XT 660 R/X rakentelu
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: XT 660 R/X rakentelu
Onhan tuo siisti, mutta aika hintavahko?
Hakusessa nyt semmosia itse tehtyjä ratkaisuja...
Hakusessa nyt semmosia itse tehtyjä ratkaisuja...
Re: XT 660 R/X rakentelu
Tommonen täällä. Huonosti tuosta kuvasta tosin ton näkee. Stormilta ostettu led takavalo. Vakiotakavalon paikka on tuon alla ja siihen on rakennettu alumiinista päälle teline joka jättää alkuperäisen kolon piiloon. En viitsinyt uudesta pyörästä alkaa katkomaan sitä lokarin yläosaa missä alkuperäinen takavalo oli kiinni. En ainakaan huomannut että siellä olisi mitään ruuveja tms millä olisi lähtenyt. Osuu muuten täydellisesti toi takavalon "kolmiomuoto" yhteen takakatteen muodon kanssa mitoiltaan.
http://www.storm-motor.fi/shop/Publishe ... FO-FA01315
P.S. Vilkut vaihtuu kyllä talven aikana. Niitä ei parane tuijottaa.
Re: XT 660 R/X rakentelu
Tuollasen sain aikaan kun muutaman tunnin tuhersin...
Tota lamppua käytetään jossain derbeissä ja muissa mopoissa, sopi aika täydellisesti.
Re: XT 660 R/X rakentelu
Ajattelin ryhtyä talvipyöräilijäksi ja hommata 660XT R:ään talvirenkaat. Keskelle rallinastat ja reunoille enskapiikit.
Alempi etulokari on aika lähellä eturengasta. Kestääkö etulokarin olla paikallaan vai kerääkö se lunta ja jäätä? Miten jos sen poistaa niin lentääkö jäät ja kaikki roskat silmille ja syyläriin? Onko olemassa jotain tarvike lokaria jonka sais asennettua korkeammalle jos tarvii?
Alempi etulokari on aika lähellä eturengasta. Kestääkö etulokarin olla paikallaan vai kerääkö se lunta ja jäätä? Miten jos sen poistaa niin lentääkö jäät ja kaikki roskat silmille ja syyläriin? Onko olemassa jotain tarvike lokaria jonka sais asennettua korkeammalle jos tarvii?
Re: XT 660 R/X rakentelu
scrollaa linnki lähes alas. sieltä löytyy lokari.ejj kirjoitti:Ajattelin ryhtyä talvipyöräilijäksi ja hommata 660XT R:ään talvirenkaat. Keskelle rallinastat ja reunoille enskapiikit.
Alempi etulokari on aika lähellä eturengasta. Kestääkö etulokarin olla paikallaan vai kerääkö se lunta ja jäätä? Miten jos sen poistaa niin lentääkö jäät ja kaikki roskat silmille ja syyläriin? Onko olemassa jotain tarvike lokaria jonka sais asennettua korkeammalle jos tarvii?
http://www.off-the-road.de/709.html?&L=1
tolta se näyttää mopossa piikkipyörineen
Re: XT 660 R/X rakentelu
Mitenkä ne vaimennuskumit pitää olla siellä takavanteen sisällä, johon takaratas tulee?
Rupesin renkaan vaihdon jälkeen funtsaamaan, että menikö ne sinne nyt ihan oikein ja, että oliko ne oikein siellä alunperinkään.
Rupesin renkaan vaihdon jälkeen funtsaamaan, että menikö ne sinne nyt ihan oikein ja, että oliko ne oikein siellä alunperinkään.
Re: XT 660 R/X rakentelu
Kiitos hönölle linkistä Etulokari laitettu tilaukseen...
Mahtuuko 5.10-17 takarengas Yamaha 660R:ään enskapiikkien kanssa? Vai täytyykö olla 4.60-17? Renkaaksi tulee Kingsin runko johon keskelle 5mm nasta ja reunoille 20mm enskapiikit.
Mahtuuko 5.10-17 takarengas Yamaha 660R:ään enskapiikkien kanssa? Vai täytyykö olla 4.60-17? Renkaaksi tulee Kingsin runko johon keskelle 5mm nasta ja reunoille 20mm enskapiikit.
Re: XT 660 R/X rakentelu
Itse itselleni vastaten:sanpsa kirjoitti:Mitenkä ne vaimennuskumit pitää olla siellä takavanteen sisällä, johon takaratas tulee?
Rupesin renkaan vaihdon jälkeen funtsaamaan, että menikö ne sinne nyt ihan oikein ja, että oliko ne oikein siellä alunperinkään.
Eli vituillaanhan ne siellä oli ja oli alunperinkin entisen omistajan jäljiltä. Nyt kun laitoin ne oikein?, eli veto tulee niitä kumeja vasten niin voi herran jumala mikä ero. Pyörä vetää nyt niin tasaseen, että ei voi es uskoa.
Samalla vaihdoin öljyt, Mobil Delvac mx 15w40(kyllä, Heavy duty diisseli öljy) niin ai että kun vaihteet pelaa nätisti nyt verrattuna Mobil 1 racinkiin. Suosittelen...
Re: XT 660 R/X rakentelu
Tietääkö kukaan ulkomailta tai miksei Suomestakin jotain paikkaa mistä saisi sliparit suht edullisesti? Kokemuksia kehiin jos olette tilanneet
Re: XT 660 R/X rakentelu
http://www.motorradteile-hamburg.de/aus ... _r___x.htmOnde kirjoitti:Tietääkö kukaan ulkomailta tai miksei Suomestakin jotain paikkaa mistä saisi sliparit suht edullisesti? Kokemuksia kehiin jos olette tilanneet
-
- Viestit: 392
- Liittynyt: To Helmi 28, 2008 8:35 pm
- Pyörä: SLR 650 street tracker, Monkey 125
- Paikkakunta: Naantali
Re: XT 660 R/X rakentelu
https://www.metalmule.com/component/pag ... Itemid,26/
About samaan hintaan 2-1 kokoputkisto mikä vedetty alkuperäistä ylempää, painoa säästyy ja saa kunnollisen pohjapanssarin jos käyt möyrimässä. Tehonlisäyksestä slipareihin verraten ei hajua.
About samaan hintaan 2-1 kokoputkisto mikä vedetty alkuperäistä ylempää, painoa säästyy ja saa kunnollisen pohjapanssarin jos käyt möyrimässä. Tehonlisäyksestä slipareihin verraten ei hajua.
- Moelanen
- Viestit: 59
- Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 1:26 pm
- Pyörä: Yamaha XT 660R -07
- Paikkakunta: Haukivuori
Re: XT 660 R/X rakentelu
aika edulliseltahan tuo vaikuttais ainakin jos off-the-roadin 2-1 putken hintaan vertaa. pelkät käyrätkin maksaa jo liki 5hunttia.dq kirjoitti:https://www.metalmule.com/component/pag ... Itemid,26/
About samaan hintaan 2-1 kokoputkisto mikä vedetty alkuperäistä ylempää, painoa säästyy ja saa kunnollisen pohjapanssarin jos käyt möyrimässä. Tehonlisäyksestä slipareihin verraten ei hajua.
http://www.off-the-road.de/xt660_endtoe ... .html?&L=1
oisko kellään kiinnostusta kimppatilaukseen mulelta??
-Kari
XT660R 07
moelanen[at]gmailpistecom
Re: XT 660 R/X rakentelu
5.10 mahtuu hyvin ko nastoituksellaejj kirjoitti:Kiitos hönölle linkistä Etulokari laitettu tilaukseen...
Mahtuuko 5.10-17 takarengas Yamaha 660R:ään enskapiikkien kanssa? Vai täytyykö olla 4.60-17? Renkaaksi tulee Kingsin runko johon keskelle 5mm nasta ja reunoille 20mm enskapiikit.
joku kuva aiemmin keskustelussa
-
- Viestit: 161
- Liittynyt: La Marras 11, 2006 12:25 pm
- Pyörä: V-strom 650 2019
- Paikkakunta: haapajärvi
Re: XT 660 R/X rakentelu
Aamulla kävin hakemassa 2008 mallin Xt660r:n ja sadan kilometrin kokemuksella tuntuu jo omalta! Huippupyörä hiekkapätkillä verrattuna edelliseen pyörään eli V-strommiin.
Pyörään pitäisi asentaa kahvanlämppärit ja virtapistoke/tupakansytkäri. Mistä kannattaa ottaa virta? Löytyykö valmista liitäntää, joka olis virtalukon takana?
Onko kokemusta erilaisista plekseistä. Kypärämelu oli positiivinen yllätys pienellä vakiolasilla. Isommalla pleksillä paine rintaan olis pienempi, mutta nouseeko äänitaso?
Pyörään pitäisi asentaa kahvanlämppärit ja virtapistoke/tupakansytkäri. Mistä kannattaa ottaa virta? Löytyykö valmista liitäntää, joka olis virtalukon takana?
Onko kokemusta erilaisista plekseistä. Kypärämelu oli positiivinen yllätys pienellä vakiolasilla. Isommalla pleksillä paine rintaan olis pienempi, mutta nouseeko äänitaso?
Re: XT 660 R/X rakentelu
Mulla on vedetty akulta asti piuha tupakansytyttimelle ja kahvanlämmittimille. Kytkennässä on erillinen 10A sulake. Omaa sulakepesää ei välttämättä tarvi vaan sulakkeisiin käy normaalit abikoliittimet. Kahvojen lämmityksen toteutin 20W irtoelementeillä. Releen ohjausvirta ajovalon johdosta ja siihen 6 napasella kytkimellä rinnan-/sarjaan kytkentä.Pyörään pitäisi asentaa kahvanlämppärit ja virtapistoke/tupakansytkäri. Mistä kannattaa ottaa virta? Löytyykö valmista liitäntää, joka olis virtalukon takana?
http://www.matkaendurot.net/gallery/dis ... =283&pos=0
Maximi teholla (rinnan 20W/kahva) kädet lämpiää noin kilometrin ajon jälkeen ja sitten alkaa sormia kuumottamaan. Neljäsosa teho (sarjassa 5W/kahva) on ollut just sopiva matka-ajossa iltasella. Talviajosta ei ole vielä kokemusta.
Virtalukkoon en uskaltanu koskea, kun ei ollu tietoa virtalukon kytkennästä ja virrankestoista ja mitä ajonesto ynm elektroniikka tykkää....
Itse en tykännyt Yamahan korkeammasta touring plexistä sellaisenaan, koska se ohjasi kaikki ilmat kypärään ja tärisytti kypärää tosi ilkeästi. Lyhensin touring plexiä noin 7cm jonka jälkeen ilmavirta osuu hartioihin. Matka-ajossa huomattavasti mukavampi kuin korkea touring tai vakio plex.Onko kokemusta erilaisista plekseistä. Kypärämelu oli positiivinen yllätys pienellä vakiolasilla. Isommalla pleksillä paine rintaan olis pienempi, mutta nouseeko äänitaso?