Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Maalis 29, 2020 7:10 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 149 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Ktm 1090 Adventure R
ViestiLähetetty: La Touko 04, 2019 7:55 pm 

Liittynyt: Su Huhti 24, 2016 7:38 pm
Viestit: 29
Paikkakunta: Helsinki
Pyörä: Helkama 28” Kolmella vaihteella
Ajeliko Art51 19:00 aikaan Palopuron kohdalla 1090Rllä alkupään 690 Enduron kanssa? 8) Pisti kaukaa silmään harmaasta säästä huolimatta. :P

Mites tarviiko näitä käyttää töpselin päässä diilerillä jos ite askartelee PP kahvalämmittimet ja dongle vai rokkaako suoraan?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ktm 1090 Adventure R
ViestiLähetetty: Su Touko 05, 2019 6:06 pm 

Liittynyt: Su Maalis 03, 2019 10:56 pm
Viestit: 29
Paikkakunta: Hyvinkää
Pyörä: KTM 1090 Adventure R
Kyllä kyllä. Ei oikein vaan sää suosinut vaikka lämpöstä luvattiinkin... tai ainakin lämpimämpää kuin 1.5 astetta ja räntää. Kyllä siinä kahvalämppäreille ja vähän penkinlämmittimellekin käyttöä tuli. 8.5 tuntia ja liki 400km, ehkä noin 75% soralla.

Itselle dongle ja lämppärit laitettiin heti uutena, mutta jäi käsitys että pitäisi ohjelmoida nuo ennenkuin toimii... tiedä sitten.

Nytten kun on sisäänajon jälkeen päässyt käyttämään koko teho- Ja vääntöreservin niin onhan hauska laite. Jos nyt pienestä pintakovuudesta joku moittii, kun vauhti kasvaa, niin alusta toimii paremmin ja paremmin. Vielä tässä on hieman "sisään ajettavaa" pyörän kanssa ja maltti pitäisi muistaa... Mutta kun ei millään malttais...

_________________
ex: Tunturi Supersport, KTM 250 EXC -91, KTM 250 EXC -06, Suzuki DL 1000 V-Strom -04


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ktm 1090 Adventure R
ViestiLähetetty: Su Touko 05, 2019 10:18 pm 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Viestit: 2300
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: HP2E-KLX250S
Kamulle laitoin kahvanlämmittimet niin pelasi suoraan ja tuli toimminnot näyttöön.

_________________
Weteraani kurapyöräilijä


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ktm 1090 Adventure R
ViestiLähetetty: Su Touko 05, 2019 10:35 pm 

Liittynyt: Su Huhti 24, 2016 7:38 pm
Viestit: 29
Paikkakunta: Helsinki
Pyörä: Helkama 28” Kolmella vaihteella
Art51 kirjoitti:
8.5 tuntia ja liki 400km, ehkä noin 75% soralla.


Pitää lähteä joku kerta remmiin surauttelemaan 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ktm 1090 Adventure R
ViestiLähetetty: Su Touko 05, 2019 10:41 pm 

Liittynyt: Su Huhti 24, 2016 7:38 pm
Viestit: 29
Paikkakunta: Helsinki
Pyörä: Helkama 28” Kolmella vaihteella
ATC kirjoitti:
Kamulle laitoin kahvanlämmittimet niin pelasi suoraan ja tuli toimminnot näyttöön.


Hyvä homma! Täytyy joku vklp laitella.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ktm 1090 Adventure R
ViestiLähetetty: Ma Touko 06, 2019 12:22 am 

Liittynyt: Su Maalis 03, 2019 10:56 pm
Viestit: 29
Paikkakunta: Hyvinkää
Pyörä: KTM 1090 Adventure R
An77i kirjoitti:
Art51 kirjoitti:
8.5 tuntia ja liki 400km, ehkä noin 75% soralla.


Pitää lähteä joku kerta remmiin surauttelemaan 8)


Ilman muuta. Pitää laitella foorumille viestiä kun tietää hyvissä ajoin suunnitelmista. Muutama pyöräilevä kaveri ei ole foorumilla ja välillä tulee heidän kanssa näitä extempore reissuja jos vain aikataulut kaikille natsaa.

_________________
ex: Tunturi Supersport, KTM 250 EXC -91, KTM 250 EXC -06, Suzuki DL 1000 V-Strom -04


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ktm 1090 Adventure R
ViestiLähetetty: Ma Heinä 29, 2019 2:58 pm 

Liittynyt: Su Huhti 24, 2016 7:38 pm
Viestit: 29
Paikkakunta: Helsinki
Pyörä: Helkama 28” Kolmella vaihteella
Onko porukka vaihdellut minkälaisia välityksiä näihin? -1 tuntuu olevan MUST mutta isot pojat ameriiiiikassa myös 16/45 kehuneet. Kenelläkään kokemuksia? :roll:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ktm 1090 Adventure R
ViestiLähetetty: Ti Maalis 17, 2020 9:59 pm 

Liittynyt: Su Maalis 03, 2019 10:56 pm
Viestit: 29
Paikkakunta: Hyvinkää
Pyörä: KTM 1090 Adventure R
Menisi varmaan myös osioon "mitä talleissa tapahtuu" mutta menkööt tänne...

Talven pimeinä tunteina tuli poistettua nuo sas/ canister- härpäkkeet. Nyt mahtuu takaistuimen alle kaikkea tarpeellista turhaa... Power commander kiinni ja dynoon säädettäväksi. Lisäksi takaratas sai 3 piikkiä lisää... nyt pystyy ajaa 6-vaihteella huomattavasti enemmän (90km/h ylöspäin).


Liitteet:
Resized_20200317_203415_3728.jpeg
Resized_20200317_203415_3728.jpeg [ 76.61 KiB | Katsottu 753 kertaa ]

_________________
ex: Tunturi Supersport, KTM 250 EXC -91, KTM 250 EXC -06, Suzuki DL 1000 V-Strom -04
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ktm 1090 Adventure R
ViestiLähetetty: Ti Maalis 17, 2020 10:03 pm 

Liittynyt: Su Maalis 03, 2019 10:56 pm
Viestit: 29
Paikkakunta: Hyvinkää
Pyörä: KTM 1090 Adventure R
...


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Härpäkkeet
Resized_20200225_173745_4777.jpeg
Resized_20200225_173745_4777.jpeg [ 91.69 KiB | Katsottu 751 kertaa ]
Resized_20200225_173745_4777.jpeg
Resized_20200225_173745_4777.jpeg [ 91.69 KiB | Katsottu 751 kertaa ]

_________________
ex: Tunturi Supersport, KTM 250 EXC -91, KTM 250 EXC -06, Suzuki DL 1000 V-Strom -04
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ktm 1090 Adventure R
ViestiLähetetty: Ti Maalis 17, 2020 10:04 pm 

Liittynyt: Su Maalis 03, 2019 10:56 pm
Viestit: 29
Paikkakunta: Hyvinkää
Pyörä: KTM 1090 Adventure R
...


Liitteet:
Resized_20200302_091221_5418.jpeg
Resized_20200302_091221_5418.jpeg [ 88.39 KiB | Katsottu 750 kertaa ]

_________________
ex: Tunturi Supersport, KTM 250 EXC -91, KTM 250 EXC -06, Suzuki DL 1000 V-Strom -04
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ktm 1090 Adventure R
ViestiLähetetty: Ti Maalis 17, 2020 10:20 pm 

Liittynyt: Su Maalis 03, 2019 10:56 pm
Viestit: 29
Paikkakunta: Hyvinkää
Pyörä: KTM 1090 Adventure R
Jos ei riitä käppyröiden suoruus, tai haluaa muuten vain säätää vähän lisää ja yrittää saada muutamaa heponen enemmän, niin sitten joutuu laittamaan jo Rotweilerin ilmanpuhdistusta sekä putkistoa ja äänenvaimenninta. Tarkoitus tässä oli lähinnä korjata tuota alkuperäistä "saaste" monttua teho ja vääntökäyristä paremmaksi, mitkä olivat vakiona jonkin verran isompia. Tehoa ei varsinaisesti tullut lisää, tasaisemmin kuitenkin, mutta vääntö kasvoi jonkin verran (ainakin jos vertaa vakiona ilmoitettuun tai netistä löytyviin teho- ja vääntökäyriin). Pienen koeajon perusteella kaikki muutokset ovat vieneet pyörää parempaan suuntaan kuitenkin. Nyt vain odotellaan lämpimiä kevätkelejä...

_________________
ex: Tunturi Supersport, KTM 250 EXC -91, KTM 250 EXC -06, Suzuki DL 1000 V-Strom -04


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ktm 1090 Adventure R
ViestiLähetetty: Pe Maalis 20, 2020 7:58 am 

Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:29 pm
Viestit: 494
Paikkakunta: SASTAMALA
Pyörä: 1190Hyperenduro
Kyllä ennen rottweilerin hankkimista pitäisi säätää laite oikeasti eikä millään commanderilla. Omasta ecusta saa offroad moodinkin tehot täydeksi. Nyky ecujen rinnalla nuo commanderit on aika tyhjänpäiväisiä.

_________________
Ura metsässä on hyperistin pikatie, umpihanki ja sänkipelto monikaistainen moottoritie.

p.050nelkolnol8957


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ktm 1090 Adventure R
ViestiLähetetty: Ti Maalis 24, 2020 10:47 pm 

Liittynyt: Su Maalis 03, 2019 10:56 pm
Viestit: 29
Paikkakunta: Hyvinkää
Pyörä: KTM 1090 Adventure R
Mutta mutta...

Eikös tuon offroad moden tarkoitus ole juurikin leikata tehoja että olisi mukavampi ja leppoisampi ajella soralla ja muutenkin liukkaalla alustalla? Jos nuo kaikki tehokartat olisivat täystehosia niin karttojen väliin jäisi varmaan aika vähän eroja?

Itse ajelen lähinnä tuolla Sport kartalla koska mielestäni se on kaasukahvan asentoihin ja vasteeseen nähden tarkin. Street modea tuli aluksi koitettua, mutta tuntui että siinä viive kaasun reagointiin oli liian leppoisa. Offroad modea tuli käytettyä lähinnä sisäänajossa ensimmäiset 1000km. Rain modea ei taida olla käytetty koskaan. Dynossa ajettiin lähinnä tuo Offroad kartta jotta nähtiin sotkeeko Sportin säädöt noita muita korttoja, mutta näemmä ei sotkenut.

Ajeluista muutenkin 99% on ajeltu ilman sutimisenestoa sekä ilman takarenkaan ABS. Eturenkaassa ABS on ollut käytössä.

Varmaan paras tapa olisi sorkkia suoraan tuota omaa boksia, mutta käsittääkseni se ei sitten enää ihan joka paikassa onnistukaan (tai varmaan aika harvassa kun ei monestikaan tullut netissä eteen). Tämä taitaa hinnallisestikin olla kaikkineen kuitenkin commanderin asennusta ja säätöä arvokkaampi toimenpide? Mutta kunhan tässä nyt kesä ajellaan ja jos innostus ja lompakko kestää niin ainahan tuo on sitten vaihtoehtona tulevaisuudessa... Commanderilla nyt saatiin kuitenkin aika pienellä panostuksella aikaan se mitä haettiin... suorempi ja tasaisempi vääntö- sekä tehokäyrä...

_________________
ex: Tunturi Supersport, KTM 250 EXC -91, KTM 250 EXC -06, Suzuki DL 1000 V-Strom -04


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ktm 1090 Adventure R
ViestiLähetetty: Ke Maalis 25, 2020 9:37 am 

Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:29 pm
Viestit: 494
Paikkakunta: SASTAMALA
Pyörä: 1190Hyperenduro
Kaasukarttoja voi silti tehdä monenlaisia vaikka ne kaikki antaisikin sen 100% jossain vaiheessa.

Ja sen oman ecun säädön hinta riippuu paikasta ja varusteista millä tehdään.

_________________
Ura metsässä on hyperistin pikatie, umpihanki ja sänkipelto monikaistainen moottoritie.

p.050nelkolnol8957


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 149 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com