Yamaha WR250F

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

kurahaara
Viestit: 158
Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 11:17 pm
Pyörä: Yamaha TT600R
Paikkakunta: Vantaa

Yamaha WR250F

Viesti Kirjoittaja kurahaara »

Viikko sitten ostin Vantaan Yamaha Center:stä ylivuotisen 2015 mallin WR250F:n juuri ennen kauppiaan vaihtumista.

Brand new peli 8 kW kuristuksineen ja vilkut yms. kikkalaatikossa asentamattomina :D

Ajoin pyörän kotiin ja samalla ottaen ensisavut sisäänajon merkeissä VMK:n Hanskallion kiertäen. Kotiin päästyäni öljyn vaihto 1h ajon jälkeen sekä kuristusten poisto:
- dB killerin supistaja pois
- ruiskurungosta läppäakselin kiertorajoitin pois, kumitulppa reikään
- imukotelosta pois "pallokuristin/snorkkeli"

Kuvia pyörästä sekä poistetuista hengenahdistimista.

WR250F VMK:n kerhotalon edessä

Hansiksella

dB killerin supistus irti

Imukotelon "pallokuri"

Läppäakselin stopparin irrotus

Kuristukset irroitettuna
Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä

Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN2000
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Yamaha WR250F

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Eikö ruiskukarttoja tarvitse vaihdattaa, että saa täydet tehot käyttöön?
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
kurahaara
Viestit: 158
Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 11:17 pm
Pyörä: Yamaha TT600R
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yamaha WR250F

Viesti Kirjoittaja kurahaara »

Jani M kirjoitti:Eikö ruiskukarttoja tarvitse vaihdattaa, että saa täydet tehot käyttöön?
Hyvä kysymys. Varsin ruudikkaaksi peli muuttui jo kurit poistamalla. Kunhan sisäänajo on suoritettu ja jousitus/iskunvaimennus saatu minulle sopivaksi voi pähkäillä 3D karttojen jiiraamista. Ja tällä erää ei ole Yamaha Power Tuner:ia käytettävissä.
Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä

Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN2000
JuhaV2
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Maalis 27, 2017 6:44 pm
Pyörä: Fantic XEF250-21, Tenere 700
Paikkakunta: Espoo

Re: Yamaha WR250F

Viesti Kirjoittaja JuhaV2 »

Kirjoitan ensimmäistä kertaa ,joo kovasti olen seurannut varsinkin ktm 690 osastoa. Ja asiaan, maaliskuun alussa sain vanha ktm 250exc-f:n myytyä no heti Örthenille. Ovella huusin että mihin voi kirjoittaa nimen. Karvas pettymys selvisi että 2017 mallisiin ei ole saatepapereita ja olisi joutunut odottamaan kuukauden :mrgreen: . Onneksi Jyväskylästä sain 2016 mallisen. Poistivat kaikki kuristimet ja säätivät lisää polttoaineen syöttöä alakierroksille, voimaa on reilusti keulii vielä 4 vaihteella. Minulla oli laatikossa mukana katti mikä tulee ensimmäiseen pakokäyrään (kuva). Poistin myös kipinäsammuttimen ja noisekillerin (kuva) ääni on aika peltinen ja kova. Reilu 100 km vasta ajettu,24MX:stä ostin alu-pohjapanssarin ja syylärinsuojat. Tublis "sisärenkaat" nyt ekaa kertaa käytössä ja ovat toimineet 0,5 paineilla hyvin. Käsisuojat biltemasta.
Liitteet
wr250f-16.png
kipinänsammutin.png
wr250f katti.png
JuhaV2
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Maalis 27, 2017 6:44 pm
Pyörä: Fantic XEF250-21, Tenere 700
Paikkakunta: Espoo

Re: Yamaha WR250F

Viesti Kirjoittaja JuhaV2 »

Sain vihdoin power tunerin hankittua, latasin pyörään paketissa mukana tulevan ohjeen mukaisen "smooth linear /slippery condition "kartan. Minulla on vakio pakoputki. Eilen Asikkalan radalla pyörä tuntui todella sitkeältä eikä sutimista ollut olenkaan :shock: . Ensikerralla täytyy testata eri karttaa jos niillä jää jumiin niin sitten se oli kartasta johtuva etten jäänyt sutimaan mäkeen niin kuin normaalisti. Onko jollain hyviä karttoja tiedossa ?
Tässä pätkä Asikkalasta.
https://www.youtube.com/watch?v=E5ZuFh1PTV0
Liitteet
power tuner 2.jpg
KrkslttGS
Viestit: 9
Liittynyt: La Kesä 02, 2018 8:21 pm
Pyörä: Tenere 700

Re: Yamaha WR250F

Viesti Kirjoittaja KrkslttGS »

Moro!
Herrojen rupattelu aiheesta jonkun vuoden takaa, mutta nostetaas ketjua!

Ostin tommosen 15-mallisen ja pitäis ainakin tarkastaa tunnit ja ehkäpä tutkailla karttoja, edellinen omistaja piti peliä hieman ärhäkkänä. Akran putki asennettuna. Meneekö tuo power tuner suoraan kiinni?
JuhaV2
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Maalis 27, 2017 6:44 pm
Pyörä: Fantic XEF250-21, Tenere 700
Paikkakunta: Espoo

Re: Yamaha WR250F

Viesti Kirjoittaja JuhaV2 »

KrkslttGS kirjoitti:Moro!
Herrojen rupattelu aiheesta jonkun vuoden takaa, mutta nostetaas ketjua!

Ostin tommosen 15-mallisen ja pitäis ainakin tarkastaa tunnit ja ehkäpä tutkailla karttoja, edellinen omistaja piti peliä hieman ärhäkkänä. Akran putki asennettuna. Meneekö tuo power tuner suoraan kiinni?
Moi,
kiva kun täälläkin joku kirjoittelee :D .Tunerin pistoke on vasemmalla ilmanputsarin vieressä, menee suoraan tunnistaa pyörän kun painaa startti nappia niin ettei starttaa.
Oma ajettu 205 h, pitäisi avata kone kohta, vielä ei ole tehty mitään. Ollut kevyessä harrastus käytössä, vähän ehkä savuttaa.
KrkslttGS
Viestit: 9
Liittynyt: La Kesä 02, 2018 8:21 pm
Pyörä: Tenere 700

Re: Yamaha WR250F

Viesti Kirjoittaja KrkslttGS »

Meikäläisen peli n. 2000 km ajettu, tunneista ei hajua. Oli edellinen omistaja männän jo vaihtanut. Ei tunnu noita power tunereita liikkuvan myynnissä kuin ebayssä, kai se olis järkevä hankinta?
JuhaV2
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Maalis 27, 2017 6:44 pm
Pyörä: Fantic XEF250-21, Tenere 700
Paikkakunta: Espoo

Re: Yamaha WR250F

Viesti Kirjoittaja JuhaV2 »

KrkslttGS kirjoitti:Meikäläisen peli n. 2000 km ajettu, tunneista ei hajua. Oli edellinen omistaja männän jo vaihtanut. Ei tunnu noita power tunereita liikkuvan myynnissä kuin ebayssä, kai se olis järkevä hankinta?
Ostin kaverilta tunerin käytettynä 170€. Katson tunerista huollon tarpeen ja välillä vaihdan kartan. Olen purkanut nopeusmittarin pois, siinä näkyy tunnitkin jos sinulla on paikallaan. Asun Espoossa ja talli on Pakilassa voin tarvittaessa lainata tuneria.
KrkslttGS
Viestit: 9
Liittynyt: La Kesä 02, 2018 8:21 pm
Pyörä: Tenere 700

Re: Yamaha WR250F

Viesti Kirjoittaja KrkslttGS »

Oi Oi!

Ostamallani pyörällä 70.14h takana!
Kiitos tunerin lainasta JuhaV. Latasin myös uutta karttaa koneelle, pitäis lähtee testaamaan!
Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: Yamaha WR250F

Viesti Kirjoittaja Syke »

-16 vuoden laitteella harrasteltu tovi. Jenkkien Thumbertalkista löytyi yksi hyvin mieleinen "DirtBikeTest+IG"-kartta.
Yamahan oma Soft on omaan makuun liian Soft.

Männän+ nokkaketjun laitoin vaihtoon 124h kohdalla.
Heikkonen teki iskarit uusiksi ja samalla omalle painolle jouset, arvokasta mutta mielestäni kannatti.

Sähköstartti vaan mykistyi tovi sitten ja vielä ei ole vikaa löytynyt. Jossain varmaan johto poikki, menee ihan sikana vieläkin piuhoja, vaikka edellinen olikin "kisasähköt" tehnyt ja yksi muovipussillinen tavaraa karsittu pois.
Braa-aab!
KrkslttGS
Viestit: 9
Liittynyt: La Kesä 02, 2018 8:21 pm
Pyörä: Tenere 700

Re: Yamaha WR250F

Viesti Kirjoittaja KrkslttGS »

Löysin "Gazza mapin", tekijän mukaan penkissä viilattu ja käytössä hyvä, pääsis vaan radalle.

Jousituksissa olis omalla kohdalla parannettavaa, perä tuntuu pehmeeltä ja keula on erittäin jähmeä, edellisessä Hussessa oli kanssa Kybin keula, pyörän päälle kun istuu niin laskee vaan perä!
Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: Yamaha WR250F

Viesti Kirjoittaja Syke »

KrkslttGS kirjoitti:Löysin "Gazza mapin", tekijän mukaan penkissä viilattu ja käytössä hyvä, pääsis vaan radalle.

Jousituksissa olis omalla kohdalla parannettavaa, perä tuntuu pehmeeltä ja keula on erittäin jähmeä, edellisessä Hussessa oli kanssa Kybin keula, pyörän päälle kun istuu niin laskee vaan perä!
Viittitkö laittaa Gazza-mapin numerot näkyviin, voisi verrata tuohon nykyiseen ja laittaa testiin.
Oliko vakioputkella vai jollain virtaavammalla tehty?

Kuulostaa samalta, kun oma alusta ennen huoltoa/säätöä.

Tosiaan oman ajotyylin kuvailin ja Heikkonen teki sen pohjalta. + Täyshuolto molempiin päihin ja jouset omalle painolle.
Otti vanhat jouset vaihdossa (näistä hyvitti myös) ja tilalle tuli muistaakseni eteen tehdasuudet ja taakse punnittu käytetty.

Tuli erittäin hyvä, voi ajaa huoletta mihin tahansa reikään, epäsäännölliseen kivikkoon yms.
Antaa körökuskille kummasta itsevarmuutta lisää.

Joo, maksaa n.600€, mutta täysin oli rahan arvoinen sijoitus, kun kuitenkin tarkoitus pitää pyörää pidempään.
Braa-aab!
KrkslttGS
Viestit: 9
Liittynyt: La Kesä 02, 2018 8:21 pm
Pyörä: Tenere 700

Re: Yamaha WR250F

Viesti Kirjoittaja KrkslttGS »

Tuossa tuo mappi liitteenä, tais olla koko putkisto?

Pakko se olis omakin viedä iskaripajalle, edellistä pyörää en käyttänyt pajalla. Ttm Factorya kaverit tuntuu suosivan.
Liitteet
Screenshot_20200925_172430.jpg
JuhaV2
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Maalis 27, 2017 6:44 pm
Pyörä: Fantic XEF250-21, Tenere 700
Paikkakunta: Espoo

Re: Yamaha WR250F

Viesti Kirjoittaja JuhaV2 »

http://skog-racing.com on kaverit teettänyt iskarinsa. Ja ovat olleet tyytyväisiä. Ite olen Moto-Villellä vaan shimmanut iskarit ja lyhentänyt takaiskarin 3 mm. Itse olen vaihdellut jousia ja laittanut Motulin 2,5 öljyt keulaan minimi määrän.

Keulan jumiintumiseen voi syynä olla että etuakseli on kiristetty väärin. Pitäisi kaatumisenkin jälkeen avata kaksi 10 mm pulttia oikean alaputken alaosassa ja painella keulaa muutaman kerran ja kiristää pultit.

Tässä hyvä video keulan huoltoon
https://www.youtube.com/watch?v=okUJd0Nru3M&t=748s
Vastaa Viestiin