KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 183
- Liittynyt: Su Kesä 26, 2011 8:40 am
- Pyörä: KTM 350 exc-f 6D -20 KTM 350 sx-f 2013
Re: KTM EXC-F nelarienskat 2017->
Nuo uudet Odinin lukkotupit pysyvät kyllä ainakin vielä paikallaan, ei kierry eikä liiku, vaikka retuutettu ja revitty turpeesta pyörää ylös =(
Tästä aasin silta varsinaiseen kommenttiin; kuivana hyvät ja tuntuvat pitäviltä, mutta kun olet hanskat ja tupet kastellut, märällä turpeella valellut, ni tuntuu todella liukkailta. Vois siis katella reippaammalla pintakuviolla olevia. Kahvapaksuun ihan ok, mutta ei ainakaan paksumpaan päin seuraavat.
Tuli myös laitettua tuo TC-kytkin tankoon. Ihan kiva ja kirkkaat valot, mutta en kyllä huomaa mitään? Palaako siinä aina se oranssi valo kun päällä, ja "kytkeytyessä" edelleen non-stoppina sama oranssi(ei siis esim vilku niinkuin autoissa, silloin kun aktivoituu)?
Tästä aasin silta varsinaiseen kommenttiin; kuivana hyvät ja tuntuvat pitäviltä, mutta kun olet hanskat ja tupet kastellut, märällä turpeella valellut, ni tuntuu todella liukkailta. Vois siis katella reippaammalla pintakuviolla olevia. Kahvapaksuun ihan ok, mutta ei ainakaan paksumpaan päin seuraavat.
Tuli myös laitettua tuo TC-kytkin tankoon. Ihan kiva ja kirkkaat valot, mutta en kyllä huomaa mitään? Palaako siinä aina se oranssi valo kun päällä, ja "kytkeytyessä" edelleen non-stoppina sama oranssi(ei siis esim vilku niinkuin autoissa, silloin kun aktivoituu)?
-
- Viestit: 183
- Liittynyt: Su Kesä 26, 2011 8:40 am
- Pyörä: KTM 350 exc-f 6D -20 KTM 350 sx-f 2013
Re: KTM EXC-F nelarienskat 2017->
Onko joku hommannut reklusen, ja jos on niin perus vaiko core version? Lähinnä kiinnostaa että jäikö kytkinkahvan tuntuma lähes samaksi kuin normikytkin, vaiko tuliko liian jäykäksi (kuten esim 2016 350:ssa tuli) ? Vai tuliko peräti herkemmäksi?
edit:
Rekluse EXP tilattu, perusmalli siis. Katotaas ny kunhan saapuu että millanen oli kytkintuntuma tällä kertaa =)
edit2:
kytkintuntuma muuttui taas astetta jäpäkämmäksi, ei kuitenkaan mahdottomaksi. Kyllä sitä tuoreilla sormilla lipsuttelee sen mitä tarvii, väsyneillä sitte huonommin.... Kaikenkaikkiaan plussat voittaa taas miinukset, tykkään kovasti, hyvä ostos =)
Tykkäisin kuitenkin enempi reklusesta aikaa ennen EXP, vaikka näissä tarkoituksella haettu parempaa kytkintuntumaa, niin henkilökohtaisesti enempi sellainen "hengetön" kytkivaste olisi mieleen, kuten oli esim 950 Superendurossa, taikka 525 exc:ssä.
Taas jäi kokeilematta tuo kalliimpi Core-versio, mutta en halunnut maksaa erotusta, joka olis ollu about 250e. Tiedä sitten oisko tuolle erotukselle ollut perustetta....
edit:
Rekluse EXP tilattu, perusmalli siis. Katotaas ny kunhan saapuu että millanen oli kytkintuntuma tällä kertaa =)
edit2:
kytkintuntuma muuttui taas astetta jäpäkämmäksi, ei kuitenkaan mahdottomaksi. Kyllä sitä tuoreilla sormilla lipsuttelee sen mitä tarvii, väsyneillä sitte huonommin.... Kaikenkaikkiaan plussat voittaa taas miinukset, tykkään kovasti, hyvä ostos =)
Tykkäisin kuitenkin enempi reklusesta aikaa ennen EXP, vaikka näissä tarkoituksella haettu parempaa kytkintuntumaa, niin henkilökohtaisesti enempi sellainen "hengetön" kytkivaste olisi mieleen, kuten oli esim 950 Superendurossa, taikka 525 exc:ssä.
Taas jäi kokeilematta tuo kalliimpi Core-versio, mutta en halunnut maksaa erotusta, joka olis ollu about 250e. Tiedä sitten oisko tuolle erotukselle ollut perustetta....
Viimeksi muokannut arraparra, La Joulu 31, 2016 1:09 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: Su Huhti 17, 2011 9:50 am
- Pyörä: KTM 250F -18, KTM 500F -18
- Paikkakunta: Kouvostoliitto
Re: KTM EXC-F nelarienskat 2017->
Mulla on 500EXC -16 mallissa Rekluse EXP Core, en ole juuri huomannut eroa kytkikahvan jäykkyydessä ehkä hieman jäykempi kuin normaali - käsikytkintähän voi käyttää tai olla käyttämättä riippuu miten säätää reklusen, itse käytän käsikytkintä varmaankin 75% ja annan reklusen hoitaa pahat paikat, olen säätänyt kytkimen kiinnioton kohtalaisen tiukaksi ja luiston vähäiseksi.
Tällä säädöllä ei äkkinäinen edes huomaa että pyörässä on Rekluse.
Tällä säädöllä ei äkkinäinen edes huomaa että pyörässä on Rekluse.
Kun uraa ajaa on uran vanki - vapautta on vain umpihanki.
-
- Viestit: 2656
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
- Paikkakunta: Oulu
Re: KTM EXC-F nelarienskat 2017->
Kun noissa uudemmissa EXC:ssä on ohuempi etuakseli verrattuna aikaisempiin, meneekö vanhemman mallin vanteet uuteen jollain axle adapter kitillä vai kuinka?
- tertsu
- Viestit: 2857
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: KTM EXC-F nelarienskat 2017->
Uuden malli akseliholkit riittääTase kirjoitti:Kun noissa uudemmissa EXC:ssä on ohuempi etuakseli verrattuna aikaisempiin, meneekö vanhemman mallin vanteet uuteen jollain axle adapter kitillä vai kuinka?
Kura lentää...
Re: KTM EXC-F nelarienskat 2017->
Ja kannattaa ostaa koko sarja missä tulee laakerit ym matkassa, on paljon kustannustehokkaampaa kuin pelkät holkit
antti
- Josasu
- Viestit: 276
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 10:33 pm
- Pyörä: BMW F650GS DAKAR
- Paikkakunta: Muurame
Re: KTM EXC-F nelarienskat 2017->
Jos tässä joskus tulee vaihdettua kevyempää kalustoa alle niin vähän mielipidettä kyselen 250 ja 350 välillä mitä plussia ja miinuksia toisiinsa nähden. Mitä ymmärtänyt niin 250excf ei varmasti amatööriä jätä enskapoluille kylmäksi tehojen suhteen. Eli onko mitään järkeä ottaa 1kg painavampaa 350, jos 250 tehot piisaa hyvin.
BMW F650GS DAKAR 2005
Kawasaki Versys X 300 2019 (ex)
KTM 250 exc 2015 (ex)
KTM 690 Enduro R 2010 (ex)
KTM 990 Adventure ABS 2010 (ex)
Kawasaki Zx-6r 1999 (ex)
Kawasaki Versys X 300 2019 (ex)
KTM 250 exc 2015 (ex)
KTM 690 Enduro R 2010 (ex)
KTM 990 Adventure ABS 2010 (ex)
Kawasaki Zx-6r 1999 (ex)
-
- Viestit: 2106
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM EXC-F nelarienskat 2017->
Henkilökohtainen mielipiteeni on, että ei kannata ottaa isompaa, jos ei kaipaa lisää tehoa, sillä kolmepuolikas on moottorin isompien hyrrävoimien takia ajossa kankeampi ja painoero tuntuu isommalta kuin tuo todellinen 1 kg. Toisaalta taas juuri uusimmassa Bikessä oli enduropyörät koeajossa ja he kehuivat 350 parhaaksi harrastelijalle sen 250:sta helpomman tehoalueen takia. Heidän mukaansa pikkunelari on ylätehoisempana hankalampi ajaa, mutta itse en tätä allekirjoita. Toki vaihde pitää olla oikea, mutta muuten 250 on minusta nöyrä ajaa ja vetää myös pieniltä kierroksilta. Tähän tietysti vaikuttaa, että minulla on ollut itsellä vain pikkunelareita, joten väkisinkin niitä on oppinut ajamaan.
Jonkun verran vaikuttaa, kuinka iso itse olet. Tyypillisesti isommat kuskit tykkäävät ajaa isompikuutoisilla enskapyörillä.
Jonkun verran vaikuttaa, kuinka iso itse olet. Tyypillisesti isommat kuskit tykkäävät ajaa isompikuutoisilla enskapyörillä.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: KTM EXC-F nelarienskat 2017->
Käy ihmeessä kokeilemassa molemmat. Niissä on eroa kuin yöllä ja päivällä. Itse hitaana kuskina tykkäsin kolmepuolikkaasta sen väännön takia. Sillä ei ole ihan niin justiinsa millä vaihteella kurviin tulee että pääsee uloskin kunnialla. Kakspuolikkaalla opit varmaasti paremmin ajamaan kun ei anna virheitä niin helposti anteeksi.
Kun en ajamaan oppinut, niin syksyllä hankin kolmesatkun savustimen
Kun en ajamaan oppinut, niin syksyllä hankin kolmesatkun savustimen
-
- Viestit: 2106
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM EXC-F nelarienskat 2017->
Näissä 2017 malleissa kun on litiumakku ja käynnistinpoljin puuttuu, niin akku kaipaa lämmitystä, jotta pyörän saa pakkasesta käyntiin. Hyvä keino olisi pitää valoja vähän aikaa päällä, mutta tämä ei näissä kisapeleissä onnistu. Onko käytännössä muita vaihtoehtoja akun herättelemiseen ja lämmittämiseen kuin tehdä lyhyitä starttauksia ja pitää välissä taukoa? Tuota keinoa itse eilen käytin, kun pyörä piti saada 5 asteen pakkasesta käyntiin. Ensimmäiset starttausyritykset olivat hyvin vaisuja, mutta lopulta kone pyöri jo iloiseen lähti hyvin käyntiin. Ajatelin vain, että ne lämmitysstarttaukset suotta syövät akun latausta ja olisi hyvä saada jollakin pienemmällä tehontarpeella akku heräämään.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: KTM EXC-F nelarienskat 2017->
Joku lisävalo tai kahvalämppärit tms suoraan akulta kytkimellä
antti
-
- Viestit: 2106
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM EXC-F nelarienskat 2017->
Tuota itsekin ajattelin. Ei ole tullut tähän asti pimeällä ajettua, niin on valoihin panostaminen jäänyt väliin, mutta tämähän voisi olla hyvä tekosyy ostaa Endurospecial keulalle.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: KTM EXC-F nelarienskat 2017->
Eikö se olis helpointa tehdä sille orkkisvalolle johdotus+kytkin, polttas sitä hetken.
Happi
Happi
Re: KTM EXC-F nelarienskat 2017->
Löytyykö mistään korjaamokäsikirjaa uuteen 500EXC:hen? Yksi kaupallinen sivustoi löytyi googlella, mutta onko kukaan kokeillut tämän toimivuutta: http://kristofsx.com/
- tertsu
- Viestit: 2857
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: KTM EXC-F nelarienskat 2017->
Ite oon jostain kans ihan pikkurahalla nuita entisiin ostanut, mutten muista oliko juuri tuolta mutta luulis tuonki toimivan.
Kura lentää...