XT 660 R/X rakentelu

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

sanpsa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Heinä 14, 2009 2:51 pm
Pyörä: Yamaha Xt660x

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja sanpsa »

Onhan tuo siisti, mutta aika hintavahko?
Hakusessa nyt semmosia itse tehtyjä ratkaisuja...
Onde
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2009 10:13 pm
Pyörä: Yamaha XT660X

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja Onde »

Kuva

Tommonen täällä. Huonosti tuosta kuvasta tosin ton näkee. Stormilta ostettu led takavalo. Vakiotakavalon paikka on tuon alla ja siihen on rakennettu alumiinista päälle teline joka jättää alkuperäisen kolon piiloon. En viitsinyt uudesta pyörästä alkaa katkomaan sitä lokarin yläosaa missä alkuperäinen takavalo oli kiinni. En ainakaan huomannut että siellä olisi mitään ruuveja tms millä olisi lähtenyt. Osuu muuten täydellisesti toi takavalon "kolmiomuoto" yhteen takakatteen muodon kanssa mitoiltaan. :P

http://www.storm-motor.fi/shop/Publishe ... FO-FA01315

P.S. Vilkut vaihtuu kyllä talven aikana. Niitä ei parane tuijottaa.
sanpsa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Heinä 14, 2009 2:51 pm
Pyörä: Yamaha Xt660x

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja sanpsa »

Kuva
Tuollasen sain aikaan kun muutaman tunnin tuhersin...
Tota lamppua käytetään jossain derbeissä ja muissa mopoissa, sopi aika täydellisesti.
Avatar
ejj
Viestit: 79
Liittynyt: To Kesä 04, 2009 3:42 pm
Pyörä: Yamaha XT660
Paikkakunta: Oulu

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja ejj »

Ajattelin ryhtyä talvipyöräilijäksi ja hommata 660XT R:ään talvirenkaat. Keskelle rallinastat ja reunoille enskapiikit.
Alempi etulokari on aika lähellä eturengasta. Kestääkö etulokarin olla paikallaan vai kerääkö se lunta ja jäätä? Miten jos sen poistaa niin lentääkö jäät ja kaikki roskat silmille ja syyläriin? Onko olemassa jotain tarvike lokaria jonka sais asennettua korkeammalle jos tarvii?
hönö
Viestit: 293
Liittynyt: Ma Touko 21, 2007 7:59 pm
Pyörä: äkstee / drz
Paikkakunta: hollola

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja hönö »

ejj kirjoitti:Ajattelin ryhtyä talvipyöräilijäksi ja hommata 660XT R:ään talvirenkaat. Keskelle rallinastat ja reunoille enskapiikit.
Alempi etulokari on aika lähellä eturengasta. Kestääkö etulokarin olla paikallaan vai kerääkö se lunta ja jäätä? Miten jos sen poistaa niin lentääkö jäät ja kaikki roskat silmille ja syyläriin? Onko olemassa jotain tarvike lokaria jonka sais asennettua korkeammalle jos tarvii?
scrollaa linnki lähes alas. sieltä löytyy lokari.

http://www.off-the-road.de/709.html?&L=1

tolta se näyttää mopossa piikkipyörineen

Kuva
sanpsa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Heinä 14, 2009 2:51 pm
Pyörä: Yamaha Xt660x

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja sanpsa »

Mitenkä ne vaimennuskumit pitää olla siellä takavanteen sisällä, johon takaratas tulee?
Rupesin renkaan vaihdon jälkeen funtsaamaan, että menikö ne sinne nyt ihan oikein ja, että oliko ne oikein siellä alunperinkään. :lol:
Avatar
ejj
Viestit: 79
Liittynyt: To Kesä 04, 2009 3:42 pm
Pyörä: Yamaha XT660
Paikkakunta: Oulu

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja ejj »

Kiitos hönölle linkistä :P Etulokari laitettu tilaukseen...

Mahtuuko 5.10-17 takarengas Yamaha 660R:ään enskapiikkien kanssa? Vai täytyykö olla 4.60-17? Renkaaksi tulee Kingsin runko johon keskelle 5mm nasta ja reunoille 20mm enskapiikit.
sanpsa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Heinä 14, 2009 2:51 pm
Pyörä: Yamaha Xt660x

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja sanpsa »

sanpsa kirjoitti:Mitenkä ne vaimennuskumit pitää olla siellä takavanteen sisällä, johon takaratas tulee?
Rupesin renkaan vaihdon jälkeen funtsaamaan, että menikö ne sinne nyt ihan oikein ja, että oliko ne oikein siellä alunperinkään. :lol:
Itse itselleni vastaten:
Eli vituillaanhan ne siellä oli ja oli alunperinkin entisen omistajan jäljiltä. Nyt kun laitoin ne oikein?, eli veto tulee niitä kumeja vasten niin voi herran jumala mikä ero. :lol: Pyörä vetää nyt niin tasaseen, että ei voi es uskoa. :shock:

Samalla vaihdoin öljyt, Mobil Delvac mx 15w40(kyllä, Heavy duty diisseli öljy) niin ai että kun vaihteet pelaa nätisti nyt verrattuna Mobil 1 racinkiin. Suosittelen... :)
Onde
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2009 10:13 pm
Pyörä: Yamaha XT660X

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja Onde »

Tietääkö kukaan ulkomailta tai miksei Suomestakin jotain paikkaa mistä saisi sliparit suht edullisesti? Kokemuksia kehiin jos olette tilanneet :P
markus_a
Viestit: 21
Liittynyt: To Elo 07, 2008 9:13 pm
Pyörä: Yamaha XT660R
Paikkakunta: Vantaa

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja markus_a »

Onde kirjoitti:Tietääkö kukaan ulkomailta tai miksei Suomestakin jotain paikkaa mistä saisi sliparit suht edullisesti? Kokemuksia kehiin jos olette tilanneet :P
http://www.motorradteile-hamburg.de/aus ... _r___x.htm
dq
Viestit: 392
Liittynyt: To Helmi 28, 2008 8:35 pm
Pyörä: SLR 650 street tracker, Monkey 125
Paikkakunta: Naantali

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja dq »

https://www.metalmule.com/component/pag ... Itemid,26/

About samaan hintaan 2-1 kokoputkisto mikä vedetty alkuperäistä ylempää, painoa säästyy ja saa kunnollisen pohjapanssarin jos käyt möyrimässä. Tehonlisäyksestä slipareihin verraten ei hajua.
Avatar
Moelanen
Viestit: 59
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 1:26 pm
Pyörä: Yamaha XT 660R -07
Paikkakunta: Haukivuori

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja Moelanen »

dq kirjoitti:https://www.metalmule.com/component/pag ... Itemid,26/

About samaan hintaan 2-1 kokoputkisto mikä vedetty alkuperäistä ylempää, painoa säästyy ja saa kunnollisen pohjapanssarin jos käyt möyrimässä. Tehonlisäyksestä slipareihin verraten ei hajua.
aika edulliseltahan tuo vaikuttais ainakin jos off-the-roadin 2-1 putken hintaan vertaa. pelkät käyrätkin maksaa jo liki 5hunttia.

http://www.off-the-road.de/xt660_endtoe ... .html?&L=1

oisko kellään kiinnostusta kimppatilaukseen mulelta??

-Kari

XT660R 07

moelanen[at]gmailpistecom
hönö
Viestit: 293
Liittynyt: Ma Touko 21, 2007 7:59 pm
Pyörä: äkstee / drz
Paikkakunta: hollola

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja hönö »

ejj kirjoitti:Kiitos hönölle linkistä :P Etulokari laitettu tilaukseen...

Mahtuuko 5.10-17 takarengas Yamaha 660R:ään enskapiikkien kanssa? Vai täytyykö olla 4.60-17? Renkaaksi tulee Kingsin runko johon keskelle 5mm nasta ja reunoille 20mm enskapiikit.
5.10 mahtuu hyvin ko nastoituksella

joku kuva aiemmin keskustelussa
makke71
Viestit: 161
Liittynyt: La Marras 11, 2006 12:25 pm
Pyörä: V-strom 650 2019
Paikkakunta: haapajärvi

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja makke71 »

Aamulla kävin hakemassa 2008 mallin Xt660r:n ja sadan kilometrin kokemuksella tuntuu jo omalta! Huippupyörä hiekkapätkillä verrattuna edelliseen pyörään eli V-strommiin.

Pyörään pitäisi asentaa kahvanlämppärit ja virtapistoke/tupakansytkäri. Mistä kannattaa ottaa virta? Löytyykö valmista liitäntää, joka olis virtalukon takana?

Onko kokemusta erilaisista plekseistä. Kypärämelu oli positiivinen yllätys pienellä vakiolasilla. Isommalla pleksillä paine rintaan olis pienempi, mutta nouseeko äänitaso?
Avatar
ejj
Viestit: 79
Liittynyt: To Kesä 04, 2009 3:42 pm
Pyörä: Yamaha XT660
Paikkakunta: Oulu

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja ejj »

Pyörään pitäisi asentaa kahvanlämppärit ja virtapistoke/tupakansytkäri. Mistä kannattaa ottaa virta? Löytyykö valmista liitäntää, joka olis virtalukon takana?
Mulla on vedetty akulta asti piuha tupakansytyttimelle ja kahvanlämmittimille. Kytkennässä on erillinen 10A sulake. Omaa sulakepesää ei välttämättä tarvi vaan sulakkeisiin käy normaalit abikoliittimet. Kahvojen lämmityksen toteutin 20W irtoelementeillä. Releen ohjausvirta ajovalon johdosta ja siihen 6 napasella kytkimellä rinnan-/sarjaan kytkentä.
http://www.matkaendurot.net/gallery/dis ... =283&pos=0

Maximi teholla (rinnan 20W/kahva) kädet lämpiää noin kilometrin ajon jälkeen ja sitten alkaa sormia kuumottamaan. Neljäsosa teho (sarjassa 5W/kahva) on ollut just sopiva matka-ajossa iltasella. Talviajosta ei ole vielä kokemusta.

Virtalukkoon en uskaltanu koskea, kun ei ollu tietoa virtalukon kytkennästä ja virrankestoista ja mitä ajonesto ynm elektroniikka tykkää....
Onko kokemusta erilaisista plekseistä. Kypärämelu oli positiivinen yllätys pienellä vakiolasilla. Isommalla pleksillä paine rintaan olis pienempi, mutta nouseeko äänitaso?
Itse en tykännyt Yamahan korkeammasta touring plexistä sellaisenaan, koska se ohjasi kaikki ilmat kypärään ja tärisytti kypärää tosi ilkeästi. Lyhensin touring plexiä noin 7cm jonka jälkeen ilmavirta osuu hartioihin. Matka-ajossa huomattavasti mukavampi kuin korkea touring tai vakio plex.
Vastaa Viestiin