Honda CRF450L Dual Sport

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

maja2
Viestit: 236
Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
Pyörä: TM EN250FI, BETA RR480, DUCATI MTS 1200S

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja maja2 »

Tuolla hyviä kuvia:

https://www.upshiftonline.com/bikes-blo ... el-release

Peltinen polttoainetankki :-o
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Jani M
Viestit: 2105
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Ei peltinen vaan titaaninen.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
meikä
Viestit: 1201
Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Pyörä: 610 "crate" exc
Paikkakunta: hki

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja meikä »

Tohtori_650 kirjoitti:Laitoin eilen tiedustelun maahantuojalle asiasta. Vastaus tuli äsken :-)
Honda CRF450L tulossa - ensimmäiset mallit kauppiailla lokakuun lopussa. Hinta tulee olemaan 13 990 €.
Mitäs varusteita siinä tulee? Joskus vain näytti siltä että tuon (melko suolaisen) hinnan päälle saisi ostaa kasan varustetta, mm. vaimentimen, tankin ja ehkä koko putken. Laskin joskus että menee tonni jos toinenkin ennen kuin vehje on täysitehoinen ja ajokunnossa käyttökelpoisella tankilla. Eli jotta saa kotarin veroisen vehkeen saa sijoittaa noin 15 tuhatta rahaa ja tehdä monta tee-se-itse viritelmää päälle. Se rekisteröity redmoto olisi halvempi vehje kun se on paljon valmiimpi paketti.
Avatar
Tohtori_650
Viestit: 959
Liittynyt: Ma Joulu 20, 2004 9:46 pm
Pyörä: Ktm Adventure 950
Paikkakunta: Muurame

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja Tohtori_650 »

Jos tavoitteena on suht hiljainen, kuitenkin kohtuu hyväkulkuinen, hyvä ajettava ja melko helposti huollettava peli, niin on kai toi nyt jonkinmoinen vaihtoehto? Itsellä ainakin olis toiveena mahdollisimman vähällä räpläyksellä selviävä pyörä, jonka päälle vois heittää pehmeet laukut reissuun ja ajella iman että koko kylä herää. Rotopaxit on keksitty polttoaineen tilapäiskuskausta varten, normi lenkeillä varmaan selviää vakiotankilla.
Voi kai sillä nyt ajaa ihan vakiokuntoisenakin ???
Tuomas

Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-
vma
Viestit: 87
Liittynyt: Pe Loka 14, 2005 1:56 pm

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja vma »

Tohtori_650 kirjoitti:Jos tavoitteena on suht hiljainen, kuitenkin kohtuu hyväkulkuinen, hyvä ajettava ja melko helposti huollettava peli, niin on kai toi nyt jonkinmoinen vaihtoehto? Itsellä ainakin olis toiveena mahdollisimman vähällä räpläyksellä selviävä pyörä,
Tuo on erinomainen vaihtoehto. Honda ei raakaversiota markkinoille tuo. Tuo on vakiokuntoisena testien mukaan todella hyvä sekä polulle että polun viereen. Ja Hondan laadun tuntien, pyörän sähköt, mekaniikka ja muut asiat ovat erinomaisella tasolla joka mahdollistaa täysimääräisen harrastuksen ihan vakiokuntoisena. Kaikilla merkeillähän näin ei ole, vaan jopa uusiakin pyöriä pitää parantaa ennen käyttöön ottoa. Honda ei tätä jumppaa tarvitse ja siitä olen valmis myös maksamaan
Jani M
Viestit: 2105
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja Jani M »

meikä kirjoitti:Mitäs varusteita siinä tulee? Joskus vain näytti siltä että tuon (melko suolaisen) hinnan päälle saisi ostaa kasan varustetta, mm. vaimentimen, tankin ja ehkä koko putken. Laskin joskus että menee tonni jos toinenkin ennen kuin vehje on täysitehoinen ja ajokunnossa käyttökelpoisella tankilla. Eli jotta saa kotarin veroisen vehkeen saa sijoittaa noin 15 tuhatta rahaa ja tehdä monta tee-se-itse viritelmää päälle. Se rekisteröity redmoto olisi halvempi vehje kun se on paljon valmiimpi paketti.
Taitaa olla niin, että tämän potentiaalinen ostaja ei kaipaa niitä KTM:n tehoja eikä niitä tulisi myöskään käyttämään. Hondalla tuntuu olevan uskollinen käyttäjäkunta, joka hakee niitä Hondamaisia ominaisuuksia.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Tohtori_650 kirjoitti:Voi kai sillä nyt ajaa ihan vakiokuntoisenakin ???
Tuo on se järkevin vaihtoehto tuon pyörän kanssa ja kyllä noillakin tehoilla tekee sen mitä seikkailupyörällä yleensä tehdään, joskus jopa mukavampi ajella kun ei hyökkää niin pirusti varomattomassa kaasunkääytössä.
Kylätason kurapyöräilijä.
meikä
Viestit: 1201
Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Pyörä: 610 "crate" exc
Paikkakunta: hki

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja meikä »

Jani M kirjoitti:Taitaa olla niin, että tämän potentiaalinen ostaja ei kaipaa niitä KTM:n tehoja eikä niitä tulisi myöskään käyttämään. Hondalla tuntuu olevan uskollinen käyttäjäkunta, joka hakee niitä Hondamaisia ominaisuuksia.
En kyllä ole kuullut että kukaan olisi kuristetulla endurolla ajanut, enkä usko että tätäkään kukaan semmoisena käyttää. Meinasin vain että eurooppalaismerkit ovat vähän härskimpiä kuin honda kun eivät edes yritä olla enempää katulaillisia kuin on aivan pakko ja toimittavat mopot niin että mukana tulevilla osilla pärjää. Huonoa bisnestähän se on. Hondalla näkyy olevan vähän toisenlainen lähestymistapa kun hakemalla hakevat "hondamaisuutta", mutta se on ollut japanilaisilla tapana aina. Siksi niitä ei tässä kategoriassa ole näkynytkään tai myyty kuin nimellisiä määriä.
Avatar
mico
Viestit: 1366
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Paikkakunta: Pori

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja mico »

Tämän jos saisi vertailuun sen Yammun kanssa...
Jani M
Viestit: 2105
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Tämän tehojahan ei ole vielä missään kai virallisesti julkistettu, mutta parhaan tiedon mukaan se olisi vähän päälle 40 hp eikä siis ECX:mäisesti kuristettuna johonkin 10 kW, ja siten ei olisi mitään kuristuksiakaan, joita tarvisi poistaa päästäkseen ajamaan. Eli vähän niin kuin 690 Kotarilla, joka myös myydään niillä tehoilla, joilla sillä voi myös ajaa. Vähän niin kuin valmiksi safarointiin miedonnettu kisaenska.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
meikä
Viestit: 1201
Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Pyörä: 610 "crate" exc
Paikkakunta: hki

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja meikä »

Jani M kirjoitti:Tämän tehojahan ei ole vielä missään kai virallisesti julkistettu, mutta parhaan tiedon mukaan se olisi vähän päälle 40 hp eikä siis ECX:mäisesti kuristettuna johonkin 10 kW, ja siten ei olisi mitään kuristuksiakaan, joita tarvisi poistaa päästäkseen ajamaan. Eli vähän niin kuin 690 Kotarilla, joka myös myydään niillä tehoilla, joilla sillä voi myös ajaa. Vähän niin kuin valmiksi safarointiin miedonnettu kisaenska.
Eiköhän se A2 luokkaan mene eli 0.2kg/kw max ja päästöjärjestelmän kestävyystestin vuoksi kuristettu reippaasti sitäkin alemmaksi ja uutinen olisi jos se ei ole A2E vaan ihan tavallinen A2. 690 on ihan eri luokan pyörä kun se painaa ajokunnossa jo yli AxE luokan rajojen. Tietenkin honda voi tehdä A1/A2 version tuosta, mutta ei siinä kauheasti järkeä olisi eikä mikään viittaa siihen. Koko pointti on että euroopassa japanilaiset ovat ottaneet turpaan kun heillä ei ole ollut riittävän kevyttä aihiota katulailliseksi mopoksi enskaluokkaan. CRF sellainen on, mutta sittenkin honda onnistui lihottamaan sen niin että rimaa hipoen menee kilpiin.
Avatar
empperi
Viestit: 266
Liittynyt: La Touko 10, 2014 9:10 am
Pyörä: Gessu -09 + XT660R -07
Paikkakunta: Kemi

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja empperi »

B12
Viestit: 444
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja B12 »

25hv näkyy olevan kuristettuna myytävä
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Onko joku löytänyt speksejä moottorista, puristussuhde on matalampi kun kisakoneessa joten eri männällä, mutta onko yksi vai kaksirenkainen mäntä?
Kylätason kurapyöräilijä.
an13
Viestit: 1088
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Pyörä: 500EXC, 901Norden

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja an13 »

One engineer said, “around 50” and another representative said “mid 40s.” The official response I got from Colin Miller, Honda's On-Road Media Coordinator, was that while Honda doesn't publish horsepower numbers, "around 45 horsepower"

Koeajosta https://www.revzilla.com/common-tread/2 ... cle-review
Vastaa Viestiin