KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

_Mikko_1
Viestit: 175
Liittynyt: To Tammi 08, 2015 3:36 am
Pyörä: EXC

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja _Mikko_1 »

Odottavan aika on melko pitkä. Ainakin herrojen juttuja lueskellessa...
Maanantaina saa käydä hakemassa kolmesatkun kotiin :D

Huomiseksi lupasivat ilmoittaa rekkarinumeron niin saa alkaa vakuutuksia kyselemään.

Ensi viikolla pari iltaa tallissa sähköjä teippaillen ja pyörää rasvaillen, jospa loppuviikolla pääsisi ensisavut ottamaan. Uudet jouset pitäisi tällä viikolla tulla, pitänee viedä keula paikalliselle gurulle niin ei itse tule heti tuhottua mitään..
Avatar
mattipoeka
Viestit: 327
Liittynyt: Su Heinä 24, 2011 11:59 am
Pyörä: 690 Enduro R/FE-350
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja mattipoeka »

Kävikö kukaan kokeilee näit eilen ku oli koeajopäivät? :)
--------
Mattipoeka

KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
--------
Ex. KTM 990 SM-T 2010
Ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
Ex. KTM 990 SuperDuke 2008
Ex. KTM 690 Enduro 2009
Ex. Husaberg TE 250 2T 2011
jarno78
Viestit: 1666
Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Paikkakunta: Kellokoski

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja jarno78 »

piti mennä mut kaveri kuhtu puusavottaan kaveriksi niin menin sinne
Yksinäinen Susi
Avatar
Jukka
Site Admin
Viestit: 2805
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Pyörä: KTM 350 EXC-F
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Kokeilin makkaranpaistoreissulla punaista jousta pakoaukon säätimeen.
Vaihto on helppo ja nopea homma, menee minuutissa. PItää vaan varmistaa, että kolossa oleva poikittaiskappale osuu jousen pohjalevyn hahloon oikein päin eikä jää kantamaan kantin päälle.
Herra siunaa ja varjele minkälaiset löylyt koneesta lähtee sillä punaisella!!! Kyllä kelpaa vetää hiekkatiesladia ja herkutella montuilla.
Enskaradalle koitan seuraavaksi vihreää, punaisella sinne en edes uskalla...

Onko map switchiä kellään, minkälaisia kokemuksia siitä? Kannattaako hankkia?
Knowing is not enough; we must apply. Willing is not enough; we must do.
Bruce Lee
Avatar
Jukka
Site Admin
Viestit: 2805
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Pyörä: KTM 350 EXC-F
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Kokeilin vihreää enskassa. Ylärekisterin riehuminen on kokonaan poissa, mitä aika harvoin ikävöi kun kelloa vastaan ajetaan. Alhaalta vääntää herkullisesti, siihen ei jousi vaikuta.
Semmoinen seuraus oli virityksellä että tohti enskapolullakin ottaa ihan täyden kaasun kiihdytyksiä kun ei rupea heti latomaan tyhjää.
Väittäisin että enskassa vihreä on ainakin mulla nopein jousi.

Kiva silti tietää että punainen on työkalupakissa reservissä aina kun lähtee makkarat repussa herkuttelemaan!

Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
Knowing is not enough; we must apply. Willing is not enough; we must do.
Bruce Lee
_Mikko_1
Viestit: 175
Liittynyt: To Tammi 08, 2015 3:36 am
Pyörä: EXC

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja _Mikko_1 »

Kiitos Jukka vinkeistä. Kerrohan ihmeessä lisää kokemuksista kun niitä tulee lisää. Kaikki vinkit tervetulleita kun meikäläisellä eka savustin nelareiden jälkeen.

Eilen sain pyörän alle. Tänään ilta rasvailtu ja säädetty menopeliä kohdalleen. Jouset vielä odottavat tuloaan, mutta eiköhän noilla lapsille tarkoitetuilla toimeen tule hetken.

Huomenna ottamaan polulle ekat savut pyörästä ulos :)
Avatar
Jukka
Site Admin
Viestit: 2805
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Pyörä: KTM 350 EXC-F
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Seisontatuen tunnistin on kuulemma renklannu joillaki. Onko joku jo perehtyny miten se siisteimmin ohitetaan?
Knowing is not enough; we must apply. Willing is not enough; we must do.
Bruce Lee
Avatar
bisti
Viestit: 1514
Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
Paikkakunta: Vihti

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja bisti »

Ovatko ne sellaisen turhakkeen sinne lykänneet? Saako siitä piuhoja irti, luulisi olevan sellaista mallia että kun on piuhat irti (poikki) niin käynnistyisi aina, toisinpäin voi olla vähän turhan riskialtis kapine.

Ps. Oman mopon tehtaan aiemmin ilmoittama valmistumispäivä on tänään, jännitys tiivistyy :mrgreen:
Viimeksi muokannut bisti, Ke Elo 24, 2016 7:39 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
Avatar
AnttiL
Viestit: 3017
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Kaikenlaista heti purkamista vaativaa kuten tuo jalan kytkin ja valoja ei saa enää pois ollenkaan koneen käydessä. (liikennekäyttöön rekisteröitävissä kuulemma nämä nykyään vaaditaan).
antti
_Mikko_1
Viestit: 175
Liittynyt: To Tammi 08, 2015 3:36 am
Pyörä: EXC

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja _Mikko_1 »

Tuli tänään käytyä pyörä läpi rasvapurkin kanssa.

Vahva suositus avata svingi ja rasvata kunnolla. Multa ei löytynyt tipan tippaa vaseliinia akselilta. Saattaa ottaa nopeasti itteensä syksyn kurakeleillä. Takaiskarin öögat olivat myös täysin kuivat.

Ohjauslaakerissa oli pieni tippa rasvaa. Pyörä on tullut pari kertaa pestyä ja nyt kun ohjauslaakerin avasin niin sieltä tuli reilusti vettä ulos. Ylemmässä laakeripesässä oli jo muutama ruostepistekin. Kunnollinen puhdistus ja vajaa puoli tuubia vaseliiniä, eiköhän nyt pysy ruosteet hetken pois. Pistin myös ohjauslukon tukkoon kutistesukalla.

Pyöränlaakerit myöskin olivat melkoisen kuivat. Laakerit ja stefat täyteen rasvaa.

Ameriikan maalta tilasin kunnolliset syylärinsuojat. Vanhemmista malleista en ole mistään kuullut huonoa sanottavaa. Todella laadukkailta nuo uudetkin vaikuttavat. Amazonin toimitus kyllä yllätti. Ke illalla tilasin ja pe päivällä paketti kotona. Siis väli Texas-Rauma alle kahteen vuorokauteen.
http://www.bulletproofdesigns.com/KTM-2 ... -rg-16.htm

"Pienen" pommin jo kerkesin lauantaina keulaan ottamaan. Suojat täynnän männyn kaarnaa ja hiukan muoveja kasassa, mutta syylärit suorassa :) Suosittelen vahvasti. Eivät missään nimessä ole halvimmat, mutta parhaat. Tutut ajelleen yli 200h suojilla ja silti syylärit uudenveroisessa kunnossa.

Kuten Jukka jo kerkesi pyörää kehumaan, niin jatkan samaa rataa. Uskomattoman kevyt ja ketterä vehje nelarin jälkeen. Mukava värinätön ja vääntävä kone. Tehoa ehkä ina liikaa :oops:
Avatar
Jukka
Site Admin
Viestit: 2805
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Pyörä: KTM 350 EXC-F
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Mulla tuossa ite kasaamassani pyörärässä ei sitten kuitenkaan ollu sitä jalaksen katkaisijaa ollenkaan!
Liekö siihen kuuluukaan?
Eikä tietysti tulekaan. Linkku oli aikamoisen kuiva tosiaan.
Knowing is not enough; we must apply. Willing is not enough; we must do.
Bruce Lee
kuuraparta
Viestit: 40
Liittynyt: Ti Elo 16, 2016 5:23 pm
Pyörä: KTM

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja kuuraparta »

Reilut 3h enska / cc tyyppistä ajoa takana ja vieläkin naurattaa, hieno pyörä! :lol:

Muutamaan kohtaan on tullut hierottua hieman parannusta näin omalta kantilta katsottuna.

- Vakio ohjaustanko oli hieman ylikorkea normi 180cm mittaiselle kuskille; eturenkaalle ei saanut oikein hyvää pitoa tiukoissa hitaissa kurveissa, ja muutenkin tuntuma eturenkaalle oli hieman etäinen --> tähän oli helppo ratkaisu, vaihdoin matalammat crossimallin ohjaustangon kiinnikkeet, joilla homma parani laakista.

- Kaasarin säädöt, jotka vaihdoin tämän perän syyskelille sopivaksi ohjekirjan mukaan, olivat liian melko paksut alhaalta. Hitaissa mutkissa ja metsäpolulla pienillä kierroksilla meno oli liian "örrpörr"-mäistä, kunnes 1/4 alueen jälkeen kirkastui ja vetoa oli tarjolla normalisti. Veto alhaalta näin ollen oli epälineaarista, ja nelariin tottuneelle vähän epämukavaa. --> aukaisin ilmaruuvia reilusti, ja homma meni parempaan suuntaan, ja lopulta päädyin seuraavaan:
tyhjäkäynti suutin pienempään #35, ilmaruuvi 2.0, vaihdoin neulan tyvestä pykälää paksumpaan, asennossa #3, pääsuutin ennallaan. Nyt örrpörri ei enää haittaa ja vetoa on tasaisesti ylös asti. Ehkä seuraava muutos on se, että kokeilen varmuuden vuoksi pykälää suurempaa pääsuutinta. Pakoaukon vieteriä en ole vielä kokeillut vaihtaa, se saattaa hieman kaasarin toimintaa muuttaa osaltaan. Ja tulee myös huomata, että nämä säädöt siis pelaa mulla kohtuu kovapintaisilla hitaahkoilla poluilla ja +12c kelillä. Pehmeässä hiekassa nopeahkolla reitillä voi olla sitten tarve toisenlainen.

- Jousitus on aika makea enskaan ihan vakiona. Kiviä päin ajaessa keula vain poimii eleettä todella nopeat iskut. Päissäni pohdin tätä ja johtunee ilmeisesti siitä, että kun keulassa on puristusvaimennus vain toisessa tuubissa, voi mäntä näin olla maksimikokoinen, ja öljyä mahtuu virtaamaan esteettä todella nopeissa mäjäyksissä. Kierros lisää esijännitystä toi painuman 83kg kuskille kohdalleen. 3h ajotunnin jälkeen huomaa, että keula ja takaiskari liikkuu hieman herkemmin ( tai sitten kuski on oppinut jotain ajamisesta?) ja paluuvaimennusta sai lisätä 2 napsua molempiin päihin.

Ja ai että tuli makea peli. :D
Avatar
bisti
Viestit: 1514
Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
Paikkakunta: Vihti

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja bisti »

Oma mopo saapunut liikkeeseen, toivon mukaan huomenna saisi ajoon valmiina. Tyhmä kysymys 2T bensojen sekoituksesta: pitääkö öljyn ja bensan antaa jonkun aikaa "liueta", vai onko se vain tyyliin kamat kanisteriin, ravistus ja tankkiin? Entä miten tarkkaa sekoitussuhde on, 1:60 antaa ohje mutta jos vetää esim. 10l bensaa ja ~2dl öljyä (1:50) niin onko "liian paksua"?
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
Avatar
VAK
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Pyörä: pyöräkuume on kova

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja VAK »

Mä laitan 20l kanisteriin 0,5l öljä ja bensat päälle ja voihan sitä vähän ravistaa ennen ku kaataa tankkiin. Helposti öljy sekaantuu bensaan.

2,5% seoksella ei sotke pakoaukonsäädintä, kunhan käyttää hyvää 2t öljyä

-ville
---x mopolla suohon x---
Avatar
bisti
Viestit: 1514
Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
Paikkakunta: Vihti

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja bisti »

1:40? Aika paksuilla etten sanoisi?
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
Vastaa Viestiin