XT 660 R/X rakentelu

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Chiliconcarne
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Elo 13, 2007 3:09 pm
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Chiliconcarne »

Mitä mieltä olette noiden vapaavirtaussuodattimien (DNA stage 1 & 2) laittamisesta ilman power commanderia? Meneekö liian laihaksi seokset ja pystyykö tätä mitenkään kikottamaan?

Tällä hetkellä ainoa muutos alkuperäiseen pyörään on akran sliparit.
xterror
Viestit: 43
Liittynyt: Pe Touko 19, 2006 11:27 am
Pyörä: r1200gs,rmz450
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja xterror »

Chiliconcarne kirjoitti:Meneekö liian laihaksi seokset ja pystyykö tätä mitenkään kikottamaan?
Kyllä se taitaa melko laihalle heittää. Minä en ainakaan laittaisi, mutta voithan kokeilla säätää sieltä mittariston CO säädöstä vähän lisää soppaa. Vaan eihän sulla satu olemaan tän vuoden mallinen pyörä jossa on lambda anturi putkessa? Jos on niin se taitaa toimia ilman commanderia. Vanhempaan malliin laittaisin ihan suosiolla pc:n ja säädättäisin jollakulla fiksulla penkissä
jarmoke
Viestit: 72
Liittynyt: To Maalis 08, 2007 6:50 pm
Pyörä: XT 660 R
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jarmoke »

Kyllä tuo tuntuu ihan siltä kuin laihalla kävisi koko ajan, mm. paljon alakierroksilla nykimistä yms. varsinkin nyt kylmemmillä. Lämpimällä toimi merkittävästi paremmin (tuntui etten huomannut juuri eroa kun PS otettiin pois, tosin se oli ehkä ollut jo muutenkin "pois pelistä" jonkin aikaa)...

Oma PC kun on lähetetty Ruotsiin --->> USAan tutkittavaksi kun se meni rikki eikä ole vielä mitään kuulunut.... Henk. koht. hieman ihmetelen miksi tuon hintaista laitetta kannattaa lähetellä ympäri maailmaa korjattavaksi, luulisi olevan kätevämpää antaa uusi tilalle ja tutkia sitä vanhaa sitten ihan rauhassa josko siinä olisi jotain parannettavaa jatkossa...

Ja olen samaa mieltä että PC:n jos laittaa niin kannattaa samalla säädättää se penkissä sitten...
Avatar
ATC
Viestit: 2305
Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Pyörä: HP2E
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Omaani ole säädellyt siitä mittarista, ja kyllä mielestäni saa säädettyä hyvinkin rikkaalle. Nyt on Akran putkilla arvossa 75 ja ei nyi, ja pelaa muutenkin kivasti, paukkuu muuten simona, kun jättää moottorijarrutuksessa hieman kaasua auki, siis aikusten oikeesti simona :lol: Jos kaasun sulkee kokonaan ei paukahtele. :wink:
Weteraani kurapyöräilijä
Chiliconcarne
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Elo 13, 2007 3:09 pm
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Chiliconcarne »

Kyllä taitaa käydä niin etä talvella tulee investoitua noi suodattimet ja PC:n.

Minkälaisia ratastuksia olette käyttäneet? Mulla on itsellä 14 piikkinen edessä ja takana vakio. Mielestäni pyörän luonne on parempi pienemmällä eturattaalla ja nyt harkitsenkin takarattaan koon kasvattamista muutamalla piikillä.
xterror
Viestit: 43
Liittynyt: Pe Touko 19, 2006 11:27 am
Pyörä: r1200gs,rmz450
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja xterror »

Chiliconcarne kirjoitti:Mulla on itsellä 14 piikkinen edessä ja takana vakio.
Mä ajelin kanssa 14 piikkisellä eturattaalla parituhatta kilsaa, mutta se alkoi kuluttaa sitä takahaarukan laahauspalaa niin vaihdoin takaisin orggikseen. Se saattais olla parempi idea vaihtaa sitä takaratasta ja sitten vielä speedohealeri kaupanpäälle että saa mittarin näyttämään oikein.
Chiliconcarne
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Elo 13, 2007 3:09 pm
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Chiliconcarne »

Pyörä pistetty talliin ja purkaminen aloitettu. Vähän kyllä houkuttaa ajatus noitten piikkirenkaiden hankkimisesta. Mulla oli aikoinaan KX piikkirenkailla ja hauskaa oli.

Mutta, kertokaahan miten päin tää meni. Tulpan vaihdon yhteydessä tulppa oli kohtuulisen musta, ei siis terveen värinen. Eikös tää tarkottanut rikasta seosta :?:
hiskiv
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 2:18 pm
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja hiskiv »

Mä tein aina niin että kone sammuksiin napista lennossa, sitten vapaalla rullaa sopivaan paikkaan ja tsekkaa tulpan.
Eli jos kone on käyny joutokäyntiä ja / tai oot ajellu hissukseen ennen sammutusta ei käsittääkseni tulpan väri kerro koko totuutta.
Chiliconcarne
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Elo 13, 2007 3:09 pm
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Chiliconcarne »

OK, konetta käytetty tallissa tyhjäkäynnillä tavanomaista pidempiä aikoja kun piti lämmitellä konetta. Täytyy tutkia asia uudelleen keväällä. Kiitoksia.
Avatar
ATC
Viestit: 2305
Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Pyörä: HP2E
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Mitä suunnitelmia chilillä on pyörän suhteen, kun sen meinaat purkaa.
Weteraani kurapyöräilijä
Chiliconcarne
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Elo 13, 2007 3:09 pm
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Chiliconcarne »

Eipä sen ihmeempiä, purkaminen turhan raju ilmaus. Kunhan riisun katteista, vaihtelen rattaita, pistän imupuolen uusiks jne. Ensimmäinen talvi pyörällä mun omistuksessa niin katellaan vähän mitä se on syönyt.
Chiliconcarne
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Elo 13, 2007 3:09 pm
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Chiliconcarne »

Jaa, kyllähän mun pitäisi panostaa myös tuohon tavaroidenkuljetuspuoleen. Ajattelin katella jonkun sopivan "tarakan" pyörään, jonka päälle saisi kiinnitettyä tommosen Ortliebin tuubin. Mulla on ollut käytössä myös Ortliebin reppu ja on kyllä osoittautunut arvoisekseen.
hönö
Viestit: 293
Liittynyt: Ma Touko 21, 2007 7:59 pm
Pyörä: äkstee / drz
Paikkakunta: hollola

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja hönö »

nostellaas tätäkin hieman kun tuli tälläinen peli puolihuolimattomasti hankittua, näkemättä/koeajamatta. vuosimalli on 04 ja kilsoja 10k.

reilu viikko sitten siirtoajoin mopon lappeenrannasta lahteen ja totesin itselleni että musta ei taida matkamoitoristia kuoriutua, ainakan asfaltille.

ekana iltana vaihdoin touracet kingiksen halpis crossi renkaisiin. samalla poistin tavaratelineen, takajalkatapit, vilkut, peilit, pleksin ja kilpitelineen. olisin poistanut takavalonkin mutta kun se on integroitu ihmeelliseti takapään muoveihin. jäi siis leditakavalo laittamatta.

näine hyvineen kurvasin vesivehmaan crossiradalle ja kiersin rataa kierroksen. mielenkiintoinen kokemus. aiemmat kokemukset on crossiin ja enskaan paremmin soveltuvilla peleillä. oisin ehkä kiertänyt enemmänkin mutta takarengas meni lutoksi.

muutaman päivän oottelun jälkeen kuriiri toi paketin englannista metalmule.com pajalta: 2-1 putket, panssari ja syylärin suoja. vaihdoin alkuperäiset osat tarvikkeisiin. tunnetusti paino tippu ja meteli kasvoi. tän pajan putkisto on alle puolet halvempi kuin vastaava otr tuote. itse valmistaja on scorpion racing.

paikalliselta diileriltä hain ketjut + 14/48 rattaat ja fat bar tangon kiinnikkeineen. hyllystä löyty rysterit ja virranulosotto gps laitteelle. ajoasento parani melkoisesti. vielä pitänee korottaa sarvia hieman ehkä 20 mm. tosin jo nyt kaasuvaijerit pitää uittaa uutta reittiä.

hakkapeliitta koteloineen (otter 2600) asettuu hyvín ja helposti tanko pehmusteeseen.

mopo oli valmis ekaan testiretkeen, venäjälle.

mopo sivulta

Kuva

ja takaa


Kuva

sitten pari fiiliskuvaa:

pohjapanssari on tuikitarpeellinen kampe. putket kun veti yläkautta sai lisäksi hieman lisää maavaraa. vaikea edes kuvitella että ilman muutosia vois puskassa kurvailla, ainakaan mun taidoilla.

Kuva

venäjän perustietä jostain dymovan liepeeltä

Kuva

rapaa linssissä

Kuva

lätäkössä oli jotain veden alla. syöksyin pikku voltilla sarvien yli rapaan. kuva kiimajärven eteläpuolelta.

Kuva

muutamia havaintoja retkeltä. tehokasta ajoa tuli parin päivän aikana noin 10 tuntia / 400 + km .

alusta kaipaa parannusta. hakkaa käsille kuopissa ihan reilusti. voiko vakio iskareille tehdä mitään? vai joutuuko pulittamaan jonkin jättiläissumman että saa paremmin ajettavan pelin.

jalkatapit, vaihdepoljin ja jalkajarru ovat huonot. heikko materiaali ja omituinen ergonomia. uudet jalkatapit ja vaihdepoljin tilattu otr. mistä jarrupoljin? samaan otr tilaukseen laitoin pestävän ilmanputsarin rungon + putsarit sekä crossi etulokarin.

saako maskia/visiiriä juuri ja juuri mittarin yläpuolelle loppuvana? jos niin mistä?

kukas valmistaa / modaa satulaa korkeammaksi. ehkä 5 cm pitäis saada lisää korotusta.

saako koiranluita / muita osia vaihtamalla pyörää korkeammaksi. nyt en tarkoita esim oikeiden enskojen keuloja yms isoija muutoksia.

takavalolle löytyy valmis tuote otr. onko kokemuksia? siihen sais helposti kiinni jotkin pienet vilkut ja kilpitelineen. noi kun taitaa olla pakollisia varusteita.

etuvalo on verrattavissa juustokupuun. auttaako xenon? noita kun olis valmiina hyllyssä. onneks oli kypärävalo mukana. olis muuten päässy itku kun la yönä yksin kurvailin kohti kotia, pitkin pimeitä venäjän teitä.

lisäksi kaasuun vastaavuus ongelmaan täytyy löytyä lääke. tyhjäkäynniltä / pieniltä kierroksilta kun avaa kaasua niin mun mielestä siinä on viive. onko vastaus power commander. mitä aiemmin keskusteluissa vilisseet termit tps (onko tää kaasun aentotunnistin) yms tarkoittaa?? no joka tapauksessa tilasin commanderin ja ajan penkitykseen. teinkö oikein vai meneekö rahat hukkaan???

lopuksi kuva läheltä svetoa. täällä pietarin kiipeily klubi pitää kesäleiriään. huomaa lämpösuoja joka piti kiireessä tuunata kun pakoputki kauppias oli unóhtanu oikean osan hyllyynsä.

Kuva

näillä pikku muutoksilla ja piikkirenkailla höystettynä vois vielä käydä ennen oikeata talvea mutkan venäjällä......
Janttux
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Tammi 13, 2009 11:18 pm
Pyörä: Honda FMX 650

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja Janttux »

Ohhoh, kylläpäs sun ärrä muuttu! Miten sä sait vedettyy noi putket tosta yläkautta? Oliko vaikee homma?
Janttux
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Tammi 13, 2009 11:18 pm
Pyörä: Honda FMX 650

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja Janttux »

Jaajaa, oli sitten 2007 topicci :D !
Vastaa Viestiin