Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Marras 13, 2019 12:23 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 99 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Elo 28, 2018 8:41 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2761
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
Katoppa Folksam jos et jo kattonu.

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 30, 2018 9:24 am 

Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
Viestit: 275
Paikkakunta: Huittinen
Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
Folksam 1120 euroa liikenne + kasko 80% bonuksin.

1290 R vakuutus näyttää olevan vähintään yli tuplaten kalliimpi verrattuna R 1200 GSA LC mallin vakuutukseen jonka hinta (IF) on 469 euroa liikenne + täyskasko superlunastusturvalla ympäri vuoden voimassa.
Joissakin yhtiöissä jopa kolminkertainen hinta.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 30, 2018 4:16 pm 

Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:29 pm
Viestit: 498
Paikkakunta: SASTAMALA
Pyörä: 1190Hyperenduro
Asiaa ihmetelleenä, miksi kurapyörään pitää saada kasko ollenkaan? Vakuutukset vaan kasvaa kun pyöriä lunastetaan jatkuvalla syötöllä pikkunaarmujen vuoksi. Kotarin osat on halpoja ja naarmut ei haittaa menoa.

Liikennevakuutus taas kasvaa henkilövahinkojen takia, mutta makso mitä makso, en silti vaihda bemariin.

Liikennevakuutus kasvaa kuitenkin myös kaskotapausten johdosta, vaikka ei henkilövahinkoja olisikaan tullut. lisää kuitenkin pyörämallin riskitason nousuun.

Kuitenkin ei voi olla kuin kiitollinen, ilman kaskovakuutuksien käyttäjiä en omaa olisi avk:lta saanut.

Mulle riittää liikenne ja varkausvakuutus, muut olen säästänyt vuosien varrella tarpeettomiksi kun en ole niitä koskaan maksanut.

_________________
Ura metsässä on hyperistin pikatie, umpihanki ja sänkipelto monikaistainen moottoritie.

p.050nelkolnol8957


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 30, 2018 5:18 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 31, 2007 8:29 pm
Viestit: 1522
Paikkakunta: Hämeenlinna
Pyörä: KTM LC8 ADV
Pakko olla kasko kun ajaa Santanderin mopolla. Ei näitä leluja oo varaa kerralla maksaa.. :D

_________________
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 31, 2018 4:17 pm 

Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
Viestit: 275
Paikkakunta: Huittinen
Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
Uskoisin että lähes kaikki pitää kaskoa tämän hintaisissa laitteissa on pyörä sitten rahoitusyhtiön omistuksessa tai ei.
Minulla ajokausi loppui viime syksynä kesken kun ajoin täysikasvuisen valkohäntäpeuran kuoliaaksi, onneksi itse säilyin hengissä. Jarrutusta en ehtinyt aloittamaan, niin yllättäen tilanne tuli. Selvisin 200 euron omavastuulla. Pyörän korjaus maksoi 5500 euroa. Bonusmenetystä ei tule koska peura oli syyllinen mutta kun sillä ei ollut vakuutusta niin oli pakko käyttää omaa kaskoa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 31, 2018 7:46 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 31, 2007 8:29 pm
Viestit: 1522
Paikkakunta: Hämeenlinna
Pyörä: KTM LC8 ADV
Totta. 99% varmuudella pitäisin kaskon vaikka maksaisin mopon pois.
Näköjään jotain tonni per vuosi jää maksettavaa lv ja kasko täysillä bonuksilla Lähitapiolassa.

_________________
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 04, 2018 8:54 pm 
Avatar

Liittynyt: La Marras 24, 2007 7:59 pm
Viestit: 620
Paikkakunta: Pk seutu
Pyörä: SAR
KN76 voi sitten käydä tivaamassa ilmaista oluttaan Tampereen suunnalta..

Pientä tuntumaa uuteen mopediin (1290SAR) alkaa syntyä ja yhtään yllättämättä muutamia pikkujuttuja pitäisi saada muokattua mieleiseksi.

Ensimmäisenä muutoslistalla on pleksi/tuulilasi. Vakio aiheuttaa aikamoista pyörteilyä hartioiden ja pään alueelle ja sopinee parhaiten soratierevittelyyn. Nykyisestä ajoreviiristä johtuen homma lipsuu enemmän tourinkiköröttelyyn, kuin aktiiviajoon, joten jotain tarttis tehdä. Pienemmäksi sitä pleksiä ei oikein saa, joten pitänee kokeilla korkeampia malleja. Onko kellään kokemuksia S mallin tuulilasista tai jostain aftermarket lipareesta? Maailmalla kehuvat ainakin Puigin tekeleitä, mutta ne vaikuttavat vähän turhankin kookkailta.
Kokeilumahdollisuus jossain pääkaupunkiseudulla olisi loistohomma. Myös ylimääräiseksi jääneen lunastus voisi tulla kyseeseen.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 04, 2018 9:03 pm 

Liittynyt: Pe Maalis 20, 2009 6:07 am
Viestit: 201
Paikkakunta: Turku
Pyörä: Honda CRF1000L Africa Twin AS
Kannattaa tarkastaa myös Turva. Itsellä täyskasko ja liikenne 1090 adv r:n 640e/vuosi. 304e liikenne ja loput kaskoa. Vaikka pyörä onkin numeroiltaan hieman pienempi, ei niissä pitäisi nyt niin hirveitä eroja olla vakuutuksien suhteen...

_________________
Elämässä ei jaeta uusintoja.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 04, 2018 9:46 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 31, 2007 8:29 pm
Viestit: 1522
Paikkakunta: Hämeenlinna
Pyörä: KTM LC8 ADV
Yamato kirjoitti:
KN76 voi sitten käydä tivaamassa ilmaista oluttaan Tampereen suunnalta..


Täytyykin käydä Tampereella joku lauantai. :lol:
Mä tykkään tosta vakiopleksistä sekalaisessa ajossa mutta tekis kans mieli kokeilla sitä S-mallin korkeampaa. Vois olla hyvä keväällä/syksyllä...
Ootko pääkaupunkiseudulle muuttanu? Miks ihmeessä?? :shock:

_________________
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 16, 2018 5:57 pm 
Avatar

Liittynyt: La Marras 24, 2007 7:59 pm
Viestit: 620
Paikkakunta: Pk seutu
Pyörä: SAR
Navigaattorin telineelle ja sijainnille oli ehdolla pelkkiä huonoja vaihtoehtoja, joista päädyin tällaiseen setuppiin.

Kuva

Kuva


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 08, 2019 3:00 pm 

Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Viestit: 1504
Pyörä: 1190Adv R, 660Rally, 640E+G/S
Jos olisi 1290:iä hankkimassa niin onko näissä jotain erityisiä ilmanputsari tms muita takaisinkutsusekoiluita samaan tyyliin kuin
1190:eissä? Onko T-mallilla R:ään verrattuna merkittäviä puutteita aktiivista monikäyttöä ajatellen?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 08, 2019 5:46 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 31, 2007 8:29 pm
Viestit: 1522
Paikkakunta: Hämeenlinna
Pyörä: KTM LC8 ADV
Eipä oo putsarista mitään kuulunut. Bensapumpulle tekivät jonku takuuhomman viime huollossa.
T-mallissa 19/17 tuuman vanteet, R-mallissa 21/18.T-mallissa jousitus eri, isompi tankki ja pleksi. Onhan noita eroja aika paljonkin..

_________________
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 08, 2019 5:51 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 10:45 am
Viestit: 679
Paikkakunta: Hausjärvi
Pyörä: Austria Twin
1290 osalta ei ole kuulunut ilmanputsareista isommasti vähään aikaan, kop kop.

Olen käynyt tämän R vs T(tai muu vastaava "katumalli) painin jo kahteen kertaan ensin 1190 ja sitte 1290 kanssa. Heitit niin ovelasti tuon "aktiivinen monikäyttö" ja kukin sen ymmärtää omalla tavallaan. Itse olen lakannut nauttimasta ison möhkön kanssa pienten polkujen ajosta tai puhumattakaan suo yms rypemistalkoista. Molemmat isot 1x90Advet on olleet perusmallisia. Nykyinen T-malli on mielestäni matkapyörä jolla voi ajaa kaikenlaisia teitä, myös sora- tai hiekkateita. Rengastus määrää sitten nautinnon suuntautumisen ja rengaskoko rajoittaa tietysti sitä karkeampaa valikoimaa. Mutta jos joku rymyää esim 1200 GS:llä (ei-ADV) niin miksei tälläkin pystyisi. Omaan makuun kuitenkin liikaa sähköhimmeleitä, painoa ja kokoa vietäväksi kovin pahoihin paikkoihin. Itse en luultavasti menisi enää Ärrälläkään, mutta se on toinen juttu...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 09, 2019 10:48 am 

Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Viestit: 1504
Pyörä: 1190Adv R, 660Rally, 640E+G/S
Hyvä juttu etttä ilmeisesti kummempia takaisinkutsuja ei pyöri näissä.

Aika helposti itsellä on isommallakin vähän liian pienen uran ajeluksi mennyt.. mutta pääasiassa sitä
virkaa toimittaa pienempi pyörä. T:ssä kiinnostaisi iso tankki ja varauksella napin takaa säätyvä alusta
vaikkakaan en sellaista ole ikinä edes kokeillut. Toisaalta ärrän 21:nen etupyörä kiinnostaa myös kovasti :roll:

Kun nyt saisi itsensä edes koeajoille asti..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 09, 2019 1:30 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 10:45 am
Viestit: 679
Paikkakunta: Hausjärvi
Pyörä: Austria Twin
Viuh kirjoitti:
Hyvä juttu etttä ilmeisesti kummempia takaisinkutsuja ei pyöri näissä.

Aika helposti itsellä on isommallakin vähän liian pienen uran ajeluksi mennyt.. mutta pääasiassa sitä
virkaa toimittaa pienempi pyörä. T:ssä kiinnostaisi iso tankki ja varauksella napin takaa säätyvä alusta
vaikkakaan en sellaista ole ikinä edes kokeillut. Toisaalta ärrän 21:nen etupyörä kiinnostaa myös kovasti :roll:

Kun nyt saisi itsensä edes koeajoille asti..


Testiajo T:llä on vain järjestelykysymys :wink:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 99 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com