörän kohderyhmä ressaa aivan erityisesti huoltoväleistä ja olisivat tekemässä joka viikko koneremonttia kotariin jos semmoisen huolisivat. Semmoinen kuhina käy amerikan maalla tällä hetkellä aiheen ympärillä nimittäin. Vaan onhan tätä odotettu xr400 esittelystä asti, joten odotukset ovat ehkä vähän epärealistiset.
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja Jani M »

1000 km:n vaihtoväli olisi 15-20 tuntia, jos keskinopeus on 50-67 km/h välillä, eli ihan samaa mitä isoilla 4T Kotareilla ja Husseilla ajellaan makkaraendurossa ja ne ovat täysitehoisia. Joko huhutut tehot tai huoltoväli ei pidä paikkansa, tai sitten Honda on pelannut todella varman päälle.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Avatar
Roiske
Viestit: 1396
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Pyörä: DR800, DR-Z400

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Jani M kirjoitti:1000 km:n vaihtoväli olisi 15-20 tuntia, jos keskinopeus on 50-67 km/h välillä, eli ihan samaa mitä isoilla 4T Kotareilla ja Husseilla ajellaan makkaraendurossa ja ne ovat täysitehoisia. Joko huhutut tehot tai huoltoväli ei pidä paikkansa, tai sitten Honda on pelannut todella varman päälle.
Eipä taida muissakaan montaa kilowattia paperilla olla, joten lienee kuitenkin paperitehoista kyse tai painovirheestä. Kiinnostaa kuitenkin nähdä mitä tuleman pitää.
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Mitä tässä nyt olen lueskellut, niin Hondan lähestymistapa näyttää olevan erilainen kuin KTM:n. KTM:ssä on kuristettuna se noin 10 kW, joka niissä lukee rekisteriotteessakin. Kukaan ei vaan aja kuristetulla pyörällä ja huoltovälitkin on ilmoitettu täysitehoiselle. Honda ei ole lähtenyt tälle tielle vaan on rakentanut pyörän katulailliseksi tekemällä siitä kohtuu matalatehoisen ja huoltovälit on ilmoitettu pyörän ollessa siinä kunnossa.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Siinä on vaan se ero että KTM myy niitä kisapyörinä kun taas 450L on katukäyttöön suunnattu pyörä. Aika näyttää kestääkö kone avaamatta sen 100tkm mitä tuon kokoisen katukoneen pitäisi helposti hurista. Vakiokunnossa voi ehkä kestää mutta eiköhän ensimmäsenä noihin vaihdeta putkisto ja imupuolelta kuristava osat pois ja sen jälkeen paukkua onkin ihan eri tavalla, joka näkyy kilsoissa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Lisää suoraan Hondalta saatua tietoa huhujen sijaan:

http://www.advpulse.com/adv-bikes/thing ... a-crf450l/

Pyörässä on päälle 40 hevosvoimaa ja samat nokka-akselit ja ajoitus kuin X-mallissa. Eli puheet 25 hevosvoiman laamasta olivat pelkkiä huhuja. Tämä päälle 40 hevosvoimaa on sitten jo ihan hyvin linjassa 1000 km:n öljynvaihtovälin kanssa.

Jousitusosat on suoraan crossimallista (jouset ja simmitys varmaan eri), eli alustan pitäisi ainakin olla huippuhyvä.

Mielenkiintoinen knoppitieto on, että kalliiksi mielletty titaanitankki onkin itse asiassa halvempi valmistaa kuin muovitankki.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Eli se on sittenkin kisakone, 1000km huoltoväli ja 30tkm kohdalla kone levälleen. Mielestäni ei täytä dual sportin määritteitä noilla huolto ja remonttiväleillä, ei mitään mullistavaa siihen mitä porukat on jo tehneet vuosia kisaenskojen kanssa kun on muokattu reissupyöriksi. Jostain luin painoksi 135kg joka on sama mitä mulla oli EXC400RR rallivarustukella 24l tankki täynnä, siinäkin oli puristussuhde pudotettu samalla tavalla alemmaksi jolloin huolto/remonttivälit harvenevat mutta ei kuitenkaan saavuteta katukoneiden lukemia. Erektio laski tämän pyörän osalta kokonaan ja jäädään edelleen odottelemaan T7:aa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja Jani M »

On siinä kuitenkin noin 20 hevosvoimaa vähemmän kuin crossimallissa, jolla huotoväliä on saatu venytettyä noinkin paljon crossiin verrattuna, ja noin 15 hv vähemmän kuin 450 EXC-F:ssä, eli on vähän niin kuin miedonnettu kisaenska tehoiltaan. Tämä siis sillä oletuksella, että päälle 40 tarkoittaa jotain välillä 40-45 hv.

Jahka saadaan ensimmäiset koeajoraportit ja arvioita koneen luonteesta ja käytännön voimavaroista ajossa, niin ollaan viisaampia.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
B12
Viestit: 444
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja B12 »

No ei 40hv nelipuokissa ole mitenkään kireä. Onko tuossa kuristetussa kisakoneessa sitten rakenteessa jotakin, että ei kestäisi kilsoja? No ei yksipyttyinen toki muutenkaan ole erityisen ihanteellinen moottori. 450 twini kestäisi helposti 60hv tehoisena pallon ympäri pariin kertaan.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Vastaa Viestiin