KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Syke »

Omaan -19 Tpi:hin liimasin prikan ja laitoin prikat myös läpän kiinnityspulttien alle.
Saisi tehdas lähettää korjausosat, mutta Kotari perinteisesti taas jättänyt lopputestauksen kuluttajille.
Braa-aab!
Avatar
jiknnn
Viestit: 323
Liittynyt: To Syys 16, 2010 10:21 pm
Pyörä: kameli

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja jiknnn »

2018 500 EXC, 180 tuntia ja 8500km. Etumaskin takaa on valo ja sammuttimen johdot taittuneet poikki.
https://photos.app.goo.gl/TdidRXUz9Uq2xg6M6

Eivät ola hanganneet mihinkään, mutta johto on jäykän tuntuista ja suojakuori on myös aika jäykkää. Kun ohjausta kääntelee, niin johdot taittuu yhdestä ja samasta kohdasta koko ajan. Tuossa on tulos. Jostain netistä muistelen lukeneeni jostain johto-ongelmasta näissä vermeissä, liekö ollut juuri tämä. Penkin alla jää johtoja helposti rungon ja penkin väliin, mutta ne on tullut käänneltyä aikanaan sivuun.

Noihin jo abikot laitoin, mutta saa nähdä saako noita aseteltua niin ettei kohta mene uudestaan samalla tavalla. Ehkä pitäisi vaan jatkaa koko nippua vähän ja laittaa niin ettei nippu taitu niin tiukasti.
Avatar
Ranezki
Viestit: 204
Liittynyt: To Huhti 03, 2008 9:27 pm
Pyörä: 500EXC, 990ADV
Paikkakunta: Tuusula

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Ranezki »

Johtojen jöykät muoviset suojakuoret kun jo uutena veistelee pois ja korvaa kangaseristysnauhalla, eli lätkäerkalla, niin johan kestävät... 500h ei mitään ongelmaa.. poislukien 100h kohdalla katkennut ensimmäinen johto, jonka jälkeen teippaukset tein.

jiknnn kirjoitti: Su Kesä 25, 2023 10:23 pm 2018 500 EXC, 180 tuntia ja 8500km. Etumaskin takaa on valo ja sammuttimen johdot taittuneet poikki.
https://photos.app.goo.gl/TdidRXUz9Uq2xg6M6

Eivät ola hanganneet mihinkään, mutta johto on jäykän tuntuista ja suojakuori on myös aika jäykkää. Kun ohjausta kääntelee, niin johdot taittuu yhdestä ja samasta kohdasta koko ajan. Tuossa on tulos. Jostain netistä muistelen lukeneeni jostain johto-ongelmasta näissä vermeissä, liekö ollut juuri tämä. Penkin alla jää johtoja helposti rungon ja penkin väliin, mutta ne on tullut käänneltyä aikanaan sivuun.

Noihin jo abikot laitoin, mutta saa nähdä saako noita aseteltua niin ettei kohta mene uudestaan samalla tavalla. Ehkä pitäisi vaan jatkaa koko nippua vähän ja laittaa niin ettei nippu taitu niin tiukasti.
pesa570
Viestit: 46
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 12:53 pm
Pyörä: xtz 850, exc 250
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja pesa570 »

220h ajettu 17 250exc-f alkoi käymään huonosti. Vaikuttaa ettei saa pensaa. Kun tankin korkin avaa roiskiin pensaa ulos. Pumpussa olevassa siivilässä jonkin verran roskia. Putsasin pumpun siivilän ja itse suodatin päällepäin hyvä näköinen. Ei ollut laittaa uutta suodatinta. Vaikuttaa että roiskii painesäätimessä olevasta reiästä. Onkohan paineensäädin vaihdettava, vai kokeilenko vaan uudella suodattimella. Suodatin varmaan vaihdettava joka tapauksessa, taitaa olla alkuperäinen.
Pekka
Avatar
jiknnn
Viestit: 323
Liittynyt: To Syys 16, 2010 10:21 pm
Pyörä: kameli

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja jiknnn »

Siinä videopätkässä Toby Pricen Dakar Kottarainen huolletaan kisassa. Näköjään on ulkoinen öljynsuodatin ja kaikenlaista pientä tehdaspalikkaa on pyörässä. Acran putkessa on vähän paisarin näköinen väliputki ennen vaimenninta. Pätkässä näkyy myös miten etuakselin klampit laitetaan Tobylle, siitä on joskus näillä foorumeilla ollut montaa mielipidettä... mjaa kohtahan se Dakar taas starttaa.

https://www.youtube.com/watch?v=TVEapgxVyfI
Avatar
MIL
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Helmi 26, 2018 12:00 pm
Pyörä: KTM 350 exc 2020 ex KTM Military
Paikkakunta: Helsinki

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja MIL »

Tuli hankittua 350 exc-f 2020 ja se on minulle ensimmäinen exc. Tulee nyt ainakin aluksi lähinnä kevyempään dualsport ajoon ja varsinaista enskaa ainakin aluksi lähinnä kokeiluna. Kaikenlaista mahdollista tietoa olen yrittänyt noista kaivaa, täältä ja amerikan foorumeilta. Pariin asian on vähän ristiriitaista tietoa ja jos jollain olisi näihin kokemusta tai näkemystä ?

Pyörä on täystehoinen, muuten vakioputki yms. Onko silloin hyötyä tai haittaa antaa lisää ilmaa putsarikotelon kantta reijittämällä tms. ? Vai tuleeko lisäilmalle tarve vasta jos vaihtaa koko putket tai ja tekee muuta säätöä.

Toinen liittyy vähän samaan asiaan. Venttikopan huohotus menee ilmeisestikin exc:ssä ilmanputsarin taakse ja sx:ssä pitkällä letkulla allas. Amerikan foorumeilla ovat muuttaneet exc huohotuksen pois putsarikotelosta, alas tai laittaneet jonkun suodattimen putken päähän. Mitenköhän isosti sillä on vaikutusta ? Toisaalta kirjoittavat että huonossa tapauksessa voisi jotenkin imeä kuravettä jos kuumana sammuu syvään lätäkköön tai jotain sellaista.
Avatar
tertsu
Viestit: 2857
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja tertsu »

En kyllä näe tarvetta lisäilmalle enkä huohotinputken muutokselle.

Lähetetty minun SM-A546B laitteesta Tapatalkilla

Kura lentää...
Syncro
Viestit: 64
Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 8:48 am
Pyörä: Exc 500
Paikkakunta: Ii

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Syncro »

Ite -19 mallisen 350 omistaneena en keksi miksi noita pitäs mennä muuttaamaan
Arhippa
Viestit: 173
Liittynyt: To Loka 13, 2011 8:47 pm
Pyörä: KTM Exc 540
Paikkakunta: Nivala

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Arhippa »

Sen mitä noita jenkki-Joen foorumeita on tullut seurattua, ei heidän mielestään yksikään pyörä ole valmis ennenkuin siihen on tehty omia virityksiä ties minkälaisia, saati ostettu parilla tuhannella taalalla ohjausiskaria ja käsitakajarrua ja Reklusea ja uutta Ecua ja ja... On siellä viisaitakin juttuja mutta hyvillä suodattimilla saa heidän ketjujaan lukea. Kovia markkinointimiehiä on jenkit! :D
Avatar
MIL
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Helmi 26, 2018 12:00 pm
Pyörä: KTM 350 exc 2020 ex KTM Military
Paikkakunta: Helsinki

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja MIL »

Niin, taitaa olla amerikan mallit rajummin kuristettu ja myydäänkin oikeasti kuristettuna. Siksi kaikennäköistä virittevät mille meillä ei ole tarvetta.
Arhippa
Viestit: 173
Liittynyt: To Loka 13, 2011 8:47 pm
Pyörä: KTM Exc 540
Paikkakunta: Nivala

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Arhippa »

Joo totta toki tuokin, mutta siltikin edelleen olen sitä mieltä että kovia kauppamiehiä ovat.
an13
Viestit: 1088
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Pyörä: 500EXC, 901Norden

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja an13 »

Eipä mikään vehje ole tehtaalta valmis, ei edes KTM, aina niissä jotain parannettavaa omaan makuun. Eihän ne pakollisia ole tehdä mutta jos hyvän haluaa.
skuikka
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja skuikka »

350:ssä on ymmärtääkseni sama putsari ja kotelo kuin 450/500:ssa. Kyllä sen ilmaa pitäisi saada. Huohottimeen en koskisi ellet tee paljon pakkasstartteja. Kaverilla vasta jääti 500:sta letkun kun oli kondenssivettä kerännyt ja pullautti tiivisteestä huohotuspaineet pihalle. Omassa 450 Temmissä huohottaa suorasta letkusta ilman erillistä suodatinta, hieman huolissani sinne kurkkasin kun pyörän ostin mutta eipä tunnu likaa vetävän.
Jani M
Viestit: 2106
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Jani M »

skuikka kirjoitti: Su Tammi 28, 2024 4:18 pm Huohottimeen en koskisi ellet tee paljon pakkasstartteja. Kaverilla vasta jääti 500:sta letkun kun oli kondenssivettä kerännyt ja pullautti tiivisteestä huohotuspaineet pihalle.
Ymmärsinkö oikein, että tämä ilmanputsarikoteloon huohottava olisi herkempi kondenssiveden jäätämiselle? Mikä siinä on takana?
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
skuikka
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Jani M kirjoitti: Su Tammi 28, 2024 4:26 pm
Ymmärsinkö oikein, että tämä ilmanputsarikoteloon huohottava olisi herkempi kondenssiveden jäätämiselle? Mikä siinä on takana?
No siis ei yleisesti, jäi mainitsematta semmoinen oleellinen seikka että ko pyörässä letku tekee lenkin putsarikoteloon niin että letkuun jää "pussinpohja" johon vesi kertyy.
Vastaa Viestiin