KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Rymyäjä
Viestit: 245
Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Pyörä: kotari

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Rymyäjä »

tertsu kirjoitti:Mikäs siinä porsi? Ihan kait ne hyvin on maguratki kestäneet
On tuo ollu ihan tunnettu ongelma uusissa huskuissa maguralla. Googlaa "husqvarna clutch problem" niin löytyy juttua.
Pyörät: -16 701enduro. Entiset: -18 exc-f250, -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125
Avatar
Å
Viestit: 1895
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Pyörä: Liian monta
Paikkakunta: Upper Sawo

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Å »

Rymyäjä kirjoitti:
tertsu kirjoitti:Mikäs siinä porsi? Ihan kait ne hyvin on maguratki kestäneet
On tuo ollu ihan tunnettu ongelma uusissa huskuissa maguralla. Googlaa "husqvarna clutch problem" niin löytyy juttua.
On tosiaan aika yleinen vaiva. Maguraa ei enää tule vaan Oberonin tai Reklusen sylinteri. Oberonin saa ilman tulleja Englannista. Reklusen työsylinterille en ole löytänyt myyjää enkä hintaa Euroopasta. Brembon vois laittaa, mutta käytännössä joutuu uusimaan myös letkun ja ilmeisesti myös kiinnityspultteja.

Laitan luultavasti tuon Oberon palikan, kunhan vahvistavat, että se käy myös 2018 malliin. Ei tuo ihan hullun hintaiseksi tule, kun Brembo-ratkaisukin tulee hintoihinsa kaikkine oheishiluineen.
http://www.oberon-performance.co.uk/aca ... varna.html
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Avatar
tertsu
Viestit: 2857
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Okei. Ei oo itellä eikä kavereilla ollut ongelmia Maguran kanssa ja aika monta sataa tuntia on yhteensä Husseilla päästelty. Reklusen säädettävää sylkkyä en varauksetta suosittele kun sen kanssa oli ongelmia ex peleissä. Männän tiivisterengas petti useammankin kerran
Kura lentää...
kafuusti
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2012 4:29 am
Pyörä: KTM exc 500 -17vm
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja kafuusti »

Miten näissä nyt oikeen pelaa se kylmäkäynnistys rikastin? Pitääkö se painaa ylöspäin vai vetää alaspäin? Pyörä on 500exc 17vm
Avatar
ttv
Viestit: 676
Liittynyt: Pe Huhti 26, 2013 10:04 am
Pyörä: 300EXC
Paikkakunta: Hki

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja ttv »

kafuusti kirjoitti:Miten näissä nyt oikeen pelaa se kylmäkäynnistys rikastin? Pitääkö se painaa ylöspäin vai vetää alaspäin? Pyörä on 500exc 17vm
Ylöspäin painamalla se menee päälle.
kafuusti
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2012 4:29 am
Pyörä: KTM exc 500 -17vm
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja kafuusti »

ttv kirjoitti:
kafuusti kirjoitti:Miten näissä nyt oikeen pelaa se kylmäkäynnistys rikastin? Pitääkö se painaa ylöspäin vai vetää alaspäin? Pyörä on 500exc 17vm
Ylöspäin painamalla se menee päälle.
Pitäskö sen jäähä sinne ylös? Ei mulla ainakaan jää. Ohjekirjan mukaan vissiin pitäs ja sitte kun kaasua käyttää oikein niin se lähtis pois päältä.
Avatar
ttv
Viestit: 676
Liittynyt: Pe Huhti 26, 2013 10:04 am
Pyörä: 300EXC
Paikkakunta: Hki

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja ttv »

Kyllä sen tatin pitäis jäädä vähän sisään.
Avatar
Å
Viestit: 1895
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Pyörä: Liian monta
Paikkakunta: Upper Sawo

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Å »

tertsu kirjoitti:Okei. Ei oo itellä eikä kavereilla ollut ongelmia Maguran kanssa ja aika monta sataa tuntia on yhteensä Husseilla päästelty. Reklusen säädettävää sylkkyä en varauksetta suosittele kun sen kanssa oli ongelmia ex peleissä. Männän tiivisterengas petti useammankin kerran
En tiedä, mikä näiden uudempien pyörien sylintereiden kanssa lie tullut, mutta tunnettu vika tuntuu olevan. Kotareiden Bremboissa ei ongelmia ainakaan samassa mittakaavassa tunnu olevan.

Näihin uudempiin ei saa Rekluselta säädettävää eli on vain se perinteinen ei-säädettävä malli.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Avatar
Å
Viestit: 1895
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Pyörä: Liian monta
Paikkakunta: Upper Sawo

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Å »

No niin, Oberon Performancen työsylinteri kytkimelle paikallaan. Testaamaan oisin lähtenyt, mutta ei herää mopo ei - akku tyhjentynyt. No kiksin kun otin varusteeksi, niin sillähän sitä. Ei. Ei kuulu tuttua bensapumpun surahdusta. No nyt sitten tulee mieleen, että onko kiksi tosiasiallisesti aivan hyödytön kampi, jos akussa ei ole riittävästi henkeä? Ja tuon kiksin otin tuohon juuri siksi, että jos tulee ongelmia akun (tai sähköstartin) kanssa (tyhjentyy tai muuta) jossain kaukana sivistyksestä pajupuskassa, niin voi potkia vehkeen käyntiin. Eli pitääköhän näissä olla akussa henkeä, jotta saa kiksillä käyntiin :shock: ?
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Rymyäjä
Viestit: 245
Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Pyörä: kotari

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Rymyäjä »

Å kirjoitti:No niin, Oberon Performancen työsylinteri kytkimelle paikallaan. Testaamaan oisin lähtenyt, mutta ei herää mopo ei - akku tyhjentynyt. No kiksin kun otin varusteeksi, niin sillähän sitä. Ei. Ei kuulu tuttua bensapumpun surahdusta. No nyt sitten tulee mieleen, että onko kiksi tosiasiallisesti aivan hyödytön kampi, jos akussa ei ole riittävästi henkeä? Ja tuon kiksin otin tuohon juuri siksi, että jos tulee ongelmia akun (tai sähköstartin) kanssa (tyhjentyy tai muuta) jossain kaukana sivistyksestä pajupuskassa, niin voi potkia vehkeen käyntiin. Eli pitääköhän näissä olla akussa henkeä, jotta saa kiksillä käyntiin :shock: ?
Senhän saa tyhjälläkin akulla vaan tarttee kondensaattorin?
Pyörät: -16 701enduro. Entiset: -18 exc-f250, -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125
Syncro
Viestit: 64
Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 8:48 am
Pyörä: Exc 500
Paikkakunta: Ii

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Syncro »

Oisko kellään kokemuksia pakoputkien lämpösuojista?
Talvipöksyjen lahje meinaa sulaa..
Pyörähän on kiksitön -19 350 exc f
Monen näkösiä netistä löytyy mutta onko esim sellasta joka tulis mahdollisimman kauas taakse kiksin kohdille asti?
Jani M
Viestit: 2103
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Mittaristoa ei saa päälle kuin pyörä käynnissä ja trippi nollaantuu aina kuin pyörä sammuu. Tunnin ja kilometrit kyllä kertyy. Lienee patteri vain lopussa mittaristosta?
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
CorporalMike
Viestit: 49
Liittynyt: La Syys 24, 2016 6:44 am
Pyörä: Honda NX650 KTM 250 EXC
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja CorporalMike »

Jani M kirjoitti:Mittaristoa ei saa päälle kuin pyörä käynnissä ja trippi nollaantuu aina kuin pyörä sammuu. Tunnin ja kilometrit kyllä kertyy. Lienee patteri vain lopussa mittaristosta?
Kokeile vaihtaa paristo

Lähetetty minun Nokia 6.1 laitteesta Tapatalkilla
Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Syke »

Jostain syystä toi uudemman mallin mittari syö pattereita ihan eri malliin kuin vanha.
Braa-aab!
Syncro
Viestit: 64
Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 8:48 am
Pyörä: Exc 500
Paikkakunta: Ii

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Syncro »

Mistäs löytyisi lyhkäsempi seisontajalka/tuki moto renkaita varten?
Onko jossain valmiita jos on niin missä vaiko lyhentää alkuperäistä?
Vastaa Viestiin