Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Pe Marras 15, 2019 3:53 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 752 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 51  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 16, 2006 10:09 pm 

Liittynyt: La Huhti 15, 2006 6:07 pm
Viestit: 102
Paikkakunta: Anjalankoski
Nastat on alla minullakin -> vinkkinä sen verran, että vaikka aluksi näyttäisi, että nastarengas mahtuu pyörimään vapaasti takana ja pyöriikin hiljaisessa vauhdissa ihan moitteetta niin on syytä joko rattaita vaihtamalla tai ketjuja pidentämällä tehdä reilusti tilaa takarenkaalle pyöriä. Voit tarkastella tarkempaa problematiikkaa "kaakonkulmalla ajelu" viestiketjusta.

Jos olet tilannut kumit kisarenkaalta niin voi sen verran todeta, että ainakin tällä ralliauton nasta/enduronasta yhdistelmällä pitoa tuntuu löytyvän hyvin. Tiettyä levottomuutta tietysti tien/ajouran uraisuudesta riipuen esiintyy, mikä lienee ihan luonnollista. Ei muuta kuin mukavia kilometrejä!

Risto


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 17, 2006 12:41 pm 

Liittynyt: Ma Kesä 19, 2006 8:57 pm
Viestit: 64
ristokot:lle

Kyllähän ne kisarenkaalta on tilattu, käsitin että pelkillä rallinastoilla. Onko sulla ne enskapiikit jotka oireilee, vai ne ilmeisesti keskellä olevat rallinastat? No. luen ton mainitun threadin..

Nostitko muuten etulokaria vai poistitko kokonaan, kun näyttää olevan lähellä renkaan pintaa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 17, 2006 1:27 pm 

Liittynyt: La Huhti 15, 2006 6:07 pm
Viestit: 102
Paikkakunta: Anjalankoski
Ongelmana olivat juuri nuo keskimmäiset ralliauton nastat. Kumin venyessä kovemmassa vauhdissa ongelma ilmaantui...

Etulokarin vaihdoin Kedolta tilattuun tarvikelokariin ... tais olla hintaa noin 20 €. Ihan hyvin sattui kohdalleen. Se lähellä rengasta oleva vakiolärpäke hajoaa takuulla talvella, kun lunta pakkaa väliin ja on pakkasta.

Risto


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 30, 2007 10:36 pm 

Liittynyt: La Huhti 15, 2006 6:07 pm
Viestit: 102
Paikkakunta: Anjalankoski
Onko nimim. Zurno jo säädättänyt pyöräänsä, kuten viime syksynä arveli tekevänsä. Sullahan oli tuo otr:n 2 in 1 ja olikos se Akran slipari, PC ja avattu ilmanotto. Kiinnostaisi kuulla kokemuksia...onko koneen luonne muuttunut, oletko penkittänyt pyörää ja osaatko kommentoida käsiteltävyyttä noilla aikaisemmin mainitsemillasi kevennyksillä?

Risto


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 31, 2007 12:20 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 2:52 pm
Viestit: 43
Paikkakunta: Äänekoski
Pyörä: Big trail 800
Jep säädetty on ja penkitetty tehot renkaalta 46,7hv/5944 rpm ja vääntö 61,4Nm/4471 rpm eli röyhkeästi noussut tehtaan ilmoittamista arvoista :evil: 1300 € palikoilla. Pohjakarttana säätöön vietäessä oli M412-515 en huomannut säätöjen jälkeen mitään eroa koneessa oli ollut melko hyvin kohdallaan ainoastaan matka-ajon kierrosalueella oli käynyt hoikallla. Jos nyt alkaisin ostelemaan palikoita niin imupuoli+pcIII ja jos haluaa vähän ääntä lisää niin sitten vaikka vincen sliparit. 2in1 putkiston jättäisin kaupan hyllylle koska ei tahdo oikein istua paikalleen onko maanantai päivän kappale mene tiedä. Onhan se tolla putkella ketterämpi käsitellä kuin vakio hormeilla mutta onko enää sitten paljoa eroa tuplavaimentimiin sitä en osaa sanoa kun en ole päässyt testaamaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 31, 2007 8:09 am 

Liittynyt: Pe Touko 19, 2006 11:27 am
Viestit: 44
Paikkakunta: Kotka
Pyörä: r1200gs,rmz450
Tuohon pakettiin kannattaa lisätä vielä tuo dna :n stage 2 suodatin, tuo mukavasti lisää potkuva vaikkakin imuäänet kasvaa jonkin verran. Saatiin tuosta omasta jammusta penkissä 48.5hv ja 64Nm takapyörältä. Oli muuten alunperin tosi laihalla koko kierrosalueella, vaikkakin oli joku dynojetin oma kartta sisällä pc:ssä. Nyt on koko kevään ollut kiva ajella kun ei tarvitse miettiä että käykö se laihalla vai ei. Kun vielä saisi/viitsisi säädellä tuon accelerator pump:in kohdilleen, niin olisi tällä erää kaikki säätelyt tehty. Vaikkakin takaraivossa kummittelee o-t-r mallinen viri nokka ja ylikoko mäntä (mutta ehkä sitten talvella).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 31, 2007 8:24 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 2:52 pm
Viestit: 43
Paikkakunta: Äänekoski
Pyörä: Big trail 800
Stage II suodatinkin on mutta kun ei irtoa ni ei no mutta viritys on onnistunut kun teho ei laskenut :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 31, 2007 9:49 am 

Liittynyt: Pe Touko 19, 2006 11:27 am
Viestit: 44
Paikkakunta: Kotka
Pyörä: r1200gs,rmz450
Zurno kirjoitti:
Stage II suodatinkin on mutta kun ei irtoa ni ei no mutta viritys on onnistunut kun teho ei laskenut :lol:


Mutta eikös tuo ole todettu, että se 2-1 sarja parantaa ala-ja keskialueen tehoja, ja vastaavasti ylätehot hiipuu hieman.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 31, 2007 11:41 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 2:52 pm
Viestit: 43
Paikkakunta: Äänekoski
Pyörä: Big trail 800
Tuossa ois dynokäppyrä


Liitteet:
Dynokäyrä.jpg [507.82 KiB]
595 kertaa
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 31, 2007 12:29 pm 

Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Viestit: 1279
Paikkakunta: Hamina
Pyörä: XT660Z,FE390
Zurno kirjoitti:
Tuossa ois dynokäppyrä


Tarkoitatko että 1300€ palikoilla tuli 0,6hp lisää? :(

_________________
(l)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 31, 2007 1:01 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 2:52 pm
Viestit: 43
Paikkakunta: Äänekoski
Pyörä: Big trail 800
No on kai sinne enemmän tullut noi käyrät on viri osilla ennen ja jälkeen säädön eli ei isoja eroja tullu säädössä


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 31, 2007 9:33 pm 

Liittynyt: La Huhti 15, 2006 6:07 pm
Viestit: 102
Paikkakunta: Anjalankoski
Tuli muuten mieleen, että eikös tuossa XT660 sisarmallissa MT03:ssa (ainakin koneen puolesta) ole putki yläkautta. Kävisiköhän tuokäyrä suoraan vakiokäyrän tilalle... Pitääpä tutkiskella. Tuo yläkautta kiertävä putki vaan antaisi maavaraa lisäämelkoisesti.

Risto


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Heinä 06, 2007 8:14 pm 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Viestit: 2316
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: HP2E-KLX250S
Perskeles kun vanhakin laittoi tommoisen Yammun XT660X härpättimen. Oli seokset selvästi hoikalla ja paikallinen mekatsu sääteli Yammun omasta mittarista seokset kohilleen, eikä nyki enää. Ei tullut seurattua miten se niitä nappuloita paineli, mutta semmoinen CO valikko se oli, josta kaveri naputteli lukemia isommiksi. Esite pissasi pahasti silmään, väittämällä tankkia 19,2 litraiseksi, mutta nyt ajettuani laitteella paripäivää huomaankin sen olevan 15l. Tosin sitten taas kulutus on pysynyt alle 4l joten se taas on positiivisesti yllättänyt. Toki tulevalle vennäänreissulle joutuu turvautumaan lisäastiaan, mutta varmaan kolmella litralla saa toimintasäteen kavereiden tasolle. Lisähärpäkkeitä tilasin takatelineen, johon saa laukun kiinni, käsisuojat spoilereilla, pohjapanssarin sekä korkeemman tuulilasin pitempiä reissuja silmälläpitäen. Karkeemmat renkaat pitäisi saada, karoo 2 olisi jo hyllyssä taakse, mutta mitä eteen kun vanne on vain 17". Olisiko hyviä ehdotuksia etukummiksi karoon kaveriksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 17, 2007 12:14 am 

Liittynyt: Su Loka 03, 2004 2:15 pm
Viestit: 29
Paikkakunta: Seinäjoki
Pyörä: nx 650
Noh, niin se vaihtui mullakin xt 600e, xt660x versioon.

Tänään napsahti 1600km r mittarissa ja heureka postista soitettin että olisi paketti Saksanmaalta :lol: Se on tärkeää kuulkaas se ajoitus, poijjaat... :wink:

Setti olisi: Leovincet, k&n, dna stage2, ja powercommander

Mitä meinaa herrat, väheneekö eturenkaan kulutus yhtään?

onko joku laittanut otr:n nokkaa? ja jos on niin paljonko vaikuttaa? eikai lisää vääntöä koska lupaa noin 5hv lisää eli koneen luonne muuttuu hiukan ylävireisemmäksi? Ajoin ktm 690 mallia ja se oli kyllä kierrosherkempi eikä veto loppunut yläkierroksilla, tosi vastaavasti taas alavääntö on xtssä muhkeampi.... että sellaasta.

_________________
"Pääsiskö tuosta?"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 17, 2007 8:04 am 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Viestit: 3088
Paikkakunta: ROI
Pyörä: exc
zurno kirjoitti:

Lainaa:
Tuossa ois dynokäppyrä


Onpahan hyvän näköinen vääntökäyrä, tasaisesti löytyy potkua koko kierrosluku alueelta!

_________________
antti


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 752 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 51  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com