KTM 1190 vaihteisto

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

JJ66
Viestit: 9
Liittynyt: Pe Kesä 09, 2017 6:58 am
Pyörä: KTM 1190

KTM 1190 vaihteisto

Viesti Kirjoittaja JJ66 »

Moi, pariviikkoa takana "uudella" ylivuotisella 1190 Adventurella. Edellinen pyörä 990 SMR, kehitystä todella tapahtunut, mutta "jäykkä" vaihteisto vähän arvelluttaa! Kylmänä lodju toimii kuin ajatus, mutta lämpimänä esim. ykköseltä mahdoton saada vapaalle, välillä vaihteet sahaa 1-2 väliä, jäämättä vapaalle! Pyöräily kokemusta kumminkin yli 20v sivuvaunucrossia, enduroa ja jäärataa, ei vapaalle vaihtaminen ole ikinä ollut näin vaikeaa! Onko muilla ollut samaa käytöstä?
Avatar
Sauli
Viestit: 735
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 1190 vaihteisto

Viesti Kirjoittaja Sauli »

Kaveri just valitteli samaa käytöstä kuumassa 1290 ärrässä, tutkivat samalla kun toinen etustefa menee takuuseen. Voisiko liittyä luistokytkimen toimintaan.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
JJ66
Viestit: 9
Liittynyt: Pe Kesä 09, 2017 6:58 am
Pyörä: KTM 1190

Re: KTM 1190 vaihteisto

Viesti Kirjoittaja JJ66 »

Joo samaa itsekkin tuumailin! Sorry tää keskustelu piti mennä KTM 1190 Adventure otsikon alle!
Avatar
Pete K2
Viestit: 689
Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: KTM 1190 vaihteisto

Viesti Kirjoittaja Pete K2 »

Mulla 2016 1190R.
Vuosi sitten heti uutena (ekasta päivästä lähtien) huomasin, että 1-vaihde ei aina mene päälle, vaan vaatii toisen laiton.
Kylmänä toimi paremmin ja lämpinänä huonommin. Kesän mittaan paheni, mutta pystyi ajamaan. Metsäpolulla tiukkaan kurviin tultaessa oli aina varauduttava, että välillä ykkönen ei mennyt päälle, vaikka ääni oli sellainen kuin olisi mennyt.
Syksyllä välikaudella, kun ei voinut ajaa suvikumeilla eikä vielä nastoilla vein mopon pajalle.
Kone avattiin ja selvä vika löytyi ykkösen siirtäjän akselista. Siirtäjä liikkui tahmeasti akselilla. Uuden osat laatikkoon ja mopo ajoon. Koko homma kesti 6 arkipäivää, eikä KTM nikotellut takuusta yhtään.
Nyt toimii hyvin ja tuntuma on hyvä.

Tarkkaile siis tilannetta ja jos tuntuu, että oikeasti on huono/huononee, niin puhu takuuasiana huollon kanssa.

Käsittääkseni LC8:n laatikoissa ei yleisesti ole ongelmia, mutta kun niitä paljon tehdään, niin ainahan joku huonokin osa sattuu joukkoon.
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
Avatar
MP@
Viestit: 772
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 8:14 am
Pyörä: KTM990 -13
Paikkakunta: Laihia

Re: KTM 1190 vaihteisto

Viesti Kirjoittaja MP@ »

20tkm ehdin ajaa -13 1190r ennen myyntiä mutta ei koskaa ollut ongelmia vaihteiston kanssa,itse asiassa kaikissa omistamissa ktm 950/SE,990.1190 on ollut huippu vaihteet.ainut ehkä onnistunut ratkaisu.nytkö ne on onnistunut pilaamaan senkin :?
Avatar
Pete K2
Viestit: 689
Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: KTM 1190 vaihteisto

Viesti Kirjoittaja Pete K2 »

Näin mäkin olen ymmärtänyt, että LC8:n vaihteisto on yleisesti pelannut hyvin.
Jos vapaa ei löydy, niin voisiko syy olla huonosti irroittavassa kytkimessä eikä vaihteistossa?
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
Vastaa Viestiin