KTM 1290 Super Adventure R
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 279
- Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
- Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
- Paikkakunta: Huittinen
Re: KTM 1290 Super Adventure R
Folksam 1120 euroa liikenne + kasko 80% bonuksin.
1290 R vakuutus näyttää olevan vähintään yli tuplaten kalliimpi verrattuna R 1200 GSA LC mallin vakuutukseen jonka hinta (IF) on 469 euroa liikenne + täyskasko superlunastusturvalla ympäri vuoden voimassa.
Joissakin yhtiöissä jopa kolminkertainen hinta.
1290 R vakuutus näyttää olevan vähintään yli tuplaten kalliimpi verrattuna R 1200 GSA LC mallin vakuutukseen jonka hinta (IF) on 469 euroa liikenne + täyskasko superlunastusturvalla ympäri vuoden voimassa.
Joissakin yhtiöissä jopa kolminkertainen hinta.
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:29 pm
- Pyörä: 890 Adventure R
- Paikkakunta: SASTAMALA
- Viesti:
Re: KTM 1290 Super Adventure R
Asiaa ihmetelleenä, miksi kurapyörään pitää saada kasko ollenkaan? Vakuutukset vaan kasvaa kun pyöriä lunastetaan jatkuvalla syötöllä pikkunaarmujen vuoksi. Kotarin osat on halpoja ja naarmut ei haittaa menoa.
Liikennevakuutus taas kasvaa henkilövahinkojen takia, mutta makso mitä makso, en silti vaihda bemariin.
Liikennevakuutus kasvaa kuitenkin myös kaskotapausten johdosta, vaikka ei henkilövahinkoja olisikaan tullut. lisää kuitenkin pyörämallin riskitason nousuun.
Kuitenkin ei voi olla kuin kiitollinen, ilman kaskovakuutuksien käyttäjiä en omaa olisi avk:lta saanut.
Mulle riittää liikenne ja varkausvakuutus, muut olen säästänyt vuosien varrella tarpeettomiksi kun en ole niitä koskaan maksanut.
Liikennevakuutus taas kasvaa henkilövahinkojen takia, mutta makso mitä makso, en silti vaihda bemariin.
Liikennevakuutus kasvaa kuitenkin myös kaskotapausten johdosta, vaikka ei henkilövahinkoja olisikaan tullut. lisää kuitenkin pyörämallin riskitason nousuun.
Kuitenkin ei voi olla kuin kiitollinen, ilman kaskovakuutuksien käyttäjiä en omaa olisi avk:lta saanut.
Mulle riittää liikenne ja varkausvakuutus, muut olen säästänyt vuosien varrella tarpeettomiksi kun en ole niitä koskaan maksanut.
Ura metsässä on kotaristin pikatie, umpihanki ja sänkipelto monikaistainen moottoritie.
p.050nelkolnol8957
p.050nelkolnol8957
Re: KTM 1290 Super Adventure R
Pakko olla kasko kun ajaa Santanderin mopolla. Ei näitä leluja oo varaa kerralla maksaa..
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
-
- Viestit: 279
- Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
- Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
- Paikkakunta: Huittinen
Re: KTM 1290 Super Adventure R
Uskoisin että lähes kaikki pitää kaskoa tämän hintaisissa laitteissa on pyörä sitten rahoitusyhtiön omistuksessa tai ei.
Minulla ajokausi loppui viime syksynä kesken kun ajoin täysikasvuisen valkohäntäpeuran kuoliaaksi, onneksi itse säilyin hengissä. Jarrutusta en ehtinyt aloittamaan, niin yllättäen tilanne tuli. Selvisin 200 euron omavastuulla. Pyörän korjaus maksoi 5500 euroa. Bonusmenetystä ei tule koska peura oli syyllinen mutta kun sillä ei ollut vakuutusta niin oli pakko käyttää omaa kaskoa.
Minulla ajokausi loppui viime syksynä kesken kun ajoin täysikasvuisen valkohäntäpeuran kuoliaaksi, onneksi itse säilyin hengissä. Jarrutusta en ehtinyt aloittamaan, niin yllättäen tilanne tuli. Selvisin 200 euron omavastuulla. Pyörän korjaus maksoi 5500 euroa. Bonusmenetystä ei tule koska peura oli syyllinen mutta kun sillä ei ollut vakuutusta niin oli pakko käyttää omaa kaskoa.
Re: KTM 1290 Super Adventure R
Totta. 99% varmuudella pitäisin kaskon vaikka maksaisin mopon pois.
Näköjään jotain tonni per vuosi jää maksettavaa lv ja kasko täysillä bonuksilla Lähitapiolassa.
Näköjään jotain tonni per vuosi jää maksettavaa lv ja kasko täysillä bonuksilla Lähitapiolassa.
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Re: KTM 1290 Super Adventure R
KN76 voi sitten käydä tivaamassa ilmaista oluttaan Tampereen suunnalta..
Pientä tuntumaa uuteen mopediin (1290SAR) alkaa syntyä ja yhtään yllättämättä muutamia pikkujuttuja pitäisi saada muokattua mieleiseksi.
Ensimmäisenä muutoslistalla on pleksi/tuulilasi. Vakio aiheuttaa aikamoista pyörteilyä hartioiden ja pään alueelle ja sopinee parhaiten soratierevittelyyn. Nykyisestä ajoreviiristä johtuen homma lipsuu enemmän tourinkiköröttelyyn, kuin aktiiviajoon, joten jotain tarttis tehdä. Pienemmäksi sitä pleksiä ei oikein saa, joten pitänee kokeilla korkeampia malleja. Onko kellään kokemuksia S mallin tuulilasista tai jostain aftermarket lipareesta? Maailmalla kehuvat ainakin Puigin tekeleitä, mutta ne vaikuttavat vähän turhankin kookkailta.
Kokeilumahdollisuus jossain pääkaupunkiseudulla olisi loistohomma. Myös ylimääräiseksi jääneen lunastus voisi tulla kyseeseen.
Pientä tuntumaa uuteen mopediin (1290SAR) alkaa syntyä ja yhtään yllättämättä muutamia pikkujuttuja pitäisi saada muokattua mieleiseksi.
Ensimmäisenä muutoslistalla on pleksi/tuulilasi. Vakio aiheuttaa aikamoista pyörteilyä hartioiden ja pään alueelle ja sopinee parhaiten soratierevittelyyn. Nykyisestä ajoreviiristä johtuen homma lipsuu enemmän tourinkiköröttelyyn, kuin aktiiviajoon, joten jotain tarttis tehdä. Pienemmäksi sitä pleksiä ei oikein saa, joten pitänee kokeilla korkeampia malleja. Onko kellään kokemuksia S mallin tuulilasista tai jostain aftermarket lipareesta? Maailmalla kehuvat ainakin Puigin tekeleitä, mutta ne vaikuttavat vähän turhankin kookkailta.
Kokeilumahdollisuus jossain pääkaupunkiseudulla olisi loistohomma. Myös ylimääräiseksi jääneen lunastus voisi tulla kyseeseen.
-
- Viestit: 224
- Liittynyt: Pe Maalis 20, 2009 6:07 am
- Pyörä: CRF1100L Africa Twin. KTM 350 exc-f
- Paikkakunta: Turku
Re: KTM 1290 Super Adventure R
Kannattaa tarkastaa myös Turva. Itsellä täyskasko ja liikenne 1090 adv r:n 640e/vuosi. 304e liikenne ja loput kaskoa. Vaikka pyörä onkin numeroiltaan hieman pienempi, ei niissä pitäisi nyt niin hirveitä eroja olla vakuutuksien suhteen...
Elämässä ei jaeta uusintoja.
Re: KTM 1290 Super Adventure R
Täytyykin käydä Tampereella joku lauantai.Yamato kirjoitti:KN76 voi sitten käydä tivaamassa ilmaista oluttaan Tampereen suunnalta..
Mä tykkään tosta vakiopleksistä sekalaisessa ajossa mutta tekis kans mieli kokeilla sitä S-mallin korkeampaa. Vois olla hyvä keväällä/syksyllä...
Ootko pääkaupunkiseudulle muuttanu? Miks ihmeessä??
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Re: KTM 1290 Super Adventure R
Navigaattorin telineelle ja sijainnille oli ehdolla pelkkiä huonoja vaihtoehtoja, joista päädyin tällaiseen setuppiin.
Re: KTM 1290 Super Adventure R
Jos olisi 1290:iä hankkimassa niin onko näissä jotain erityisiä ilmanputsari tms muita takaisinkutsusekoiluita samaan tyyliin kuin
1190:eissä? Onko T-mallilla R:ään verrattuna merkittäviä puutteita aktiivista monikäyttöä ajatellen?
1190:eissä? Onko T-mallilla R:ään verrattuna merkittäviä puutteita aktiivista monikäyttöä ajatellen?
Re: KTM 1290 Super Adventure R
Eipä oo putsarista mitään kuulunut. Bensapumpulle tekivät jonku takuuhomman viime huollossa.
T-mallissa 19/17 tuuman vanteet, R-mallissa 21/18.T-mallissa jousitus eri, isompi tankki ja pleksi. Onhan noita eroja aika paljonkin..
T-mallissa 19/17 tuuman vanteet, R-mallissa 21/18.T-mallissa jousitus eri, isompi tankki ja pleksi. Onhan noita eroja aika paljonkin..
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
-
- Viestit: 684
- Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 10:45 am
- Pyörä: AustriaTwin&LadyDomina
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: KTM 1290 Super Adventure R
1290 osalta ei ole kuulunut ilmanputsareista isommasti vähään aikaan, kop kop.
Olen käynyt tämän R vs T(tai muu vastaava "katumalli) painin jo kahteen kertaan ensin 1190 ja sitte 1290 kanssa. Heitit niin ovelasti tuon "aktiivinen monikäyttö" ja kukin sen ymmärtää omalla tavallaan. Itse olen lakannut nauttimasta ison möhkön kanssa pienten polkujen ajosta tai puhumattakaan suo yms rypemistalkoista. Molemmat isot 1x90Advet on olleet perusmallisia. Nykyinen T-malli on mielestäni matkapyörä jolla voi ajaa kaikenlaisia teitä, myös sora- tai hiekkateita. Rengastus määrää sitten nautinnon suuntautumisen ja rengaskoko rajoittaa tietysti sitä karkeampaa valikoimaa. Mutta jos joku rymyää esim 1200 GS:llä (ei-ADV) niin miksei tälläkin pystyisi. Omaan makuun kuitenkin liikaa sähköhimmeleitä, painoa ja kokoa vietäväksi kovin pahoihin paikkoihin. Itse en luultavasti menisi enää Ärrälläkään, mutta se on toinen juttu...
Olen käynyt tämän R vs T(tai muu vastaava "katumalli) painin jo kahteen kertaan ensin 1190 ja sitte 1290 kanssa. Heitit niin ovelasti tuon "aktiivinen monikäyttö" ja kukin sen ymmärtää omalla tavallaan. Itse olen lakannut nauttimasta ison möhkön kanssa pienten polkujen ajosta tai puhumattakaan suo yms rypemistalkoista. Molemmat isot 1x90Advet on olleet perusmallisia. Nykyinen T-malli on mielestäni matkapyörä jolla voi ajaa kaikenlaisia teitä, myös sora- tai hiekkateita. Rengastus määrää sitten nautinnon suuntautumisen ja rengaskoko rajoittaa tietysti sitä karkeampaa valikoimaa. Mutta jos joku rymyää esim 1200 GS:llä (ei-ADV) niin miksei tälläkin pystyisi. Omaan makuun kuitenkin liikaa sähköhimmeleitä, painoa ja kokoa vietäväksi kovin pahoihin paikkoihin. Itse en luultavasti menisi enää Ärrälläkään, mutta se on toinen juttu...
Re: KTM 1290 Super Adventure R
Hyvä juttu etttä ilmeisesti kummempia takaisinkutsuja ei pyöri näissä.
Aika helposti itsellä on isommallakin vähän liian pienen uran ajeluksi mennyt.. mutta pääasiassa sitä
virkaa toimittaa pienempi pyörä. T:ssä kiinnostaisi iso tankki ja varauksella napin takaa säätyvä alusta
vaikkakaan en sellaista ole ikinä edes kokeillut. Toisaalta ärrän 21:nen etupyörä kiinnostaa myös kovasti
Kun nyt saisi itsensä edes koeajoille asti..
Aika helposti itsellä on isommallakin vähän liian pienen uran ajeluksi mennyt.. mutta pääasiassa sitä
virkaa toimittaa pienempi pyörä. T:ssä kiinnostaisi iso tankki ja varauksella napin takaa säätyvä alusta
vaikkakaan en sellaista ole ikinä edes kokeillut. Toisaalta ärrän 21:nen etupyörä kiinnostaa myös kovasti
Kun nyt saisi itsensä edes koeajoille asti..
-
- Viestit: 684
- Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 10:45 am
- Pyörä: AustriaTwin&LadyDomina
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: KTM 1290 Super Adventure R
Testiajo T:llä on vain järjestelykysymysViuh kirjoitti:Hyvä juttu etttä ilmeisesti kummempia takaisinkutsuja ei pyöri näissä.
Aika helposti itsellä on isommallakin vähän liian pienen uran ajeluksi mennyt.. mutta pääasiassa sitä
virkaa toimittaa pienempi pyörä. T:ssä kiinnostaisi iso tankki ja varauksella napin takaa säätyvä alusta
vaikkakaan en sellaista ole ikinä edes kokeillut. Toisaalta ärrän 21:nen etupyörä kiinnostaa myös kovasti
Kun nyt saisi itsensä edes koeajoille asti..