Sivu 3/51

Lähetetty: Ti Heinä 17, 2007 11:21 pm
Kirjoittaja jarmoke
AnttiL kirjoitti:zurno kirjoitti:
Tuossa ois dynokäppyrä
Onpahan hyvän näköinen vääntökäyrä, tasaisesti löytyy potkua koko kierrosluku alueelta!
Maanantaina oli oma mopotin penkissä säädettävänä, samalla laitettiin akran putket, K&N suodatin ja power commander. Heposia mitattiin 45.26 ja vääntöä 56.10 (vakiona oli 40.18 ja 52.18 ). En ole ehtinyt ajamaan vielä muuta kuin mopon kotiin, äänet oli suorastaan "kamalat" mutta kaipa niihin tottuu. Pyörä muuten oli muuttunut ajettavuudeltaan erittäin paljon, nythän se kaasukin tuntuu kaasulta eikä on-off kytkimeltä kuten joku aikaisemmin jo totesi (muistaakseni toisessa threadissa)...

Käyrät on ihan nätit, vääntökäyrässä pientä eloa mutta ei mitään kuoppaa missään kuitenkaan, näyttää hyvältä. No, voisi mainita että alle 3000 kierroksen on jo enemmän vääntöä kuin aikaisemmin oli maksimissaan ;o)

Lähetetty: Ke Heinä 18, 2007 8:12 am
Kirjoittaja Pasi
ATC kirjoitti: Oli seokset selvästi hoikalla ja paikallinen mekatsu sääteli Yammun omasta mittarista seokset kohilleen, eikä nyki enää. Ei tullut seurattua miten se niitä nappuloita paineli, mutta semmoinen CO valikko se oli, josta kaveri naputteli lukemia isommiksi.
Olen ihan mielenkiinnosta käynyt samaisessa CO-valikossa waimon rykkösen mittariston kautta. Ainakin rykkösessä siellä voi säätää pelkästään tyhjäkäyntiseosta. Koskapa ko kampe ei oirehdi niin jäi mulkkaamatta ne säädöt mutta olisin osannut jos olisi tarvittu. Saattaisin löytää ohjeet vielä.

Lähetetty: Pe Heinä 20, 2007 8:00 pm
Kirjoittaja ATC
XT:ssä 1 säätö rikastaa koko kierrosalueen seosta ja tosiaan tuo kakkonen on tyhjä, eli ei vaikuta. Kävin piruuttaan prokkolan Sepolla dynottaan Yammun ja pelkällä Akran 2yhteen kokoputkella, sekä omalla mittarisäädöllä, takarenkaasta 37,3kw 5710rpm. Vääntöjä 64.7nm 5190rpm. Notta kait se tuo putkisto säädettynä jotain antaa, vaikka olikin koko ajan noiskilleri paikoillaan, ilman olisi varmaan vielä parantunut, mutta kun nytkin on meteli melkoinen, niin en sitä taida poisruuvata ollenkaan. Perstuntumalla huomaa alakerran kyllä parantuneen, korkeilla kierroksilla taas ei niinkään eroa huomaa.

Lähetetty: Pe Heinä 20, 2007 9:27 pm
Kirjoittaja tonik
ATC kirjoitti:vaikka olikin koko ajan noiskilleri paikoillaan, ilman olisi varmaan vielä parantunut, mutta kun nytkin on meteli melkoinen, niin en sitä taida poisruuvata ollenkaan.
Mulla ei omissa akroissa killereitä kiinni ja meteli on pikkasen hiljaisempi kuin siinä sun putkessa killerin kanssa, mut jotainhan siitä maavarasta pitää maksaa...

Lähetetty: Pe Heinä 20, 2007 9:37 pm
Kirjoittaja Pasi
ATC kirjoitti:takarenkaasta 37,3kw 5710rpm. Vääntöjä 64.7nm 5190rpm.
Yamahan oman ilmoituksen mukaan 35,3kW@6000 ja 60Nm@5250, luultavasti kampiakselilla. Olet siis saanut lisää (13% voimansiirtohäviöillä) +19% tehoa ja +22% vääntöä. Ei huono tulos pelkälle putkistolle :shock:

ensimmäinen kunnon ajolenkki säätöjen jälkeen..

Lähetetty: Su Heinä 22, 2007 5:38 pm
Kirjoittaja jarmoke
...ja täytyy sanoa että kyllä kannatti! Pyörä on nyt täysin erilainen ajettava ja ei ne äänetkään tunnu niin haittaavan kun ominaisuudet muuten on niin muuttuneet...

Eli vinkkinä kaikille XT:n ostaneille jotka pohtivat samaa kuin minä aikaisemmin, ei muuta kuin pyörä säätöihin, on se koko rahan arvoista (ainakin kun laittoi "koko paketin") :lol:

xt 660r-x

Lähetetty: To Heinä 26, 2007 6:14 pm
Kirjoittaja samuke
Hei mutterinpyörittäjät!
Olen hankkimassa itselleni xt660r mutta,
Kuka tietää käykö yamahan xt 660x:ään 21" etuvanne. Onko pyörät muuten identtisiä paitsi etukiekon koko?? Kyseistä pyörää olen itselleni havittelemassa (siis R) mutta hintaluokassa näkys olevan tarjolla vaan äxä-mallia, Saako siitä yleis-enskan? Tai sitte on vaa hillittävä ihtesä ja odoteltava :? mutta ko ei enää JAKSA! :roll:
Kiitän neuvoista!

Re: xt 660r-x

Lähetetty: To Heinä 26, 2007 7:17 pm
Kirjoittaja karmolis
samuke kirjoitti:Hei mutterinpyörittäjät!
Olen hankkimassa itselleni xt660r mutta,
Kuka tietää käykö yamahan xt 660x:ään 21" etuvanne. Onko pyörät muuten identtisiä paitsi etukiekon koko?? Kyseistä pyörää olen itselleni havittelemassa (siis R) mutta hintaluokassa näkys olevan tarjolla vaan äxä-mallia, Saako siitä yleis-enskan? Tai sitte on vaa hillittävä ihtesä ja odoteltava :? mutta ko ei enää JAKSA! :roll:
Kiitän neuvoista!
Jos uutta meinaat ni esim ee-speediltä saa 9390 R-mallin, X maksaa 9590.

Lähetetty: To Heinä 26, 2007 8:07 pm
Kirjoittaja samuke
Mieluummin ottasin käytetyn, taitaa jäädä väliraha vielä hieman suureks jos uuden ostaa. Alan pikkuhiljaa inhota tuota omaa pyörää. (se on niitä joiden nimeä emme saa mainita)
Ja kaiken lisäksi muistan kuinka kivaa on ajaa endurolla...
Veri vetää hiekalle.
Ottanekko ee-speed vaihtopyöriä? Ei kyllä kuulosta kovinkaa kalliilta tuo Rrä :o

Lähetetty: To Heinä 26, 2007 11:28 pm
Kirjoittaja Tape
Ei kannata ostaa X:ä, jos mielii isompaa etupyörää. Kaverilla oli X ja ei olisi käynyt pelkkä vannetta vaihtamalla. Etujarru oli eri, kulma eri, jne. Joustovarakin taitaa olla himpun lyhyempi.

Kaverilla ei siis vaihtunut etupyörä, vaan koko pyörä :) Ei sillä, XT:n kone on mukavan vääntävä ja pehmoinen käyniltää ja ilmeisen huoleton oransseihin verrattuna...

Lähetetty: Pe Heinä 27, 2007 8:38 am
Kirjoittaja samuke
Hyvä.
Juuri tämän halusin tietää. Säästyy kokeilun vaivalta...
kiitän ja kumarran!

Lähetetty: Su Elo 12, 2007 5:59 pm
Kirjoittaja Tomppa
Nyt on Xt:llä ajeltu 3000km

Mites on te jotka olette laittaneet nokan, onko kannattanut?. Antaa lupausten mukaaan samanverran tehoa kuin muut palikat yhteensä ( power, sliparit, suodattimet) kannattaako? muuttuuko koneen luonne? vaihdetaanko nokka vain koneen vasemmanpuolen luukun kautta?

Pestessä mopoa järkytyin, silmiini osui osa jossa on KTM logo!!!!

Kyseessä on syyläri! kunhan nyt vain kestäisi eikä heti hajoaisi :lol:

Lähetetty: Ke Elo 15, 2007 1:37 am
Kirjoittaja ATC
Tape kirjoitti:Ei kannata ostaa X:ä, jos mielii isompaa etupyörää. Kaverilla oli X ja ei olisi käynyt pelkkä vannetta vaihtamalla. Etujarru oli eri, kulma eri, jne. Joustovarakin taitaa olla himpun lyhyempi.

Kaverilla ei siis vaihtunut etupyörä, vaan koko pyörä :) Ei sillä, XT:n kone on mukavan vääntävä ja pehmoinen käyniltää ja ilmeisen huoleton oransseihin verrattuna...
Itse ostin tt 600 19" vanteen, joka passaa holkkimuutoksella, lisäksi pitää sorvauttaa adapterikiekko jarrulevylle, mutta ei ole mikään iso homma. Kyllä motollakin räppää enskaa, jos vaan jättää pahimmat spoorit väliin ja pitää vauhdin kohtuullisena. :wink:

power commanderissa vikaa, mutta...

Lähetetty: Pe Syys 14, 2007 4:27 pm
Kirjoittaja jarmoke
Tuli tosiaan power commanderiin vikaa, mopo ei lähtenyt käyntiin (kerran aikaisemminkin meinasi olla lähtemättä, viimein starttasi), ja tuntui että muutenkin sitä sai startata joka kerta enemmän kuin ennen "viri-osien" asennusta.. Nyt kun se ei ollenkaan käynnistynyt niin otin commanderin kokonaan pois pelistä ja laakista käyntiin, ja käynnistyy joka kerta nätimmin kuin viime aikoina commanderin kanssa. Commanderi on nyt liikkeen kautta mennyt eteenpäin korjattavaksi/vaihdettavaksi (olen todella tyytyväinen että otin koko paketin asennuksineen samasta liikkeestä, eipä tarvi mihinkään keski-eurooppaan selitellä ettei vehkeet toimi, eikä kenenkään tarvitse kyseenalaistaa asennuksen oikeellisuutta tms...).

Nyt kun mopo on ilman commanderia mutta tehoputkilla ja vapaavirtaussuotimella niin täytyy sanoa että yllättävän hyvin mopo toimii noinkin. Se vakion nykiminen on käytännössä kokonaan poissa ja kyllä tuolla soratiellä sladittelee ihan kivasti noinkin... Jos nyt pitäisi päättää uudelleen niin enpä laittaisi ollenkaan commanderia tällä kokemuksella (se maksoi säädettynä kuitenkin niin paljon), katotaan nyt silti vielä kun saadaan uusi alle josko se paranisi tuosta enemmän, jotain vikaa siinä edellisessä oli jo pidemmän aikaa...

Niin, en muista olenko jo maininnut mutta laitoin noise killerit taannoin putkiin ja niiden vaikutus ajossa (paitsi tietysti ääniin ;o) oli tosi pieni, en oikeastaan huomannut mitään eroa... Ja ne äänet on tosi nätit verrattuna ilman killereitä...

Re: power commanderissa vikaa, mutta...

Lähetetty: Pe Syys 14, 2007 7:42 pm
Kirjoittaja tonik
jarmoke kirjoitti:Tuli tosiaan power commanderiin vikaa, mopo ei lähtenyt käyntiin (kerran aikaisemminkin meinasi olla lähtemättä, viimein starttasi), ja tuntui että muutenkin sitä sai startata joka kerta enemmän kuin ennen "viri-osien" asennusta.. Nyt kun se ei ollenkaan käynnistynyt niin otin commanderin kokonaan pois pelistä ja laakista käyntiin, ja käynnistyy joka kerta nätimmin kuin viime aikoina commanderin kanssa. Commanderi on nyt liikkeen kautta mennyt eteenpäin korjattavaksi/vaihdettavaksi (olen todella tyytyväinen että otin koko paketin asennuksineen samasta liikkeestä, eipä tarvi mihinkään keski-eurooppaan selitellä ettei vehkeet toimi, eikä kenenkään tarvitse kyseenalaistaa asennuksen oikeellisuutta tms...).

Nyt kun mopo on ilman commanderia mutta tehoputkilla ja vapaavirtaussuotimella niin täytyy sanoa että yllättävän hyvin mopo toimii noinkin. Se vakion nykiminen on käytännössä kokonaan poissa ja kyllä tuolla soratiellä sladittelee ihan kivasti noinkin... Jos nyt pitäisi päättää uudelleen niin enpä laittaisi ollenkaan commanderia tällä kokemuksella (se maksoi säädettynä kuitenkin niin paljon), katotaan nyt silti vielä kun saadaan uusi alle josko se paranisi tuosta enemmän, jotain vikaa siinä edellisessä oli jo pidemmän aikaa...

Niin, en muista olenko jo maininnut mutta laitoin noise killerit taannoin putkiin ja niiden vaikutus ajossa (paitsi tietysti ääniin ;o) oli tosi pieni, en oikeastaan huomannut mitään eroa... Ja ne äänet on tosi nätit verrattuna ilman killereitä...
Pc:llä käynnistyy muutenkin hieman huonommin kuin ilman, jos ei koske kaasuun ollenkaan ku ei ruisku tajuu antaa bensaa eteenpäin ennen kuin pc on heränny.

Mulla ikävä kyllä noi killerit vaikuttaa alhaalla turhankin paljon, kun taitaa olla muutenkin pintakaasulla hieman rikkaalla, muuten pitäisin ne ehdottomasti paikoillaan.