KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Rymyäjä
Viestit: 245
Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Pyörä: kotari

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja Rymyäjä »

AKH kirjoitti:Mitäs tuossa kaasarissa on erilaista Mikuniin kuin luisti?

Mistähän se ero toimintaan on mahdettu saada aikaiseksi.

Tietysti neula on varmaan erilaisella profiililla.
https://www.youtube.com/watch?v=RPFouteVWcY 2.58 kohasta eteenpäin selitetään aika hyvin.

Ja jos se bisti tämänkin saa röpöttämään alarekisterissä niin minä luovutan. :)
Pyörät: -16 701enduro. Entiset: -18 exc-f250, -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125
mikko73h
Viestit: 505
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 9:27 am
Pyörä: Yamahat
Paikkakunta: Lpr

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja mikko73h »

Onko kukaan tuota starttia irrottanut? Lakkasi toimimasta ja vähän aikaa sitä katseltuani tulin tulokseen että vaatii jopa koneen irroitusta
Keep calm and love fossil fuels.
Avatar
bisti
Viestit: 1514
Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
Paikkakunta: Vihti

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja bisti »

Mikäs siihen starttiin tuli? Itsellä on toiminut startti ihan hyvin, ainakin tähän asti. Välillä saattaa pyörähtää aluksi tyhjää mutta toisella painalluksella yleensä hörähtää käyntiin ilman ongelmia. Vähän kyllä jänskättää että jos ne tosiaan näin paskoja on kuin mitä oheisessa videossa annetaan ymmärtää https://youtu.be/CxDMDVsNL_g
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Noita TPI:den satunnaisia tuoreöljyvoitelun pettämisjuttuja kun tässä olen lueskellut niin herää kysymys että eihän kukaan ole koittainut pientä esisekoitusmäärää bensan joukossa? Huomaako muusta käytöksestä millään lailla?
Avatar
AnttiL
Viestit: 3017
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Voishan sitä laittaa bensan sekaan öljyä mutta kun bensa ruiskutetaan imukanaviin niin ko öljy ei käy ollenkaan alakerrassa eli auttaa vähän sylinteriin muttei ratkaise mahdollista ongelmaa.
antti
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Perskule, niinpä onkin.
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Menisiköhän seosbensa edes ongelmitta ruiskusuutimien läpi?
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
mikko73h
Viestit: 505
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 9:27 am
Pyörä: Yamahat
Paikkakunta: Lpr

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja mikko73h »

bisti kirjoitti:Mikäs siihen starttiin tuli? Itsellä on toiminut startti ihan hyvin, ainakin tähän asti. Välillä saattaa pyörähtää aluksi tyhjää mutta toisella painalluksella yleensä hörähtää käyntiin ilman ongelmia. Vähän kyllä jänskättää että jos ne tosiaan näin paskoja on kuin mitä oheisessa videossa annetaan ymmärtää https://youtu.be/CxDMDVsNL_g
Ei pyöri enään vaan meni lopulta jumiin (250h ajettu). Vanhassa mallissa putsasin sitä toisinaan, mutta tässä uudessa hankalassa paikkaa. Varmaan taas toimisi kun vaan avaisi ja vähän rasvailisi laakereita.
Keep calm and love fossil fuels.
Rymyäjä
Viestit: 245
Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Pyörä: kotari

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja Rymyäjä »

Jani M kirjoitti:Menisiköhän seosbensa edes ongelmitta ruiskusuutimien läpi?
Ainaki ruiskukelkoilla on ajettu öljybensoillaki nou problem. :)

Ei toki aivan tankkitolkulla putkeen kuitenkaan. :?
Pyörät: -16 701enduro. Entiset: -18 exc-f250, -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125
Rymyäjä
Viestit: 245
Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Pyörä: kotari

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja Rymyäjä »

Mites bisti on päässy lectronia testaileen, onko pelittäny hyvin?
Pyörät: -16 701enduro. Entiset: -18 exc-f250, -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125
Avatar
bisti
Viestit: 1514
Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
Paikkakunta: Vihti

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja bisti »

Rymyäjä kirjoitti:Mites bisti on päässy lectronia testaileen, onko pelittäny hyvin?
Vähän on heikonlaisesti tullut ajotunteja kun kelit on mitä on, mutta pari kertaa on päässyt ajamaan, ensimmäisellä kerralla oli lämpötila n. +1°C ja toisella kerralla +11°C. Ainakaan tuolla lämpötilamuutoksella ei ollut mitään vaikutusta kaasarin toimintaan vaan käytös oli samanlaista ja kaasuvaste todella hyvä. Jos olisi ollut Mikuni niin johan olisi joutunut komponentteja vaihtaa tai laskea neulaa, muuten olisi ollut säädöt ihan metsässä.

Paukkua tulee heti tyhjäkäynniltä alkaen eikä kytkintä tarvitse lipsutella joka mutkassa. Vaihteiden selaaminenkin on vähentynyt kun voi tyrkätä lähdössä kolmosen silmään ja vedellä koko reitin sillä (ainakin vielä kun on spooria, kesäkeleillä tietysti isompaa pykälää tarvitaan). Ainoa mikä harmittaa on että en tehnyt tätä hankintaa jo kaksi vuotta sitten mutta tulipahan opittua paljon kaasareiden tekniikasta ja säädöstä :mrgreen:
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
djsfh
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Huhti 22, 2019 9:23 am
Pyörä: EXC 300 tpi

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja djsfh »

bisti kirjoitti:Mikäs siihen starttiin tuli? Itsellä on toiminut startti ihan hyvin, ainakin tähän asti. Välillä saattaa pyörähtää aluksi tyhjää mutta toisella painalluksella yleensä hörähtää käyntiin ilman ongelmia. Vähän kyllä jänskättää että jos ne tosiaan näin paskoja on kuin mitä oheisessa videossa annetaan ymmärtää https://youtu.be/CxDMDVsNL_g
Vaihdoin justiinsa omaan Tokyoffroadin XCR-puslat tilalle ennakoivasti. Aika surullisen oloiset ne teräspuslat olivat jo. Uusilla puslilla starttimoottori kiertää huomattavasti vauhdikkaammin.

Jos joku haluaa, niin mulla on ylimääräiset 2kpl hyllyssä tilattuna ajatuksella, että säästän joltain tullauksen vaivan. Saa asetintyökalun kanssa omakustannehintaan.
Avatar
__Antti__
Viestit: 103
Liittynyt: Pe Joulu 04, 2015 4:53 pm
Pyörä: Ktm 690 Enduro R
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja __Antti__ »

Pitikö irroitta vauhtipyörä vai mahtuuko bendix ulos?
Mikä hinta luokka tuo tulli oli?
Avatar
bisti
Viestit: 1514
Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
Paikkakunta: Vihti

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja bisti »

En itse ainakaan saanut bendixiä mahtumaan ulos, vaihdoin vain sen magneeton kopan puslan. Ihan turhaan, omassani ei tuo ollut kulunut yhtään, jopa se punainen pinnoite oli kuin uusi. Ilmeisesti näissä(kin) on vaihtelua yksilökohtaisesti.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
djsfh
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Huhti 22, 2019 9:23 am
Pyörä: EXC 300 tpi

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja djsfh »

__Antti__ kirjoitti:Pitikö irroitta vauhtipyörä vai mahtuuko bendix ulos?
Mikä hinta luokka tuo tulli oli?
Mahtuu ulos ilman. Takaisin saamisessa meinasin parin minuutin yrittämisen jälkeen turhautua ja irrottaa vauhtipyörän, mutta sitten se humahti ihan yllättäen paikoilleen. Oman mielenrauhan takia sen ennakoivasti vaihdoin, FB:n Tpi-foorumeilla on joillakin kairannut posken piloille, jolloin tulee kalliimpi remppa.

Otin sen 4:n puslan paketin ja kaikkien kulujen jälkeen kaksi puslaa + työkalu olisi 28€ + mahdolliset postit.

/Keijo
Vastaa Viestiin