XT 660 R/X rakentelu

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

janick
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Kesä 19, 2006 8:57 pm

XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja janick »

Tämänkertainen xt 660- kysymys kuuluu: kuinka olette xt:tänne modifioinut? Oletteko saaneet pyörän painoa tiputettua/tehoa nostettua? Jos, niin miten? Paljonko tuli potkua/lähti laardia/ meni escobaareja?

Laihdutuskeinona voisi olla tankin vaihto otr:n (www.off-the-road.de) lasikuitutankkiin (GFK=lasikuitu) sekä pakokäyrien+vaimentimien vaihto otr:n 2in1 käyrään ja yhteen akraan. Noilla pitäisi reilut 10kg lähteä, joka olisi jo lähellä lc4:ä. Hintaa tuollekin mulkkaukselle tulisi otr:ltä hankittuna n. 1700€, sis. tankki ja 2in1 putki akralla.

Hinnasta tulee mieleen: Onko teistä kukaan väännättänyt xt660:n pakokäyrää jossain suomalaisessa firmassa ? Jos on, nin mihin hintaan ja missä? Tommosen operaation jälkeenhän riittäisi kun ostaisi yhden äänenvaimentimen.. Entä tankki, voisiko jostain suomesta saada muovi- tahi lasikuitutankin xt660:een? Jos pitää maksaa otr:n hintoja, maksan samantein mieluummin suomalaisille firmoille.

Viimeinen kysymys: onko kenelläkään ylipäätänsä xt660:ssä yläkautta vedettyä pakokäyrää? Sulattaako se ilmanputsarin kotelon tai kytkinvaijerin kuoren? Näyttää ahtaalta otr:n sivuilla toi käyrän veto ilmanputsarin alta.

Moon kyselyiässä näemmä... over and out. 8)
tonik
Viestit: 98
Liittynyt: La Syys 16, 2006 11:11 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tonik »

Mä ostin otr:ltä pc3:n, dna&kn putsariosat ja akran sliparit omaani. Mietin kyllä pitkään sitä 2in1 putkeakin, mut jonku mielenhäiriön myötä päädyin pelkkiin slipareihin. Kiloja lähti perstuntumalla ainakin puolet alkuperäisosien painosta, en jaksanu alkaa punnitsemaan niitä, ja tehoista voin kertoa vasta torstaina ku katotaan mitä kx-centerin pojat siitä loihtii säädöillään ulos. Eihän sitä kyl hirveesti pitäis tulla, mut nyt pc:ssä olevalla 515 kartallakin on jo ajettavuus normaalista parantunu hieman.

Oikeastaan mulle ois riittäny pelkkä commanderi että ois vaan saanu kunnolla säätöihin, ku ei taida ilman sitä saada mitenkään..

-Toni

ps.Vähän sekava viesti, mut tähän aikaan aamusta tää kirjottaminen hirveessä kiireessä ei oo niitä helpoimpia hommia :D

ps2.. Ainiin.. Älkää vahiongossakaan kysykö hd-helsingistä että voisko niitten dynon penkissä käyttää japsimopoa :D
ristokot
Viestit: 102
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 6:07 pm
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja ristokot »

Pistä kommenttia säätöjen jälkeen, eli kannattaako noiden slipareiden ja power-commanderin laitto... Tuleeko tehoa/vääntöä lisää sen verran, että huomaa ajaessakin. Olen miettinyt ko. paketin ostoa jo jonkin aikaa.

En tiedä onko kyseessä tottuminen vai onko asialla jotain merkitystä oikeasti, mutta olen kuvitellut, että se pieni nypytys pintakaasulla ajettaessa, mikä pyörää vaivasi alkuun hävisi, kun ryhdyin käyttämään 98 oktaanista bensaa valmistajan suositteleman 95:sen sijaan.
:?: :?: :idea:
Risto
tonik
Viestit: 98
Liittynyt: La Syys 16, 2006 11:11 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tonik »

Takarenkaalta tuli melkeenpä samat lukemat(48,86hp ja 60,04Nm) mitä valmistaja koneelle ilmottaa, mutta kiihtyvyys hieman parani ja muutenkin rullaa tasasemmin...

Vielä ei uskalla kehua enempää ku kiireessä ajelin kotia melkeempä pelkkää moottoritietä..

-Toni
tonik
Viestit: 98
Liittynyt: La Syys 16, 2006 11:11 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tonik »

säädön vaikutus paperilla
Kuva
Avatar
Zurno
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 2:52 pm
Pyörä: Big trail 800
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Zurno »

Mulla on Otr:n DNA stage 2 ja pcIII + 2in1 putki akralla paino putosi kivasti koko putki painaa ehkä puolet yhden orkkis vaimentimen painosta (näppituntumalla) ja sulattaa myös miellyttävästi putsarin pohjaa mutta onneksi on suodattimen takapuolella :) vääntö lisääntyi jo tuntuvasti pelkillä stage2:lla ja pcIII:lla vielä pitäis käydä penkittämässä säädöt kohdilleen mutta se on ens kevään juttuja.
ristokot
Viestit: 102
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 6:07 pm
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja ristokot »

No mitenkäs tonik on pyörä kulkenut, eli olikos säädöistä apua. ensi kommentteja viikonvaihteen tutustumisen jälkeen? Itse tilasin K&N ilmanputsarin ja power commanderin noin ensi hätään eli kokeillaan tuleeko mitään muutosta (parempaan suuntaan) ala/keskialueen vääntöön tällä commanderilla ja vakioputkilla.

Risto
tonik
Viestit: 98
Liittynyt: La Syys 16, 2006 11:11 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tonik »

Jäi vähän testit kesken ku vetäsin mutkan suoraksi, ja olkapää ei oo vielä siinä kunnossa et sais vaihdettua mopoon uuden stongan :D

Mutta kyllä se ala/keskivääntö on tuntuvasti parempi, ja varmasti paranee riittävästi ilman akrojakin.
ristokot
Viestit: 102
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 6:07 pm
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja ristokot »

Harmin paikka, on tainnut tehot todelle kasvaa kun viskoo tuolla tavalla puskiin...no leikki leikkinä, toivottavasti ei käynyt pahemmin. Kokeilitko ennen säädöissä käyttämistä laittaa noita valmiita karttoja pcIII:seen? Eikö sieltä olisi löytynyt suoraan sopivaa vai vaatiiko pyörät yksilöinä ammattilaisen kosketusta? Itse tässä arvoin, minkälaista karttaa kokeilisin muutoin vakiopyörään, paitsi että se K&N filtteri tulee alkuperäisen tilalle. Onko jollain kokemuksia tällaisesta yhdistelmästä tai esim omia, "hienosäädettyjä" karttoja ko. yhdistelmään?

Risto :roll: :idea: :roll:
tonik
Viestit: 98
Liittynyt: La Syys 16, 2006 11:11 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tonik »

Noissa käyrissä se alempi on valmiilla kartalla(515) vedetty, en tosin kokeillu muita valmiita ku halusin pyörän kunnolla sätöihin..
ristokot
Viestit: 102
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 6:07 pm
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja ristokot »

Melkoisesti tuossa on jo eroa ainakin noin paperilla, pitääpä harkita tuota säädättämistä, kun on ensi savut otettu uusilla palikoilla.

Risto
janick
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Kesä 19, 2006 8:57 pm

Viesti Kirjoittaja janick »

Näyttää ainoiksi rakentelun kohteiksi jäävän mulla tällä kaudella kahvasuojat, kahvalämppärit ja virran ulosotto ajotakille+lämmitettävä takin vuori. Ennen mulla ei ole kahvalämppäreitä ollutkaan, saati lämmitettävää takinvuorta. Tuollaiset varusteet kuulostaa tietysti pappailulta, mutta pistää se pitemmällä matkalla hymyilyttämään, kun napin painalluksella voi poistaa vilun tunteen. 170km pääsee 8 c asteessa ja sateessa ilman vilunväristyksiä.

Takin vuoren kyhäsin itse poistamalla muovipäällysteisen, termostaattisuojatun vastuslangan motonetistä hankitusta auton istuinlämmittimestä ja ompelemalla sen vähän leikeltyyn vanhaan kauluspaitaan. Ko. paita vaan ajotakin ja sen irtovuoren väliin, ja lämmitys on valmis. Huom. termostaatin ympärille pari kierrosta vastuslankaa, niin se osaa lopettaa lämmityksen, jos kuski ei muka tunne kuumenevansa.

Virran koko paketille otin ledillä varustetulla kytkimellä akusta 10A sulakkeen kautta. Pitää vaan muistaa sammuttaa lämmitykset, kun pyörä on sammuksissa. En halunnut sen syvemmälle sekaantua pyörän omiin sähköihin..

Hintaa koko hässäkälle tuli:
- takin vuori, motonet 17€
- kahvasuojat, yamaha center n. 100€
- kahvalämppärit, allright n. 40€
- kytkimet, sulakkeet ja liittimet, motonet n. 15€
ristokot
Viestit: 102
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 6:07 pm
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja ristokot »

Noh niin... nyt olen saanut ajokokemuksia power commanderin ja K&N suodattimen vaihdon jälkeen. Laittelin palikat jo ennen syyslomaa, mutta työkiireiden ja loman takia pääsin vasta testailemaan kunnolla tänään.

Asensin siis PC III:n, otin pois putsarin snorkkelin ja laitoin alkuperäisen paperisuodattimen tilalle K&N pestävän ja hengittävämmän suotimen. Vakioputket saivat jäädä pyörään. Latasin PC:n mukana tulleelta CD:ltä valmiin peruskartan ja kokeilin pyörää sillä.

Snorkkelin poisto ja suodattimen vaihto lisäsi koneen imuääniä, jolloin meteli kokonaisuutena hiukan koveni. Alakierrosten lisääntynyt vääntö on selvästi havaittavissa. Esimerkkinä se, että suht raskas pyörä ei ole aikaisemmin pyrkinyt keulimaan kiihdytettäessä kakkosella 95kg kuski päällä, mutta nyt tuntuu tökyä olevan alakierroksillakin reilummin tarjolla.

Toinen havainto ajettavuuteen liittyen on todella se, että suurella vaihteella ajettaessa matalilla kierroksilla nykimistä ei esiinny läheskään niin helposti kuin ennen ja moottorijarrutuksessa esiintynyt paukkuminen on vähentynyt oleellisesti.

Pitää kuulostella pyörän kulkua hetki ja sitten miettiä onko vielä aihetta käydä pyörä penkittämässä jossain tip top säätöihin.

Tällaista tällä kertaa

Risto
Jukka Haapamäki
Viestit: 464
Liittynyt: Ma Loka 02, 2006 9:55 am
Pyörä: CRF 450R/X
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Jukka Haapamäki »

Moi, mulla oli taannoin MotoKokkolasta koeajossa tämmöinen peli, jossa oli tehoputket...
KLIK
KLIKETIKLIK

Oli kyllä aivan jämerä laite kurvailla menemään... Ja saundit oli kohillaan! :)
janick
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Kesä 19, 2006 8:57 pm

Viesti Kirjoittaja janick »

Äh, pakko pyörtää puheita sen verran, että tämän vuoden viimeiseksi rakenteluksi ei jäänytkään kahvalämppärit yms, vaan nastarenkaiden vaihto. Renkaat on siis tilauksessa, jonka jälkeen ne tulee alle ja ajelun olisi tarkoitus jatkua, tosin enemmänkin harrastus-, kuin hyötyajomielessä.

Tämä onkin ensimmäinen talvi, jolloin mulla on mahdollisuus mp:llä ajamiseen. Onkos muita xt660 omistajia, jotka ajatte talvella? Onko minkälaisia kokemuksia, vinkkejä?
Vastaa Viestiin