Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on To Joulu 12, 2019 7:13 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 406 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Maalis 23, 2019 5:50 pm 

Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Viestit: 213
Pyörä: kotari
AKH kirjoitti:
Mitäs tuossa kaasarissa on erilaista Mikuniin kuin luisti?

Mistähän se ero toimintaan on mahdettu saada aikaiseksi.

Tietysti neula on varmaan erilaisella profiililla.


https://www.youtube.com/watch?v=RPFouteVWcY 2.58 kohasta eteenpäin selitetään aika hyvin.

Ja jos se bisti tämänkin saa röpöttämään alarekisterissä niin minä luovutan. :)

_________________
Pyörät: -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 25, 2019 6:58 am 

Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 9:27 am
Viestit: 501
Paikkakunta: Lpr
Pyörä: BETA RR250 MY20
Onko kukaan tuota starttia irrottanut? Lakkasi toimimasta ja vähän aikaa sitä katseltuani tulin tulokseen että vaatii jopa koneen irroitusta

_________________
Keep calm and love fossil fuels.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 25, 2019 9:28 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Viestit: 1529
Paikkakunta: Vihti
Pyörä: KTM 250 EXC 6D -17
Mikäs siihen starttiin tuli? Itsellä on toiminut startti ihan hyvin, ainakin tähän asti. Välillä saattaa pyörähtää aluksi tyhjää mutta toisella painalluksella yleensä hörähtää käyntiin ilman ongelmia. Vähän kyllä jänskättää että jos ne tosiaan näin paskoja on kuin mitä oheisessa videossa annetaan ymmärtää https://youtu.be/CxDMDVsNL_g

_________________
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

KTM 250 EXC Six Days -17
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 25, 2019 4:15 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1847
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Noita TPI:den satunnaisia tuoreöljyvoitelun pettämisjuttuja kun tässä olen lueskellut niin herää kysymys että eihän kukaan ole koittainut pientä esisekoitusmäärää bensan joukossa? Huomaako muusta käytöksestä millään lailla?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 25, 2019 7:25 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Viestit: 3088
Paikkakunta: ROI
Pyörä: exc
Voishan sitä laittaa bensan sekaan öljyä mutta kun bensa ruiskutetaan imukanaviin niin ko öljy ei käy ollenkaan alakerrassa eli auttaa vähän sylinteriin muttei ratkaise mahdollista ongelmaa.

_________________
antti


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 25, 2019 7:29 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1847
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Perskule, niinpä onkin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 25, 2019 7:31 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1492
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Menisiköhän seosbensa edes ongelmitta ruiskusuutimien läpi?

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 25, 2019 9:16 pm 

Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 9:27 am
Viestit: 501
Paikkakunta: Lpr
Pyörä: BETA RR250 MY20
bisti kirjoitti:
Mikäs siihen starttiin tuli? Itsellä on toiminut startti ihan hyvin, ainakin tähän asti. Välillä saattaa pyörähtää aluksi tyhjää mutta toisella painalluksella yleensä hörähtää käyntiin ilman ongelmia. Vähän kyllä jänskättää että jos ne tosiaan näin paskoja on kuin mitä oheisessa videossa annetaan ymmärtää https://youtu.be/CxDMDVsNL_g


Ei pyöri enään vaan meni lopulta jumiin (250h ajettu). Vanhassa mallissa putsasin sitä toisinaan, mutta tässä uudessa hankalassa paikkaa. Varmaan taas toimisi kun vaan avaisi ja vähän rasvailisi laakereita.

_________________
Keep calm and love fossil fuels.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 25, 2019 11:23 pm 

Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Viestit: 213
Pyörä: kotari
Jani M kirjoitti:
Menisiköhän seosbensa edes ongelmitta ruiskusuutimien läpi?

Ainaki ruiskukelkoilla on ajettu öljybensoillaki nou problem. :)

Ei toki aivan tankkitolkulla putkeen kuitenkaan. :?

_________________
Pyörät: -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 02, 2019 5:54 pm 

Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Viestit: 213
Pyörä: kotari
Mites bisti on päässy lectronia testaileen, onko pelittäny hyvin?

_________________
Pyörät: -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 04, 2019 9:34 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Viestit: 1529
Paikkakunta: Vihti
Pyörä: KTM 250 EXC 6D -17
Rymyäjä kirjoitti:
Mites bisti on päässy lectronia testaileen, onko pelittäny hyvin?


Vähän on heikonlaisesti tullut ajotunteja kun kelit on mitä on, mutta pari kertaa on päässyt ajamaan, ensimmäisellä kerralla oli lämpötila n. +1°C ja toisella kerralla +11°C. Ainakaan tuolla lämpötilamuutoksella ei ollut mitään vaikutusta kaasarin toimintaan vaan käytös oli samanlaista ja kaasuvaste todella hyvä. Jos olisi ollut Mikuni niin johan olisi joutunut komponentteja vaihtaa tai laskea neulaa, muuten olisi ollut säädöt ihan metsässä.

Paukkua tulee heti tyhjäkäynniltä alkaen eikä kytkintä tarvitse lipsutella joka mutkassa. Vaihteiden selaaminenkin on vähentynyt kun voi tyrkätä lähdössä kolmosen silmään ja vedellä koko reitin sillä (ainakin vielä kun on spooria, kesäkeleillä tietysti isompaa pykälää tarvitaan). Ainoa mikä harmittaa on että en tehnyt tätä hankintaa jo kaksi vuotta sitten mutta tulipahan opittua paljon kaasareiden tekniikasta ja säädöstä :mrgreen:

_________________
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

KTM 250 EXC Six Days -17
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 22, 2019 9:29 am 

Liittynyt: Ma Huhti 22, 2019 9:23 am
Viestit: 3
Pyörä: EXC 300 tpi
bisti kirjoitti:
Mikäs siihen starttiin tuli? Itsellä on toiminut startti ihan hyvin, ainakin tähän asti. Välillä saattaa pyörähtää aluksi tyhjää mutta toisella painalluksella yleensä hörähtää käyntiin ilman ongelmia. Vähän kyllä jänskättää että jos ne tosiaan näin paskoja on kuin mitä oheisessa videossa annetaan ymmärtää https://youtu.be/CxDMDVsNL_g


Vaihdoin justiinsa omaan Tokyoffroadin XCR-puslat tilalle ennakoivasti. Aika surullisen oloiset ne teräspuslat olivat jo. Uusilla puslilla starttimoottori kiertää huomattavasti vauhdikkaammin.

Jos joku haluaa, niin mulla on ylimääräiset 2kpl hyllyssä tilattuna ajatuksella, että säästän joltain tullauksen vaivan. Saa asetintyökalun kanssa omakustannehintaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 22, 2019 2:03 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Joulu 04, 2015 4:53 pm
Viestit: 93
Paikkakunta: Pohjanmaa
Pyörä: Ktm 690 Enduro R
Pitikö irroitta vauhtipyörä vai mahtuuko bendix ulos?
Mikä hinta luokka tuo tulli oli?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 22, 2019 9:41 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Viestit: 1529
Paikkakunta: Vihti
Pyörä: KTM 250 EXC 6D -17
En itse ainakaan saanut bendixiä mahtumaan ulos, vaihdoin vain sen magneeton kopan puslan. Ihan turhaan, omassani ei tuo ollut kulunut yhtään, jopa se punainen pinnoite oli kuin uusi. Ilmeisesti näissä(kin) on vaihtelua yksilökohtaisesti.

_________________
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

KTM 250 EXC Six Days -17
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 23, 2019 10:46 am 

Liittynyt: Ma Huhti 22, 2019 9:23 am
Viestit: 3
Pyörä: EXC 300 tpi
__Antti__ kirjoitti:
Pitikö irroitta vauhtipyörä vai mahtuuko bendix ulos?
Mikä hinta luokka tuo tulli oli?


Mahtuu ulos ilman. Takaisin saamisessa meinasin parin minuutin yrittämisen jälkeen turhautua ja irrottaa vauhtipyörän, mutta sitten se humahti ihan yllättäen paikoilleen. Oman mielenrauhan takia sen ennakoivasti vaihdoin, FB:n Tpi-foorumeilla on joillakin kairannut posken piloille, jolloin tulee kalliimpi remppa.

Otin sen 4:n puslan paketin ja kaikkien kulujen jälkeen kaksi puslaa + työkalu olisi 28€ + mahdolliset postit.

/Keijo


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 406 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com