XT 660 R/X rakentelu
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Nastat on alla minullakin -> vinkkinä sen verran, että vaikka aluksi näyttäisi, että nastarengas mahtuu pyörimään vapaasti takana ja pyöriikin hiljaisessa vauhdissa ihan moitteetta niin on syytä joko rattaita vaihtamalla tai ketjuja pidentämällä tehdä reilusti tilaa takarenkaalle pyöriä. Voit tarkastella tarkempaa problematiikkaa "kaakonkulmalla ajelu" viestiketjusta.
Jos olet tilannut kumit kisarenkaalta niin voi sen verran todeta, että ainakin tällä ralliauton nasta/enduronasta yhdistelmällä pitoa tuntuu löytyvän hyvin. Tiettyä levottomuutta tietysti tien/ajouran uraisuudesta riipuen esiintyy, mikä lienee ihan luonnollista. Ei muuta kuin mukavia kilometrejä!
Risto
Jos olet tilannut kumit kisarenkaalta niin voi sen verran todeta, että ainakin tällä ralliauton nasta/enduronasta yhdistelmällä pitoa tuntuu löytyvän hyvin. Tiettyä levottomuutta tietysti tien/ajouran uraisuudesta riipuen esiintyy, mikä lienee ihan luonnollista. Ei muuta kuin mukavia kilometrejä!
Risto
ristokot:lle
Kyllähän ne kisarenkaalta on tilattu, käsitin että pelkillä rallinastoilla. Onko sulla ne enskapiikit jotka oireilee, vai ne ilmeisesti keskellä olevat rallinastat? No. luen ton mainitun threadin..
Nostitko muuten etulokaria vai poistitko kokonaan, kun näyttää olevan lähellä renkaan pintaa?
Kyllähän ne kisarenkaalta on tilattu, käsitin että pelkillä rallinastoilla. Onko sulla ne enskapiikit jotka oireilee, vai ne ilmeisesti keskellä olevat rallinastat? No. luen ton mainitun threadin..
Nostitko muuten etulokaria vai poistitko kokonaan, kun näyttää olevan lähellä renkaan pintaa?
Ongelmana olivat juuri nuo keskimmäiset ralliauton nastat. Kumin venyessä kovemmassa vauhdissa ongelma ilmaantui...
Etulokarin vaihdoin Kedolta tilattuun tarvikelokariin ... tais olla hintaa noin 20 €. Ihan hyvin sattui kohdalleen. Se lähellä rengasta oleva vakiolärpäke hajoaa takuulla talvella, kun lunta pakkaa väliin ja on pakkasta.
Risto
Etulokarin vaihdoin Kedolta tilattuun tarvikelokariin ... tais olla hintaa noin 20 €. Ihan hyvin sattui kohdalleen. Se lähellä rengasta oleva vakiolärpäke hajoaa takuulla talvella, kun lunta pakkaa väliin ja on pakkasta.
Risto
Onko nimim. Zurno jo säädättänyt pyöräänsä, kuten viime syksynä arveli tekevänsä. Sullahan oli tuo otr:n 2 in 1 ja olikos se Akran slipari, PC ja avattu ilmanotto. Kiinnostaisi kuulla kokemuksia...onko koneen luonne muuttunut, oletko penkittänyt pyörää ja osaatko kommentoida käsiteltävyyttä noilla aikaisemmin mainitsemillasi kevennyksillä?
Risto
Risto
Jep säädetty on ja penkitetty tehot renkaalta 46,7hv/5944 rpm ja vääntö 61,4Nm/4471 rpm eli röyhkeästi noussut tehtaan ilmoittamista arvoista 1300 € palikoilla. Pohjakarttana säätöön vietäessä oli M412-515 en huomannut säätöjen jälkeen mitään eroa koneessa oli ollut melko hyvin kohdallaan ainoastaan matka-ajon kierrosalueella oli käynyt hoikallla. Jos nyt alkaisin ostelemaan palikoita niin imupuoli+pcIII ja jos haluaa vähän ääntä lisää niin sitten vaikka vincen sliparit. 2in1 putkiston jättäisin kaupan hyllylle koska ei tahdo oikein istua paikalleen onko maanantai päivän kappale mene tiedä. Onhan se tolla putkella ketterämpi käsitellä kuin vakio hormeilla mutta onko enää sitten paljoa eroa tuplavaimentimiin sitä en osaa sanoa kun en ole päässyt testaamaan.
Tuohon pakettiin kannattaa lisätä vielä tuo dna :n stage 2 suodatin, tuo mukavasti lisää potkuva vaikkakin imuäänet kasvaa jonkin verran. Saatiin tuosta omasta jammusta penkissä 48.5hv ja 64Nm takapyörältä. Oli muuten alunperin tosi laihalla koko kierrosalueella, vaikkakin oli joku dynojetin oma kartta sisällä pc:ssä. Nyt on koko kevään ollut kiva ajella kun ei tarvitse miettiä että käykö se laihalla vai ei. Kun vielä saisi/viitsisi säädellä tuon accelerator pump:in kohdilleen, niin olisi tällä erää kaikki säätelyt tehty. Vaikkakin takaraivossa kummittelee o-t-r mallinen viri nokka ja ylikoko mäntä (mutta ehkä sitten talvella).
-
- Viestit: 1294
- Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
- Pyörä: FE390,12GS
- Paikkakunta: Hamina
Perskeles kun vanhakin laittoi tommoisen Yammun XT660X härpättimen. Oli seokset selvästi hoikalla ja paikallinen mekatsu sääteli Yammun omasta mittarista seokset kohilleen, eikä nyki enää. Ei tullut seurattua miten se niitä nappuloita paineli, mutta semmoinen CO valikko se oli, josta kaveri naputteli lukemia isommiksi. Esite pissasi pahasti silmään, väittämällä tankkia 19,2 litraiseksi, mutta nyt ajettuani laitteella paripäivää huomaankin sen olevan 15l. Tosin sitten taas kulutus on pysynyt alle 4l joten se taas on positiivisesti yllättänyt. Toki tulevalle vennäänreissulle joutuu turvautumaan lisäastiaan, mutta varmaan kolmella litralla saa toimintasäteen kavereiden tasolle. Lisähärpäkkeitä tilasin takatelineen, johon saa laukun kiinni, käsisuojat spoilereilla, pohjapanssarin sekä korkeemman tuulilasin pitempiä reissuja silmälläpitäen. Karkeemmat renkaat pitäisi saada, karoo 2 olisi jo hyllyssä taakse, mutta mitä eteen kun vanne on vain 17". Olisiko hyviä ehdotuksia etukummiksi karoon kaveriksi.
Noh, niin se vaihtui mullakin xt 600e, xt660x versioon.
Tänään napsahti 1600km r mittarissa ja heureka postista soitettin että olisi paketti Saksanmaalta Se on tärkeää kuulkaas se ajoitus, poijjaat...
Setti olisi: Leovincet, k&n, dna stage2, ja powercommander
Mitä meinaa herrat, väheneekö eturenkaan kulutus yhtään?
onko joku laittanut otr:n nokkaa? ja jos on niin paljonko vaikuttaa? eikai lisää vääntöä koska lupaa noin 5hv lisää eli koneen luonne muuttuu hiukan ylävireisemmäksi? Ajoin ktm 690 mallia ja se oli kyllä kierrosherkempi eikä veto loppunut yläkierroksilla, tosi vastaavasti taas alavääntö on xtssä muhkeampi.... että sellaasta.
Tänään napsahti 1600km r mittarissa ja heureka postista soitettin että olisi paketti Saksanmaalta Se on tärkeää kuulkaas se ajoitus, poijjaat...
Setti olisi: Leovincet, k&n, dna stage2, ja powercommander
Mitä meinaa herrat, väheneekö eturenkaan kulutus yhtään?
onko joku laittanut otr:n nokkaa? ja jos on niin paljonko vaikuttaa? eikai lisää vääntöä koska lupaa noin 5hv lisää eli koneen luonne muuttuu hiukan ylävireisemmäksi? Ajoin ktm 690 mallia ja se oli kyllä kierrosherkempi eikä veto loppunut yläkierroksilla, tosi vastaavasti taas alavääntö on xtssä muhkeampi.... että sellaasta.
"Pääsiskö tuosta?"