Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Elo 19, 2019 8:28 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 402 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Maalis 03, 2019 8:18 pm 

Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Viestit: 208
Pyörä: kotari
Syke kirjoitti:
Mitä öljyä pytyssä? Tulppa vaihdettu 50h kohdalla?

Huolettu varmaan enempi mitä ohjekirjoissa sanotaan, kaveri korjaa ja huoltaa näitä vehkeitä työkseen. Aiko viikolla aukasta, raporttia tulee myöhemmin mitä rikki ja ennen kaikkea minkä johdosta.

Itse veikkaan, että tuorevoitelu pettänyt.

_________________
Pyörät: -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125


Viimeksi muokannut Rymyäjä päivämäärä Ma Maalis 04, 2019 8:34 am, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 04, 2019 8:14 am 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Viestit: 3086
Paikkakunta: ROI
Pyörä: exc
Mites muilla on tuo pohjapanssarin kiinnitys, mulla ne insertit vai miksi niitä runkoon kiinnittyviä kierteitä pitäisi sanoa ovat käytännössä irtonaiset jotta niihin mitään kiinni saa? vai enkö vain osaa :) Ne kierre holkit lähtee sormin irti siis
:arrow: fiksusti kiinnityvistä ja muutenkin hyvistä pohjapanssareista otetaan vinkkejä vastaan :)

_________________
antti


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 04, 2019 9:01 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Viestit: 1523
Paikkakunta: Vihti
Pyörä: KTM 250 EXC 6D -17
Kyllä itsellä on pysynyt sen 2,5 vuotta ihan kiinni ne insertit ja panssaria on irroiteltu lukemattomia kertoja. Aina kiristetty ohjekirjan antamaan 10Nm momenttiin.

_________________
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

KTM 250 EXC Six Days -17
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 04, 2019 6:04 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Viestit: 3086
Paikkakunta: ROI
Pyörä: exc
Mulla lähti kummatkin irti kun irrotin ne pultit jotka siinä on vakiona ruuvimeisseliin kiinnitetyllä hylsyllä eli ihan näppi voimilla...

_________________
antti


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 05, 2019 10:07 am 

Liittynyt: Ma Heinä 29, 2013 9:42 pm
Viestit: 147
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Pyörä: EXC 250-16
Rymyäjä kirjoitti:
Syke kirjoitti:
Mitä öljyä pytyssä? Tulppa vaihdettu 50h kohdalla?

Huolettu varmaan enempi mitä ohjekirjoissa sanotaan, kaveri korjaa ja huoltaa näitä vehkeitä työkseen. Aiko viikolla aukasta, raporttia tulee myöhemmin mitä rikki ja ennen kaikkea minkä johdosta.

Itse veikkaan, että tuorevoitelu pettänyt.


Katsoin sen videon missä kone kilkkas. Olihan se melko ronski ääni kun kilkkas. Aiemmissa videoissa kuuluu myös kun kone ääntää satunnaisesti. Mielenkiintoinen kyllä kuulla mikä pettänyt. Jotenkin voisi olettaa että bensan syötössä ongelmaa kun nakutteli niin rajusti. Voisiko tankin tai pikaliittimen suodatin olla tukossa? Toinen hyvä testi olisi tsekata pumppaako pumppu öljyä kuten kuuluu.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 05, 2019 6:25 pm 

Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Viestit: 1565
Paikkakunta: Iitti
Pyörä: Ktm200, Felt, Beargrease
AnttiL kirjoitti:
Mites muilla on tuo pohjapanssarin kiinnitys, mulla ne insertit vai miksi niitä runkoon kiinnittyviä kierteitä pitäisi sanoa ovat käytännössä irtonaiset jotta niihin mitään kiinni saa? vai enkö vain osaa :) Ne kierre holkit lähtee sormin irti siis
:arrow: fiksusti kiinnityvistä ja muutenkin hyvistä pohjapanssareista otetaan vinkkejä vastaan :)


Jos oikein ymmärsin minkälaisia holkkeja tarkoitit, niin ne pitäisi niille spesifioiduilla pihdeillä
puristaa paikoilleen.

Olisiko jäänyt tehtaalta vähän huonosti puristettu alunperin?

_________________
Braa-aab!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 06, 2019 1:09 pm 

Liittynyt: Su Syys 07, 2008 2:56 pm
Viestit: 237
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: Yamaha WR250R -10
Syke kirjoitti:
AnttiL kirjoitti:
Mites muilla on tuo pohjapanssarin kiinnitys, mulla ne insertit vai miksi niitä runkoon kiinnittyviä kierteitä pitäisi sanoa ovat käytännössä irtonaiset jotta niihin mitään kiinni saa? vai enkö vain osaa :) Ne kierre holkit lähtee sormin irti siis
:arrow: fiksusti kiinnityvistä ja muutenkin hyvistä pohjapanssareista otetaan vinkkejä vastaan :)


Googlaa niittimutteri-pihdit, tällaisia vaikka lainaamalla saat ehkä kiristettyä nuo tai vaihdat uusiin.
Halvoissa niittimuttereissa ei ole karhennusta ja siksi pyörähtävät helposti.
Itsellä on noita halpoja mutta teen reilut karhennukset Dremelillä ennenkuin asennan tai reijästä hieman ”kulmikkaan”


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Maalis 09, 2019 7:50 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Viestit: 3086
Paikkakunta: ROI
Pyörä: exc
Kiitos, se mutteri ainakin on kulmikas. Pitääpä katsella pihtejä ym.

_________________
antti


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 11, 2019 1:05 pm 

Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Viestit: 208
Pyörä: kotari
Kiertokangen alapään laakeri vissiin hirtti siitä tpiistä.

_________________
Pyörät: -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 20, 2019 6:23 pm 

Liittynyt: Ti Touko 12, 2015 7:28 pm
Viestit: 26
Pyörä: Honda CRF 450x
Paljon löytyy haukkuja noista ruiskuvehkeistä. Onko se vain parempi pysytellä sitten kaasarilaitteissa jos 2t kiinnostaisi?

Johtuiko esimerkiksi tuo kiertokangenlaakerin hirttäminen tuosta ruiskusta/tuorevoitelu ongelmasta?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 20, 2019 7:08 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1426
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Kun puhutaan useasta kilahtamisesta, niin pitää pitää mielessä, että 250 EXC TPI oli toiseksi rekisteröidyin ja 300 EXC TPI neljänneksi rekisteröidyin yli piikkinen moottoripyörämalli Suomessa viime vuonna, eli niitä on myös myyty reilusti huomioiden kaikki katupyörätkin.

https://www.mpmaailma.fi/top10-myydyimm ... 7-ykkonen/

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 21, 2019 9:39 am 

Liittynyt: Su Syys 09, 2012 10:53 pm
Viestit: 155
Paikkakunta: Haukipudas
Pyörä: 250 TPI
Rymyäjä kirjoitti:
Syke kirjoitti:
Mitä öljyä pytyssä? Tulppa vaihdettu 50h kohdalla?

Huolettu varmaan enempi mitä ohjekirjoissa sanotaan, kaveri korjaa ja huoltaa näitä vehkeitä työkseen. Aiko viikolla aukasta, raporttia tulee myöhemmin mitä rikki ja ennen kaikkea minkä johdosta.

Itse veikkaan, että tuorevoitelu pettänyt.


Jokos on tietoa enemmän?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Maalis 22, 2019 6:54 pm 

Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Viestit: 208
Pyörä: kotari
DropIt kirjoitti:
Onko se vain parempi pysytellä sitten kaasarilaitteissa jos 2t kiinnostaisi?

On, ainakin toistaiseksi. :mrgreen:

DropIt kirjoitti:
Johtuiko esimerkiksi tuo kiertokangenlaakerin hirttäminen tuosta ruiskusta/tuorevoitelu ongelmasta?

Johtui tuorevoitelusta, ei tullut letkun päästä öljyä.

_________________
Pyörät: -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Maalis 23, 2019 2:16 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Viestit: 1523
Paikkakunta: Vihti
Pyörä: KTM 250 EXC 6D -17
Itse kyllästyin Mikunin säätämiseen mutta en uskaltanut (raaskinut, pihi kun olen) vaihtaa vielä TPI:hin. Joten pistin sitten Lectronin. 10 viikkoa sitä joutui odotella mutta ainakin ensituntuman mukaan oli sen arvoista. Pyörä käy tosi puhtaasti jokaisessa kaasun asennossa ja vääntää todella hyvin jo tyhjäkäynniltä lähtien. Aika näyttää miten hyvin tuo sitten oikeasti kompensoi noita lämpötilavaihteluita yms. Mutta vielä ainakin olen tyytyväinen ostokseen.Kuva

_________________
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

KTM 250 EXC Six Days -17
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Maalis 23, 2019 5:20 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 486
Pyörä: Yamaha RD
Mitäs tuossa kaasarissa on erilaista Mikuniin kuin luisti?

Mistähän se ero toimintaan on mahdettu saada aikaiseksi.

Tietysti neula on varmaan erilaisella profiililla.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 402 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com