Mikäs siihen starttiin tuli? Itsellä on toiminut startti ihan hyvin, ainakin tähän asti. Välillä saattaa pyörähtää aluksi tyhjää mutta toisella painalluksella yleensä hörähtää käyntiin ilman ongelmia. Vähän kyllä jänskättää että jos ne tosiaan näin paskoja on kuin mitä oheisessa videossa annetaan ymmärtää https://youtu.be/CxDMDVsNL_g
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
Noita TPI:den satunnaisia tuoreöljyvoitelun pettämisjuttuja kun tässä olen lueskellut niin herää kysymys että eihän kukaan ole koittainut pientä esisekoitusmäärää bensan joukossa? Huomaako muusta käytöksestä millään lailla?
Voishan sitä laittaa bensan sekaan öljyä mutta kun bensa ruiskutetaan imukanaviin niin ko öljy ei käy ollenkaan alakerrassa eli auttaa vähän sylinteriin muttei ratkaise mahdollista ongelmaa.
Menisiköhän seosbensa edes ongelmitta ruiskusuutimien läpi?
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
bisti kirjoitti:Mikäs siihen starttiin tuli? Itsellä on toiminut startti ihan hyvin, ainakin tähän asti. Välillä saattaa pyörähtää aluksi tyhjää mutta toisella painalluksella yleensä hörähtää käyntiin ilman ongelmia. Vähän kyllä jänskättää että jos ne tosiaan näin paskoja on kuin mitä oheisessa videossa annetaan ymmärtää https://youtu.be/CxDMDVsNL_g
Ei pyöri enään vaan meni lopulta jumiin (250h ajettu). Vanhassa mallissa putsasin sitä toisinaan, mutta tässä uudessa hankalassa paikkaa. Varmaan taas toimisi kun vaan avaisi ja vähän rasvailisi laakereita.
Rymyäjä kirjoitti:Mites bisti on päässy lectronia testaileen, onko pelittäny hyvin?
Vähän on heikonlaisesti tullut ajotunteja kun kelit on mitä on, mutta pari kertaa on päässyt ajamaan, ensimmäisellä kerralla oli lämpötila n. +1°C ja toisella kerralla +11°C. Ainakaan tuolla lämpötilamuutoksella ei ollut mitään vaikutusta kaasarin toimintaan vaan käytös oli samanlaista ja kaasuvaste todella hyvä. Jos olisi ollut Mikuni niin johan olisi joutunut komponentteja vaihtaa tai laskea neulaa, muuten olisi ollut säädöt ihan metsässä.
Paukkua tulee heti tyhjäkäynniltä alkaen eikä kytkintä tarvitse lipsutella joka mutkassa. Vaihteiden selaaminenkin on vähentynyt kun voi tyrkätä lähdössä kolmosen silmään ja vedellä koko reitin sillä (ainakin vielä kun on spooria, kesäkeleillä tietysti isompaa pykälää tarvitaan). Ainoa mikä harmittaa on että en tehnyt tätä hankintaa jo kaksi vuotta sitten mutta tulipahan opittua paljon kaasareiden tekniikasta ja säädöstä
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
bisti kirjoitti:Mikäs siihen starttiin tuli? Itsellä on toiminut startti ihan hyvin, ainakin tähän asti. Välillä saattaa pyörähtää aluksi tyhjää mutta toisella painalluksella yleensä hörähtää käyntiin ilman ongelmia. Vähän kyllä jänskättää että jos ne tosiaan näin paskoja on kuin mitä oheisessa videossa annetaan ymmärtää https://youtu.be/CxDMDVsNL_g
Vaihdoin justiinsa omaan Tokyoffroadin XCR-puslat tilalle ennakoivasti. Aika surullisen oloiset ne teräspuslat olivat jo. Uusilla puslilla starttimoottori kiertää huomattavasti vauhdikkaammin.
Jos joku haluaa, niin mulla on ylimääräiset 2kpl hyllyssä tilattuna ajatuksella, että säästän joltain tullauksen vaivan. Saa asetintyökalun kanssa omakustannehintaan.
En itse ainakaan saanut bendixiä mahtumaan ulos, vaihdoin vain sen magneeton kopan puslan. Ihan turhaan, omassani ei tuo ollut kulunut yhtään, jopa se punainen pinnoite oli kuin uusi. Ilmeisesti näissä(kin) on vaihtelua yksilökohtaisesti.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
__Antti__ kirjoitti:Pitikö irroitta vauhtipyörä vai mahtuuko bendix ulos?
Mikä hinta luokka tuo tulli oli?
Mahtuu ulos ilman. Takaisin saamisessa meinasin parin minuutin yrittämisen jälkeen turhautua ja irrottaa vauhtipyörän, mutta sitten se humahti ihan yllättäen paikoilleen. Oman mielenrauhan takia sen ennakoivasti vaihdoin, FB:n Tpi-foorumeilla on joillakin kairannut posken piloille, jolloin tulee kalliimpi remppa.
Otin sen 4:n puslan paketin ja kaikkien kulujen jälkeen kaksi puslaa + työkalu olisi 28€ + mahdolliset postit.