Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Joulu 10, 2019 11:32 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 380 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Touko 04, 2019 5:09 pm 

Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
Viestit: 616
Paikkakunta: Raisio
Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
Akilleus kirjoitti:
Mites Sukke tollasten kilpurien takahäkki/takapää kestää kuormausta? Tartteeko vahvistaa jotenkin :shock:
terv. Tapsa
p.s Paas kuvia tänne ni saaraan arvostella :wink:


Itte en ainakaan meinannu vahvistaa, mutta meinaan pärjätä pienellä kuormalla. Kotarissa sentään on takahäkki, kun esim Hussessa on pelkkää muovia koko perä. Kuvia voin laittaa, kun saan pyörän kokonaan kasaan, alkuviikosta pitäis olla Nomadin paketti Suomessa, saa sitten nähdä, koska saan osat kotio saakka.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 04, 2019 7:06 pm 

Liittynyt: Ti Heinä 10, 2012 4:29 am
Viestit: 97
Paikkakunta: Rovaniemi
Pyörä: KTM exc 500 -17vm
__Antti__ kirjoitti:
Mielenkiintoinen reissu kyllä. Onko ollut vaikea hakea kaikki tarvittavat paperit vai saako niitä oma maan rajalla sitten? Onko monta pyörät menossa? Meinaako ajaa yhtään Romaniassa? Laivalle Turkille vai? Meinaako jättä auto jossain B&B/hotelli?


Armenia on ainut johon tarvii viisumin, näyttäs että n.30€ maksaa netin kautta. Muihin ei tarvi viisumia. Kahdella pyörällä ollaan menossa. Katsotaan miten keretään ajella, 5viikkoa on yhteensä aikaa ja oli ollut myös puhetta ukrainan kotari edustajan kanssa että niiden kanssa ehkä käytäis karpaatteja ajaan. Katsotaan miten menee hommat. Ajatus on tällä hetkellä bulgariasta varnan kaupungista laivalla georgiaan ja sieltä takaspäin. Autolle on paikka bukarestissa missä se on jemmassa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 04, 2019 7:13 pm 

Liittynyt: Ti Heinä 10, 2012 4:29 am
Viestit: 97
Paikkakunta: Rovaniemi
Pyörä: KTM exc 500 -17vm
Hyttisen jussilla on hyvät kuvat ja informaatiot blogissa miten tuollasesta exc:stä saa reissumopon
https://therollinghobo.com/500exc

Jussin kanssa tosiaan ollaan lähdössä sitten


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 04, 2019 11:07 pm 

Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
Viestit: 616
Paikkakunta: Raisio
Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
Jussin jutut ja seikkailut minun alkuperäisinä innoittajina ovat olleet. Kun vielä olen saanut vahvistusta monelta muulta taholta ja oman kokemuksen kautta, niin lopulta sitten päädyin itsekin kokeilemaan kevyempää seikkailupyörää. Kyllä tuo 500 exc-f on niin hieno ajettava, että ei Tigeria ole kyllä ikävä.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 05, 2019 7:54 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Viestit: 605
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 950 adv, 690r, R100GS
millaista rengastusta olette noissa exc500 reissupyörissä käyttäneet?
esim pitkä reissu / rypemis reissu.

_________________
Taas lähti mopo käsistä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 05, 2019 8:55 am 

Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Viestit: 1008
Pyörä: 500EXC
Renkaaksi Mitas C02 + C21 että maksimi rypemispito ja kestää n. 3-4tkm jossa pitkiäkin reissusiirtymiä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 05, 2019 11:34 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Viestit: 605
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 950 adv, 690r, R100GS
Aikas karkeaa!!! Mitäs jos on enempi siirtymää ja joutuu assuja pitkin etenemään kohdealueelle?

_________________
Taas lähti mopo käsistä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 05, 2019 11:49 am 

Liittynyt: Ti Heinä 10, 2012 4:29 am
Viestit: 97
Paikkakunta: Rovaniemi
Pyörä: KTM exc 500 -17vm
Mie en laittas c-02 taakse exc:hen, 690 se toimii hyvin mutta exc on kevyempi. Pittää ite vähän vielä pähkäillä minkä laitan taakse, eteen tulee kans C-21. Mie ajoin viime vuonna lastatulla 690 jossa edessä lisätankit yms hilppeet helsingistä baltian kierroksen sorateitä ja polkuja pitkin ja helsingistä rovaniemeen 4500km, takana oli c-02 ja edessä c-21. Molemmista oli puolet hävinnyt kuviosta. Pakollisilla asfalttisiirtymillä ajeltiin max 90km/h. Ei siis ollut mitää kaasupohjassa lähtöjä koko ajan vaan normaalia ajamista. Me laitetaan vielä aluksi solut paikalleen, sisäkumet mukaan sittenkun nuo solut hajoaa. Mutta esim tuolla georgiassa ei paljoa tarvi moottoriteitä ajellakkaan, saatiin pelkästään sinne 3000km polkuja yms joista valita reitti


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 14, 2019 5:52 pm 

Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 8:48 am
Viestit: 53
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Exc 500
Onko normaalia että tyhjäkäynti jää korkealle, välillä jää pitkäski aikaa kunnes palautuu ja muutaman kerran ei ole palautunut ollenkaan ilman herkuttelua vaihteella, ei tee kokoajan mutta vähän mietityttää kuuluuko hintaan vai onko jotain häikkää?
Pyörä on -19 exc 350f


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 14, 2019 9:50 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2763
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
Ei kuullosta normaalilta

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 15, 2019 10:28 am 

Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Viestit: 213
Pyörä: kotari
Jääkö korkealle tyhjäkäynti vaikka on vapaalla?

_________________
Pyörät: -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 15, 2019 5:53 pm 

Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 8:48 am
Viestit: 53
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Exc 500
Rymyäjä kirjoitti:
Jääkö korkealle tyhjäkäynti vaikka on vapaalla?


Tätä en ole vielä testannut.
Kaasukahvaa käytin auki ja herkistelin ettei varmasti ainakaan sieltä mikään jätä kaasua päälle.

Kaasuläpältä kuuluu myös että kaasu palautuu tangon joka asenossa.

Viikonloppuna pääsee suorittamaan testiajoa ja jos vielä temppuilee niin kai se häätyy huoltoon viedä...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 15, 2019 9:27 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2763
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
Kytkin pohjassa vaihepäällä on tarkoituksella kovempi tyhjäkäynti kun vapaalla

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 22, 2019 5:31 pm 

Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 8:48 am
Viestit: 53
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Exc 500
tertsu kirjoitti:
Kytkin pohjassa vaihepäällä on tarkoituksella kovempi tyhjäkäynti kun vapaalla

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla


Tätä ominaisuutta minun pyörässä ei ole tai jos on niin ei toimi.

Sama oire jatkuu edelleen satunnaisesti, ulkolämpötilalla ei väliä mutta ehkä moottorin lämmöillä kun enemmän tekee lämpimällä hieman pidemmän ajon jälkeen.

Lambda kun on poistettu niin saako ecu mistään tietoa ettei pyörä kävisi laihalla tms?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 22, 2019 11:35 pm 

Liittynyt: Ti Heinä 10, 2012 4:29 am
Viestit: 97
Paikkakunta: Rovaniemi
Pyörä: KTM exc 500 -17vm
Tarviiko tuossa xplor keulassa mitään ihmeellistä tietää kun sen purkaa, jossaki videoissa sanotaan että tarvii erikoistyökalun kun on se jousen esijännityksen säätömulikka. Miten ootte touhunnu sen? Ja mitä öljyä sinne saapi kaataa, tai mitä suosittelette? Kotari ilmottaa vaan omaa SAE4 öljyä ja sitä ei taida nyt olla saatavilla.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 380 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com