Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Syys 17, 2019 5:14 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 752 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 51  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 17, 2007 11:21 pm 

Liittynyt: To Maalis 08, 2007 6:50 pm
Viestit: 72
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: XT 660 R
AnttiL kirjoitti:
zurno kirjoitti:

Lainaa:
Tuossa ois dynokäppyrä


Onpahan hyvän näköinen vääntökäyrä, tasaisesti löytyy potkua koko kierrosluku alueelta!


Maanantaina oli oma mopotin penkissä säädettävänä, samalla laitettiin akran putket, K&N suodatin ja power commander. Heposia mitattiin 45.26 ja vääntöä 56.10 (vakiona oli 40.18 ja 52.18 ). En ole ehtinyt ajamaan vielä muuta kuin mopon kotiin, äänet oli suorastaan "kamalat" mutta kaipa niihin tottuu. Pyörä muuten oli muuttunut ajettavuudeltaan erittäin paljon, nythän se kaasukin tuntuu kaasulta eikä on-off kytkimeltä kuten joku aikaisemmin jo totesi (muistaakseni toisessa threadissa)...

Käyrät on ihan nätit, vääntökäyrässä pientä eloa mutta ei mitään kuoppaa missään kuitenkaan, näyttää hyvältä. No, voisi mainita että alle 3000 kierroksen on jo enemmän vääntöä kuin aikaisemmin oli maksimissaan ;o)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 18, 2007 8:12 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Viestit: 3104
Paikkakunta: Tornio
Pyörä: KTM690R/SM
ATC kirjoitti:
Oli seokset selvästi hoikalla ja paikallinen mekatsu sääteli Yammun omasta mittarista seokset kohilleen, eikä nyki enää. Ei tullut seurattua miten se niitä nappuloita paineli, mutta semmoinen CO valikko se oli, josta kaveri naputteli lukemia isommiksi.


Olen ihan mielenkiinnosta käynyt samaisessa CO-valikossa waimon rykkösen mittariston kautta. Ainakin rykkösessä siellä voi säätää pelkästään tyhjäkäyntiseosta. Koskapa ko kampe ei oirehdi niin jäi mulkkaamatta ne säädöt mutta olisin osannut jos olisi tarvittu. Saattaisin löytää ohjeet vielä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Heinä 20, 2007 8:00 pm 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Viestit: 2314
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: HP2E-KLX250S
XT:ssä 1 säätö rikastaa koko kierrosalueen seosta ja tosiaan tuo kakkonen on tyhjä, eli ei vaikuta. Kävin piruuttaan prokkolan Sepolla dynottaan Yammun ja pelkällä Akran 2yhteen kokoputkella, sekä omalla mittarisäädöllä, takarenkaasta 37,3kw 5710rpm. Vääntöjä 64.7nm 5190rpm. Notta kait se tuo putkisto säädettynä jotain antaa, vaikka olikin koko ajan noiskilleri paikoillaan, ilman olisi varmaan vielä parantunut, mutta kun nytkin on meteli melkoinen, niin en sitä taida poisruuvata ollenkaan. Perstuntumalla huomaa alakerran kyllä parantuneen, korkeilla kierroksilla taas ei niinkään eroa huomaa.

_________________
Weteraani kurapyöräilijä


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Heinä 20, 2007 9:27 pm 

Liittynyt: La Syys 16, 2006 11:11 am
Viestit: 98
Paikkakunta: Helsinki
ATC kirjoitti:
vaikka olikin koko ajan noiskilleri paikoillaan, ilman olisi varmaan vielä parantunut, mutta kun nytkin on meteli melkoinen, niin en sitä taida poisruuvata ollenkaan.


Mulla ei omissa akroissa killereitä kiinni ja meteli on pikkasen hiljaisempi kuin siinä sun putkessa killerin kanssa, mut jotainhan siitä maavarasta pitää maksaa...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Heinä 20, 2007 9:37 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Viestit: 3104
Paikkakunta: Tornio
Pyörä: KTM690R/SM
ATC kirjoitti:
takarenkaasta 37,3kw 5710rpm. Vääntöjä 64.7nm 5190rpm.


Yamahan oman ilmoituksen mukaan 35,3kW@6000 ja 60Nm@5250, luultavasti kampiakselilla. Olet siis saanut lisää (13% voimansiirtohäviöillä) +19% tehoa ja +22% vääntöä. Ei huono tulos pelkälle putkistolle :shock:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 22, 2007 5:38 pm 

Liittynyt: To Maalis 08, 2007 6:50 pm
Viestit: 72
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: XT 660 R
...ja täytyy sanoa että kyllä kannatti! Pyörä on nyt täysin erilainen ajettava ja ei ne äänetkään tunnu niin haittaavan kun ominaisuudet muuten on niin muuttuneet...

Eli vinkkinä kaikille XT:n ostaneille jotka pohtivat samaa kuin minä aikaisemmin, ei muuta kuin pyörä säätöihin, on se koko rahan arvoista (ainakin kun laittoi "koko paketin") :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: xt 660r-x
ViestiLähetetty: To Heinä 26, 2007 6:14 pm 

Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 9:15 pm
Viestit: 19
Paikkakunta: iisalmi
Pyörä: hkek
Hei mutterinpyörittäjät!
Olen hankkimassa itselleni xt660r mutta,
Kuka tietää käykö yamahan xt 660x:ään 21" etuvanne. Onko pyörät muuten identtisiä paitsi etukiekon koko?? Kyseistä pyörää olen itselleni havittelemassa (siis R) mutta hintaluokassa näkys olevan tarjolla vaan äxä-mallia, Saako siitä yleis-enskan? Tai sitte on vaa hillittävä ihtesä ja odoteltava :? mutta ko ei enää JAKSA! :roll:
Kiitän neuvoista!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: xt 660r-x
ViestiLähetetty: To Heinä 26, 2007 7:17 pm 

Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 2:40 pm
Viestit: 1320
Paikkakunta: Porvoo
Pyörä: polkupyörä
samuke kirjoitti:
Hei mutterinpyörittäjät!
Olen hankkimassa itselleni xt660r mutta,
Kuka tietää käykö yamahan xt 660x:ään 21" etuvanne. Onko pyörät muuten identtisiä paitsi etukiekon koko?? Kyseistä pyörää olen itselleni havittelemassa (siis R) mutta hintaluokassa näkys olevan tarjolla vaan äxä-mallia, Saako siitä yleis-enskan? Tai sitte on vaa hillittävä ihtesä ja odoteltava :? mutta ko ei enää JAKSA! :roll:
Kiitän neuvoista!


Jos uutta meinaat ni esim ee-speediltä saa 9390 R-mallin, X maksaa 9590.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Heinä 26, 2007 8:07 pm 

Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 9:15 pm
Viestit: 19
Paikkakunta: iisalmi
Pyörä: hkek
Mieluummin ottasin käytetyn, taitaa jäädä väliraha vielä hieman suureks jos uuden ostaa. Alan pikkuhiljaa inhota tuota omaa pyörää. (se on niitä joiden nimeä emme saa mainita)
Ja kaiken lisäksi muistan kuinka kivaa on ajaa endurolla...
Veri vetää hiekalle.
Ottanekko ee-speed vaihtopyöriä? Ei kyllä kuulosta kovinkaa kalliilta tuo Rrä :o


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Heinä 26, 2007 11:28 pm 

Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 2:30 pm
Viestit: 285
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: BMW R 1200 GSA
Ei kannata ostaa X:ä, jos mielii isompaa etupyörää. Kaverilla oli X ja ei olisi käynyt pelkkä vannetta vaihtamalla. Etujarru oli eri, kulma eri, jne. Joustovarakin taitaa olla himpun lyhyempi.

Kaverilla ei siis vaihtunut etupyörä, vaan koko pyörä :) Ei sillä, XT:n kone on mukavan vääntävä ja pehmoinen käyniltää ja ilmeisen huoleton oransseihin verrattuna...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Heinä 27, 2007 8:38 am 

Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 9:15 pm
Viestit: 19
Paikkakunta: iisalmi
Pyörä: hkek
Hyvä.
Juuri tämän halusin tietää. Säästyy kokeilun vaivalta...
kiitän ja kumarran!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Elo 12, 2007 5:59 pm 

Liittynyt: Su Loka 03, 2004 2:15 pm
Viestit: 29
Paikkakunta: Seinäjoki
Pyörä: nx 650
Nyt on Xt:llä ajeltu 3000km

Mites on te jotka olette laittaneet nokan, onko kannattanut?. Antaa lupausten mukaaan samanverran tehoa kuin muut palikat yhteensä ( power, sliparit, suodattimet) kannattaako? muuttuuko koneen luonne? vaihdetaanko nokka vain koneen vasemmanpuolen luukun kautta?

Pestessä mopoa järkytyin, silmiini osui osa jossa on KTM logo!!!!

Kyseessä on syyläri! kunhan nyt vain kestäisi eikä heti hajoaisi :lol:

_________________
"Pääsiskö tuosta?"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 15, 2007 1:37 am 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Viestit: 2314
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: HP2E-KLX250S
Tape kirjoitti:
Ei kannata ostaa X:ä, jos mielii isompaa etupyörää. Kaverilla oli X ja ei olisi käynyt pelkkä vannetta vaihtamalla. Etujarru oli eri, kulma eri, jne. Joustovarakin taitaa olla himpun lyhyempi.

Kaverilla ei siis vaihtunut etupyörä, vaan koko pyörä :) Ei sillä, XT:n kone on mukavan vääntävä ja pehmoinen käyniltää ja ilmeisen huoleton oransseihin verrattuna...

Itse ostin tt 600 19" vanteen, joka passaa holkkimuutoksella, lisäksi pitää sorvauttaa adapterikiekko jarrulevylle, mutta ei ole mikään iso homma. Kyllä motollakin räppää enskaa, jos vaan jättää pahimmat spoorit väliin ja pitää vauhdin kohtuullisena. :wink:

_________________
Weteraani kurapyöräilijä


Viimeksi muokannut ATC päivämäärä Pe Touko 07, 2010 7:21 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 14, 2007 4:27 pm 

Liittynyt: To Maalis 08, 2007 6:50 pm
Viestit: 72
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: XT 660 R
Tuli tosiaan power commanderiin vikaa, mopo ei lähtenyt käyntiin (kerran aikaisemminkin meinasi olla lähtemättä, viimein starttasi), ja tuntui että muutenkin sitä sai startata joka kerta enemmän kuin ennen "viri-osien" asennusta.. Nyt kun se ei ollenkaan käynnistynyt niin otin commanderin kokonaan pois pelistä ja laakista käyntiin, ja käynnistyy joka kerta nätimmin kuin viime aikoina commanderin kanssa. Commanderi on nyt liikkeen kautta mennyt eteenpäin korjattavaksi/vaihdettavaksi (olen todella tyytyväinen että otin koko paketin asennuksineen samasta liikkeestä, eipä tarvi mihinkään keski-eurooppaan selitellä ettei vehkeet toimi, eikä kenenkään tarvitse kyseenalaistaa asennuksen oikeellisuutta tms...).

Nyt kun mopo on ilman commanderia mutta tehoputkilla ja vapaavirtaussuotimella niin täytyy sanoa että yllättävän hyvin mopo toimii noinkin. Se vakion nykiminen on käytännössä kokonaan poissa ja kyllä tuolla soratiellä sladittelee ihan kivasti noinkin... Jos nyt pitäisi päättää uudelleen niin enpä laittaisi ollenkaan commanderia tällä kokemuksella (se maksoi säädettynä kuitenkin niin paljon), katotaan nyt silti vielä kun saadaan uusi alle josko se paranisi tuosta enemmän, jotain vikaa siinä edellisessä oli jo pidemmän aikaa...

Niin, en muista olenko jo maininnut mutta laitoin noise killerit taannoin putkiin ja niiden vaikutus ajossa (paitsi tietysti ääniin ;o) oli tosi pieni, en oikeastaan huomannut mitään eroa... Ja ne äänet on tosi nätit verrattuna ilman killereitä...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 14, 2007 7:42 pm 

Liittynyt: La Syys 16, 2006 11:11 am
Viestit: 98
Paikkakunta: Helsinki
jarmoke kirjoitti:
Tuli tosiaan power commanderiin vikaa, mopo ei lähtenyt käyntiin (kerran aikaisemminkin meinasi olla lähtemättä, viimein starttasi), ja tuntui että muutenkin sitä sai startata joka kerta enemmän kuin ennen "viri-osien" asennusta.. Nyt kun se ei ollenkaan käynnistynyt niin otin commanderin kokonaan pois pelistä ja laakista käyntiin, ja käynnistyy joka kerta nätimmin kuin viime aikoina commanderin kanssa. Commanderi on nyt liikkeen kautta mennyt eteenpäin korjattavaksi/vaihdettavaksi (olen todella tyytyväinen että otin koko paketin asennuksineen samasta liikkeestä, eipä tarvi mihinkään keski-eurooppaan selitellä ettei vehkeet toimi, eikä kenenkään tarvitse kyseenalaistaa asennuksen oikeellisuutta tms...).

Nyt kun mopo on ilman commanderia mutta tehoputkilla ja vapaavirtaussuotimella niin täytyy sanoa että yllättävän hyvin mopo toimii noinkin. Se vakion nykiminen on käytännössä kokonaan poissa ja kyllä tuolla soratiellä sladittelee ihan kivasti noinkin... Jos nyt pitäisi päättää uudelleen niin enpä laittaisi ollenkaan commanderia tällä kokemuksella (se maksoi säädettynä kuitenkin niin paljon), katotaan nyt silti vielä kun saadaan uusi alle josko se paranisi tuosta enemmän, jotain vikaa siinä edellisessä oli jo pidemmän aikaa...

Niin, en muista olenko jo maininnut mutta laitoin noise killerit taannoin putkiin ja niiden vaikutus ajossa (paitsi tietysti ääniin ;o) oli tosi pieni, en oikeastaan huomannut mitään eroa... Ja ne äänet on tosi nätit verrattuna ilman killereitä...


Pc:llä käynnistyy muutenkin hieman huonommin kuin ilman, jos ei koske kaasuun ollenkaan ku ei ruisku tajuu antaa bensaa eteenpäin ennen kuin pc on heränny.

Mulla ikävä kyllä noi killerit vaikuttaa alhaalla turhankin paljon, kun taitaa olla muutenkin pintakaasulla hieman rikkaalla, muuten pitäisin ne ehdottomasti paikoillaan.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 752 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 51  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com