Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Heinä 12, 2020 1:43 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 114 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Huhti 09, 2019 6:02 pm 

Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Viestit: 1513
Pyörä: 1190Adv R, 660Rally, 640E+G/S
Houkutteleva tarjous :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 24, 2019 3:19 pm 

Liittynyt: Ma Heinä 17, 2017 6:26 am
Viestit: 2
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: KTM Adventure 1290 R
Mistä johtuu moinen outo imu/sivuääni tankin alta, aivan kuin myös joku venttiili loksahtaisi. Onko kenties Sas juttuja.
Ktm Adve 1290 R 2019...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 24, 2019 6:37 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 31, 2007 8:29 pm
Viestit: 1538
Paikkakunta: Muonio
Pyörä: KTM LC8 ADV
Veikkaisin että juurikin niitä sas:iin liittyviä ääniä.

_________________
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 26, 2019 6:29 pm 

Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Viestit: 1513
Pyörä: 1190Adv R, 660Rally, 640E+G/S
ankara kirjoitti:
Viuh kirjoitti:
Hyvä juttu etttä ilmeisesti kummempia takaisinkutsuja ei pyöri näissä.

Aika helposti itsellä on isommallakin vähän liian pienen uran ajeluksi mennyt.. mutta pääasiassa sitä
virkaa toimittaa pienempi pyörä. T:ssä kiinnostaisi iso tankki ja varauksella napin takaa säätyvä alusta
vaikkakaan en sellaista ole ikinä edes kokeillut. Toisaalta ärrän 21:nen etupyörä kiinnostaa myös kovasti :roll:

Kun nyt saisi itsensä edes koeajoille asti..


Testiajo T:llä on vain järjestelykysymys :wink:


Eipä sitä koeajoille joutanut.. sopiva 1190:ppi löytyi ja koeajo suoritettiin kotimatkalla :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 07, 2019 3:58 pm 

Liittynyt: La Maalis 09, 2019 3:29 pm
Viestit: 3
Pyörä: Ktm
Nyt on mittarissa reilu 4k ja tällä hetkellä kurvaillaan Roomassa (7.6)
Kaikki on toiminut kuten pitää ja iso Aa alkaa
tuntumaan jo vähän tutulta.
Renkaat vaihdettiin Metzelerin Tourance Next
malliin, etunen vähän voblaa 60km vauhdissa, mutta suurilla nopeuksilla matkanteko on tasaista.
Vakkarin kun pistää päälle niin melkein voisi samalla.kutoa vaikka patalapun..
Soralla en ole vielä kokeillut, mutta ehtii sitä sitten loman jälkeenkin.
Adven istumakorkeus on sellainen että minun pitää aina vähän katsoa mihin sitä pysähtyy tai parkkeeraa varsinkin jos perälaukussa on tavaraa...
Vielä pieni kysymys Adven omistajille...
Ilmeneekö teidän pyörissä tätä woblaamista ja miten siitä pääsee mahdollisesti eroon, esim vaihtamalla eturenkaan tms..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 07, 2019 10:07 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 31, 2007 8:29 pm
Viestit: 1538
Paikkakunta: Muonio
Pyörä: KTM LC8 ADV
Kuudessa kympissä voblaa moottorijarrutuksessa sillo kun on takalaukku kiinni. Taitaa toi 60 olla paha nopeus tuolle 21-tuumaiselle eturenkaalle mallista riippumatta. Vanhassa 950 advessa TKC80 edessä pompotti niin helvetisti että ei kuutta kymppiä pystynyt ajamaan ollenkaan. Alle tai yli 60 meni tasaisesti.

_________________
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 07, 2019 11:53 pm 

Liittynyt: Su Huhti 24, 2016 7:38 pm
Viestit: 32
Paikkakunta: Helsinki
Pyörä: Helkama 28” Kolmella vaihteella
Työkaverilla jumputti vanhalla sekä uudella renkaalla siihen asti ku vaihtoivat huollossa koko etuvanteen. En oo nyt ollu puheen loppuko sillä. Omassa pyörässä en kyllä oo huomannu mitään. Kai sitä vapisee sen verran kokomies ettei pikku pomput tunnu :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 12, 2019 10:42 pm 

Liittynyt: Pe Marras 27, 2009 1:36 pm
Viestit: 49
Pyörä: KTM
Se eturengas on ollut minulla jo kolmessa 1x90:ssä uutena sellainen, että vatkaa 60 vauhdeissa. Olen itse tasapainottavat uusiksi ja muistaakseni jopa 40 g on pitänyt laittaa lisää. Yhdessä en saanut takarengasta tasapainoon tai se ei ollut täysin pyöreä. Ihmeellisesti 100-110 vauhdissa vatkasi.

1290R:ssä S-mallin pleksi on aika hyvä.

Laitoin myös Camel lisätankin taakse 6 litraa. Mielestäni paljon parempi ratkaisu kuin 1290 T:n 30 litran möhkö tankki, johon en tottunut koskaan.

_________________
KTM 450 SMR 2007
Honda CR500 2001
Husaberg 570 FE 2009
KTM 1290 Superduke 2014
KTM 790 Adventure Rally


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 18, 2019 5:49 pm 

Liittynyt: La Maalis 09, 2019 3:29 pm
Viestit: 3
Pyörä: Ktm
Reissu tehty ja kuten aina, loma loppuu aikanaan.
Kilometrejä tuli noin 5k, ilman ongelmia.
Napoli oli pisin paikka missä kävin.
Pyhäkouluajossa voblaaminen alkaa ja tuntuu 65-70km/h. Italiassa sitä ei huomaa juurikaan johtuen eri ajotavasta, Koska adve on varsin korkea eikä minun jalat yllä kunnolla maahan, sitä pitää vähän katsoa, mihin sen tuuppaa.
Gardalla tuli muutama hankala tilanne kapealla ja jyrkällä tiellä, miten sen saa käännettyä ympäri.
Laitoin ennen reissua touringplexin joka on mielestäni erittäin toimiva.
Nyt pitää vaihtaa sorarenkaat alle ja kokeilla miten homma menee hiekkateillä ja poluilla...
Adven oman mittarin mukaan pienin bensakulutus oli 3,9 l/100km...siis aika pieni, mutta silloin ajelin vakkarilla 80-110km/h...Mittarissa on nyt noin 7500km.
Käytän adven väliöljynvaihdossa tässä piakkoin niin katsotaanpa saadaanko voblaamiselle jotakin tehtyä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Maalis 21, 2020 2:39 pm 

Liittynyt: Pe Kesä 08, 2007 9:57 pm
Viestit: 13
Moro
Olis haaveena 1290 AD. T.malli tekniikasta mietiskelin kuinka se keulimisenesto oikein toimii?
tuskin siinä vatupassia on :lol: vilkuttaako se valoa että pitää vähän himmata?
vai laskeeko se pyörien kierrosnopeuden?
Onko kaikissa 1290 se systeemi?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Maalis 21, 2020 6:34 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Viestit: 601
Paikkakunta: Kouvola
Pyörä: 790 Adv R
jarkar kirjoitti:
Moro
Olis haaveena 1290 AD. T.malli tekniikasta mietiskelin kuinka se keulimisenesto oikein toimii?
tuskin siinä vatupassia on :lol: vilkuttaako se valoa että pitää vähän himmata?
vai laskeeko se pyörien kierrosnopeuden?
Onko kaikissa 1290 se systeemi?


Siellä on gyroskooppi joka mittaa pyörän asentoa. Keulan noustessa leikkaa tehoa koneesta. Ehkä sama laite toimii ABS cornering systeemin kanssa. Kaikissa 1X90 malleissa on se. Siitä pääsee eroon pysyvämmin tällä: https://www.ktm-parts.com/60312953000.html

_________________
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > Adventure 640 > 690 enduro > Adventure 950 S > Adventure 1190 R > Adventure 990 > 690 Enduro R > 790 Adventure R.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 24, 2020 10:27 pm 

Liittynyt: Su Maalis 03, 2019 10:56 pm
Viestit: 29
Paikkakunta: Hyvinkää
Pyörä: KTM 1090 Adventure R
Itse asiassa kaikissa ei tuota ole... 1090 advesta puuttuu tuo ominaisuus.

_________________
ex: Tunturi Supersport, KTM 250 EXC -91, KTM 250 EXC -06, Suzuki DL 1000 V-Strom -04


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 27, 2020 10:45 pm 

Liittynyt: Pe Maalis 20, 2009 6:07 am
Viestit: 202
Paikkakunta: Turku
Pyörä: KTM 1290 super adventure R
Uusi 2020-mallinen R-malli on juuri sisäänajon puolivälissä ja tuo kotarin oma "my ride" navigointi on herättänyt meikäläisellä kysymyksiä. Oletteko saaneet tuon toimimaan ja miten?
Puhelin, mittaristo ja kypärä on kyllä paritettu ja musiikki/puhelin pelaa niin kuin pitääkin...

Toni

_________________
Elämässä ei jaeta uusintoja.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 28, 2020 6:43 am 
Avatar

Liittynyt: La Marras 24, 2007 7:59 pm
Viestit: 615
Paikkakunta: P-Savo
Pyörä: SAR
Parhaimmillaankin se myride toimii vain välttävästi, mutta kannattaa toki itse testata ennenkuin tuomitsee. Jos bluetooth yhteys kerran toimii niin tarkista pyörän asetuksista, että navigointi -ominaisuus on käytössä. Avaa puhelimen appi vasta sen jälkeen, kun bluetooth yhteys on päällä, tee reittisuunnitelma ja aloita navigointi.
Jos sammutat pyörän tai bluetooth yhteys katkeaa muuten, niin navigointi ei käynnisty automaattisesti uudelleen vaikka appi olisi ollut koko ajan päällä.
Jos missaat jonkun käännöksen niin softa ei osaa opastaa uudestaan reitille, vaan puhelin on kaivettava esille ja reititettävä itse uudestaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 28, 2020 8:19 am 

Liittynyt: Pe Maalis 20, 2009 6:07 am
Viestit: 202
Paikkakunta: Turku
Pyörä: KTM 1290 super adventure R
Ok. Kiitos vastauksesta.
Eli kaikenkaikkiaan korkeintaan välttävä apuväline jos ei erillistä navia ole...
Vanha tomppa kun jäi edelliseen pyörään, ajattelin jos tällä pärjäisi. Pitänee alkaa tutkailla uutta Garminia tai Tomtomia.
Muuten on kyllä erittäin miellyttävä ajettava. Tuo vakkari on mukava pidemmillä siirtymätaipaleilla.

_________________
Elämässä ei jaeta uusintoja.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 114 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com