Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Elo 19, 2019 6:28 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 352 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Huhti 27, 2019 11:26 am 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 03, 2008 9:27 pm
Viestit: 167
Paikkakunta: Tuusula
Pyörä: 500EXC
Olen ihmetellyt pitempää käyntiinlähdön hankaluutta tuolla omalla mopolla (2017 500EXC)... Lämpöisenä käy ja kukkuu hyvin, mutta aamulla startatessa joutui sahaamaan käyntiin turhan pitkään. Ja juu, on tähän opetusvideoitakin https://www.youtube.com/watch?v=aLS6iut15TA , mutta tuntui, että pikkupikkuhiljaa käyntiinlähtö vain huononi. Tämä ei ainakaan käyntiinlähtöä ole helpottanut:

Kuva

Ja jos kuva ei näy, niin tässä linkki: https://1drv.ms/u/s!ArxIsfe-gGxd1DoHWe3vXQCSAOvO

Mukavaa mustaa sontaa tankin sisällä oleva suodatin täynnä. Mistä lie tuo töhnä tulee, mutta pienesti epäilisin pumppua, kun en usko bensan seassakaan tuollaista olevan. Tämä nyt tosin pelkkää arvailua. Olen käyttänyt kahta tankkia, joten en tiedä paljonko tuolla on ajettu, mutta arvaus jossain 100h paikkeilla.

Ensimmäisien testien jälkeen tuntuu, että pyörä starttaa paremmin. Kelit vähän lämmenneet, niin aivan varmuutta asiasta ei ole. Turhaan en kyllä suodatinta vaihtanut, kun kovin tukkoinen näyttää olevan. Suosittelen muillekkin..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 27, 2019 12:46 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1803
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE
Varmaan muistat ne 10v takaiset sirkukset 690:ien ja siitä pienempien ruisku-Kotaburgereiden kanssa. Monesti tuon näyn yhteydessä sitä sontaa olis suuttimellakin saakka. Jos starttihäröily jatkuu niin kurkkaisin mimmoinen suihku sieltä tulee ja sulkeutuuko suutin tiiviisti. Viimeinen kyllä yleensä häiritsee lähinnä kuumastarteissa pikku tauon jälkeen.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 27, 2019 1:36 pm 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 03, 2008 9:27 pm
Viestit: 167
Paikkakunta: Tuusula
Pyörä: 500EXC
Hyvässä muistissa on nuo 690 ongelmat ja parikin mopoa saatiin käymään sun hienon esityön ansiosta. Pieni lapsenusko vaan oli, että KTM olisi korjannut varsinaisen vian jo näin kymmenessä vuodessa. Positiivista tuossa on, että ongelmat ovat tulleet hiipien (olettaen, että ne tuohon liittyvät), eivätkä ole halvaannuttaneet mopoa. Mitään muuta en ole edes huomannut kun tuon kylmäkäynnistyksen. Lisäksi tuo nyt ei ole iso ongelma jos kaikki moska jää tuohon suodattimeen eivätkä mene suuttimelle asti... Vaihto on kuitenkin aikas helppoa. Ainoa miinus, että kyseinen suodatin on mielestäni turhan kallis tuollaiseksi (30€), mutta ei se nyt konkurssiin vie.. Voishan tuon suuttimen vielä jossain välissä irrottaa ja katsoa kuinka kauniisti suihkii.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 27, 2019 1:47 pm 

Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 7:56 pm
Viestit: 284
Paikkakunta: Lappeenranta
Pyörä: 500 EXC
Ei niin, että epäilisin ylivoimaisen puhdasta ja tehokasta neuvostobensaa.... Oisko tuo jauho tullut jonkun tankkauksen yhteydessä? Vai kummanko tankin suotimesta tuo löydös on? Pikkutankilla ajat vissiin huonolla suomi-bensalla :-)
100h mittarissa itsellänikin, tarttee vissiin avata ja vaihtaa...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 27, 2019 2:01 pm 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 03, 2008 9:27 pm
Viestit: 167
Paikkakunta: Tuusula
Pyörä: 500EXC
Pikkutankista tuo oli ja on sitäkin täytetty monenmoisella bensalla... Mitään mujua vaan ei ole missään muualla.. Tankinpohjalla, esisuodattimessa eikä letkusuodattimessa vaan kaikki on kasaantunut tuonne ruiskupumpun jälkeen. Lisäksi kun tietää nämä aiemmat moskaongelmat, sekä viitteitä aiheeseen on myös internetin palstoilla maailmalta (https://www.youtube.com/watch?v=ibuwXN5Sha4), niin en uskoisi bensan olevan syynä. Voin toki olla väärässäkin.

Neuvostoliiton bensaan kun ei sotketa viinaa, eikä muitakaan turhuuksia, niin miksi sinne pistettäsiin tuollasta sontaa :shock: . Olen pyrkinyt välttämään kotimaisia polttonesteitä, kun autoonkin tehtiin remonttia 10000€ edestä epäilynä kelvoton polttoaine ja mitään muuta kun kotimaista ei siihen oltu tankattu. Onneksi oli työsuhdeauto...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 01, 2019 1:40 pm 

Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
Viestit: 601
Paikkakunta: Raisio
Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
Mä rakentelen 2019 500 exc-f:stä reissupyörää ja miettiny, että kahvalämppärit vois olla kova sana reissussa, kun kylmä yrittää hiipiä niveliin, mutta miten näihin semmoset saa laitettua? Just asensin alumiiniset kahvasuojat ja huomasin, että nää tupit on ruuveilla kiinni, eikä se kumi ole irtonainen, niin kuin oli Tiikerissä.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 01, 2019 7:59 pm 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 03, 2008 9:27 pm
Viestit: 167
Paikkakunta: Tuusula
Pyörä: 500EXC
Kahvalämppäreit asentuu kun ruuvaat tupit irti ja vaihdat tavalliset tilalle. Kaasukapulaan joutuu sen tupin muoviosan ostamaan vanhan mallisena...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 01, 2019 10:57 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Joulu 04, 2015 4:53 pm
Viestit: 92
Paikkakunta: Pohjanmaa
Pyörä: Ktm 690 Enduro R
Sukke kirjoitti:
Mä rakentelen 2019 500 exc-f:stä reissupyörää ja miettiny, että kahvalämppärit vois olla kova sana reissussa, kun kylmä yrittää hiipiä niveliin, mutta miten näihin semmoset saa laitettua? Just asensin alumiiniset kahvasuojat ja huomasin, että nää tupit on ruuveilla kiinni, eikä se kumi ole irtonainen, niin kuin oli Tiikerissä.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Minkälaiset osat meinaa laitta pyörään kiinni? Pehmeä laukut?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 02, 2019 12:11 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2742
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
Onko kellään -19 mallin Hussea? Kiinnostaa mitkä ketjut on alkuperäisenä. Mulla ja kaverilla -19 mallin 250 FE:ssä Regina 520 ZSA ketjut ja ketjulukkoa ei löydy mistään. Osaluettelo tarjoaa vaan DID ketjua ja maahantuoja väittää että kaikki toimitetaan DID ketjuilla. Ketjun merkki/tyyppi lukee jonku lenkin sivussa.

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 02, 2019 12:56 pm 

Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
Viestit: 601
Paikkakunta: Raisio
Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
__Antti__ kirjoitti:
Sukke kirjoitti:
Mä rakentelen 2019 500 exc-f:stä reissupyörää ja miettiny, että kahvalämppärit vois olla kova sana reissussa, kun kylmä yrittää hiipiä niveliin, mutta miten näihin semmoset saa laitettua? Just asensin alumiiniset kahvasuojat ja huomasin, että nää tupit on ruuveilla kiinni, eikä se kumi ole irtonainen, niin kuin oli Tiikerissä.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Minkälaiset osat meinaa laitta pyörään kiinni? Pehmeä laukut?

Nomad Adv:n torni, IMS:n 17 litran tankki, Moskon Reckless 40L ja Wheel Factoryn vaimennettu vanne taakse. Noi taitaa olla tärkeimmät reissu lisäykset, niitten lisäksi kaikennäköistä ”tarpeellista”, mm. suojaavampi pohjapanssari mallia AXP, ohjausiskari MSC:ltä.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 02, 2019 10:55 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Joulu 04, 2015 4:53 pm
Viestit: 92
Paikkakunta: Pohjanmaa
Pyörä: Ktm 690 Enduro R
Näyttä hyvä tuo setuppi kyllä. Onko tietoa kuinka pitkästi pääse tolla IMS tankilla? Meinaako muutta välitykset?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 03, 2019 1:03 pm 

Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
Viestit: 601
Paikkakunta: Raisio
Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
__Antti__ kirjoitti:
Näyttä hyvä tuo setuppi kyllä. Onko tietoa kuinka pitkästi pääse tolla IMS tankilla? Meinaako muutta välitykset?

Reissuajoa pitäisi päästä neljäsataa ja rymytessä kolmekin on jo hyvä, toistaiseksi meikäläisen ajomaastoissa pärjää noilla kilometreillä ja litroilla mainiosti. Toistaiseksi tehdas välitykset tuntuneet hyviltä, tässä on mukavan lyhyt ykkönen ja kutosella kulkee kivasti tonne 130 km/h vauhtiin, kovempaa en ole vielä kokeillu, mutta tuo on toistaiseksi tarpeeksi mulle tämän kanssa. Vielä kun vaan saisi tuon tornin ja tankin, kaikki muu rupee oleen paikallaan ja kasassa:(


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 03, 2019 2:01 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Touko 20, 2005 9:33 am
Viestit: 582
Paikkakunta: Littoinen, Lieto
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Mites Sukke tollasten kilpurien takahäkki/takapää kestää kuormausta? Tartteeko vahvistaa jotenkin :shock:
terv. Tapsa
p.s Paas kuvia tänne ni saaraan arvostella :wink:

_________________
"Going somewhere in the middle of nowhere" ex AT, 950Adv, SE, 990Adv Dakar


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 03, 2019 8:54 pm 

Liittynyt: Ti Heinä 10, 2012 4:29 am
Viestit: 96
Paikkakunta: Rovaniemi
Pyörä: KTM exc 500 -17vm
Itellä on aika samanlainen setti 17vm 500. Mulla on msc ohjausiskari, kotarin oma 12L tankki, varalla on mukana giant loopin 4L bensakassi. Axp pohjapanssari ja mitälie kaikkea siihen on laitettu jo. Itse en navitornia halua niin laitoin vain gepsin kiinni ram mountin kiinnikkeillä. Laukuiksi laitoin http://xcountry.pl/index.php/en/ enduro laukut. 2x15L. Kesällä lähdetään vetään turkki, georgia, armenia ja azerbaizan läpi. Pakulla siirretään pyörät romaniaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 04, 2019 9:37 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Joulu 04, 2015 4:53 pm
Viestit: 92
Paikkakunta: Pohjanmaa
Pyörä: Ktm 690 Enduro R
Mielenkiintoinen reissu kyllä. Onko ollut vaikea hakea kaikki tarvittavat paperit vai saako niitä oma maan rajalla sitten? Onko monta pyörät menossa? Meinaako ajaa yhtään Romaniassa? Laivalle Turkille vai? Meinaako jättä auto jossain B&B/hotelli?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 352 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com