Honda CRF450L Dual Sport

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Seppo Honkanen
Viestit: 704
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 3:30 pm
Pyörä: EXC-R450 6D, EXC150TPi, 690 Enduro R
Paikkakunta: Vantaa/Nurmijärvi

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja Seppo Honkanen »

Kotari on voittanut vain 16 kertaa putkeen, eikä huonolta näytä nytkään. Jos Husse sattuisi voittamaan, niin sehän olisi käytännösä kuin Kotari voittaisi. Tänään etappivoitto oli vissiin ajettu Shercolla.
vilukalle
Viestit: 14
Liittynyt: Su Marras 25, 2007 6:44 pm

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja vilukalle »

Crf 450 l kestää kadulla luultavasti melko hyvin koska r versiollakin voi ajaa jopa jäärataa melkoisia tuntimääriä ja se on sentään aika rääkkiä mille tahansa vehkeelle.
Kilpureiden huolto välejä ei voi verrata millään muotoa katupyöriin ja niiden kestoon, siitä on huono tehdä johtopäätöksiä.
Joitain rr superstock 600cc luokan pyöriäkin laakeroidaan jopa 1500km välein kilpakäytössä, vaikka kadulla niillä ajetaan onnellisesti vuodesta toiseen.
Matkaenduro tämä pyörä ei ole eikä sitä sellaisena ole markkinoitukaan, vaan se on erittäin maastokelpoinen katuenduro, ei kilvitetty kisapyörä kuten monet euro vehkeet.
Mitä painoon tulee se johtuu koko maailman päästövaatimukset täyttävästä tekniikasta ja monesta varusteesta jotka puuttuvat sporttisemmista enskoista esim, lukot ,tankki,ohjaus,virta, ym huomaamaton tavara.
meikä
Viestit: 1201
Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Pyörä: 610 "crate" exc
Paikkakunta: hki

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja meikä »

Se mikä tuosta 450L mallista tekee todellisen dual sportin on se että se on hyvin katulaillinen kaliforniaa myöten ja siellähän on kotarikin ollut ongelmissa kun pyörään ei saisi myydä katulaittomia viriosia ja se on tietenkin vähän hankalaa jos osat on yhteensopivia läpi malliston. Muistelen että amerikassa ei ole kotariin saanut jotain osia ollenkaan sen takia kun kotari ei uskalla viranomaisen pelossa niitä myydä.

Harrastajan kannalta euroopassa missä viriosien myyntiä ei ole kielletty olisi kivempi jos osat kävisi läpi malliston. Pitäisi selvittää mitä nuo red moton pyörät ovat, jos niissä olisi kuusivaihteinen alakerta, mutta muuten kisavehkeiden kanssa sama kansi, imusarja ja sähköt, se tekisi tuosta L-mallista euroopassa aika turhan.
vma
Viestit: 87
Liittynyt: Pe Loka 14, 2005 1:56 pm

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja vma »

vilukalle kirjoitti:Crf 450 l kestää kadulla luultavasti melko hyvin koska r versiollakin voi ajaa jopa jäärataa melkoisia tuntimääriä ja se on sentään aika rääkkiä mille tahansa vehkeelle.
.
Juuri näin. Kuten Honda on ilmoittanut, moottorin rakenne on tehty nimenomaan pitkäikäisyyden ehdoilla, joten luvassa on Hondamaiseen tyyliin todella luotettava ja isoja kilsoja kestävä peli. Hieno homma että markkinoilla on vihdoin ylivoimaisen kestävä dual sportti. Globaalit markkinat kiittävät.
Rymyäjä
Viestit: 245
Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Pyörä: kotari

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja Rymyäjä »

vma kirjoitti:
vilukalle kirjoitti:Crf 450 l kestää kadulla luultavasti melko hyvin koska r versiollakin voi ajaa jopa jäärataa melkoisia tuntimääriä ja se on sentään aika rääkkiä mille tahansa vehkeelle.
.
Juuri näin. Kuten Honda on ilmoittanut, moottorin rakenne on tehty nimenomaan pitkäikäisyyden ehdoilla, joten luvassa on Hondamaiseen tyyliin todella luotettava ja isoja kilsoja kestävä peli. Hieno homma että markkinoilla on vihdoin ylivoimaisen kestävä dual sportti. Globaalit markkinat kiittävät.
:lol:
Pyörät: -16 701enduro. Entiset: -18 exc-f250, -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125
Rymyäjä
Viestit: 245
Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Pyörä: kotari

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja Rymyäjä »

..
Pyörät: -16 701enduro. Entiset: -18 exc-f250, -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125
Jani M
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Rapakon takana tätä tullaan väkisinkin vertaamaan isoihin Kotareihen kuten tässä vertailussa:

https://www.motorcycle.com/shoot-outs/r ... -adventure

Jenkeissä isoja EXC:itä, Husqvarna FE:itä ja nelari-Betoja pidetään samalla lailla dual sportteina kuten uutta Hondaa. Testin lopputuloskin oli arvattavissa.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
vma
Viestit: 87
Liittynyt: Pe Loka 14, 2005 1:56 pm

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja vma »

Rymyäjä kirjoitti:..
:lol:
Avatar
Tohtori_650
Viestit: 959
Liittynyt: Ma Joulu 20, 2004 9:46 pm
Pyörä: Ktm Adventure 950
Paikkakunta: Muurame

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja Tohtori_650 »

Kävikös kukaan Hondaa ihmettelemässä mp-näyttelyssä ? Vai onko tää lytätty jo niin sysipaskaksi, ettei kukaan vakavahenkinen kurapyöräilijä voi edes harkita ostamista ;-)

Lähetetty minun SM-G390F laitteesta Tapatalkilla
Tuomas

Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-
Avatar
Roiske
Viestit: 1396
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Pyörä: DR800, DR-Z400

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Kävin katsomassa vierestä, mutta en käynyt edes kyydissä. Muutama sivu taaksepäin oli vertailu hussen kanssa ja siinä oli moottoria kehuttu tärinättömäksi, joka tuossa ainakin minua kiinnostaa. Sekin kiinnostus loppuu kun katsoo hintalappua.
Avatar
Tohtori_650
Viestit: 959
Liittynyt: Ma Joulu 20, 2004 9:46 pm
Pyörä: Ktm Adventure 950
Paikkakunta: Muurame

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja Tohtori_650 »

Joo, hintalappu on ihan järkyttävä.

Lähetetty minun SM-G390F laitteesta Tapatalkilla
Tuomas

Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-
Zidi
Viestit: 65
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2008 1:25 pm
Pyörä: 2t
Paikkakunta: Sawo

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja Zidi »

Jonkun häiskän mietteet 4tkm reissun jälkeen

https://www.youtube.com/watch?v=WMEzyDpZHGU
Beta 200 rr
Jani M
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Kovastihan se sai kehuja.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
vinski
Viestit: 149
Liittynyt: La Loka 31, 2009 5:38 pm
Pyörä: XLV 750R- 84, DR650R -91, Husse 701E -17

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja vinski »

Onko näistä kenelläkään täällä vielä omakohtaisia kokemuksia?
Jani M
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Honda CRF450L Dual Sport

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Talvella oli kova porina pyörästä, mutta sen jälkeen keskustelu kuolikin täysin. Onko näitä jollakin, ja mitkä ovat kokemukset?
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Vastaa Viestiin