Yamaha WR250F
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 158
- Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 11:17 pm
- Pyörä: Yamaha TT600R
- Paikkakunta: Vantaa
Yamaha WR250F
Viikko sitten ostin Vantaan Yamaha Center:stä ylivuotisen 2015 mallin WR250F:n juuri ennen kauppiaan vaihtumista.
Brand new peli 8 kW kuristuksineen ja vilkut yms. kikkalaatikossa asentamattomina
Ajoin pyörän kotiin ja samalla ottaen ensisavut sisäänajon merkeissä VMK:n Hanskallion kiertäen. Kotiin päästyäni öljyn vaihto 1h ajon jälkeen sekä kuristusten poisto:
- dB killerin supistaja pois
- ruiskurungosta läppäakselin kiertorajoitin pois, kumitulppa reikään
- imukotelosta pois "pallokuristin/snorkkeli"
Kuvia pyörästä sekä poistetuista hengenahdistimista.
WR250F VMK:n kerhotalon edessä
Hansiksella
dB killerin supistus irti
Imukotelon "pallokuri"
Läppäakselin stopparin irrotus
Kuristukset irroitettuna
Brand new peli 8 kW kuristuksineen ja vilkut yms. kikkalaatikossa asentamattomina
Ajoin pyörän kotiin ja samalla ottaen ensisavut sisäänajon merkeissä VMK:n Hanskallion kiertäen. Kotiin päästyäni öljyn vaihto 1h ajon jälkeen sekä kuristusten poisto:
- dB killerin supistaja pois
- ruiskurungosta läppäakselin kiertorajoitin pois, kumitulppa reikään
- imukotelosta pois "pallokuristin/snorkkeli"
Kuvia pyörästä sekä poistetuista hengenahdistimista.
WR250F VMK:n kerhotalon edessä
Hansiksella
dB killerin supistus irti
Imukotelon "pallokuri"
Läppäakselin stopparin irrotus
Kuristukset irroitettuna
Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä
Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN2000
Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN2000
-
- Viestit: 2094
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Yamaha WR250F
Eikö ruiskukarttoja tarvitse vaihdattaa, että saa täydet tehot käyttöön?
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 158
- Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 11:17 pm
- Pyörä: Yamaha TT600R
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Yamaha WR250F
Hyvä kysymys. Varsin ruudikkaaksi peli muuttui jo kurit poistamalla. Kunhan sisäänajo on suoritettu ja jousitus/iskunvaimennus saatu minulle sopivaksi voi pähkäillä 3D karttojen jiiraamista. Ja tällä erää ei ole Yamaha Power Tuner:ia käytettävissä.Jani M kirjoitti:Eikö ruiskukarttoja tarvitse vaihdattaa, että saa täydet tehot käyttöön?
Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä
Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN2000
Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN2000
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ma Maalis 27, 2017 6:44 pm
- Pyörä: Fantic XEF250-21, Tenere 700
- Paikkakunta: Espoo
Re: Yamaha WR250F
Kirjoitan ensimmäistä kertaa ,joo kovasti olen seurannut varsinkin ktm 690 osastoa. Ja asiaan, maaliskuun alussa sain vanha ktm 250exc-f:n myytyä no heti Örthenille. Ovella huusin että mihin voi kirjoittaa nimen. Karvas pettymys selvisi että 2017 mallisiin ei ole saatepapereita ja olisi joutunut odottamaan kuukauden . Onneksi Jyväskylästä sain 2016 mallisen. Poistivat kaikki kuristimet ja säätivät lisää polttoaineen syöttöä alakierroksille, voimaa on reilusti keulii vielä 4 vaihteella. Minulla oli laatikossa mukana katti mikä tulee ensimmäiseen pakokäyrään (kuva). Poistin myös kipinäsammuttimen ja noisekillerin (kuva) ääni on aika peltinen ja kova. Reilu 100 km vasta ajettu,24MX:stä ostin alu-pohjapanssarin ja syylärinsuojat. Tublis "sisärenkaat" nyt ekaa kertaa käytössä ja ovat toimineet 0,5 paineilla hyvin. Käsisuojat biltemasta.
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ma Maalis 27, 2017 6:44 pm
- Pyörä: Fantic XEF250-21, Tenere 700
- Paikkakunta: Espoo
Re: Yamaha WR250F
Sain vihdoin power tunerin hankittua, latasin pyörään paketissa mukana tulevan ohjeen mukaisen "smooth linear /slippery condition "kartan. Minulla on vakio pakoputki. Eilen Asikkalan radalla pyörä tuntui todella sitkeältä eikä sutimista ollut olenkaan . Ensikerralla täytyy testata eri karttaa jos niillä jää jumiin niin sitten se oli kartasta johtuva etten jäänyt sutimaan mäkeen niin kuin normaalisti. Onko jollain hyviä karttoja tiedossa ?
Tässä pätkä Asikkalasta.
https://www.youtube.com/watch?v=E5ZuFh1PTV0
Tässä pätkä Asikkalasta.
https://www.youtube.com/watch?v=E5ZuFh1PTV0
Re: Yamaha WR250F
Moro!
Herrojen rupattelu aiheesta jonkun vuoden takaa, mutta nostetaas ketjua!
Ostin tommosen 15-mallisen ja pitäis ainakin tarkastaa tunnit ja ehkäpä tutkailla karttoja, edellinen omistaja piti peliä hieman ärhäkkänä. Akran putki asennettuna. Meneekö tuo power tuner suoraan kiinni?
Herrojen rupattelu aiheesta jonkun vuoden takaa, mutta nostetaas ketjua!
Ostin tommosen 15-mallisen ja pitäis ainakin tarkastaa tunnit ja ehkäpä tutkailla karttoja, edellinen omistaja piti peliä hieman ärhäkkänä. Akran putki asennettuna. Meneekö tuo power tuner suoraan kiinni?
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ma Maalis 27, 2017 6:44 pm
- Pyörä: Fantic XEF250-21, Tenere 700
- Paikkakunta: Espoo
Re: Yamaha WR250F
Moi,KrkslttGS kirjoitti:Moro!
Herrojen rupattelu aiheesta jonkun vuoden takaa, mutta nostetaas ketjua!
Ostin tommosen 15-mallisen ja pitäis ainakin tarkastaa tunnit ja ehkäpä tutkailla karttoja, edellinen omistaja piti peliä hieman ärhäkkänä. Akran putki asennettuna. Meneekö tuo power tuner suoraan kiinni?
kiva kun täälläkin joku kirjoittelee .Tunerin pistoke on vasemmalla ilmanputsarin vieressä, menee suoraan tunnistaa pyörän kun painaa startti nappia niin ettei starttaa.
Oma ajettu 205 h, pitäisi avata kone kohta, vielä ei ole tehty mitään. Ollut kevyessä harrastus käytössä, vähän ehkä savuttaa.
Re: Yamaha WR250F
Meikäläisen peli n. 2000 km ajettu, tunneista ei hajua. Oli edellinen omistaja männän jo vaihtanut. Ei tunnu noita power tunereita liikkuvan myynnissä kuin ebayssä, kai se olis järkevä hankinta?
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ma Maalis 27, 2017 6:44 pm
- Pyörä: Fantic XEF250-21, Tenere 700
- Paikkakunta: Espoo
Re: Yamaha WR250F
Ostin kaverilta tunerin käytettynä 170€. Katson tunerista huollon tarpeen ja välillä vaihdan kartan. Olen purkanut nopeusmittarin pois, siinä näkyy tunnitkin jos sinulla on paikallaan. Asun Espoossa ja talli on Pakilassa voin tarvittaessa lainata tuneria.KrkslttGS kirjoitti:Meikäläisen peli n. 2000 km ajettu, tunneista ei hajua. Oli edellinen omistaja männän jo vaihtanut. Ei tunnu noita power tunereita liikkuvan myynnissä kuin ebayssä, kai se olis järkevä hankinta?
Re: Yamaha WR250F
Oi Oi!
Ostamallani pyörällä 70.14h takana!
Kiitos tunerin lainasta JuhaV. Latasin myös uutta karttaa koneelle, pitäis lähtee testaamaan!
Ostamallani pyörällä 70.14h takana!
Kiitos tunerin lainasta JuhaV. Latasin myös uutta karttaa koneelle, pitäis lähtee testaamaan!
-
- Viestit: 1604
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
- Paikkakunta: Iitti
Re: Yamaha WR250F
-16 vuoden laitteella harrasteltu tovi. Jenkkien Thumbertalkista löytyi yksi hyvin mieleinen "DirtBikeTest+IG"-kartta.
Yamahan oma Soft on omaan makuun liian Soft.
Männän+ nokkaketjun laitoin vaihtoon 124h kohdalla.
Heikkonen teki iskarit uusiksi ja samalla omalle painolle jouset, arvokasta mutta mielestäni kannatti.
Sähköstartti vaan mykistyi tovi sitten ja vielä ei ole vikaa löytynyt. Jossain varmaan johto poikki, menee ihan sikana vieläkin piuhoja, vaikka edellinen olikin "kisasähköt" tehnyt ja yksi muovipussillinen tavaraa karsittu pois.
Yamahan oma Soft on omaan makuun liian Soft.
Männän+ nokkaketjun laitoin vaihtoon 124h kohdalla.
Heikkonen teki iskarit uusiksi ja samalla omalle painolle jouset, arvokasta mutta mielestäni kannatti.
Sähköstartti vaan mykistyi tovi sitten ja vielä ei ole vikaa löytynyt. Jossain varmaan johto poikki, menee ihan sikana vieläkin piuhoja, vaikka edellinen olikin "kisasähköt" tehnyt ja yksi muovipussillinen tavaraa karsittu pois.
Braa-aab!
Re: Yamaha WR250F
Löysin "Gazza mapin", tekijän mukaan penkissä viilattu ja käytössä hyvä, pääsis vaan radalle.
Jousituksissa olis omalla kohdalla parannettavaa, perä tuntuu pehmeeltä ja keula on erittäin jähmeä, edellisessä Hussessa oli kanssa Kybin keula, pyörän päälle kun istuu niin laskee vaan perä!
Jousituksissa olis omalla kohdalla parannettavaa, perä tuntuu pehmeeltä ja keula on erittäin jähmeä, edellisessä Hussessa oli kanssa Kybin keula, pyörän päälle kun istuu niin laskee vaan perä!
-
- Viestit: 1604
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
- Paikkakunta: Iitti
Re: Yamaha WR250F
Viittitkö laittaa Gazza-mapin numerot näkyviin, voisi verrata tuohon nykyiseen ja laittaa testiin.KrkslttGS kirjoitti:Löysin "Gazza mapin", tekijän mukaan penkissä viilattu ja käytössä hyvä, pääsis vaan radalle.
Jousituksissa olis omalla kohdalla parannettavaa, perä tuntuu pehmeeltä ja keula on erittäin jähmeä, edellisessä Hussessa oli kanssa Kybin keula, pyörän päälle kun istuu niin laskee vaan perä!
Oliko vakioputkella vai jollain virtaavammalla tehty?
Kuulostaa samalta, kun oma alusta ennen huoltoa/säätöä.
Tosiaan oman ajotyylin kuvailin ja Heikkonen teki sen pohjalta. + Täyshuolto molempiin päihin ja jouset omalle painolle.
Otti vanhat jouset vaihdossa (näistä hyvitti myös) ja tilalle tuli muistaakseni eteen tehdasuudet ja taakse punnittu käytetty.
Tuli erittäin hyvä, voi ajaa huoletta mihin tahansa reikään, epäsäännölliseen kivikkoon yms.
Antaa körökuskille kummasta itsevarmuutta lisää.
Joo, maksaa n.600€, mutta täysin oli rahan arvoinen sijoitus, kun kuitenkin tarkoitus pitää pyörää pidempään.
Braa-aab!
Re: Yamaha WR250F
Tuossa tuo mappi liitteenä, tais olla koko putkisto?
Pakko se olis omakin viedä iskaripajalle, edellistä pyörää en käyttänyt pajalla. Ttm Factorya kaverit tuntuu suosivan.
Pakko se olis omakin viedä iskaripajalle, edellistä pyörää en käyttänyt pajalla. Ttm Factorya kaverit tuntuu suosivan.
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ma Maalis 27, 2017 6:44 pm
- Pyörä: Fantic XEF250-21, Tenere 700
- Paikkakunta: Espoo
Re: Yamaha WR250F
http://skog-racing.com on kaverit teettänyt iskarinsa. Ja ovat olleet tyytyväisiä. Ite olen Moto-Villellä vaan shimmanut iskarit ja lyhentänyt takaiskarin 3 mm. Itse olen vaihdellut jousia ja laittanut Motulin 2,5 öljyt keulaan minimi määrän.
Keulan jumiintumiseen voi syynä olla että etuakseli on kiristetty väärin. Pitäisi kaatumisenkin jälkeen avata kaksi 10 mm pulttia oikean alaputken alaosassa ja painella keulaa muutaman kerran ja kiristää pultit.
Tässä hyvä video keulan huoltoon
https://www.youtube.com/watch?v=okUJd0Nru3M&t=748s
Keulan jumiintumiseen voi syynä olla että etuakseli on kiristetty väärin. Pitäisi kaatumisenkin jälkeen avata kaksi 10 mm pulttia oikean alaputken alaosassa ja painella keulaa muutaman kerran ja kiristää pultit.
Tässä hyvä video keulan huoltoon
https://www.youtube.com/watch?v=okUJd0Nru3M&t=748s