BMW F 850 GS
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
BMW F 850 GS
http://www.motorradonline.de/motorraede ... 21700.html
Bemarilla taitaa olla kasi-Gessun perusteellisempi päivitys suunnitteilla.
Ketjuveto siirtyy vasemmalle, 270 asteen kampiakseli, jne.
Bemarilla taitaa olla kasi-Gessun perusteellisempi päivitys suunnitteilla.
Ketjuveto siirtyy vasemmalle, 270 asteen kampiakseli, jne.
Viimeksi muokannut mek, Pe Marras 03, 2017 8:36 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: BMW F 900 GS
Tässä uutinen, joka aukeaa ilman maksamista:
http://www.advpulse.com/adv-bikes/bmw-f ... ent-spied/
Lopullinen kuutiotilavuus ja mallimerkintä on tässä vaiheessa vielä arvailun varassa. Jos tulisi olemaan 900 luokkaa, niin olisi varmaan AT:lle kilpailijaksi sillä edelletyksellä, että jousitus on tarpeeksi laadukas ja paino pysyy kurissa.
http://www.advpulse.com/adv-bikes/bmw-f ... ent-spied/
Lopullinen kuutiotilavuus ja mallimerkintä on tässä vaiheessa vielä arvailun varassa. Jos tulisi olemaan 900 luokkaa, niin olisi varmaan AT:lle kilpailijaksi sillä edelletyksellä, että jousitus on tarpeeksi laadukas ja paino pysyy kurissa.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: BMW F 850 GS
Tiistaina 7.11. klo 9.30 paikallista aikaa kannattaa olla päätteellä jos tämä kiinnostaa, EICMAssa julkaistaan silloin. Aika paljon tuosta on jo vuotanut.
Kuvien ja videoiden perusteella näyttäisi olevan täysi LCD-mittaristo kuten 2018 isossa Gessussa, ride-by-wire, vakionopeussäädin. Videoista katsoen ohjaustangon katkaisijat vasemman puolen rullineen (navia varten) ovat myös ihan samat kuin isossa Gessussa. Etuhaarukassa ei näyttäisi olevan mitään säätöjä, ainakaan BMW:n omallakaan kuumeennostatusvideolla ei näy etuhaarukan yläpäissä muuta kuin mustat muovitulpat. Alusta saattaa siis olla pettymys. Toisaalta 21/18 rengaskoosta on ollut spekulaatiota. Tuossa Bemarin videossa ei vakionopeussäätimen nappeja näy, mutta kahvan katkaisimet ovat muuten samat kuin isossa Gessussa. Kesällä julkaistuissa protopyörän spyshoteissa vakkarin katkaisimet sen sijaan ovat mukana.
Kuvien ja videoiden perusteella näyttäisi olevan täysi LCD-mittaristo kuten 2018 isossa Gessussa, ride-by-wire, vakionopeussäädin. Videoista katsoen ohjaustangon katkaisijat vasemman puolen rullineen (navia varten) ovat myös ihan samat kuin isossa Gessussa. Etuhaarukassa ei näyttäisi olevan mitään säätöjä, ainakaan BMW:n omallakaan kuumeennostatusvideolla ei näy etuhaarukan yläpäissä muuta kuin mustat muovitulpat. Alusta saattaa siis olla pettymys. Toisaalta 21/18 rengaskoosta on ollut spekulaatiota. Tuossa Bemarin videossa ei vakionopeussäätimen nappeja näy, mutta kahvan katkaisimet ovat muuten samat kuin isossa Gessussa. Kesällä julkaistuissa protopyörän spyshoteissa vakkarin katkaisimet sen sijaan ovat mukana.
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: BMW F 850 GS
Tulee mielenkiintoiset messun kurapyöräkansalle ja nimenomaan samaan kategoriaan kuin 850 GS, kun Yamahan 700 Tenere esitellään suurella todennäköisyydellä, Tigereihin tulee jonkinlainen päivitys, Africa Twinistä tulee ilmeisesti rinnakkaismalli isomalla tankilla ja hienoisia toiveita on myös KTM:n 790 Advesta.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
- jlohikoski
- Viestit: 208
- Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 9:04 pm
- Pyörä: gs1150adv R1200gs
- Paikkakunta: Kauhajoki
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: BMW F 850 GS
Kuva on näemmä täältä kotoisin:
https://www.bmw-motorrad.co.za/en/exper ... ffers.html
Ei kyllä sytytä 790 Adveen verrattuna yhtään.
https://www.bmw-motorrad.co.za/en/exper ... ffers.html
Ei kyllä sytytä 790 Adveen verrattuna yhtään.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: BMW F 850 GS
Onpa julumetun kokoinen katalysaattori koneen ja takarenkaan välissä, näkyy hyvin myös noissa MCN:n kuvissa: http://www.motorcyclenews.com/news/new- ... 0gs-spied/jlohikoski kirjoitti:Näyttäisi olevan jo tarjolla.
Re: BMW F 850 GS
Näkyi tulevan F 750 GS ja F 850 GS, speksejä vaikka tuolta: http://www.bmw-motorrad.com/com/en/bike ... rview.html
Ja videota: https://youtu.be/Pab6NdrFn-c
853 cc, 95 hp, 92 Nm, paperilla aika lailla tasapäin AT:n kanssa, mutta vääntökäyrän muoto selvinnee vasta Motorradin mittauksissa. 270 asteen kampiakselilla oleva kone on aika pitkäiskuinen, 84/77 mm, vrt. esim. AT - 92/75, KTM 1090R - 103/63 ja V-Strom 1000 - 100/66.
Rengaskoko kuitenkin 21"/17", eli ei muutosta vanhaan malliin verrattuna. Tankki siirtyy satulan alta eteen, tilavuus 15 litraa, kokonaispaino tankattuna 229 kg. Etuhaarukka kuten ennen, ei säätöjä, takana esijännityksen ja paluuvaimennuksen säädöt.
Ja matkamotoristeille tärkeä vakionopeussäädin näyttää olevan, ainakin valinnaisvarusteena, näkyy videolla kohdassa 4:06.
Ja videota: https://youtu.be/Pab6NdrFn-c
853 cc, 95 hp, 92 Nm, paperilla aika lailla tasapäin AT:n kanssa, mutta vääntökäyrän muoto selvinnee vasta Motorradin mittauksissa. 270 asteen kampiakselilla oleva kone on aika pitkäiskuinen, 84/77 mm, vrt. esim. AT - 92/75, KTM 1090R - 103/63 ja V-Strom 1000 - 100/66.
Rengaskoko kuitenkin 21"/17", eli ei muutosta vanhaan malliin verrattuna. Tankki siirtyy satulan alta eteen, tilavuus 15 litraa, kokonaispaino tankattuna 229 kg. Etuhaarukka kuten ennen, ei säätöjä, takana esijännityksen ja paluuvaimennuksen säädöt.
Ja matkamotoristeille tärkeä vakionopeussäädin näyttää olevan, ainakin valinnaisvarusteena, näkyy videolla kohdassa 4:06.
-
- Viestit: 279
- Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
- Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
- Paikkakunta: Huittinen
Re: BMW F 850 GS
BMW Motorrad fi sivulta löytyy myös nämä uudet mallit
Bemareille tyypilliseen tapaan tarjolla on aika kattavasti tehdaslisävarusteita
Esimerkiksi
Dynamic ESA
Vaihdeavustin
LED ajovalot
Pro ajotilamoodit
TFT mittaristo
Valmistajan mukaan BMW:n keskiluokan matkaendurot edustavat uudistusten jälkeen luokkansa premium-tasoa. Iso 6,5 tuuman TFT-näyttö, uusi USD-keula, LED-ajovalot päivävalotoiminnolla ja vakiona kaksi ajomoodia (Road ja Rain) ovatkin hyvä vakiovarustetaso. Halutessaan varustusta voi täydentää optiona saatavilla lisäajomoodeilla (Dynamic, Enduro ja F850GS lisäksi Enduro Pro), DTC-luistonestolla (vakiona ASC), ja esimerkiksi sähköisellä ESA-jousituksensäädöllä.
F750GS ja F850GS jakavat saman 853-kuutioisen kaksisylinterisen moottorin, mutta viritysaste niissä on erilainen. Tehdas ilmoittaa niille seuraavat teho- ja vääntölukemat:
F750GS: 77 hv (57 kW) / 7500 r/min, 83 Nm / 6000 r/min
F850GS: 95 hv (70 kW) / 8250 r/min, 92 Nm / 6250 r/min
Pienempi malli on saatavana myös A2-luokan 35-kilowattisena versiona.
BMW F850GS (F750GS)
Moottori: kaksisylinterinen rivimoottori
Iskutilavuus: 853 cc
Poraus x Isku: 84 x 77 mm
Renkaat: 90/90-21 (110/80R19) ja 150/70R17
Akseliväli: 1593 mm (1559 mm)
Istuinkorkeus: 860 mm, optiona 815-890 mm (815 mm, optiona 770-830 mm)
Paino tankattuna: 229 kg (224 kg)
Tankin tilavuus 15 litraa
Bemareille tyypilliseen tapaan tarjolla on aika kattavasti tehdaslisävarusteita
Esimerkiksi
Dynamic ESA
Vaihdeavustin
LED ajovalot
Pro ajotilamoodit
TFT mittaristo
Valmistajan mukaan BMW:n keskiluokan matkaendurot edustavat uudistusten jälkeen luokkansa premium-tasoa. Iso 6,5 tuuman TFT-näyttö, uusi USD-keula, LED-ajovalot päivävalotoiminnolla ja vakiona kaksi ajomoodia (Road ja Rain) ovatkin hyvä vakiovarustetaso. Halutessaan varustusta voi täydentää optiona saatavilla lisäajomoodeilla (Dynamic, Enduro ja F850GS lisäksi Enduro Pro), DTC-luistonestolla (vakiona ASC), ja esimerkiksi sähköisellä ESA-jousituksensäädöllä.
F750GS ja F850GS jakavat saman 853-kuutioisen kaksisylinterisen moottorin, mutta viritysaste niissä on erilainen. Tehdas ilmoittaa niille seuraavat teho- ja vääntölukemat:
F750GS: 77 hv (57 kW) / 7500 r/min, 83 Nm / 6000 r/min
F850GS: 95 hv (70 kW) / 8250 r/min, 92 Nm / 6250 r/min
Pienempi malli on saatavana myös A2-luokan 35-kilowattisena versiona.
BMW F850GS (F750GS)
Moottori: kaksisylinterinen rivimoottori
Iskutilavuus: 853 cc
Poraus x Isku: 84 x 77 mm
Renkaat: 90/90-21 (110/80R19) ja 150/70R17
Akseliväli: 1593 mm (1559 mm)
Istuinkorkeus: 860 mm, optiona 815-890 mm (815 mm, optiona 770-830 mm)
Paino tankattuna: 229 kg (224 kg)
Tankin tilavuus 15 litraa
Re: BMW F 850 GS
Mp-maailman sivuilla on jo hinnatkin, https://www.mpmaailma.fi/bmwlta-taysin- ... ja-f850gs/
F750GS 12 650 € (sisältää lämpökahvat)
F850GS 16 350 € (sisältää lämpökahvat)
Tuohon Comfort, Touring- ja Dynamic-paketit lisäksi, niin ollaan AT:n ja 1090 R:n kanssa melko tasoissa.
Väli-gessusta haaveileville lisää kuolattavaa youtubesta: https://youtu.be/T5PRdKo9giQ
F750GS 12 650 € (sisältää lämpökahvat)
F850GS 16 350 € (sisältää lämpökahvat)
Tuohon Comfort, Touring- ja Dynamic-paketit lisäksi, niin ollaan AT:n ja 1090 R:n kanssa melko tasoissa.
Väli-gessusta haaveileville lisää kuolattavaa youtubesta: https://youtu.be/T5PRdKo9giQ
-
- Viestit: 641
- Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
- Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
- Paikkakunta: Raisio
Re: BMW F 850 GS
Eipä muuttunu tämäkään parempaan, kun painokin samalla tasolla, kuin tonnisilla:/
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: BMW F 850 GS
Komian näköinen pyörä, ainakin minun silmään Moottorissa on suurin iskupituus suhteessa poraukseen, nykyisistä matkaenskoista. Sama tilanne oli 800gs. Tykkään vahvasti alhaalta tyhjäkäynniltä asti vääntävistä moottoreista. Tuohon kapeammat 21/18 vanteet ja öhlins alusta niin jo olisi soiva peli.Sukke kirjoitti:Eipä muuttunu tämäkään parempaan, kun painokin samalla tasolla, kuin tonnisilla:/
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: BMW F 850 GS
Olivat saaneet kasvatettua märkäpainoa 15 kiloa samalla kun tankin koko pieneni litran. Märkäpaino on itse asiassa sama 229 kg kuin 800 GS Adventure oli, mutta siinä oli sentään 24 litran tankki. Tuleva Adventure versio painaa varmaan saman verran kuin AT DCT. Ei jatkoon ainakaan minun kohdallani. Pirun rumakin vielä. Tai no ei kyllä siinä suhteessa poikkea muista GS:istä. Olen ennenkin jaksanut ihmetellä, miten autopuolella ovat niin päteviä muotoilussa, mutta pyöristä ainakin nämä GS:t ovat aivan karmeita. Sama juttu 80-luvulta asti.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 279
- Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
- Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
- Paikkakunta: Huittinen
Re: BMW F 850 GS
Sukke kirjoitti:Eipä muuttunu tämäkään parempaan, kun painokin samalla tasolla, kuin tonnisilla:/
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mikä sitten on se todellinen paino kun ajetaan punnitukseen.
Tekniikan Maailman punnituksessa 1090 R painoi 241 kg, Tiger 800 242 kg, AT 244 kg ja R1200 GS 251 kg.
Viimeksi muokannut GSR600, Ke Marras 08, 2017 10:39 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 641
- Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
- Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
- Paikkakunta: Raisio
Re: BMW F 850 GS
Alkaa olemaan tunkua tossa neljännes tonnari luokassa kun tuskin tämä "pikku" gessukaan punnituksessa painaa vähempää, kuin mitä ilmoitetaanGSR600 kirjoitti:Sukke kirjoitti:Eipä muuttunu tämäkään parempaan, kun painokin samalla tasolla, kuin tonnisilla:/
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mikä sitten on se todellinen paino kun ajetaan punnitukseen.
Teknikaan Maailman punnituksessa 1090 R painoi 241 kg, Tiger 800 242 kg, AT 244 kg ja R1200 GS 251 kg.
Jotenkin vaan hämmästyttää, kun nykyisten kevyiden hitech materiaalien aikaan pyörien painot vaan nousevat jokaiselle sukupolvelle, eikä kukaan ole kiinnostunut täyttämään puuttuvaa lenkkiä 100 kg painavien kisaenskojen ja näiden 250 kg lähestyvien matkaenskojen välissä. Tähän en kelpuuta 690 tai 701:sta, kun ne on minusta isosta koostaan huolimatta enemmän enskoja, kuin matkaenskoja.
Ehkä sitten kotari tai yamppi, mutta niitä joutuu odottaan vielä vuoden.
Ei taida tämä genre sitten kuitenkaan ole niin off road orientoitunut, kuin näistä mainosfilmeistä voisi päätellä