KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
bisti
Viestit: 1514
Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
Paikkakunta: Vihti

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja bisti »

Itse kyllästyin tuohon Mikuni säätämiseen ja pistin Lectronin tilaukseen. Kyllä se mikuni ihan hyvä kaasari on ja saa sen toimimaan oikein nätisti JD:n neulalla, mutta on se siltikin herkkä lämpötilanvaihteluille. Ei vain jaksa enää.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
Rymyäjä
Viestit: 245
Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Pyörä: kotari

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja Rymyäjä »

bisti kirjoitti:Itse kyllästyin tuohon Mikuni säätämiseen ja pistin Lectronin tilaukseen. Kyllä se mikuni ihan hyvä kaasari on ja saa sen toimimaan oikein nätisti JD:n neulalla, mutta on se siltikin herkkä lämpötilanvaihteluille. Ei vain jaksa enää.
Jonku verran selittättömästi kilahellu koneita tuolla lectronilla.
Pyörät: -16 701enduro. Entiset: -18 exc-f250, -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125
Avatar
bisti
Viestit: 1514
Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
Paikkakunta: Vihti

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja bisti »

Rymyäjä kirjoitti: Jonku verran selittättömästi kilahellu koneita tuolla lectronilla.
Jaa-a, itsellä on mennyt ohi ihan täysin tällaiset. Sen sijaan olen kyllä lukenut että TPI:tä on kilahdellut, Keihinillä varustettuja on kilahdellut, Mikunilla olevia on kilahdellut. Ja kaikki aina enemmän tai vähemmän selittämättömästi 8)
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
_Mikko_1
Viestit: 175
Liittynyt: To Tammi 08, 2015 3:36 am
Pyörä: EXC

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja _Mikko_1 »

Joko Bistillä on lauantaille kylmän kelin säädöt haettuna. Taidat lähteä neljä minsaa meitsin perässä Karkkilan baanalle.

Kummosessa kunnossa siellä mahtaa spoori olla? Koko talven vaan päässyt ajamaan pehmeessä spoorissa, kantaakohan tuolla jalkaspoori kunnolla?
Avatar
bisti
Viestit: 1514
Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
Paikkakunta: Vihti

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja bisti »

_Mikko_1 kirjoitti:Joko Bistillä on lauantaille kylmän kelin säädöt haettuna. Taidat lähteä neljä minsaa meitsin perässä Karkkilan baanalle.

Kummosessa kunnossa siellä mahtaa spoori olla? Koko talven vaan päässyt ajamaan pehmeessä spoorissa, kantaakohan tuolla jalkaspoori kunnolla?
Kylmän kelin säädöt on kohdillaan (40, 470, JD vihreä neula 3.5 kolossa), Mikunilla mennään kun Lectron ei vielä ole saapunut :mrgreen:
Itsellä on taas kisavalmistelut menneet perinteisesti, ti-ke välisenä yönä alkoi nimittäin laatta lentää, ilmeisesti noro iski. Nyt alkaa olla jo normaali olo, mitä nyt maha pörisee ja pierut haisee kalmalta :oops:

Väittäisin melkein että aika pehmeää spooria tulee olemaan, itse en nyt ole lähiaikoina ehtinyt Karkkilassa käymään mutta ainakin Vihdin spoorit on melkoista pöperöä. Ja Karkkilassa ovat tainneet ajaa kelkalla niitä uria kun tuota lunta on tuossa tullut ihan reippaasti ja ilmeisesti ensi yönä tulee vielä lisää. Onneksi ei tarvitse lähteä ihan ensimmäisenä reitille.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
mikko73h
Viestit: 505
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 9:27 am
Pyörä: Yamahat
Paikkakunta: Lpr

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja mikko73h »

http://zonaenduro.ro/video-before-buyin ... eneration/

Vähän ikävämpää juttua välillä. Muutama tuttu kironnut ruiskut ja vaihtaneet merkkiä tämän takia. Itse pysyn Mikunissa niin kauan kuin kuulen ruiskusta parempia uutisia :D
Keep calm and love fossil fuels.
Avatar
tertsu
Viestit: 2857
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Sitten on paljon porukkaa jotka ajelee TPI:llä tyytyväisenä ilman ongelmia...
Kura lentää...
BryGgi
Viestit: 146
Liittynyt: Ma Heinä 29, 2013 9:42 pm
Pyörä: EXC 300 TPI -20
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja BryGgi »

Tuo on kyllä melkoinen clickbaitti. kaikkien ongelmaviedot keränny tohon yhteen. Mutta TPI on ohittanut kaikki muut myytävät offroadpyörät myyntitilastoissa kotarilla, joten niitä menee. ja sitten kun näitä ongelmatapauksia lukee niin melko lailla ulalla näkyy porukka olevan esim lämmityskäytöstä, putsarin puhdistuksesta. "mikä polttoainesuodatin" yms. Paras oli tuon videon tekijä kun alkoi suitsuttaa monella sivulla että mikähän nyt kun murenee pytystä nicasil. :lol: 300cc pyörän puolipuristereikä pakoaukon päällä kyseessä :roll: :roll: . ja siellä oli kerääntynyt jo moni ihmettelijä kommentoimaan että ihmeellistä paskaa sitä sysästään asiakkaalle ja äkkiä maahantuojalle viemään. itse kyllä tykkään tuosta uudesta ruiskupelistä. eihän siinä jerkkua alhaalla ole kuin mikunissa, mutta muuttaa hiukan ajotyyliä niin hyvin rullaa. Mikuni oikein hyvä peli kun laittaa JD neulasatsin. Ei häviä Keihinille enää muussa kuin kylmäkäynnistyksessä. Ja rullakaasu olisi tietty saanut olla myös tuossa mikunivehkeessä ennemmin kuin tuo liukupalalla oleva.

//Janne
Avatar
bisti
Viestit: 1514
Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
Paikkakunta: Vihti

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja bisti »

BryGgi kirjoitti:Tuo on kyllä melkoinen clickbaitti. kaikkien ongelmaviedot keränny tohon yhteen. Mutta TPI on ohittanut kaikki muut myytävät offroadpyörät myyntitilastoissa kotarilla, joten niitä menee. ja sitten kun näitä ongelmatapauksia lukee niin melko lailla ulalla näkyy porukka olevan esim lämmityskäytöstä, putsarin puhdistuksesta. "mikä polttoainesuodatin" yms. Paras oli tuon videon tekijä kun alkoi suitsuttaa monella sivulla että mikähän nyt kun murenee pytystä nicasil. :lol: 300cc pyörän puolipuristereikä pakoaukon päällä kyseessä :roll: :roll: . ja siellä oli kerääntynyt jo moni ihmettelijä kommentoimaan että ihmeellistä paskaa sitä sysästään asiakkaalle ja äkkiä maahantuojalle viemään. itse kyllä tykkään tuosta uudesta ruiskupelistä. eihän siinä jerkkua alhaalla ole kuin mikunissa, mutta muuttaa hiukan ajotyyliä niin hyvin rullaa. Mikuni oikein hyvä peli kun laittaa JD neulasatsin. Ei häviä Keihinille enää muussa kuin kylmäkäynnistyksessä. Ja rullakaasu olisi tietty saanut olla myös tuossa mikunivehkeessä ennemmin kuin tuo liukupalalla oleva.

//Janne
Tunnustan tyhmyyteni, mutta mikä on "300cc pyörän puolipuristereikä pakoaukon päällä"? Olisiko linkkiä tuohon missä tuosta nicasilin irtoamisesta itketään.

Ja tuo on kyllä totta että Mikuni alkoi toimimaan oikein nätisti noilla JD:n neuloilla, muuta siitä kitistä ei sitten tarvittukaan. Itse pitkään vastustelin ja taistelin orkkisneulojen kanssa, mutta sitten eräs B -luokassa 300:lla ajava kaverini oli sinun innoittamana hankkinut omaansa JD:n setin ja ylipuhui minutkin sen hankkimaan. Nyt kun on JD:n neula kiinni niin jouduin ottamaan spoorissa ensimmäistä kertaa map switchin käyttöön ja laittaa miedomman kartan päälle jotta uskaltaa edes vähän avata kaasua :lol:
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
BryGgi
Viestit: 146
Liittynyt: Ma Heinä 29, 2013 9:42 pm
Pyörä: EXC 300 TPI -20
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja BryGgi »

Dirtbike riderin sivuilla oli juttu siitä, ei anna linkata tähän. Sama juttu oli tpi sivuilla facessa mutta hävisi kommentteineen nopsasti

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... oser=false

Eli siellä on pakoaukon päällä n.4mm reikä porattu vinossa pokokanavaan. Mikä toimii ns,puolipuristimena käynnistäessä startilla tai polkimella. Jotkut mx puolen kaverit on tulpanneet kyseisen reiän pienen lisätehon toivossa. Sähköstartti, varsinkin se ulkopuolinen ns. Vanhanmallinen vaati kyseisen kevennyksen. 250cc pyörässä en ole tätä nähnyt.

Se JD kitti kyllä pelasti oman pyörän, tai tässätapauksessa mikunin. Uudella ruiskulla näyttää polttoainekulutkin olevan samat endurossa kuin aiemmalla kaasarilla. Penkissä taas kaasari vie selvän voiton ja on kyllä sitä voimaa ikävä. Mutta oppiihan näillä ajamaan. Ajettiin ex kaasari ja TPI peräkkäin penkissä niin 56hpvs 52hp ja vääntökäyrä melko aneeminen kaasariin verrattuna. Mutta positiivista että erittäin lineaarinen käyrä kyseessä, käytettävää voimaa kaikki ja helposti säännösteltävissä. Pakolämmöt olivat kautta linjan viileämmät TPIssä täysikaasuvedossa. Osat olisi voinut vaihtua jos olisi keretty ajamaan osakaasuvetoja. Tosin lämmittelyvetpja ajaessa seurasin EGT mittaria niin ei lämmöt hyppineet silmille

Ruiskupyörän koneen sisään kuikkasin jokuviikko takaperin kameralla, ja hyvä öljykerros oli pytyn seinämillä männässä ja kietarissa. Pieni tummaläikkä männän pohjassa kuten kuuluu. nyt mopossa 18h ja öljypumppu huomattavasti hiljaisempi kuin aiemmin, tuli vähän sama efekti kuin webaston pö-pumppu kun linja tyhjä, kuuluu nakutus selbästi. Mutta pehmiää kun pumppu täyttyy. Tulee tuo pumpun ilmaus ajettua tasaisen epätasaisesti kun häärii pyörän kimpussa. Kerran tuli ilmakupla välissä vaikka säiliö ollut täynnä ja mikään letku ei irti kertaakaan. Äärimmäisen kiva pyörä

//Janne
Avatar
Seppo Honkanen
Viestit: 704
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 3:30 pm
Pyörä: EXC-R450 6D, EXC150TPi, 690 Enduro R
Paikkakunta: Vantaa/Nurmijärvi

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja Seppo Honkanen »

Ei ole TPista löytynyt moitittavaa. Takana reilu vuosi ja noin 70 tuntia. 2T Öljysäiliö vaihdettiin takuuseen, kun alkoi vuotaa. Tiedossa oleva normivika alkusarjan pyörissä. Itse pidän erityisesti lineaarisesta tehontuotosta. Ajan yleensä isolla vaihteella, pikkukierroksilla ja pyrin maksimipitoon. Tumppaaminen on miltei olematonta. Ainoastaan jarrulla sen saa vahingossa sammumaan.
_Mikko_1
Viestit: 175
Liittynyt: To Tammi 08, 2015 3:36 am
Pyörä: EXC

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja _Mikko_1 »

Mä olen myöskin tipitiistä tykännyt kuin hullu puurosta. -17 300 jälkeen tuo 250tpi on vähän puhditon alhaalta, mutta olen ajatellut asian siltä kantilta että se opettaa ajamaan kun ei voi jatkuvasti paukuttaa ylivaihteella menemään. Hankalissa paikoissa ruisku on ihan ylivertainen kaasariin verrattuna kun se ei jää yhtään miettimään vaan lähtee heti.

Mikunin sai ihan hienosti toimimaan kun vaihtoi risat läpät vforce 4 läppiin ja oppi hiukan sen käytöstä ilman lämpötilan suhteen. 4 kertaa vuodessa sai vaihtaa suuttimet, mutta eipä juuri muuta ongelmaa ollut kahden vuoden ja 170 tunnin aikana.

Nyt 30h takana yhteistä eloa ja edelleen hymyilyttää. Hiukan tuo onnettoman pieni 2t öljyn kulutus mietityttää, mutta kaipa ne kestää.. Ostetaan sitten uusi mäntä ja 300 pytty jos hajoaa.. Ei ole mulla enää historic -luokan kaasaripeleihin paluuta..
Rymyäjä
Viestit: 245
Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Pyörä: kotari

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja Rymyäjä »

https://m.youtube.com/watch?v=efBjdF7SSA8
Alakaa oleen jo vanhan toistamista, mutta hyvähän sitä on avoimesti puhua...
:D
Pyörät: -16 701enduro. Entiset: -18 exc-f250, -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125
Rymyäjä
Viestit: 245
Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Pyörä: kotari

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja Rymyäjä »

Kaverin 250tpi leipo eilen kiinni kelkanjäljellä, 64h ajettu.
Pyörät: -16 701enduro. Entiset: -18 exc-f250, -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125
Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja Syke »

Mitä öljyä pytyssä? Tulppa vaihdettu 50h kohdalla?
Braa-aab!
Vastaa Viestiin