Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Elo 20, 2019 8:25 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 402 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 27  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Heinä 27, 2016 8:30 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Viestit: 1523
Paikkakunta: Vihti
Pyörä: KTM 250 EXC 6D -17
Kun kerran nelareille aloitettiin uusi ketju niin aloitetaan sitten myös 2T enskoille omansa, onhan niissäkin muutettu 90% aiemmista malleista.

_________________
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

KTM 250 EXC Six Days -17
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)


Viimeksi muokannut bisti päivämäärä Su Elo 07, 2016 11:49 am, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 04, 2016 5:16 pm 

Liittynyt: To Tammi 08, 2015 3:36 am
Viestit: 174
Pyörä: EXC
Minkälaisia vakuutushintoja näille mahtaa olla tarjolla valkoisella kilvellä? Sais jostain edes yhden kilvitetyn kolmesatkun rekkarin niin voisi hieman hakea referenssiä nettilaskureista. Ilman speksejä paha alkaa kyselemään kun ei mitään tietoa otteeseen merkattavista tehoista ja muista tiedoista.

Parin viikon päästä saisi hakea uudenkarhean 300 EXC:n kotitalliin ja aloittaa mopoilun opettelun uudestaan. Jouluun aikaa vielä useampi kuukausi, mut mulle tulee paketti jo pian 8)

Sain tautisen hyvän vaihtotarjouksen -14 mallisesta 350exc äffästä uuteen (noin 5h ajettu demo) 300 savustimeen. Jos pyörän vaihto mielessä, niin kannattaa kysellä Pietarsaaresta RE-motorsilta tarjousta. Btw, tuo nelari on vielä pari viikkoa myynnissä ennen kuin menee vaihdossa liikkeeseen. 200h ajettu, mutta kehrää kuin kissa.

Mitäs oot Bisti tykännyt uutukaisesta? Joko alkaa pyörä pysymään kurveissa polulla vai vieläkö pusikot rytisee kun ei moottorijarrua olekkaan enään? :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 04, 2016 10:08 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Viestit: 1523
Paikkakunta: Vihti
Pyörä: KTM 250 EXC 6D -17
No en ole vielä omaani saanut. Näissä six days 250 2T pyörissä on toimitukset ilmeisesti hieman myöhästyneet, 300 sixejä on tullut mutta ei 250. Eiköhän se sieltä tämän kuun aikana putkahda. Vähän kuin joulua odottaisi :mrgreen:

_________________
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

KTM 250 EXC Six Days -17
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 05, 2016 12:56 pm 
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Viestit: 2724
Paikkakunta: Tornio
Pyörä: KTM 350 EXC-F
Kaasarin säädöistä näille nurkille ja toimivuudesta kokemuksia tänne.
Brittifoorumilta bongattuna tämmösiä on käytetty, ehkä voi toimia hyvänä lähtökohtana.
Needle 43/73 as 2 turns clip 2 pilot 40 main 450 mix 60-1 exol oil
Altitude sea level
Float height factory set

_________________
Knowing is not enough; we must apply. Willing is not enough; we must do.
Bruce Lee


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 05, 2016 3:51 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 30, 2009 11:40 am
Viestit: 313
Paikkakunta: Konnevesi
Pyörä: Made in Italy
Jukka kirjoitti:
Kaasarin säädöistä näille nurkille ja toimivuudesta kokemuksia tänne.
Brittifoorumilta bongattuna tämmösiä on käytetty, ehkä voi toimia hyvänä lähtökohtana.
Needle 43/73 as 2 turns clip 2 pilot 40 main 450 mix 60-1 exol oil
Altitude sea level
Float height factory set

Paras säätö Mikunille voi olla nostaa se tallin hyllylle ja laittaa tilalle Keihin PWK :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 05, 2016 3:57 pm 
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Viestit: 2724
Paikkakunta: Tornio
Pyörä: KTM 350 EXC-F
Eipä nyt lähetä tuole linjalle ollenkaan!! :evil: :evil:
Ei siinä oo kahta puhetta, jos uusissa on mikunit kaikissa niin kyllähän niiden kans on opittava elämään.

_________________
Knowing is not enough; we must apply. Willing is not enough; we must do.
Bruce Lee


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 05, 2016 4:22 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 30, 2009 11:40 am
Viestit: 313
Paikkakunta: Konnevesi
Pyörä: Made in Italy
Mikunien kanssa on joskus aikoinaan tullut pelattua paljonkin 2-tahtipeleissä, taisi viimeinen olla -06 Hondassa TMX38 TPS:llä, joka on aika lailla samanlainen tuon uuden 2T Kotarin kaasarin kanssa. Kyllähän senkin säätöihin sai, oli tosin paljon alttiimpi lämpötila-/olosuhdevaihtelulle kuin Keihin eli suutin ja neulajumppaa sai harrastaa sen kanssa kyllästymiseen asti. Myöskään Mikunin neulat ja suuttimet eivät aivan ilmaisia ole, jos ja kun niitä hommaa pakkiin koko skaalan.

Keihinin etu on ainakin näin harrastajan näkökulmasta se, että sillä saat ajaa koko ajokauden(kesä/talvi) lähes samoilla säädöillä.
Paljonhan tuohon uuteen 2017 malliin on jo vaihdettu maailmalla Keihin, Lectron tms. kaasareita Mikunin tilalle, eli en ole ajatuksineni kai aivan yksin :?

Kovin suuri kustannus kaasarin vaihto ei ole jos sen siis päätyy vaihtamaan. Hyviä käytettyjä saa satasella, joskus jopa alle ja uusia saa KTM tiskiltä alkaen 250-300 Eur.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 05, 2016 5:32 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 12:08 pm
Viestit: 281
Paikkakunta: Chiang Mai, Thailand
Pyörä: 530exc,690RALLY
Lainaa:
Eipä nyt lähetä tuole linjalle ollenkaan!! :evil: :evil:
Ei siinä oo kahta puhetta, jos uusissa on mikunit kaikissa niin kyllähän niiden kans on opittava elämään.




Niin...tai sitten odottelee hankintaa viela vuoden... Ens vuonna kun on sitten ruiskut 2t vehkeissakin...

Hieman kylla jannittaa kun pitas uutta mopoa ostaa....mutta ei valttamatta tana vuonna. Ens vuonna jos on pelkastaan ruiskuilla ja jos en niista pidakaan niin mitas sitten...?
Ainakin 4t Pyorissa pidan kaasari pyorien kaasun jouhevuudesta. Noissa ruiskuvehkeissa vielakin ollut hieman aistittavissa on/off kaasun tunnetta. Ainakin viela pari vuotta sitten oli (six days saksa).
Pitaisiko ostaa nyt kaasariversio viela kun niita saa jo tanavuonna??

_________________
.....Ja kayntiin palmun alta :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 05, 2016 6:21 pm 

Liittynyt: To Tammi 08, 2015 3:36 am
Viestit: 174
Pyörä: EXC
Jani-SRI kirjoitti:
Lainaa:
Eipä nyt lähetä tuole linjalle ollenkaan!! :evil: :evil:
Ei siinä oo kahta puhetta, jos uusissa on mikunit kaikissa niin kyllähän niiden kans on opittava elämään.




Niin...tai sitten odottelee hankintaa viela vuoden... Ens vuonna kun on sitten ruiskut 2t vehkeissakin...

Hieman kylla jannittaa kun pitas uutta mopoa ostaa....mutta ei valttamatta tana vuonna. Ens vuonna jos on pelkastaan ruiskuilla ja jos en niista pidakaan niin mitas sitten...?
Ainakin 4t Pyorissa pidan kaasari pyorien kaasun jouhevuudesta. Noissa ruiskuvehkeissa vielakin ollut hieman aistittavissa on/off kaasun tunnetta. Ainakin viela pari vuotta sitten oli (six days saksa).
Pitaisiko ostaa nyt kaasariversio viela kun niita saa jo tanavuonna??


Noi on aika paljon makuasioita. Mä taas tykästyin 350 exc-f (-14)ruiskun täsmällisyyteen. Se ei paljoa miettinyt kun kaasua annosteli, lähti välittömästi. Sitten kun välillä tuli ajettua hieman vanhemmalla kaasarinelarilla, niin tuntui että jää välillä miettimään ja meno enempi kuminauhamaisempaa.

Kunhan tuon uuden savustimen saa talliin niin alkaa meikäläisellä uuden opettelu. Juurikin nämä säätöpuuhat ja kokonaan uudestaan ajamisen opettelu.

Bisti: Ei vissiin enään noita 300 sixejäkään oikein ole tarjolla. Ainakin kaikki paikat josta tarjouksen pyysin niin myivät eioota, eikä ollut tietoa milloin tehtaalta sais toimitukseen. Semmoisen itsekin olisin ostanut, mutta ei millään voinut jäädä odottelemaan kun kuume kova ;)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 05, 2016 6:28 pm 

Liittynyt: To Tammi 08, 2015 3:36 am
Viestit: 174
Pyörä: EXC
Manuaalia en vielä netistä löytänyt 300 EXC 2017 malliin.

Onkohan jollain hajua mitkä jouset tuossa mahtaa olla vakiona paikallaan? Lapsille ne jokatapauksessa on tarkoitettu, joten jäykemmät tarviin. Pari pykälää saa todennäköisesti olla jämymmät tämmöiselle 100kg kaverille. Saisi nekin hankittua etukäteen niin ei tarvisi heti tovia odotella että pääsee ruuvaamaan sagia kohdilleen.

Hetken saa kuitenkin ajella vekottimella ennen kuin vie pajalle shimmattavaksi, mutta jouset täytyy kyllä vaihtaa heti.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 07, 2016 10:32 am 
Avatar

Liittynyt: Su Heinä 24, 2011 11:59 am
Viestit: 327
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 690 Enduro R/FE-350
Hei,

Joko joku on saanut 300:sia ihan kotiin asti? Itse tilasin Husqvarna TE-300:sen ja näyttäisi että 1.9. olisi tulossa. Olo on tosiaan kuin lapsella joka odottaa joulua.. Kaasari säädöistä ois kans kiva kuulla, kun on nyt Mikuni Keihinin sijaan.

-Matti

_________________
--------
Mattipoeka

KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
--------
Ex. KTM 990 SM-T 2010
Ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
Ex. KTM 990 SuperDuke 2008
Ex. KTM 690 Enduro 2009
Ex. Husaberg TE 250 2T 2011


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 15, 2016 11:02 pm 
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Viestit: 2724
Paikkakunta: Tornio
Pyörä: KTM 350 EXC-F
Kolme kertaa ehtinyt nyt ajamaan omalla, 300 exc.
Kaasaria säätelin intervepin mallin mukaan,
pääsuutin 450
pilotti 40
neula 44/73, toinen kolo ylhäältä
ilmaruuvi 2 kierrosta auki
Näillä säädöillä käy syyskelillä oikein nätisti, pikkusen ehkä vielä pääsuutin pielessä.
Vaan harvoinpa sillä tarvii ajella.... =)

Alusta on paketista veettynä melekosen ihana, raskaimmat jouset listalta heitin alle.
Ei tunnu toistaseksi, että tarvis heti alkaa simmittämään.

_________________
Knowing is not enough; we must apply. Willing is not enough; we must do.
Bruce Lee


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 16, 2016 5:43 pm 

Liittynyt: Ti Elo 16, 2016 5:23 pm
Viestit: 40
Pyörä: KTM
Kävin koeajamassa 300 EXC:n ja nythän se sitten on tilattu, oli kertakaikkiaan vastustamattoman hieno pyörä enskatyyppisellä pätkällä.

Keulan toiminta on ihan uskomattoman hienoa, pyörä kääntyi kuin ajatus ja vetoa oli tarjolla tasaisesti. Vaikuttaa hieman kliseeltä kehua näin, mutta edistysaskel on todellakin suuri kun vertaa aiempiin.

Tasapainoakselin ilmaantuminen kakstahtiin tuntui myös käsissä konkreettisesti, ja kiehtoo innovatiivisuudellaan.

Kaikenkaikkiaan hienoa nähdä, ja etenkin kokea tällaisiaa uudistuksia!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 16, 2016 7:07 pm 

Liittynyt: Ti Elo 16, 2016 5:23 pm
Viestit: 40
Pyörä: KTM
Jukka kirjoitti:
Kolme kertaa ehtinyt nyt ajamaan omalla, 300 exc.
Kaasaria säätelin intervepin mallin mukaan,
pääsuutin 450
pilotti 40
neula 44/73, toinen kolo ylhäältä
ilmaruuvi 2 kierrosta auki
Näillä säädöillä käy syyskelillä oikein nätisti, pikkusen ehkä vielä pääsuutin pielessä.
Vaan harvoinpa sillä tarvii ajella.... =)


Kannattaa suhtautua pienellä varauksella "muunmaalaisiin" kaasarin säätöihin, etenkin 2-T peleissä, sillä usein bensat voivat olla koostumukseltaan hieman erilaisia kussakin maassa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 16, 2016 9:27 pm 
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Viestit: 2724
Paikkakunta: Tornio
Pyörä: KTM 350 EXC-F
Iski flunssa eikä tohtinu sarjacrosseihin, joten ajelin paksulla takilla ympäri kyliä.
On kyllä sanottava, että en ole ennen ajanu kakstahtisella, joka käy noin tasaisesti ja jolla oikeasti viittis ajella vähän pidempäänki!

_________________
Knowing is not enough; we must apply. Willing is not enough; we must do.
Bruce Lee


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 402 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 27  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com